globalmoto_kveten





Téma: Laděné svody, smysl?
16.10.2011 v 19:52
Zdarec,
včem spočívá smysl laděných svodů z Titanu z nerezi apod. oproti klasice železu? Samozřejmě vypadá to super, nerezne to apod, ale je to o tolik lepší? Nějakou teorii mám v čem by to bylo lepší, ale raději ji vypouštět do světa nebudu

Popřípadě kde bych sehnal svody na Srada 750?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 20:11 | Nahoru | #1
Myslím, že Motad umí tvé svody, a Wemoto je umí dovézt...

(reakce na) Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 20:19 | Nahoru | #2

VeFeRák píše: Myslím, že Motad umí tvé svody, a Wemoto je umí dovézt...



Ha wemoto 9360Kč

1 reakcí na tento příspěvek Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 20:22 | Nahoru | #3
Značkuju taky sem zvedavej co se tady o tom dozvim. Jinak myslim ze to zmaknou i v Creptusu

(reakce na) Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 20:28 | Nahoru | #4

savon píše: Značkuju taky sem zvedavej co se tady o tom dozvim. Jinak myslim ze to zmaknou i v Creptusu



No není problém ty svody nechat udělat ZDE ale nechce se mi dávat za výfuk 15tis našel jsem něco TAKOVÉHO už jsem ho kontaktoval a vypadá to na dobré cestě

Jinak má teorie ve zvýšení výkonů spočívá vtom že oproti železným svodům se titanové nebo nerezové zahřívají méně tudíž odpor proudění spalin je menší a tudíž...
Možná že je to blbost

1 reakcí na tento příspěvek Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 20:32 | Nahoru | #5
Velice zjednodusene diky "optimalni" delce a tvaru jednotlivych vetvi maji efektivnejsi odvod spalin a taky maji vetsinou vetsi prurez. takhle problematika je dosti slozita a bylo by to na vice nez 1 A4.

Naposledy editováno 16.10.2011 20:33:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 20:34 | Nahoru | #6

4star píše: Velice zjednodusene diky "optimalni" delce a tvaru jednotlivych vetvi maji efektivnejsi odvod spalin a taky maji vetsinou vetsi prurez



No ale tuto optimální delku a tvar mohou mít i železné svody v tom bude ten matroš než délka a tvar

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 20:36 | Nahoru | #7
motokuba-keči> Smysl titanu je taky velka uspora vahy.

1 reakcí na tento příspěvek Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 20:36 | Nahoru | #8
prvne si ujasni co je to zelezo ...

(reakce na) Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 20:38 | Nahoru | #9

4star píše: prvne si ujasni co je to zelezo ...



Beru zpět OCEL

(reakce na) Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 20:39 | Nahoru | #10

Holy-Okruharicz píše: motokuba-keči> Smysl titanu je taky velka uspora vahy.



No tady by mohlo být +/- 2KG uspora ale to nevysětluje vyšší výkon apod

1 reakcí na tento příspěvek Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 20:39 | Nahoru | #11
Jinak vyrobci serioveho vyfukoveho systemu sou svazani vyrobnimi naklady, hlukovymi normami a tak dale ...

1 reakcí na tento příspěvek Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 20:40 | Nahoru | #12
Není ten matroš kvůli váze?

(reakce na) Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 20:44 | Nahoru | #13

seccomk píše: Není ten matroš kvůli váze?



Jak ti zvýší výkon to že ubereš na váze 2kg? nedává to smysl. Jak říkám krtek bude někde jinde

(reakce na) Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 20:46 | Nahoru | #14

4star píše: Jinak vyrobci serioveho vyfukoveho systemu sou svazani vyrobnimi naklady, hlukovymi normami a tak dale ...



No je fatkt že svody ze srada jsou jak kdyby je dělali učni ve škole

1 reakcí na tento příspěvek Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 20:50 | Nahoru | #15
Hele dívej se ... řeknu ti to asi takhle seriové svody jsou obvykle celkem restriktivní a tak jsou zde výkonové ztráty značné, protože píst musí spaliny doslova přetlačovat, aby je dostal ven. Proč je ale výrobci dělají a montují na auta nebo motorky???? Jsou velmi levné a snadno vyrobitelné.

(reakce na) Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 20:53 | Nahoru | #16

4star píše: Hele dívej se ... řeknu ti to asi takhle seriové svody jsou obvykle celkem restriktivní a tak jsou zde výkonové ztráty značné, protože píst musí spaliny doslova přetlačovat, aby je dostal ven. Proč je ale výrobci dělají a montují na auta nebo motorky???? Jsou velmi levné a snadno vyrobitelné.



Takže když budou z titanu nebo z nerezu odpor přetlačování bude měnší a tím pádem spali pujdou lépe ven? takže se potvrzuje má teorie

Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 21:00 | Nahoru | #17
materiál - cena. tvar, délka a průměr - výkon.

1 reakcí na tento příspěvek Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 21:02 | Nahoru | #18
Ve své podstatě na samotném materiálu až tak nezáleží, de i o snížení turbulencí při průchodu plynů svody a tak dále, proto sou svody leštěné zevnitř. Esi jsou z titanu nebo z nerezi už je celkem fuk.

