globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Teplota oleje
 
6.11.2011 v 21:45
Konečně sem si koupil teploměr na oil, který se šroubuje místo víčka a nevím, kolik by to tak mělo ukazovat u plynulé jízdy, žádné popojížďky, žádná čočka... tak v klídku... spíš mi jde o to, jestli to ukazuje dobře, bo tam dnes bylo tak 70, tzn, to co voda. a když měla voda při zahřívání 70, olej měl asi 30
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Teplota oleje

6.11.2011 v 22:08 | Nahoru | #1
Ten teploměr je spíše orientační. U většiny typů motorek ta tyčka teploměru nesahá až do oleje a tak to měří jen odtřikem od spojky proto je tam to zpoždění.

(reakce na) Teplota oleje

6.11.2011 v 22:10 | Nahoru | #2
JiriBN> no, na to spoždění celkem prdím a olej se prý zahřívá stejně pomalej, než voda. ale zajímá mě, jestli je 70 stupňů normální teplota.

Teplota oleje

6.11.2011 v 22:13 | Nahoru | #3
v takem pocasi jo v lete dost pres sto....

Teplota oleje

6.11.2011 v 22:18 | Nahoru | #4
Známej to měl na EN 500 a těsně po zastavení(po cca 30 km) ukazovala ručička necelých 90°. Druhej to má na Viragu 750, a je to skoro stejný (ukazuje to kolem 90°). Taky by mě zajímalo, jestli to lže o hodně.

Teplota oleje

6.11.2011 v 22:19 | Nahoru | #5
Ducna (vzducháč) v létě bežně kolem 90°C, okruh nebo město až 105°C.

Teplota oleje

6.11.2011 v 22:28 | Nahoru | #6
Taky jsem měl víčko-teploměr. Tyčka byla jako měrka, do oleje dosáhla, akorát při chodu motoru, když je olej rozstříkaný všude možně asi pravděpodobně měřila jenom to, co na ní naházela spojka.
Nevím, jak u vodou chlazeného litra, ale u mojí vzduchem chlazené GS500E měl olej při normální jízdě kolem 90-ti stupňů. Teplota 100-110 byla ještě v normě, u teploty 120 byl červený puntík, při jejím dosažení bylo potřeba a) změnit jízdní styl a nechat to trochu vychladnout b) zastavit a nechat to trochu vychladnout.
Ani ve velkým vedru se mi nikdy běžnou jízdou nepovedlo olej na 120 dostat.

Teplota oleje

6.11.2011 v 22:41 | Nahoru | #7
tech 50 stupnu v takové zime asi reálných je.. sotva ti to otevře termostat a už to ten olej vychladí výměníkem

1 reakcí na tento příspěvek Teplota oleje

6.11.2011 v 23:30 | Nahoru | #8
GSX-R 600 K1, dle přístrojovky mám dlouhodobej normál 76°C, v koloně větrákem uchladí 105°C

E: písmenko

Naposledy editováno 06.11.2011 23:31:00

2 reakcí na tento příspěvek Teplota oleje

6.11.2011 v 23:56 | Nahoru | #9
XJR klidná jízda v létě kolem 90°,na dalnici déle nad 200 km/h 120°.Ale motor je od vyrobce zpočítán aby se při jízdě uchladil.Proto není nutné to nějak řešit.Na teploměr oleje u vzducháče koukám hlavně při zahřívání abych netahal za studenej motor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplota oleje

6.11.2011 v 23:57 | Nahoru | #10

sharkis píše: GSX-R 600 K1, dle přístrojovky mám dlouhodobej normál 76°C, v koloně větrákem uchladí 105°C

E: písmenko



a to máš teplotu oleje nebo vody? Tipuju oleje neb větrákem chladíš vodu a ne olej

(reakce na) Teplota oleje

6.11.2011 v 23:58 | Nahoru | #11

mamut_xt píše: XJR klidná jízda v létě kolem 90°,na dalnici déle nad 200 km/h 120°.Ale motor je od vyrobce zpočítán aby se při jízdě uchladil.Proto není nutné to nějak řešit.Na teploměr oleje u vzducháče koukám hlavně při zahřívání abych netahal za studenej motor.



Teplota oleje

7.11.2011 v 00:21 | Nahoru | #12
Já myslim že by spousta lidí docela koukala jak dlouho se prohřejvá olej na provozní teplotu...a fakt je to dýl než voda v chladiči!
U Dominátora není žádnej problém ten olej ke 130°C dostat...trošku pomůže nalití až na MAX rysku, ale jinak se to snažim ve vedrech moc netrápit

Teplota oleje

7.11.2011 v 01:06 | Nahoru | #13
já měl v albánii i 115st což mě dost zneklidnilo , protože jinak jsem se dostal vždycky na 90.

Teplota oleje

7.11.2011 v 02:52 | Nahoru | #14
Mám taky tuhle vymoženost. V max vedru kolem 80 stupňů. Pokud to nemá tyčku, která nesahá až do oleje, měří to spíš teplotu karterů a to, co na to přilítne, takže přesnost měření dost na hovno. KAždeopádně je vidět, jak dlouho se motor prohřejvá, takže dávat tomu brzo plnou čočku je fakt vražda a i prohřejvání na místě než sepne termostat nestačí. Ale tohle buďto lidi vědí, nebo nevědí, ale tě+žko jim to někdo vysvětlí.

Teplota oleje

7.11.2011 v 05:20 | Nahoru | #15
Běžná provozní teplota oleje je kolem 100 stupňů, nad 120 už je to dost, ale vzducháč při nějakým cukání v létě po městě může vylízt až k 140 - pak už to chce ale třeba přídavný olejový chladič (u mašin chlazených vzduchem + olejem). U vodníka bych to vůbec neřešil, tam to pobere voda. Těch 70 stupňů je spíš dolní hranice zahřátýho motoru, ale v tomhle počasí to asi o moc víc neprohřeješ. Olej by měl být zahřátej minimálně stejně jako chladící kapalina, nebo víc, pak můžeš říct, že je motor ohřátej na provozní teplotu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplota oleje

7.11.2011 v 05:28 | Nahoru | #16

VlastíkPlamínek píše: a to máš teplotu oleje nebo vody? Tipuju oleje neb větrákem chladíš vodu a ne olej



no a čéče víš že ti ani nevim? Senzor jde teda přímo z motoru, ne zchladiče, ale možný to samozřejmě je

1 reakcí na tento příspěvek Teplota oleje

7.11.2011 v 06:19 | Nahoru | #17
Olej má větší tepelnou kapacitu než voda. Takže se ti bude oproti vodě pomalej zahřívat ale i pomalej chládnout.

(reakce na) Teplota oleje

7.11.2011 v 07:02 | Nahoru | #18
Mirrek> promin ale to sis trošku spletl ;) olej má zhruba poloviční tepelnou kapacitu oproti vodě ;)

jen abych měl svůj výrok posvědcený: http://cs.wikipedia.org/wiki/M%C4%9Brn%C3%A1_tepeln%C3%A1_kapacita

Spíš problém může být, že v motoru máš zhruba 3 litry oleje, které se ti všechny musí prohřát, kdežto vodu máš jen v bloku (dokud ti jí tam drží termostat a nepustí jí do chladiče), takže jí tam je třeba jen 0,5 litru, což je zákonitě zahřáno mnohem dřív než ty 3 litry oleje - navíc to je v místech, kde je nejvyšší teplota...

ale nevím, školy nemám, ale je to celkem logické :)

Naposledy editováno 07.11.2011 07:10:20

Teplota oleje

7.11.2011 v 10:43 | Nahoru | #19
Ták já na buse při normální jízdě mám 80 st. C. Když je venku pod 15 st. C tak kolem 60 -70. V pařáku jde olej k 90. Víc se mi nepovedlo. Je ale fakt, že busá má chladič oleje velkej asi jako menší motorky chladič vody Jinak tohle měření je fakt orientační, nicméně je dobrý jak někdo zmínil při fázi zahřejvání motoru. Když olej nemám min. na 40 st. tak za to vůbec neberu. Někdy to je 10 km, někdy třeba 30 km. Na tohle je budík ok. Jinak nejlepší by bylo měřit teplotu oleje na prvním kroužku,ale to je dost nereálný ...

Teplota oleje

7.11.2011 v 14:12 | Nahoru | #20
Ten tepoloměr jak už tu kdosi psal je pouze orientační. měl jsem ho na banditu běžná jízda cca 90C° město popojíždění v koloně klidně i 130C°. GSX cca 80-100C° léto. Jak je teď chladno tak nejde nad 60C°.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplota oleje

7.11.2011 v 14:24 | Nahoru | #21

sharkis píše: no a čéče víš že ti ani nevim? Senzor jde teda přímo z motoru, ne zchladiče, ale možný to samozřejmě je



ta teplota na pristrojovce je teplota vody.. ve vnitrnim okruhu..proto je cidlo v tele termostatu a ne v chladici...

