koupil jsem Fazera FZ1 r. 2006 dovezenýho z Francie a teď až na STK zjistil, že pro tento trh je výkon omezený na 78 kW (namísto 110 kW!). Jedná se o model RN 162 s řídící jednotkou TBDF25 oproti modelu pro zbytek Evropy RN161 s jednotkou TBDF20.
Řešil to už někdo? Prý je to opravdu jen v software. Má někdo tip kde/jak to přeprogramovat?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 dovoz z Francie
Horten píše: Já to asi pořád nechápu, jakej je problém tam prostě napálit Dyno Jet????
vykon nelze "srazit" pouze pozmenenim palivovych map a tyhle pridavne jednotky umi upravovat jen dodavku paliva. kdyz das plnej plyn tak je naplno otevrena klapka, motor saje max mozne mnozstvi vzduchu a palivo muzes dat jen ve spravnem pomeru.. kdyz das min-chudy, kdyz das vic-bohaty... tzn jedina cesta jak srazit ten vykon je ze privres i tu klapku... stary typy vstrikovani mely jen jednu klapku a tudiz se to muselo udelat mechanicky.. byla tam naka restrikce co zmensila prurez sani .. u francouzskejch modelu se casto davala ne restrikce do sani ale saci vacka s nizsim zdvihem, aby to neslo tak snadno "odskrtit".... novejsi vstrikovani maj uz druhou sadu klapek rizenou ridici jednotkou a tam je to prave reseno pres tyhle sekundarni klapky... skrcena ridici jednotka nechava i pri plnym plynu lehce privreny sekundarni klapky, takze tam vlastne neni plnej plyn.. rizeni klapek neumi power commander ovlivnit, takze se musi menit ridici jednotka.
(urcite reseni je i vykuchat ty sekundarni klapky, chova se to pak jako starej typ vstrikovani (jako ma treba TL) s tim ze to ma ruzny nectnosti ktery prave ty druhy klapky resi.. automatickej sytic, prechody mezi ruznymi rezimy - "ucukane" chovani apod...)
u toho ignitechu je tohle dost vec prave toho naladeni, u ty jednotky jde ladit strasny mnozstvi parametru a prave treba i mapu podle ktery se chovaj ty sekundarni klapky.. tohle vsechno naladit je fakt hodne prace a chce to fakt velky zkusenosti i teoreticky znalosti...
assassin píše: vykon nelze "srazit" pouze pozmenenim palivovych map a tyhle pridavne jednotky umi upravovat jen dodavku paliva. kdyz das plnej plyn tak je naplno otevrena klapka, motor saje max mozne mnozstvi vzduchu a palivo muzes dat jen ve spravnem pomeru.. kdyz das min-chudy, kdyz das vic-bohaty... tzn jedina cesta jak srazit ten vykon je ze privres i tu klapku... stary typy vstrikovani mely jen jednu klapku a tudiz se to muselo udelat mechanicky.. byla tam naka restrikce co zmensila prurez sani .. u francouzskejch modelu se casto davala ne restrikce do sani ale saci vacka s nizsim zdvihem, aby to neslo tak snadno "odskrtit".... novejsi vstrikovani maj uz druhou sadu klapek rizenou ridici jednotkou a tam je to prave reseno pres tyhle sekundarni klapky... skrcena ridici jednotka nechava i pri plnym plynu lehce privreny sekundarni klapky, takze tam vlastne neni plnej plyn.. rizeni klapek neumi power commander ovlivnit, takze se musi menit ridici jednotka.
(urcite reseni je i vykuchat ty sekundarni klapky, chova se to pak jako starej typ vstrikovani (jako ma treba TL) s tim ze to ma ruzny nectnosti ktery prave ty druhy klapky resi.. automatickej sytic, prechody mezi ruznymi rezimy - "ucukane" chovani apod...)
u toho ignitechu je tohle dost vec prave toho naladeni, u ty jednotky jde ladit strasny mnozstvi parametru a prave treba i mapu podle ktery se chovaj ty sekundarni klapky.. tohle vsechno naladit je fakt hodne prace a chce to fakt velky zkusenosti i teoreticky znalosti...
No hurá sláva, už jsem zase chytřejší. Díky za vysvětlení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 dovoz z Francie
Bruba píše: assassin> taky diky moc za vysvetleni
neni zac, jinak pokud bys chtel zjistit jak je na tom vykonove tak urcite nezkousej akceleraci 1,2,3 do plnejch otacek.. to v podstate nepoznas rozdil.. ono totiz na ty nizky kvalty nedas plnej plyn (kvuli dlouhymu chodu) rozdil poznas az na vyssi kvalty kde uz mas cas na plynu "prehmatnout" a dat opravdu plnej.. tzn na sestku treba ve 180-200 kdyz das plyn na doraz tak uz urcite poznas rozdil mezi 100 a 140ps ..pokud budes mit treba moznost zkusit neskrcenou moto...
ja to same resil u TL, koupil jsem to jako 72kW verzi a po odskrceni nepoznal rozdil.. ale zkousel sem to viz vyse...
Tímto tak akorát maximálně doladíš houpání motoru při volnoběhu + bohatost směsi...
Používá se to např. při doladění motoru při instalaci decatu + koncovky výfuku
Na zvýšení výkonu motoru, nebo přepnutí mapy, tento postup nemá žádný vliv
dva lidi jsme R1 projížděli /kousek za vesnicí kde dáš max 3/ a poznali jsme uplný prd...
Až o 2 měsíce později jsem zjistil jak to (ne)jede
Jinak jednotku nepřeladíš ani kdyby ses postavil na hlavu..
jediné východisko je výměna..
jak už sem psal buť za americkou nebo za ignitech s tím že přijdeš o imobilizer
nebo si připlatíš a koupíš origo včetně klíčů
Kúsok som hľadal na internete a našiel som zaujímavú vec ohľadom
prepínania výkonu zo 100 koní na 150 koní a naopak na YAMAHE FZ1
v anglickom jazyku. Funguje to potom aj bez zmeny ECU.
So I go and dump a lot of money on a new exhaust and a PCIII on a brand new bike...
I get the bike properly dyno tuned and the guy says to me "you got good gains here, from 112RWHP to 120RWHP" and I'm thinking yeah great...
Then I'm reading around the forums that it should be pulling 130RWHP off the showroom floor and I'm sitting here scratching my head thinking WTF is going on.
I couldn't understand how I'd LOST 18HP by fitting a new exhaust.
After going through the steps DenArnold set out I found my bike was defaulted to the lower setting!
I did have to change the steps slightly to make it work for me, but maby thats because I'm in Australia and we have to read the instructions upside down.
1.Hold down both SELECT & RESET
2.Switch on Ignition
3.Display will show HI flashing (5sec)
4.Release buttons
5.Display will show d1
6.Hold down both SELECT & RESET for 5sec
7.Display will show d:01, 16
8.Press RESET till display shows d:63, 00
9.Press RESET (changes display to d:70, 0) quickly followed by SELECT and hold for 20sec.
Here I had to change the order by going SELECT quickly followed by RESET and hold for
20sec
10.Engine management light should start flashing
11.Press SELECT should set the engine management light to either solid or flashing. SOLID = 100hp, FLASHING = 150hp
12.Turn off ignition
I noticed that once you were in the menu the SELECT and RESET buttons worked like a scroll up and down through the options, it appears that my options were in reverse (upside down perhaps?) order because the menu option "d:70, 0" was before "d:63, 00" where in DesArnold's demo it was after.
link:
http://www.fz1-forum...651-150hp-100hp.html
Naposledy editováno 05.11.2011 12:09:17
1 reakcí na tento příspěvek FZ1 dovoz z Francie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 dovoz z Francie
mike.46 píše: Nemáte někdo zkušenost ohledně GSXR 600 07-francouzská verze? Lze to taky řešit pomocí řídící jednotky z USA?