Hlavní je: Tvar, délka, průřez, snížení turbulencí.

Naposledy editováno 16.10.2011 21:04:10

(reakce na) Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 21:06 | Nahoru | #19

4star píše: Ve své podstatě na samotném materiálu až tak nezáleží, de i o snížení turbulencí při průchodu plynů svody a tak dále, proto sou svody leštěné zevnitř. Esi jsou z titanu nebo z nerezi už je celkem fuk.

Hlavní je: Tvar, délka, průřez, snížení turbulencí.



Takže čistě teoreticky kdybych udělal svody z oceli tak aby tvarem a průměrem odpovídali laděným svodům a pak je nechal třeba pochrmovat tak docílím stejných vlastností? Pořád si myslím že matroš bude hrát první roli a tvar a průměr bude vedlejší.

1 reakcí na tento příspěvek Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 21:10 | Nahoru | #20
kdyby byl vnitřek dostatečne hladký a vydrzel tepelné namáhání tak ano, bude to stejné, až na váhu ... ovšem kdo by to takhle dělal když to de udělat jednodušeji?

1 reakcí na tento příspěvek Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 21:15 | Nahoru | #21
On už průměr trubky je dost zásadní, někdo tvrdí: čím větší tím lepší, což ale taky není tak úplně pravda páč výfukové plyny jsou horké a snahou je nechat co nejteplejší po celou jejich cestu výfukovým systémem páč Studený vzduch = hustý a „těžký“ vzduch, nechceme skrz výfukové potrubí protlačovat masy studeného výfukového plynu a navíc příliš velké průměry způsobují radikální poklesy rychlostí výfukových plynů, což umožňuje plynům delší čas na ochlazení

(reakce na) Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 21:16 | Nahoru | #22

4star píše: kdyby byl vnitřek dostatečne hladký a vydrzel tepelné namáhání tak ano, bude to stejné, až na váhu ... ovšem kdo by to takhle dělal když to de udělat jednodušeji?



Jasné byla to jen bypotéza

1 reakcí na tento příspěvek Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 21:20 | Nahoru | #23
teorie mluví o tom že laděné svody kladou menší odpor proudění spalin jak svým tvarem, průřezem, tak i samotný material který je hladší než klasické svody podporuje lepší proudění

(reakce na) Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 21:23 | Nahoru | #24

Paine píše: teorie mluví o tom že laděné svody kladou menší odpor proudění spalin jak svým tvarem, průřezem, tak i samotný material který je hladší než klasické svody podporuje lepší proudění



no dává to smysl

(reakce na) Laděné svody, smysl?

Skvělá odpověď, děkuji! 16.10.2011 v 21:26 | Nahoru | #25
Hlavní důvod je naprosto jednoduchej, zvýšení výkonu a snížení váhy... ve svý podstatě když motorka váží 199kg plná a má 180koní tak pokles váhy o ca 5kg (což lze docílit kompletním systémem z titanu) podstatně zvyšuje poměr výkon hmotnost plus jde o redukci odpruženejch hmot, takže adabsurdum se jedná o dalších 5koní.

Výkonovej nárůst je vcelku jednoduchej, jde o snažší průchod spalin a snížení ztrát tedy zpětného tlaku a motor se v zásadě "líp vys*re" .

Jinak důvody proč to tam nedávaj sériově???

- Cena, takovej matroš je pak o x desítek tisíc na mašině víc a to kazí tabulkové prodeje
- Hlukové a emisní limity (v dnešní době stěžejní věc)
- a další věci co mě momentálně nenapadaj

Naposledy editováno 16.10.2011 22:39:19

1 reakcí na tento příspěvek Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 22:27 | Nahoru | #26
redukce neodpruženejch hmot?sem myslel že vejfuk je odpružená hmota....ale asi sem to nepochopil..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 22:38 | Nahoru | #27
Alan> samozřejmě máš pravdu, jsem debil... už jsem to opravil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 22:43 | Nahoru | #28
Nutno dodat, že samotnej kompletní systém ve většině případů rozes*re základní nastavení ŘJ a je nutné přeladění na daný systém, takže se může stát, že když na mašinu dáš takovejhle systém tak to udělá sice výkonovej nárůst, ale dost podstatně to změní průběh výkonu a může to vytvořit nepříjemné díry atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 23:15 | Nahoru | #29
Devilboy> Ahoj naráží tvoje odpověď na power commander? Máš s laděním map nějaké zkušenosti? Chtěl jsem se na toto zeptat tady na fóru, ale nechce se mi zakládat nové téma.

(reakce na) Laděné svody, smysl?

16.10.2011 v 23:24 | Nahoru | #30
strejda_Jenda> Zkušenosti s laděním 0, ale jel jsem na stroji, kam to majitel narval všecko tzn KN, komplet systém a bylo to na hnědáka, mělo to hrozný výkový propady... prostě bordel a musel to nechat naladit někde.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist