globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zapájení (zaletování) bateriových kabelů - očka
Čus všem kutilum. Netýká se to sice právě motorky, ale vysokozdvižnýho vozíku, ale je to vpodstatě jedno - baterie jako baterie. Předělávám kompletně zapojení startovací baterie (akumulátoru) u VZV, protože jednak nahrazuju baterii s obrácenými póly standardní baterkou, která je levnější a je větší výběr a jednak chci připojit i startovací zásuvku (takovou tu hranatou plochou kamionovou na nožový kontakty). Takže musím nově natáhnout kabely. Chci použít svařovací kabely o průřezu 25 mm2 (průřez odpovídá stávajícím kabelům a určitě krátkodobě snesou minimálně 300A - při ztrátě napětí 0,5 V mi vychází na 2 m připojení 330 A a 165 W tep. ztráty), na který potřebuju nasadit očka a na druhý konec dutinku k stažení do bateriový svorky. Očko i dutinku zalisuju - to není problém, ale chtěl bych to pro sichr i zapájet cínem. Má někdo zkušenost s vhodným způsobem pájení takhle silnýho kabelu? Čím pájet - velkou elektrickou pájkou (jakej výkon budu potřebovat? - je jasný, že pistolová trafopáječka se nechytá), nebo nějakým hořákem? Jsou nějaký grify a mám si na něco dát pozor? Dík za nápady!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapájení (zaletování) bateriových kabelů - očka

5.11.2011 v 16:08 | Nahoru | #1

MilKal píše: za starých časů jsme používali malou železnou nádobku s cínem.
Nahřeješ, ponoříš kabel,vytáhneš,dáš očko,ponoříš a hotovo



Velice správně kdysi jsem tak naletoval stovky ok. Ale v dnešní době lisovacích ok je to naprosto zbytečné,nic se tím nevylepší

(reakce na) Zapájení (zaletování) bateriových kabelů - očka

5.11.2011 v 17:36 | Nahoru | #2

PEPAFJR píše: Velice správně kdysi jsem tak naletoval stovky ok. Ale v dnešní době lisovacích ok je to naprosto zbytečné,nic se tím nevylepší


No nevim - mám zkušenost, že tam, kde jsou oka jen nalisovaný, tak se na hraně tý slisovaný části začnou časem jednotlivý lanka kabelu lámat, když je očko zapájený jako na tom videjku od Attima tak ne. Takže bych to pájení nezavrhoval. Navíc, když ti kolem pólu baterie vyvzlíná kyselina - a to se u starých baterek stává, tak ti to v tom zalisování zoxiduje a máš tam přechodovej odpor - když je to zapájený, tak se tam ta kyselina nedostane.
Ed.: No už sem koupil otevřený oka (tím myslím že ta trubička kam se dává kabel je průchozí dutinka, navíc podélně prořízlá a až pak jsem zjistil, že existujou i ty uzavřený jako na tom videjku. No možná že bych je v pondělí zkusil koupit a udělal to dle toho videjka, to by bylo asik úplně nejvíc nejlepšejší - jak by řekl Forest.

Naposledy editováno 05.11.2011 17:41:10
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Choper/cruiser, motor boxer, Brno Ostatní Přestavby fatik 15 29.5.2014 v 17:28 Bimbo-ze-Žižkova
Banjo a prutokovy sroub - Praha Ostatní Přestavby S.M-A-RT 2 15.10.2013 v 13:55 S.M-A-RT
daewoo matiz Ostatní Přestavby agostini79 5 2.10.2013 v 11:56 KubaLC8
Kdo pozná tyto díly? Ostatní Přestavby stovi 25 1.4.2011 v 19:24 stovi
Nádrž - oprava lepidlem na kov? Ostatní Přestavby Pilar 16 15.10.2010 v 14:10 Lori


TOPlist