viz PM, kdyby to jeste nekdo resil tak mi pisnete do PM, melo by to vyresit zapojeni elektroinstalace...
koukam, ze to tady nikdo dlouho neresil - ten postup s uzemnenim pinu c. 19 z ECU a nasledne nastaveni v servisnim menu opravdu funguje. Je mi jasny, ze pulka lidi nebude verit a rikat, ze je to kok_tina, ale tak at si koupi za 15 litru novou ECU a budou na tom stejne jako ja zadara. Ten co veri aspon trochu to muze zkusit, maximalne by si odpalil jednotku (coz se nestane) a nasledne stejne koupil novou za 15, tu puvodni se 78kW by stejne tezko prodaval, takze zadna skoda. Pravda, ze bych tomu taky hned neveril, kdybych to nezkusil a zkusil jsem to hlavne proto, ze kdyz sem sundal airbox, tak sem videl, ze uz tam ten drat byl, akorad ho pred prodejem odpojil asi kvuli pripadnym problemum, v servis menu uz to mel taky nastaveny... Zadne dalsi upravy netreba.
No proste jede to, znat je to az od 6000, do ty doby +- stejny, na rovince to nad 6000 pozna kazdy na plny knedlik.
Mel jsem to i na brzde v dk-motu, narust vykonu presne o 44.6 kone, stacilo rozpojit zemnici drat a v tu chvili to slo zpatky na nizsi vykon. Nebo prepnutim v servis menu.
Jednotku mam original Denso TBDF25 (ta je pry pro FR a pro zbytek evropy je neskrcena TBDF20).
Vtipny je, ze jsem to nejaky cas po koupi mel v Braniku v yamaze v servisu jeste bez odstraneni restrikce, at se na to podivaji, nejak se mi nezdal prubeh vykonu (ucukany v urcitych otackach pri otevreni/zavreni plynu), teplota nasavanyho vzduchu cca 38°C kdyz venku je 15 a pry vsechno v poradku, ani mi nerekli, ze je to ECU na 100koni, cekal bych ze jim to hned z diagnostiky vylitne... Jejich servis je trochu nepresvedcivy...
Naposledy editováno 04.08.2014 10:35:13
1 reakcí na tento příspěvek FZ1 dovoz z Francie
Pak je potreba v servisnim menu prenastavit vykon na 150k:
pri vypnutym zapalovani zmacknout reset a select dohromady a zapnout zapalovani, stale drzet, misto teploty blika Hi, cca po 5 sec se zobrazi DI, pustit a zmacknout znovu obe tlacitka na 5 sec, zobrazi se seznam kodu mezi kterymi lze listovat pres reset/select, najit d:63, pak zmacknout a drzet select, tim se to prepne na d:70 a hned k tomu zmacknout reset a drzet obe tlacitka min 20 sec, potom se na budiku vedle rozsviti oranzova kontrolka motoru - pokud blika je to 150k, pokud sviti, je to 106k -> nastavit a vypnout klicek.
Posilam i original odkaz, kde jsem to nasel, prvni video uz nefunguje, ale ukostreni je hracka, na druhym je videt nastaveni menu, tam jsem s tema tlacitkama trochu zapasil, ale jde to.
http://www.yamahafz1oa.com/forum/showthread.php?t=68853&page=2
Naposledy editováno 04.08.2014 10:33:35
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Spojka Yamaha FZ1 2006 Yamaha FZ1 Fazer | Lajos98 | 21 | 18.1.2024 v 15:31 ja1 |
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N | závoďáček-r1 | 11 | 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream |
Oprava zipu na kožené bundě 4SR Yamaha FZ1 Fazer | context | 11 | 28.8.2023 v 12:46 honza_biker |
Brutale 910 nebo FZ1n Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N, MV Agusta Brutale 91... | KulímR1 | 28 | 11.8.2023 v 09:41 JollyJoker |
Jak poznat, že se jedná o stejný mo... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N | ondra-krajon | 5 | 30.7.2023 v 17:40 Ozzy_ |