globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Opět ten regulátor...
7.10.2011 v 19:25
Zdravím všechny...
Pročetl jsem tu o regulátorech dobíjení už snad všechno, ale nemůžu narazit na můj případ, resp. si myslím, že odešel, ale potřeboval bych to potvrdit od nějakýho koumáka :)
Fároš je r.v. 1999 a je na něm stále původní originální regulátor.

Měření (nabitá baterie):
Baterie (po nabití, nezapojená): 12,63 V
Tři fáze z altíku (volnoběh): mezi sebou 3 x cca. 17,5 V
Volnoběh (cca. 1.000 ot. - bez světel): 14,9 V
Volnoběh (cca. 1.000 ot. - světla): 13 - 13,5 V
Volnoběh (cca. 1.000 ot. - světla + dálky): 12,9 V
5.000 ot. (světla + dálky): 12,7 V
5.000 ot. (bez světel): 14,7 V

Co na to říkáte?
Díky za každou připomínku :)

Dnes ráno jsem se na to vrhnul a před měřením jsem si prošel všechny možný dráty a konektory a pospojení prostříkal kontaktolem...
A měření vypadá takto:
1.000 ot. - 14,8 V
1.000 ot. + světla - 12,7 V
1.000 ot. + světla + dálky - 12,55 V
1.000 ot. + světla + dálky + větrák - 12,1 V

5.000 ot. - 14,5 V
5.000 ot. + světla - 13,5 V
5.000 ot. + světla + dálky - 13,5 V
5.000 ot. + světla + dálky + větrák - 13,9 V

Dále jsem měřil:
5.000 ot. - altík - 3 x cca. 65 V
Odpor na vinutích statoru - 3 x cca. 0,4 - 0,7 ohmů (skákalo to)
Kostra + altík - 3 x nekonečný odpor

Dále jsem chtěl měřit regulátor diodovým testem, jenže mi to nějak nešlo, nevím proč, možná vadnej multimetr...


Naposledy editováno 08.10.2011 15:11:47
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Opět ten regulátor...

7.10.2011 v 19:29 | Nahoru | #1

(reakce na) Opět ten regulátor...

7.10.2011 v 19:31 | Nahoru | #2
bikes> Taky jsem na to koukal, ale neni tam žádná zmíňka o zapnutých světlech, což je pro mě trochu matoucí...

Opět ten regulátor...

7.10.2011 v 20:23 | Nahoru | #3
12,7 je pri 5000ot se zapnutymi svetly malo, to ti proste nedobiji, musi to mit nad 13,5 nebo aspon 13 kdyby to melo, ale takto je to malo. Promer vse dle toho diagramu na tom odkazu. Pak sem napis odpory atd. Faze z altiku jsou OK. Altik teda bude v pohode zrejme a chyba je v regleru.

1 reakcí na tento příspěvek Opět ten regulátor...

7.10.2011 v 21:17 | Nahoru | #4
Zitra to zmerim a dam vedet...Regulator koupim stejne novy,pokud se nemylim,tak casem stejne odejde?Zatim ti dekuji!

Opět ten regulátor...

7.10.2011 v 21:52 | Nahoru | #5
Ahoj já se na VFR taky potrápil s dobíjením a nakonec to byl castecne odhalenej kabel na ceste od regleru k baterce. Za normálních teplot to dobíjelo normálně ale jak se víc ohřála třeba při crcání přes město už nedobíjela. Pokud nic nenajdeš zkus promerit draty na jednotlivejch usecich altik - regler regler - baterka. Za ty roky muze byt nekde prosoupanej drat a pak to dela peknej bordel. Hodne stesti

(reakce na) Opět ten regulátor...

7.10.2011 v 22:15 | Nahoru | #6
KaeFko: S vypnutými světly máš ty hodnoty dobré, při rostoucím odběru to letí dolů. Takže zdroj se chová jako "měkký" - přičina může být v přechodových odporech na konektorech. Regulátor i alternátor můžou být v pořádku. Omrkni kontakty v konektorech alternátoru, regulátoru a na cestě do motorky a k akumulátoru, zkontroluj kvalitu ukostření regulátoru a hlavně akumulátoru. Někdy se uvolní silové kabely v očkách, kterými jsou připojené k akumulátoru a kostře, tak to všechno zkontroluj.
A změř střídavinu na fázích odpojeného alternátoru ve vyšších otáčkách (okolo 5000). Měly by tam být desítky voltů, klidně i stovka.

Opět ten regulátor...

