globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Husaberg FE 650 Generálka pomoooc
15.10.2011 v 20:09
Zdravíčko, chtěl bych poprosit o pomoc ohledně blížící se generálky motoru. Jde o HSB FE 650e rok výroby 2002. Je to motárdík a myslim si, že takové čtyři roky na motor nikdo nesáhnul. Zajímalo by mě pár věcí: Na kolik to zhruba přijde když to budu dělat sám s pomocí zkušeného motomechanika a také nějaké problematické věci jako na co si dát pozor, jestli jsou nějaké finty. Válec asi odnesu do Husabergu na nikasil a podle něj mi objedná pístni sadu popř ojku atd. Zkrátka aby mi u toho v zimě nevypadaly všechny vlasy, chlupy atd. Kurňa to budou nervy ty p.č.! No kdyby někdo měl nějakou třeba jen podobnou zkušenost rád se ji dozvím.

Husaberg FE 650 Generálka pomoooc

15.10.2011 v 20:29 | Nahoru | #1
Ahoj jukni sem http://www.coolmanu...ervice+Repair+Manual mohlo by tam byt neco uzitecneho step by step. Ja delal kdysi komplet generalku varadera proslyho povodni , ale podle hayens manualu. Pravda vrtam se ve vecech co maji kola a vrtule asi tak od 12ti, ale motorka to byla prvni. Mno a uspesne. Kazdopadne doporucim , ze kdyz nevis tak to nech lezet jak to je.
Jinak na komplet rozebrani motoru a kontrolu budes potrebovat dost spesl naradi a nastroje mikrometr na vule atd. Good luck

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg FE 650 Generálka pomoooc

15.10.2011 v 21:33 | Nahoru | #2
Pokud ti motor nevydava zadny pazvuky tak se na GO vyprdni,vymen jen rozvodak a rolny.Az ti zacne vydavat pazvuky nebo brat olej pak teprve ten motor otevri

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg FE 650 Generálka pomoooc

15.10.2011 v 21:49 | Nahoru | #3
Hele, už jsi někdy dělal GO motoru?

podle něj mi objedná pístni sadu popř ojku atd.""podle něj mi objedná pístni sadu popř ojku atd.



Jestli budeš měnit ojku nebo ne je docela zásadní rozdíl. Pokud budeš dělat jen vrch, není to až tak komplikované a pokud nebudou zaklepané ventily, tak to jako nemechanik za víkend dáš do kupy, ale pokud budeš dělat i spodek, tak musíš půlit motor a když už půlíš motor, je rozumné vyměnit ložiska na klice atd. A pokud jsi to nikdy nedělal, tak by tě ta GO mohla taky vyjít docela draho : )

Spíš by mě ale zajímalo, proč chceš dělat GO? Motorka nestartuje? Nejede? Nebo ti prostě jen přišlo líto, že ten motor nikdo 4 roky nerozpůlil?

Husaberg FE 650 Generálka pomoooc

16.10.2011 v 16:35 | Nahoru | #4
Ja teda neviem,no posledne dni,čo tu človek čita,tak minimalne štyria ludia sa rozhodli robiť G.O. na svojich mašinach.Sa to stava nejakym športom.Nemyslim to v zlom samozrejme.
mattiass -prosim ťa.Dôvod.Prečo G.O.To každy len tak sa chce dať na taku vec?Maš slaby vykon?Žerie ti olej?Počuť z motora buchanie,klepanie alebo prečo .

Naposledy editováno 16.10.2011 16:36:40

(reakce na) Husaberg FE 650 Generálka pomoooc

16.10.2011 v 20:43 | Nahoru | #5
PetrS> Ahoj děkuji za odpověď. GO motoru sem ještě nedělal a sám bych do toho nešel. Ale vím co to obnáší. Ano chtěl bych půlit motor kvůli těm ložiskám atd. Je to ostré soutěžní enduro na generálku má myslím nárok. Přinejmenším se podívat jak na tom motor je. Olej mi to trošku bere jinak vše ok ale u této motorky se to prostě dělá častěji než u jinčích lidovějších motorek. Samozřejmě kdyby to nemuselo být, nedělal bych to - stojí to spoustu peněz a úsilý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg FE 650 Generálka pomoooc

16.10.2011 v 20:49 | Nahoru | #6
Jindrs> Pazvuky asi né když pominu že motor je celkově dost hlučný díky čelnímu ozubení koleček v převodovce pokud se nepletu ale mám pocit že nějaká ložiska už by chtěla vyměnit. Olej dolévám řekl bych ještě v normě. Každopádně už to asi nejede jak by mělo takže na píst kouknu sto pro. Rozvoďák stojí s těma rolnama zhruba kolik???

