globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Benzín ultra 95 ?
 
7.10.2011 v 16:31
Máte někdo zkušenosti s tímto prémiovým palivem od Unipetrolu? Mají ho u nás např. na čerpačce obchoďáku MAKRA, kam jezdím nakupovat. Tankuje tam mraky lidí. Ovšem já tam dosud netankoval. Ale získal jsem tzv. zákaznickou zlatou kartu s např. trvalou slevou na paliva na jejich benzínce a to 1,- na litr. Takže např. uvedený benzín ULTRA 95 mě dnes vyjde na 34,-, zatímco V-power nebo Carrera 95 stojí cca 38,- Kč (u ULTRA 95 deklaruje Unipetrol na svých stránkách podobné vlastnosti, jako uvedená prémiová paliva). Dosud jsem tankoval u vyzkoušených Shell, OMV, Benzina, ale tohle už stojí za úvahu. Díky za zkušenosti.

(reakce na) Benzín ultra 95 ?

8.10.2011 v 11:13 | Nahoru | #31

kawajawa píše: valibuk> máš pravdu nemá to cenu

takže ty nám tvrdíš,že benzín nemůže mít vyšší oktanové číslo,jak 100? O co se vsadíš,když si seš tak jistej?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín ultra 95 ?

8.10.2011 v 11:15 | Nahoru | #32

kawajawa píše: ovšem největší sranda je, a to potvrdí každý chemik,jednu chemičku mám doma, že 100 oktanový benzin nelze vyrobyt, znaméná to absolutně čistý beňo, a přívlastky ultrasuperhyper = marketingová masáž pro hlu....


A to je chemička přes co? Ať si zopakuje látku. Já mam doma taky chemičku a sám jsem chemik a oba víme, že oktanový číslo 100+ je možný. 100 má 2,2,4-trimethylpentan (Isooktan - oktan), na kterej se to všechno vztahuje (prostě úmluva), ale je i řada látek, který mají přes 100 (benzen, toluen (115 nebo 120, nevím přesně), xyleny) a pro zvyšování oktanovýho čísla se používají. Nicméně, i přesto, že vim, že se oktanový číslo zvýšit dá, tak beru do svý motorky N95, jak má v papírech. Protože ty možný 1 - 2% výkonu navíc, to přece pozná každej

Naposledy editováno 08.10.2011 11:18:01

(reakce na) Benzín ultra 95 ?

8.10.2011 v 11:19 | Nahoru | #33

Ales.B. píše: A to je chemička přes co? Ať si zopakuje látku. Já mam doma taky chemičku a sám jsem chemik a oba víme, že oktanový číslo 100+ je možný. 100 má 2,2,4-trimethylpentan (Isooktan - oktan), na kterej se to všechno vztahuje (prostě úmluva), ale je i řada látek, který mají přes 100 (benzen, toluen (115 nebo 120, nevím přesně), xyleny) a pro zvyšování oktanovýho čísla se používají. Nicméně, i přesto, že vim, že se oktanový číslo zvýšit dá, tak beru do svý motorky N95, jak má v papírech. Protože ty možný 1 - 2% výkonu navíc, to přece pozná každej


To je marný,on je přece přesvědčenej...
Ten benzen má tuším dokonce 130,chemik nejsem,ale dcera je,optám se jí.

1 reakcí na tento příspěvek Benzín ultra 95 ?

8.10.2011 v 11:32 | Nahoru | #34
Oktanové číslo – vyjadřuje odolnost paliva proti samozápalu (detonaci, tzv. „klepání“) při kompresi ve válci spalovacího motoru .

Udává procentuální obsah izooktanu ve směsy z heptanem, která se chová stejně jako zkoumané palivo.
Je li číslo > 100 nejedná se o oktanové číslo, ale o výkonnostní číslo, které vyjadřuje o kolik procent je výkon větší než, když by motor pracoval z čistým izooktanem..

Například: oktanové číslo 98 znamená, že palivo je stejně odolné proti samozápalu jako směs, skládající se z 98 % oktanu a 2 % heptanu.

Benzín ultra 95 ?

8.10.2011 v 11:35 | Nahoru | #35
lepší benzíny opravdu existují a to aji mezi tim co normu splňuje, nejen že na to v místním jzd nechce jet ani stará škodovka.
to že by "lepší benzín" jel líp neni blbost, vzpomínám si že pár kilometrů od nás je několik kilometrů celkem prudké kopec, které jsem v dávnéch dobách s fichtlem jezdil na jedničku.
no on ani ten fichtl nebyl nic moc
ale vždycky když jsem občas dole pod kopcem natankoval na shellce, fichtl letěl jak vítr a za celé kopec jsem z dvojky už nepodřazoval.

může se člověku pouze zdát že něco líp jede, může to byt nesmysl úplně, může to víc řvat, může to byt jakkoliv. ale pokud motor na některým místě který pořád to samý za těch stejnejch podmínek vždycky pouze po natankování jednoho druhu benzínu pravidelně zvládá bez problému vytáhnout o kvalt víc, rozdíl tam určitě bude

já vím že k makro-benzínu jsem neřekl vůbec nic, ale to jenom tak aby zas někdo nepřišel s tim že mezi benzínama neni rozdíl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín ultra 95 ?

8.10.2011 v 11:39 | Nahoru | #36

kawajawa píše: Oktanové číslo – vyjadřuje odolnost paliva proti samozápalu (detonaci, tzv. „klepání“) při kompresi ve válci spalovacího motoru .

Udává procentuální obsah izooktanu ve směsy z heptanem, která se chová stejně jako zkoumané palivo.
Je li číslo > 100 nejedná se o oktanové číslo, ale o výkonnostní číslo, které vyjadřuje o kolik procent je výkon větší než, když by motor pracoval z čistým izooktanem..

Například: oktanové číslo 98 znamená, že palivo je stejně odolné proti samozápalu jako směs, skládající se z 98 % oktanu a 2 % heptanu.


ovšem největší sranda je, a to potvrdí každý chemik,jednu chemičku mám doma, že 100 oktanový benzin nelze vyrobyt , znaméná to absolutně čistý beňo, a přívlastky ultrasuperhyper = marketingová masáž pro hlu....

tvoje vlastní slova

A když napíšeš A,napiš i B.
Antidetonační přísady

Čistý benzín má velmi nízké oktanové číslo. Proto se do něj přidávají přísady, které jej zvyšují. V minulosti byly nejužívanější sloučeniny olova (hlavně tetraethyl olova a tetramethyl olova). Litr benzínu pak obsahoval několik desetin gramu olova, které je ovšem toxické. Dnes jsou proto příměsi na bázi olova zakázány. Jako antidetonátory se používají např. organokovové sloučeniny manganu, aromatické aminy či halogenidy přechodných kovů.
[editovat]Oktanová čísla některých paliv

Automobilový benzín: 87–98, dnes obvykle nejméně 95 (v Evropě) nebo 87 (v USA) V Americe ale udávají oktanové číslo jako aritmetický průměr okt. čísel získaných výzkumnou a motorovou metodou.
Letecký benzín: cca 87–107
Závodní benzín: cca 95–130
Benzín používaný ve Formuli 1: 95–102 (stanoveno pravidly)
LPG: cca 110
zdroj:WIKI
Takže chemičce domoj řekni,at se doučí uhlovodíky a ty se douč gramatiku..

Naposledy editováno 08.10.2011 11:40:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín ultra 95 ?

8.10.2011 v 11:49 | Nahoru | #37
On je hlavní problém v tom, že spousta lidí si myslí, že oktanové číslo určuje jakousi kvalitu benzínu - třeba čím vyšší okt. č. tím vyšší "hořlavost"... Takže proto ty názory že s vyšším okt. číslem pojede motor líp atd.

(reakce na) Benzín ultra 95 ?

8.10.2011 v 11:56 | Nahoru | #38

Mirrek píše: On je hlavní problém v tom, že spousta lidí si myslí, že oktanové číslo určuje jakousi kvalitu benzínu - třeba čím vyšší okt. č. tím vyšší "hořlavost"... Takže proto ty názory že s vyšším okt. číslem pojede motor líp atd.

Přesě tak. A pak do toho ty very,šelvýpaury a další mark.sračky,kterým placebo tak rádo podlehne...

1 reakcí na tento příspěvek Benzín ultra 95 ?

8.10.2011 v 12:24 | Nahoru | #39
Prackarr: a kolikrát ještě napíšeš, že palivo s OČ přes sto LZE vyrobit? 4x nestačí, musíš to napsat ještě popáte? Vezmeš si na pomoc wiki? Tam se kolikrát píšou takové kraviny.... jinak ale náhodou v tomhle máš pravdu, OČ může být a taky běžně je přes 100, navíc se rozlišuje OČ při nízkém a vysokém plnícím tlaku... a uvádělo se už před 70 lety za války.
Vše, co se prodává, jsou směsi, čistý líh má přes 100, takže stačí nalít dost lihu a OČ stoupá

(reakce na) Benzín ultra 95 ?

8.10.2011 v 12:34 | Nahoru | #40

rrss píše: Prackarr: a kolikrát ještě napíšeš, že palivo s OČ přes sto LZE vyrobit? 4x nestačí, musíš to napsat ještě popáte? Vezmeš si na pomoc wiki? Tam se kolikrát píšou takové kraviny.... jinak ale náhodou v tomhle máš pravdu, OČ může být a taky běžně je přes 100, navíc se rozlišuje OČ při nízkém a vysokém plnícím tlaku... a uvádělo se už před 70 lety za války.
Vše, co se prodává, jsou směsi, čistý líh má přes 100, takže stačí nalít dost lihu a OČ stoupá


Zajímavé,že já mám pravdu,ale opět reaguješ na mě.
Proč ti tak vadí,že jsem to opakoval? On snad taky trval několikrát na tom,že to nejde,ne?
Apropo- to,že jsem použil wiki snad ničemu nevadí,ne? Zvlášť,když to tam napsali dobře,ne?
Ty prostě zase musíš hledat chyby v tom,co napíšu,nemohu si pomoct.
Ted bud napíšeš,že na mě už reagovat nebudeš,bo jsi mě dal jen jednu ránu, ,nebo si vyměníme pár příspěvků a ty zase začneš tvrdit,že první reaguju já na tebe.

Benzín ultra 95 ?

8.10.2011 v 15:10 | Nahoru | #41
Např.ona reklama na benzín,který ti ušetří 1l benzínu na nádrži/60l/ je největší blbost.To ti garantuju,že když se před každou cestou vysereš,čímž snížíš váhu,ušetříš víc

(reakce na) Benzín ultra 95 ?

8.10.2011 v 15:13 | Nahoru | #42

Mirrek píše: Když už je řeč o max. oktanovém čísle, tak může přesáhnout 100. Pro motory s vysokou kompresí je toho potřeba - závodní motory + některé letecké motory.



JJ je to tak

prackarr> černé na bílém

Naposledy editováno 08.10.2011 15:25:11

2 reakcí na tento příspěvek Benzín ultra 95 ?

8.10.2011 v 15:33 | Nahoru | #43
.....nechci se dohadovat co a co není lepší a jak a co je horší..jednoznačně mám ověřeno..pří nájezdu 3000 km.. motorka KTM RC8R, kde je mimochodem doporučeno palivo 98 a vyšší,je při použití "kvalitního"??..tím myslím vyšší okatanové číslo nebo nějaký "přívlastek" ULTRA ,VERVA,SUPER..a pod...prostě jede lépe a má menší spotřebu!..aspoň tak mě to funguje a tak to mám vyzkoušeno!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín ultra 95 ?

8.10.2011 v 15:56 | Nahoru | #44
2LEKO> Ahoj dědku No jo, když ty ten lepší benzín skutečně využiješ Jinak je fakt, že 95 za hranicemi nějak dýl vydrží v nádrži

Benzín ultra 95 ?

8.10.2011 v 16:07 | Nahoru | #45
http://www.vpracingf.../vp-drag-racing.html

Tady si počtěte o oktanech

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín ultra 95 ?

8.10.2011 v 16:08 | Nahoru | #46

skyair píše: 2LEKO> Ahoj dědku No jo, když ty ten lepší benzín skutečně využiješ Jinak je fakt, že 95 za hranicemi nějak dýl vydrží v nádrži



...prostě za stejného ,vím je to do diskuse,co je stejné,stylu jízdy a stejných klimatických podmínek a stejné trasy..je ta spotřeba nižší!...a ty jízdní vlastnosti /motor/ se mě jeví taky "pohodovější"!..prostě radši tankuju za "draho"!!

Benzín ultra 95 ?

8.10.2011 v 16:13 | Nahoru | #47
Já tam leju od Agipu ten novej Supertech , nebo co to je , protože je levnější než N95 u OMV.Rozdíl sem nepoznal

(reakce na) Benzín ultra 95 ?

8.10.2011 v 16:18 | Nahoru | #48
2LEKO> Když máš doporučených 98, tak není co řešit. Kompresní poměr nezměníš.
Ostatně i ten můj historický kawačopřík jezdil líp (tak nějak hladce)na super, než speciál (Do dvaceti kaček) . Von totiž neznal nějaký bezolovnatý benzíny. A dnes jezdí ekologicky Naštěstí na spotřebě se to neprojevilo.

Benzín ultra 95 ?

9.10.2011 v 07:03 | Nahoru | #49
Ultra 95 z makra mám vyzkoušeno a není s ním problém pokud v tom konkrétním makru jde dobře na odbyt...může být problém si čepnout palivo z nádrže kde není obrátkovost.

Ultra 95 je pořád 95 takže žádné strachy, jen jim víc jak +0,50 Kč/l oproti normal 95 nedám...a to jsem v některých městech viděl rozdíl i přes 1Kč/litr.

Na pumpách ZÁLEŽÍ a né že ne, nezáleží na značkách. Bo záleží na lidech co čerpačku obsluhují a to by ste nevěřili že lidi jsou kurvy a jsou schopni do tanků na pumpách nalét cokoliv jen když bude vývar...snad se to bude víc kontrolovat, postihovat a zveřejňovat. V tom je právě ten problém proč se nám na západ od hranic může zdát palivo kvalitnější, to není ve značkách firem ale v konkrétních lidech ehm ne lidech ale zmrdech

Naposledy editováno 09.10.2011 07:06:02

Benzín ultra 95 ?

9.10.2011 v 09:57 | Nahoru | #50
tankuju 98 na lukoilu za 35.10

Benzín ultra 95 ?

9.10.2011 v 11:14 | Nahoru | #51
tankuju normalni N95 od makra nebo kde to maj nejlevnejsi kaslu na nejaky nafinteny verva supertec a podobny sr**ky a jeste jsem nemel problem

Naposledy editováno 09.10.2011 11:16:20

(reakce na) Benzín ultra 95 ?

9.10.2011 v 13:15 | Nahoru | #52

prackarr píše: to je ale blbost...


pocitově ..

Benzín ultra 95 ?

9.10.2011 v 13:28 | Nahoru | #53
Ropa je multikomontetní směs, kdy se nějaká široká frakce rozdestiluje na řadu produktů, které se ekonomicky nejlépe zhodnototí jako paliva a jako surovina pro další petrochemické zpracování. Pro další studium doporučím skripta Rábl: Technologie ropy (VŠCHT Praha) a pro prakrické studium Al-Qahtani, Elkamel Planning and Integration of Rafinery and Petrochemical Operations (Wiley-VCH). No tímhle už nebudu unavovat. Prostě z řady frakcí (benzínový pool) se míchá komerční benzín + aditiva. Benzíny můžou mít podle konfigurace té či oné rafinerie a podle složení rop různé složení, ale ne zas tak moc, prootože technologie pro zpracování jsou velmi podobné (prakticky stejní licenzoři) a je zde i řada legislativních omezení (obsah aromátů a speciálně obsah benzenu atd.)

