No, k věci. Jde mi o to, zda je lepší vzít to zgruntu a udělat komplet renovaci, nebo je lepší ji ponechat v nevábném, leč celkem akceptovatelném nálezovém stavu. Motorka vypadá asi tak, jak by se dalo čekat po šedesáti rokách - chromy už veškerý žádný (je to lidová verze, takže toho chromu tam nebylo moc ani tehdá), na kolenech vejfuku opravovaný stříbřenkou, lak flekatej, místy opravovanej, nádrž už taky nějakou tu facku dostala (děda ji kdysi položil), kola hází cca 1 mm v obou směrech, stupačky jsou ošlapaný, hefty ošmataný, rozeta (spojená s brzdovým bubnem) ojetá. Sedlo mělo potrhanej potah, tak přes něj už před dobrejma čtyřicíti rokama děda natáhl potah z nějaké sypkoviny, zlomená spojková páčka nahrazena aftermarket "s bambulí". Jinak motor byl po výbrusu, až na to ojniční ložisko je cajk, nicméně při úklidu půdy byla objevena rezervní klika bez vůlí (i s válcem atd na 125ccm - původně to totiž prý byla ČZ 125 - ale prý se ty motory liší jen vrtáním, takže klika by měla být kompatibilní). Jinak byla motorka vždycky jen "nalej benzín šlápnout a jet". K motocyklu je i původní TP (papírová knížečka).
Tak tedy, co myslíte...
Upřednostnil bych názory lidí, co tímhle již prošli a nějakého veterána doma mají. Ostatní si plkejte jak chcete, aspoň to zůstane pěkně nahoře
2 reakcí na tento příspěvek Renovovat, či nerenovovat veterána
_Mandel_ píše: Nebylo by lepší pouze vychytat mouchy (viz spojková páčka, klika atd.) a přitom jí ponechat v původním stavu? Nebylo by to moc práce, zachovalo by se 90 % původních dílů...Abych tak řekl, vlk by se nažral a koza by zůstala celá
S tímhle já plně souhlasím.Mam na půdě už pět let rozdělanou kejvačku.Dal jsem do ní už přes 30tis.a pořád nemá lak,výfuky,kolena,výplety kol,atd.a to jsem si připravoval veškerou plechařinu pod lak,leštil hliníky apod.Na kvalitní lak se rozhodně sám necejtim takže lak dalších 12-15 s linkama,atd.Takže v tom budu ve finále min. za 50 a bůhví kdy to bude hotový.Vždycky ti do toho něco vleze .Teď jsem koupil 350 v originál laku celkem ucházejícím,samo že bez chromů a nechám jí přesně tak jak je,už žádný nesmyslný utrácení za nekvalitní renovace "podoma".
_Mandel_ píše: Nebylo by lepší pouze vychytat mouchy (viz spojková páčka, klika atd.) a přitom jí ponechat v původním stavu? Nebylo by to moc práce, zachovalo by se 90 % původních dílů...Abych tak řekl, vlk by se nažral a koza by zůstala celá
to je pravda, ale ona už v původním stavu (plus zub času samozřejmě) není - jak říkám, lak byl v průběhu let na několika místech opravován (štětcem, a jen poškozená místa tím co bylo zrovna - v cca stejný barvě - doma, nesedí odstín), kolena výfuků jsou stříbřenkou apod. Problém je právě s tou původností dílů, některý díly prostě zachránit nepůjde (nebo je to nerentabilní), třeba kolena výfuků bych musel koupit v replice, krom toho že byly rezavý byly taky pomuchlaný (btw kdysi tu někdo dával odkaz na eshop kde ty repliky prodávají, myslel jsem si že je to TK moto ale nemaj je tam - nevíte někdo?), ráfky a výplet jakbysmet.
je to dilema, no... rád bych právě zachoval maximum původních dílů, momentálně je jich 100% orig (s výjimkou dobové přestavby na 150ccm) a dokonce i vím, kde byly a kde nebyly linky (btw to nesedí vůbec s žádným na netu popisovaným schématem, ach jo ).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ČZ 150C - ojnice ČZ 150 | ajfi | 19 | 4.10.2023 v 14:00 Drakl |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
CZ150C - podložka ČZ 150 | bisop | 6 | 12.10.2022 v 06:21 bisop |
Pneumatika 3,25-19 ČZ 150 | RuntyCrown | 4 | 28.9.2022 v 13:58 Ariete |
Cz125/150c ČZ 150, ČZ 125 | _Macca_ | 16 | 27.9.2022 v 18:53 Xstork |