(reakce na) Husaberg FE 650 Generálka pomoooc

16.10.2011 v 21:33 | Nahoru | #7
mattiass> mas sz
edit:pokud si jeste nevidel rozebranej motor husara tak se muzes kouknout zde

Naposledy editováno 16.10.2011 21:37:25

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg FE 650 Generálka pomoooc

17.10.2011 v 11:28 | Nahoru | #8
Ahoj,

Husaberg - zvlast v motardu dostava docela zabrat,

Vymena lozisek po nejakych 150hodinach je urcite vhodna. + uvidis co pist, nikasil, ojnice.

Myslim tim loziska na klice, na vyvazovaku a na vacce. Prevodovku bych asi neresil, ale to uvidis, az to rozeberes.

Jak vypada stromecek pilin na vypustnym sroubu oleje, kdyz ho vytahnes?

Ojnice se nedela v druhyvyrobe, a ojnicni sada od husabergu stoji 10kKč, takze na to bacha, neni to levna sranda. Nikasil na tu vlozku-hlinikovou slupku, se nedela taky nejlepe, protoze se to krouti. Nechal bych to udelat u Sulka - nekam to posila a nikasil je dobrej.

-predtim nez bych to tam poslal, bych zmeril ovalitu, jestli to moc nelita..

Na sundani/nandani stredniho kruzku valcekoveho loziska, je potreba specialni pripravek - bud si ho udelas, a nebo to nechas udelat tam, kde ho maji.

Pri sestavovani motoru je nutne!! udelat spravnou axialni vuli na klice, ktera se dela podlozkama prave pod tento vnitrni krouzek loziska.
Takze nandat - slepit motor, zmerit, rozdelat, vyndat, vymezit a znova :)

(reakce na) Husaberg FE 650 Generálka pomoooc

17.10.2011 v 13:53 | Nahoru | #9
TESA> ahoj moc děkuji za dokonalou odpověď, takhle nějak sem si to představoval. Mám najeto nějakých 160 hodin a bůh ví kolik tan předemnou. Převodovku asi necham ale ten zmíněný zbytek chci zkouknout.Stromecek pylin obsahoval par sponek ale to bylo ze startovani prez el. starter - obcas to blbne a startoval sem na něj dost - mel sem zavadu a uz sem nemohl nakopat unavou. Zavadu sem vyresil takze ted jeste pojezdim a v zime na ten motor s kamaradem vletnem.
To ojnicni sada je fakt dost draha to sem nečekal.
Nikasil mam v planu nechat na Husabergu v karlových Varech - Miraracing taky to někam posílaj. Pístní sadu mi taky doufám seženou, z toho strach nemám jen z té ceny . . .

Stim přípravkem navaleckove lozisko to teda nevim jak to vyřešim a s axialní vůlí kliky taky nee z toho se asi třikrát omr.am.
Ještě jednou moc děkuji

Husaberg FE 650 Generálka pomoooc

7.1.2012 v 22:12 | Nahoru | #10
Zdravim tak motor je komplet rozhozenej u jednoho moc dobrého kamaráda, tímto ho zdravim, a zjistily jsme tyto věci:

Sací vačka (to vajíčko) dokaličená, vydřená o 1mm
Rolnička dobitá od té vačky
Podpálené ventily, jeden byl místo černého karbonu okarbonován uplně do bíla
Poškrábaný válec
Poškrábaný píst
Ložiska na klice
Spoustu ložisek ve zbytku motoru (převodovce)
Spoustu gufer
A při demontáži jsme zničili Niplík na klikové hřídely - taková tryska
...a pár nezbytností. Jestli to ještě někdy pojede ožeru se jako k.k.t

Takže vačka je na opravě někde v Brně, nikasil s pístem zařizuje pan Oulehla, Nějaké díly objednány v Husabergu v Čankově a Ložiska s guferama v Pekárně, pardon v Ložiskárně. Zatím sem v motoru tak za 13 000 když dá pánbůh plus něco za práci. Nic moc po vánocích.

Divné je že to ještě docela slušně jelo - za 4 na zadní. Mám nějaké foto tak až bude čas nějaké rád zveřejním zdar a sílu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Těsnění husaberg fe 650e 2002 Husaberg FE 650 Cruttor 2 3.6.2022 v 15:02 hanzhotride
Prosba o radu:Husaberg dekompres Husaberg FE 650, Husaberg FE 501, Husaberg FE 570 Anti 9 14.6.2020 v 19:36 Anti
Husaberg FE 650 Husaberg FE 650 Fiascco_ 3 7.10.2018 v 07:56 Folby
Motard Husqvarna TE 610, Husaberg FS 650, Husaberg FE 650, ... kuba_312 11 22.9.2018 v 10:00 kuba_312
Ktm vs. Berg Husaberg FE 650, KTM EXC 530 R, Husaberg FE 570 bobomo 3 23.3.2017 v 19:26 srsen600


TOPlist