7.10.2011 v 22:43 | Nahoru | #7
Díky pánové za rady, vše zítra vyzkouším a dám vědět...Mimochodem, mám tam připojenej nějakej alarm s dálkovým startem, nemam z něj moc dobrej pocit, ale odpojovat se mi to nechce, je to protažený celou motkou, musel bych to asi docela dost rozebrat, tak jen doufám, že problém nebude v tom...

Opět ten regulátor...

8.10.2011 v 15:14 | Nahoru | #8
Tak jsem dnes měřil, výsledek je v původním postu nahoře...Co s tím krámem je? :)

2 reakcí na tento příspěvek Opět ten regulátor...

9.10.2011 v 19:57 | Nahoru | #9
pro zajimavost sem si ted promeril ZX10R a je to takto

pred zapnutim klicku: 13.10
zapnuti klicku,pri nabehu cerpadla: 12.50
po nabehu cerpadla: 12.65
startovani: 10.5
vyssi volnobeh na sytic (od ted sviti svetlo, xenon 35W): 14.35
normalni volnobeh: 14.18-14.20 (s dalkama 14.09)
5 000 otacek: 14.32 (s dalkama 14.25)
10 000 otacek: 14.35 (s dalkama 14.30)

myslim, ze je to v norme, najeto 69tis km, bez zasahu do elektra (jen pripojovani alarmu, 12V zasuvky apod.)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět ten regulátor...

9.10.2011 v 20:04 | Nahoru | #10
Bubrak ZX10R> To vypadá dobře...Koupím ten regulátor od VAPE a uvidím...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět ten regulátor...

12.10.2011 v 11:35 | Nahoru | #11
Bubrak ZX10R> 14,30V je hodně...neříkám, že je to špatně, ale už je to zbytečně moc...

(reakce na) Opět ten regulátor...

12.10.2011 v 11:48 | Nahoru | #12
Bandaska> asi blbost, Honda udává, že regulátor musí dávat 14,0-14,8 V při 5000 ot/min...(VFR)

1 reakcí na tento příspěvek Opět ten regulátor...

12.10.2011 v 20:42 | Nahoru | #13
Bandaska: tezko, servisni manual uvadi 14,2 az 15,2 (strana 16.34)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět ten regulátor...

12.10.2011 v 21:11 | Nahoru | #14

Bubrak ZX10R píše: Bandaska: tezko, servisni manual uvadi 14,2 az 15,2 (strana 16.34)


Já jsem se koukal do manuálu, ale stejně se mi zdá 15,2V moc. To už je překročené polarizační napětí (14,7V) a elektrolit se v aku rozkládá. Této hodnotě bych moc nevěřil. Obecně u dobíjení je snaha udržet napětí 13,8 - 14,5V. I když tohle znám líp spíš z aut.

KaeFko>
Jak psal 1100Virago. Ještě zkontroluj akumulátor. Pokud je vadný, tak je celé měření zkresleno. A taky jak je starý. Je na něm někde vyraženo čtyřmístné číslo s datem výroby. Př. 1108 je 11tý týden 2008. Obvyklá životnost je cca 4 roky. +- 2 roky dle zacházení.

(reakce na) Opět ten regulátor...

12.10.2011 v 21:55 | Nahoru | #15
Poggy>
Před koupí(3 týdny) mi bylo rečeno,že je nový...Každopádně na r.v. se podívam,o tom označení jsem nevěděl...Díky

1 reakcí na tento příspěvek Opět ten regulátor...

13.10.2011 v 00:14 | Nahoru | #16
bubrak...to je možné, také jsem psal, že to není špatně...ale v manuálech se dozvíš jen univerzální pravdu...troufám si tvrdit, že napětí nad 14V je zbytečné a jen přetěžuje ostatní prvky el.instalace...a napětí nad 15V? to už žárovky začínají balit kufry...

(reakce na) Opět ten regulátor...

13.10.2011 v 01:12 | Nahoru | #17

Bandaska píše: bubrak...to je možné, také jsem psal, že to není špatně...ale v manuálech se dozvíš jen univerzální pravdu...troufám si tvrdit, že napětí nad 14V je zbytečné a jen přetěžuje ostatní prvky el.instalace...a napětí nad 15V? to už žárovky začínají balit kufry...



covece za 4 roky a 57tis km jsem nemenil jedinou zarovku, jestli tam pisou az 15,2 tak ta el. na to bude stavena, v podstate na vsech motorkach co jsem mel, krom 6V Jawy, jsem mel pri dobijeni pres 14 V, vetsinou tak 14,5 co si vzpominam, podle me zbytecna bublina poukazovat na 14,3 kdyz to sotva prekrocilo spodni limit pro servisni amok

Opět ten regulátor...

14.10.2011 v 10:39 | Nahoru | #18
bublina? neee, jen postřeh.....ale asi nemá smysl to rozvádět, vztahuješ to na sebe, a bráníš se čemukoliv...to nebylo smyslem mojeho příspěvku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět ten regulátor...

28.8.2012 v 14:24 | Nahoru | #19
KaeFko> Čau,jak si dopadl s tím dobíjením,mám stejnou motorku a veškeré udaje o měřění mam stejné jako ty. Můj názor je ,že je v háji regulátor,ale zajímá mě kde byla chyba na tvé moto.Dík za info

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět ten regulátor...

28.8.2012 v 14:37 | Nahoru | #20

roman-xj píše: KaeFko> Čau,jak si dopadl s tím dobíjením,mám stejnou motorku a veškeré udaje o měřění mam stejné jako ty. Můj názor je ,že je v háji regulátor,ale zajímá mě kde byla chyba na tvé moto.Dík za info



Mozna mu napis PM tohle vlakno je stare uz rok

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět ten regulátor...

28.8.2012 v 20:39 | Nahoru | #21
Zx-10RCarlos> psal jsem mu,ale byl zde naposledy přihlášen 5.8.,tak jsem napsal i sem,jestli náhodou neví někdo podrobnosti

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět ten regulátor...

28.8.2012 v 22:14 | Nahoru | #22
roman-xj> Ahoj, kámošovi VFR dobíjelo podobně, někdy měl při krátkém zastavení problém nastartovat. Dával regulátor Elesys, M-REg2 a naprostá spokojenost, s dobíjením jsem se vypekl i já a pořídil si stejný regulátor a nedám na něj dopustit. Zde je odkaz na: spolehlivý regulátor

(reakce na) Opět ten regulátor...

28.8.2012 v 23:57 | Nahoru | #23
Motoblazen5> Ahoj,dík za info,mrknu na to.

(reakce na) Opět ten regulátor...

29.8.2012 v 00:36 | Nahoru | #24

Motoblazen5 píše: roman-xj> Ahoj, kámošovi VFR dobíjelo podobně, někdy měl při krátkém zastavení problém nastartovat. Dával regulátor Elesys, M-REg2 a naprostá spokojenost, s dobíjením jsem se vypekl i já a pořídil si stejný regulátor a nedám na něj dopustit. Zde je odkaz na: spolehlivý regulátor



to je fajn, uz je za 2.2tis, nedavno ho tu nekdo propagoval a tehda stal kolem 3.5tis, coz mi prislo uz dost, je to ale tak 1 spis 2 roky

(reakce na) Opět ten regulátor...

3.9.2012 v 15:20 | Nahoru | #25
Motoblazen5> Tak jsem koupil regulátor od fa.Elesys a moto už funguje jak má .

Opět ten regulátor...

3.9.2012 v 19:28 | Nahoru | #26
Jejich regulátory jsou fakt dobré. Tak ať slouží a moto jezdí!

Opět ten regulátor...

13.9.2012 v 18:05 | Nahoru | #27
Sorry, že jsem nedopsal řešení...Nakonec to byla baterka!

1 reakcí na tento příspěvek Opět ten regulátor...

7.11.2012 v 19:50 | Nahoru | #28
Zdravím potřebuji poradit koupil jsem regulátor dobíjení kdyš sem ho chtšl vyměnit tak jsem zjistil že majitel předemnou uříz koncovku tak nevím kam co příjde je tam 5 drátu 3 od altiku 1 od baterky a kostra mužemi někdo pomoci moc dík.








(reakce na) Opět ten regulátor...

7.11.2012 v 20:03 | Nahoru | #29
Ludvajsa: Ty tři dole jsou altík, v libovolném pořadí. Dva nahoře jsou uzemnění (kostra) a baterie, ale který je který zjistíš leda pomocí měřáku. Máš nějaký multimetr a umíš s ním zacházet?

1 reakcí na tento příspěvek Opět ten regulátor...

7.11.2012 v 20:07 | Nahoru | #30
ano mam moc diky
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade Beranidlo 18 5.9.2023 v 15:08 _Michal
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade jdu900fire_blejt 5 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade Lapchik-54 5 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade micindev 2 4.5.2023 v 20:15 micindev
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade dawe1 12 27.10.2022 v 19:08 Ariete


TOPlist