Každopádně oktanové číslo má charakter RELATIVNÍ veličny, kdy na zkušebním motoru (předstih, otáčky atd. atd.) má čistý izooktan OČ 100 a n-heptan 0, tak proč nemůže mít nějaká látka vyšší OČ než 100 ? Třeba líh, ethanol má tuším 108.

1 reakcí na tento příspěvek Benzín ultra 95 ?

9.10.2011 v 18:10 | Nahoru | #54
ja bych to řekl česky ... pokud ta motorka nepozná že tam máš více oktanů (přestavení přesdstihu atd.) tak to nebudeme mít kýžený efekt protože palivo nevyužije při spalování...

Benzín ultra 95 ?

9.10.2011 v 21:04 | Nahoru | #55
Natural 95 má bio složky, nezáleží na výrobci, každý tam přidává bio průjem jen natural 98 nemá žádné, je to čistota a proto kdo jezdí málo nebo na zimu, když moto stojí pár měsíců, tak má tankovat 98čku, ta je stabilní a neodlučují se z ní bio složky, protože žádné nemá a ani moc nevodnatí. To že budu tankoval u velké ropné společnosti nezaručuje kvalitu, proč ČOJ nemůže zveřejnit kvalitu benzínu a nafty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín ultra 95 ?

9.10.2011 v 22:11 | Nahoru | #56

marekparek píše: ja bych to řekl česky ... pokud ta motorka nepozná že tam máš více oktanů (přestavení přesdstihu atd.) tak to nebudeme mít kýžený efekt protože palivo nevyužije při spalování...



Tohle je asi ta nej odpověd k celému tématu

(reakce na) Benzín ultra 95 ?

10.10.2011 v 06:18 | Nahoru | #57
gorkin> no ale v tématu bylo jestli ultra 95 nebo carrera 95 nebo v-power...pořád stejné oktanové číslo... jestli těm aditivům věřit nebo věřit a jestli je tam na jednotlivých pumpách opravdu dávají nebo jestli některým motorům nemohou spíš uškodit

Benzín ultra 95 ?

11.10.2011 v 07:39 | Nahoru | #58
Ty vo ja bych to vzal pak to mrte leti....

Vážně: Do serioveho neupraveneho motoru, co predepisje vyrobce...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín ultra 95 ?

11.10.2011 v 07:52 | Nahoru | #59

2LEKO píše: .....nechci se dohadovat co a co není lepší a jak a co je horší..jednoznačně mám ověřeno..pří nájezdu 3000 km.. motorka KTM RC8R, kde je mimochodem doporučeno palivo 98 a vyšší,je při použití "kvalitního"??..tím myslím vyšší okatanové číslo nebo nějaký "přívlastek" ULTRA ,VERVA,SUPER..a pod...prostě jede lépe a má menší spotřebu!..aspoň tak mě to funguje a tak to mám vyzkoušeno!


Tak jak to řekl už výše peréz, tuším že do 98+ benzinů se nepřidávají biosračky, nebo ve výrazně menší míře a to je to co ten benzín pro tebe dělá "lepším", tj. lepší výkon a spotřeba, ale v palivu samotném to není. Kdybys měl čisté N95 tak to asi vůbec nepoznáš od sebe.
A jinak pro utnutí debaty článek zde

Naposledy editováno 11.10.2011 07:54:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín ultra 95 ?

11.10.2011 v 08:07 | Nahoru | #60

Bludevil píše: Tak jak to řekl už výše peréz, tuším že do 98+ benzinů se nepřidávají biosračky, nebo ve výrazně menší míře a to je to co ten benzín pro tebe dělá "lepším", tj. lepší výkon a spotřeba, ale v palivu samotném to není. Kdybys měl čisté N95 tak to asi vůbec nepoznáš od sebe.
A jinak pro utnutí debaty článek zde



....proto se dělá více "typů" a proto rozdíl v ceně!...kdyby byla stejná kvalita,a trvale, tak by stačil jen ten "95"!
..a ty přísady "bio" i když jen v procentech ,dělají ty rozdíly...a už bylo mnoho poznatků,že to motoru/moderní koncepce/ moc neprospívá!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist