Pročetl jsem tu o regulátorech dobíjení už snad všechno, ale nemůžu narazit na můj případ, resp. si myslím, že odešel, ale potřeboval bych to potvrdit od nějakýho koumáka :)
Fároš je r.v. 1999 a je na něm stále původní originální regulátor.
Měření (nabitá baterie):
Baterie (po nabití, nezapojená): 12,63 V
Tři fáze z altíku (volnoběh): mezi sebou 3 x cca. 17,5 V
Volnoběh (cca. 1.000 ot. - bez světel): 14,9 V
Volnoběh (cca. 1.000 ot. - světla): 13 - 13,5 V
Volnoběh (cca. 1.000 ot. - světla + dálky): 12,9 V
5.000 ot. (světla + dálky): 12,7 V
5.000 ot. (bez světel): 14,7 V
Co na to říkáte?
Díky za každou připomínku :)
Dnes ráno jsem se na to vrhnul a před měřením jsem si prošel všechny možný dráty a konektory a pospojení prostříkal kontaktolem...
A měření vypadá takto:
1.000 ot. - 14,8 V
1.000 ot. + světla - 12,7 V
1.000 ot. + světla + dálky - 12,55 V
1.000 ot. + světla + dálky + větrák - 12,1 V
5.000 ot. - 14,5 V
5.000 ot. + světla - 13,5 V
5.000 ot. + světla + dálky - 13,5 V
5.000 ot. + světla + dálky + větrák - 13,9 V
Dále jsem měřil:
5.000 ot. - altík - 3 x cca. 65 V
Odpor na vinutích statoru - 3 x cca. 0,4 - 0,7 ohmů (skákalo to)
Kostra + altík - 3 x nekonečný odpor
Dále jsem chtěl měřit regulátor diodovým testem, jenže mi to nějak nešlo, nevím proč, možná vadnej multimetr...
Naposledy editováno 08.10.2011 15:11:47
1 reakcí na tento příspěvek Opět ten regulátor...
1 reakcí na tento příspěvek Opět ten regulátor...
A změř střídavinu na fázích odpojeného alternátoru ve vyšších otáčkách (okolo 5000). Měly by tam být desítky voltů, klidně i stovka.
2 reakcí na tento příspěvek Opět ten regulátor...
pred zapnutim klicku: 13.10
zapnuti klicku,pri nabehu cerpadla: 12.50
po nabehu cerpadla: 12.65
startovani: 10.5
vyssi volnobeh na sytic (od ted sviti svetlo, xenon 35W): 14.35
normalni volnobeh: 14.18-14.20 (s dalkama 14.09)
5 000 otacek: 14.32 (s dalkama 14.25)
10 000 otacek: 14.35 (s dalkama 14.30)
myslim, ze je to v norme, najeto 69tis km, bez zasahu do elektra (jen pripojovani alarmu, 12V zasuvky apod.)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět ten regulátor...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět ten regulátor...
1 reakcí na tento příspěvek Opět ten regulátor...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět ten regulátor...
Bubrak ZX10R píše: Bandaska: tezko, servisni manual uvadi 14,2 az 15,2 (strana 16.34)
Já jsem se koukal do manuálu, ale stejně se mi zdá 15,2V moc. To už je překročené polarizační napětí (14,7V) a elektrolit se v aku rozkládá. Této hodnotě bych moc nevěřil. Obecně u dobíjení je snaha udržet napětí 13,8 - 14,5V. I když tohle znám líp spíš z aut.
KaeFko>
Jak psal 1100Virago. Ještě zkontroluj akumulátor. Pokud je vadný, tak je celé měření zkresleno. A taky jak je starý. Je na něm někde vyraženo čtyřmístné číslo s datem výroby. Př. 1108 je 11tý týden 2008. Obvyklá životnost je cca 4 roky. +- 2 roky dle zacházení.
1 reakcí na tento příspěvek Opět ten regulátor...
Bandaska píše: bubrak...to je možné, také jsem psal, že to není špatně...ale v manuálech se dozvíš jen univerzální pravdu...troufám si tvrdit, že napětí nad 14V je zbytečné a jen přetěžuje ostatní prvky el.instalace...a napětí nad 15V? to už žárovky začínají balit kufry...
covece za 4 roky a 57tis km jsem nemenil jedinou zarovku, jestli tam pisou az 15,2 tak ta el. na to bude stavena, v podstate na vsech motorkach co jsem mel, krom 6V Jawy, jsem mel pri dobijeni pres 14 V, vetsinou tak 14,5 co si vzpominam, podle me zbytecna bublina poukazovat na 14,3 kdyz to sotva prekrocilo spodni limit pro servisni amok
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět ten regulátor...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět ten regulátor...
roman-xj píše: KaeFko> Čau,jak si dopadl s tím dobíjením,mám stejnou motorku a veškeré udaje o měřění mam stejné jako ty. Můj názor je ,že je v háji regulátor,ale zajímá mě kde byla chyba na tvé moto.Dík za info
Mozna mu napis PM tohle vlakno je stare uz rok
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět ten regulátor...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět ten regulátor...
Motoblazen5 píše: roman-xj> Ahoj, kámošovi VFR dobíjelo podobně, někdy měl při krátkém zastavení problém nastartovat. Dával regulátor Elesys, M-REg2 a naprostá spokojenost, s dobíjením jsem se vypekl i já a pořídil si stejný regulátor a nedám na něj dopustit. Zde je odkaz na: spolehlivý regulátor
to je fajn, uz je za 2.2tis, nedavno ho tu nekdo propagoval a tehda stal kolem 3.5tis, coz mi prislo uz dost, je to ale tak 1 spis 2 roky
1 reakcí na tento příspěvek Opět ten regulátor...
1 reakcí na tento příspěvek Opět ten regulátor...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade | Beranidlo | 18 | 5.9.2023 v 15:08 _Michal |
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade | jdu900fire_blejt | 5 | 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt |
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade | Lapchik-54 | 5 | 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf |
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade | micindev | 2 | 4.5.2023 v 20:15 micindev |
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade | dawe1 | 12 | 27.10.2022 v 19:08 Ariete |