(reakce na) Teplota oleje

7.11.2011 v 15:22 | Nahoru | #22

assassin píše: ta teplota na pristrojovce je teplota vody.. ve vnitrnim okruhu..proto je cidlo v tele termostatu a ne v chladici...



což je celkem logické....

(reakce na) Teplota oleje

7.11.2011 v 15:49 | Nahoru | #23

mamut_xt píše: XJR klidná jízda v létě kolem 90°,na dalnici déle nad 200 km/h 120°.Ale motor je od vyrobce zpočítán aby se při jízdě uchladil.Proto není nutné to nějak řešit.Na teploměr oleje u vzducháče koukám hlavně při zahřívání abych netahal za studenej motor.



Chá Chá XJR přes 200 km/h. A jináč letos v Tiraně když jsme dvě hodiny jeli přes město ve čtyřiceti stupních tak kamarádovi XJR změnila úplně zvuk motoru přestala táhnout, ale naštěstí se to stalo už na výjezdu a pak se stačila ochladit jízdou. Ale podle mě to bylo tak akorát před zadřením.

1 reakcí na tento příspěvek Teplota oleje

7.11.2011 v 16:01 | Nahoru | #24
BMW GS (boxery) jsou taky jen chlazený olejem a vzduchem... a bez problémů se s nimi jezdí na poušti atd... je ale fakt, že mají teploměr oleje:) ale i v Itálii v pařáku, v zácpě se téměř nehnul od normálu...

(reakce na) Teplota oleje

7.11.2011 v 16:15 | Nahoru | #25
molex> Hrozně ale záleží na zvolený viskozitě oleje a taky na konstrukci motoru a jeho provozních vůlích ...

1 reakcí na tento příspěvek Teplota oleje

7.11.2011 v 16:17 | Nahoru | #26
Ještě dodám, že boxery jsou na tom asi nejlíp. Válce daleko od sebe a navzájem si netopí. To řaďáky jsou na tom hůř,ale nejhůř na tom je motor do V kde ten zadní válec je v některých případech chlazen jen tím olejem ...

Teplota oleje

7.11.2011 v 16:25 | Nahoru | #27
zas tak to nedramatizujte s těma vzducháčema jen maj prostě trošku rozlítaný provozní teploty

Teplota oleje

7.11.2011 v 17:05 | Nahoru | #28
ty vzducháče by na to měly hlavně být stavěné... když si představíte že např. takový New York City je na úrovni Říma, tak Florida je někde na úrovni Egypta, Maroka atd... a i tam ty motorky musí fungovat :)

Tak to moc neřešte a jezděte :)

(reakce na) Teplota oleje

7.11.2011 v 17:06 | Nahoru | #29

Durex píše: Ještě dodám, že boxery jsou na tom asi nejlíp. Válce daleko od sebe a navzájem si netopí. To řaďáky jsou na tom hůř,ale nejhůř na tom je motor do V kde ten zadní válec je v některých případech chlazen jen tím olejem ...



pokud jsou válce za sebou tak jasně pokud jsou do stran a nebo jeden leží a druhej stojí tak to tak dramatický není

2 reakcí na tento příspěvek Teplota oleje

7.11.2011 v 18:01 | Nahoru | #30
Furt řešíte jak se uchladí motorka - ale co teprv takovej vembloud!
Jede takhle arab v pošti na velbloudovi, vedro k padnutí, velbloud se jen šine a najednou se kolem něj prořítí čecháček na šlapacím kole jako nic. Arab je z toho v šoku a ptá se ho, jak je to možný - vedro že se pomalu topí písek a on se tu tak projíždí. A čecháček říká: "To máš jednoduchý, já jak prostě jedu rychle, tak ti mě ofukuje vánek a mě je úplně supr, žádný vedro, krásně to chladí!" Arab si řekne, že na tom něco bude, zareje velbloudovi paty do slabin, velbloud vyrazí, araba ovívá vánek - prostě pohodička. Jenže za chvíli velbloud zpomalí, začne funět - no tak ho arab zase pořádně pobídne a tak se to párkrát opakuje, až velbloud padne mrtvej do písku. Arab nad nim smutně stojí a povídá: "Kurva, von mi UMRZ!"
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist