globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Náhrada 4TX za 3VD
4.11.2011 v 17:33
Zdar milovníci jedné stopy,
chtěl bych se čistě ze zajmavosti zeptat, jak moc je složité naradit motor 4TX za starší model 3VD?
Předem děkuji za různé názory a rady
Jirka

1 reakcí na tento příspěvek Náhrada 4TX za 3VD

4.11.2011 v 18:38 | Nahoru | #1
- můžu znát důvod? Nic pozitivního tím nezískáš - 4TX má oproti 3VD přesazenou kliku, motor tím jde líp od spodních otáček.

Tím že mají motory jinak přesazenou kliku budeš potřebovat i jiné zapalování.
Pak je drobný rozdíl v karteru na straně zapalování. Budeš potřebovat jiný úchyt motoru.
Navíc oba motory mají jinak poskládané převody, takže tě asi neminou hrátky se sekundárním převodem

Naposledy editováno 04.11.2011 18:40:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náhrada 4TX za 3VD

4.11.2011 v 18:42 | Nahoru | #2
jo ještě jsem si vzpoměl... 3VD má externí olejovou nádrž - u 4TX je nádržka součástí motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náhrada 4TX za 3VD

4.11.2011 v 19:42 | Nahoru | #3
Begy> Důvod je taký, že jsem koupil motorku se špatným motorem, a motor 4TX v dobrým stavu je prakticky nemožné sehnat. A bojím se, že oprava stávající 4TX bude nesmyslně finačně náročná.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náhrada 4TX za 3VD

4.11.2011 v 20:05 | Nahoru | #4
nechci ti dělat iluze - ty myslíš že budeš mít se 3VD větší šanci?
Ty motory mají naprosto stejný neduhy.

(reakce na) Náhrada 4TX za 3VD

4.11.2011 v 20:18 | Nahoru | #5
Begy> No sem tam se objevujou celý motorky bez papírů, což mi přijde docela slušný . Ale problém je, že všecko to byli starý modeli 3VD

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náhrada 4TX za 3VD

4.11.2011 v 20:19 | Nahoru | #6
skus se zeptat kluků u mě na webu: http://www-tdm.cz/TDM_forum třeba budou o něčem vědět

jinak motorek na díly je pořád celkem dost. pokud ti pán ten motor nastartuje a bude OK tak bych ho bral

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náhrada 4TX za 3VD

4.11.2011 v 20:20 | Nahoru | #7
ODKAZ tady máš hned dvě.

(reakce na) Náhrada 4TX za 3VD

4.11.2011 v 20:57 | Nahoru | #8
Begy> Díky za odkaz, ale tadle už maj motory prodaný. Ty jsem kontaktoval jako první

1 reakcí na tento příspěvek Náhrada 4TX za 3VD

5.11.2011 v 09:03 | Nahoru | #9
Rohlik9>Ještě jsi nám všem na fóru konkrétně neřekl,co vlastně nefunguje na motoru 4TX u Tvojí TDM?

Jestli Ti motor papá olej, tak je to dost ohraná písnička-to je prostě NORMÁL pokud máš TDM 850.
Ať vyměníš co chceš v motoru, tak Ti bude stejně ve finále nějaké množství oleje brát(vlastní zkušenost).
Pokud motor nebere 1l oleje na tisíc km, tak bych to neřešil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náhrada 4TX za 3VD

5.11.2011 v 09:27 | Nahoru | #10
SOUSEDRH9> kéž by to papalo jenom olej, bohužel se levá ojnice přebarvila a kapánek dost to mlátí a bojím se o kliku.
Problematika spotřeby oleje se tady dost hojně řeší, takže vím že to je u TDM celkem běžná věc. Takovou věc bych určitě zas tak nehrotil, s tím se dá docela slušně jezdit, jen si člověk musí dát pozor na olej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náhrada 4TX za 3VD

5.11.2011 v 09:31 | Nahoru | #11
rohlik9> Ty už ten motor máš rozdělanej?

(reakce na) Náhrada 4TX za 3VD

5.11.2011 v 09:43 | Nahoru | #12
SOUSEDRH9> Jenom okrajově, zatím jsem ho vyndal a sundal olejovou vanu. Pak jsem zjistil jak je to celkem složitý rozebrat a dostal strach

1 reakcí na tento příspěvek Náhrada 4TX za 3VD

5.11.2011 v 09:59 | Nahoru | #13
Kámošovi se stala 1dnoho krásného dne příkladná záležitost pro TDM 850.

Nehlídal si hladinu oleje v motoru a přišel den a při předjíždění os. auta se mu z motoru začly linout silně kovové zvuky a na 1dnom válci dojel ješte cca 15Km domů.
Po rozebrání motoru byla zjištěna závada přidření kluzného ojničního uložení na klice.
Repase klikového mechanismu a vyúhlování ojnice + mat. ojničního uložení stálo 12000,-.
Mat. investice do opravy motoru se vyšplhala na cca 20000,-(koupě těsnící sady,rozvodový řetez byl na hranici životnosti také, olej+filtr atd.

Počítej ještě nějaký ten peníz za práci mechanika,no a když to potom zvážíš, tak můžeš mít doma buď na ND jiný celý stroj, nebo vyřešený problém na motoru a jezdíš dál.

(reakce na) Náhrada 4TX za 3VD

6.11.2011 v 18:30 | Nahoru | #14
SOUSEDRH9>Tak a je to v kýblu, klika je mázlá. Ted mě bude čekat běh na dlouhou trať

Náhrada 4TX za 3VD

6.1.2013 v 12:09 | Nahoru | #15
jak jsi pokročil ??? stim motorem

Náhrada 4TX za 3VD

11.1.2013 v 21:03 | Nahoru | #16
Ahoj, pokud jenom klepe je to řešitelný. Přebrousit kliku popř. srovnat, udělat šálky... V Praze nevím, ale v Brně mi pár motoru dělali. Sice auta, ale motorku určitě zvládnou taky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha TDM 850 manipulační stojany Yamaha TDM 850 torturus 6 17.5.2024 v 19:17 crestik
Elektrika Yamaha TDM 850 Secrets 12 3.5.2024 v 22:25 assassin
TDM 850 -jaky olej? Yamaha TDM 850 Buff 24 27.2.2024 v 01:51 Ozzy_
Výpis tech údajů pro individuální d... Yamaha TDM 850 Kožich. 4 11.8.2023 v 14:53 Slávek-TDM
Svařování přímo na motorce Yamaha TDM 850, Yamaha TDM 900 Milzno 10 10.8.2023 v 09:22 mta


TOPlist