Systém TPMS je buď pasivní nebo aktivní, pasivní přes ABS využívá zpravidla koncern VW a pár dalších, nevýhoda je, že mu chvíli trvá než vyhodnotí pokles tlaku v pneu, výhoda zas, že se nahoděj jiný kola a vyresetuje se nastavení v nastavení vozu a hotovo. Aktivní už ukazují tlaky v jednotlivých pneu, teplotu a stav baterie ve snímači TPMS, na změnu tlaku reagují okamžitě bez prodlevy. Nevýhodou je cena TPMS čísel, musí se párovat přístrojem přes ECU vozu (OBD konektor) tudíž zase cena navíc atd... Baterie by měla vydržet cca min. 5-10 let, záleží na výrobci TPMS, ale je důležitý kde parkujete, v klidu se TPMS čidlo přepne do módu StandBy a probudí ho zas vibrace, tedy když parkuješ někde na kočičích hlavách, blízko tram kolejí nebo vlaku tak se čidlo furt probouzí a vybíjí baterií a životnost se zkracuje a to až o polovinu.