globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seriál moto(S)poušť - Prima cool
5.10.2011 v 22:26
Dnes 5.10.2011 byl 1.díl českýho cestopisnýho dokumentu na COOLu, kterýho se účastní Václav Noid Bárta, Lou Fanánek Hagen a Martin Zounar. Vydali se na BMW GS na cestu do Marocké poušti. Stihnul jsem jen konec, ale vypadá to moc zajímavě. Přišlo mi to jako česká verze Long way Round, kdy borci z Anglie jeli na GS sami kolem světa, určitě jste to viděli nebo o tom slyšeli. Podle netu je to na 4.části, dnes byla 1. kterou jsem nestihl, takže pokud někdo najde na netu on-line, hoďte odkaz

Moto)s)poušť


Naposledy editováno 05.10.2011 23:01:40

Seriál moto(S)poušť - Prima cool

17.10.2011 v 13:59 | Nahoru | #61
Tome, je to dobrý:) A určitě jste mě navnadili... a asi se zjara potkáme u vás na prodejně jednak pro vybavení a jednak pro nějaké info

Díky!

1 reakcí na tento příspěvek Seriál moto(S)poušť - Prima cool

18.10.2011 v 14:25 | Nahoru | #62
No a právě proto se mi to líbí,protože se taky najdou lidi,co na stejný motorce najedou 200kkm a ve výčtu závad,nebo servisů nikde třeba spojka vůbec nefiguruje,což není při tom zatížení(haldy báglů a docela velkej podíl cesty ve dvou) možný ani kdyby byl ten nejvíc nejšikovnější spojkař...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seriál moto(S)poušť - Prima cool

19.10.2011 v 14:04 | Nahoru | #63
zmulin> Proč by to nebylo možný? Myslíš, že spojka nevydrží 200 tis km?

(reakce na) Seriál moto(S)poušť - Prima cool

19.10.2011 v 14:25 | Nahoru | #64
 

Makačice píše: zmulin> Proč by to nebylo možný? Myslíš, že spojka nevydrží 200 tis km?



Jasně, že vydrží. Suchý spojky v autech zcela běžně (teda když to není vozidlo autoškoly).

A suchá spojka třeba u BMW R 11OO GS nebo R 1100 R vydrží "průměrnému" uživateli typicky tak 80-130 tisíc km. V tom je kromě běžného ježdění po silnici i trocha toho off-roadu.

Pokud se ale s takovýmto ještě neošizeným strojem jezdí z hlediska opotřebení spojkového obložení "slušně", tedy výhradně po silnici a převážně dálkové jízdy, kdy hlavně na dálnici zařadíš nejvyšší převodový stupeň a jedeš na něho v kuse třeba 350 km k další benzínce, tak u takovéto motorky není problém ani nájezd několk set tisíc km bez výměny spojkové lamely. Samozřejmě je potřeba si taky občas zkontrolovat a případně seřídit vůli lanka (vepředu na spojkové páčce) a zajistit tak, že spojka neprokluzuje.

To, že poddimenzované spojky u nových baworáků (třeba 800 GS) už tolik nevydrží, je ale věc jiná.
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seriál moto(S)poušť - Prima cool

19.10.2011 v 16:25 | Nahoru | #65
Makačice> Myslim,že v tomhle případě ne.Ostatně celkově neznam moc strojů,kde vydrží spojka 200kkm...

1 reakcí na tento příspěvek Seriál moto(S)poušť - Prima cool

19.10.2011 v 21:20 | Nahoru | #66
dneska to bylo opět pěkný... jen bohužel, jak to začnulo být ještě zajímavější tak byl konec:(

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seriál moto(S)poušť - Prima cool

20.10.2011 v 13:29 | Nahoru | #67
zmulin> Jarda Šíma najel na 800 GS přes 150 tisíc bez výměny lamel. Není to 200, ale i tak je to hodně. Ale pod ním každá motorka vydrží dvakrát tak dlouho, co pod všema ostatníma

(reakce na) Seriál moto(S)poušť - Prima cool

20.10.2011 v 14:18 | Nahoru | #68
Fakt to nechci hodnotit, tu motorku nemám ale viděl jsem, co jsem viděl - ten stroj měl v terénu najeto fakt málo a když to srovnám s 1150GS, jak jsme ty motorky trápili - až se ze spojky valil černý dým a pořád držela. Kolega jí měnil teď po 7 letech a pořád byla použitelná..
Podle mě byl buď problém s nějakou sérií (některé F800GS prý byly dodávané s více lamelami, nevím) a nebo s tím kusem ale víme tak o pěti motorkách se stejným problémem z okruhu našich známých plus "všechny" které provozoval náš známý v jižní Africe v moto cestovce. Tam ty spojky vyměnili prý všechny, že to nešlo půjčovat...

(reakce na) Seriál moto(S)poušť - Prima cool

20.10.2011 v 14:19 | Nahoru | #69

molex píše: dneska to bylo opět pěkný... jen bohužel, jak to začnulo být ještě zajímavější tak byl konec:(



To je princip seriálů ne? ;)

Ale máš pravdu, chtělo by to 10 minut navíc na každý díl ale i tak se to povedlo. Nevěděl jsem, že tam budou ty scény s Gladiátora..

Seriál moto(S)poušť - Prima cool

20.10.2011 v 16:32 | Nahoru | #70
TomasTT: V tom případě ten krátký čas plní účel na 150%

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seriál moto(S)poušť - Prima cool

20.10.2011 v 22:46 | Nahoru | #71
Makačice> Na toho jsem právě narážel.Asi je nejen neuvěřitelně šikovnej,ale hlavně musel mít strašný štěstí.....navíc mam ten dojem,že jsem naposled čet už něco okolo 200kkm...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seriál moto(S)poušť - Prima cool

21.10.2011 v 13:39 | Nahoru | #72
zmulin> To určitě ne, na 155.000 motor zařehtal a potkalo se to.

(reakce na) Seriál moto(S)poušť - Prima cool

22.10.2011 v 09:30 | Nahoru | #73
Makačice> Aha,tak to ani nevim.Každopádně zas vzhledem k zátěži,v jaký byl ten motor provozovanej,vydržel docela hodně.Přeložená motorka,nekvalitní benzín,prach a vedro...

Seriál moto(S)poušť - Prima cool

27.10.2011 v 17:42 | Nahoru | #74
Tak to tam snad vidět bylo :)

Seriál moto(S)poušť - Prima cool

27.10.2011 v 18:09 | Nahoru | #75


Poslední díl

1 reakcí na tento příspěvek Seriál moto(S)poušť - Prima cool

27.10.2011 v 20:35 | Nahoru | #76
ráno jsem to zkouknul, pěkné :) až tedy na ty komplikace s osmikilem... ale co se dá dělat... i tak to muselo být parádní... asi se tam v létě podívám :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seriál moto(S)poušť - Prima cool

28.10.2011 v 00:06 | Nahoru | #77
molex> V létě bych nejel ale jaro a podzim jsou super.

Seriál moto(S)poušť - Prima cool

28.10.2011 v 10:59 | Nahoru | #78
Roztrhat a poztrácet se na poušti a Zounič bez vody,to by jako příprava na další a obtížnější natáčení šlo
Osmikilo se ukázalo jako ideální adventure-bike i pro začínající,kteří nemají tolik zkušeností s jízdou v písku,nebo trochu těžšim terénu...

Seriál moto(S)poušť - Prima cool

28.10.2011 v 11:21 | Nahoru | #79

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seriál moto(S)poušť - Prima cool

28.10.2011 v 21:04 | Nahoru | #80
TomasTT> to mi říká každý:) bohužel kvůli škole připadá v úvahu pouze tak půlka srpna... jak myslíš, že se tam v této době pohybují teploty? Mimochodem kdy jste to tam jeli? Nevím, jestli to tam zaznělo :)

1 reakcí na tento příspěvek Seriál moto(S)poušť - Prima cool

29.10.2011 v 01:41 | Nahoru | #81
Zbytečný kecy...každému je jasné,že tady je to jen a jen o penězích,které si na takovou akci musíš sehnat a že je sežene Zounar a Bárta snáze,než kdokoliv z nás bezejmených,je hotová věc.Mě na této akci vytáčí něco jiného-a to,že polovina jezdeckého osazení(Z+B)se stala motorkáři-enduristy přes noc(respektive po jednom víkendu) a bylo to na jejich výkonech vidět-jen skončila silnice,už se narodily problémy,ale tito manekýni to komentovali s přehledem zkušených enduráků. Jak tady už někdo psal,ti "opravdoví"offroudáři to jedou bez doprovodu,sami,často za "své" a hlavně to dojedou,ale nikdo-nebo málokdo-se to doví.
PS-jsem zvědav,jak na "nekvalitní" spojku zareagují u BMW-zda doporučí vyměnit materiál ve spojce nebo za řidítky... P-H.

2 reakcí na tento příspěvek Seriál moto(S)poušť - Prima cool

29.10.2011 v 02:25 | Nahoru | #82
Podle mě dobrá práce. Jen škoda té krátké stopáže. Konečně se motorky dostávají do telky i jindy než o půl osmé na Nově, když se vymlátí zmrzlinář. A náhradní spojku bych bral automaticky

1 reakcí na tento příspěvek Seriál moto(S)poušť - Prima cool

29.10.2011 v 11:56 | Nahoru | #83
S tou spojkou taky nechapu.. Jeli s vama dve auta, co by odvezla ND na vsechny motorky a lamely co nevazi nic nevezmete.. Zbytecne komplikace

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seriál moto(S)poušť - Prima cool

29.10.2011 v 13:16 | Nahoru | #84

Ond3x píše: Podle mě dobrá práce. Jen škoda té krátké stopáže. Konečně se motorky dostávají do telky i jindy než o půl osmé na Nově, když se vymlátí zmrzlinář. A náhradní spojku bych bral automaticky



Tak já myslím že ty motorky v TV už zase skončili jak ilikebike tak moto(S)poušť

(reakce na) Seriál moto(S)poušť - Prima cool

29.10.2011 v 14:38 | Nahoru | #85

molex píše: TomasTT> to mi říká každý:) bohužel kvůli škole připadá v úvahu pouze tak půlka srpna... jak myslíš, že se tam v této době pohybují teploty? Mimochodem kdy jste to tam jeli? Nevím, jestli to tam zaznělo :)



My tam jeli tentokrát v červnu. Bylo tam příšerně - viděl jsi záběry teploměrů s teplotami jako 45 nebo 53 stupňů? Jinak normální je tam jezdit do května a pak od září.. Pokud nechceš jet jen do hor ovšem.

(reakce na) Seriál moto(S)poušť - Prima cool

29.10.2011 v 14:51 | Nahoru | #86

Petr Huska píše: Zbytečný kecy...každému je jasné,že tady je to jen a jen o penězích,které si na takovou akci musíš sehnat a že je sežene Zounar a Bárta snáze,než kdokoliv z nás bezejmených,je hotová věc.Mě na této akci vytáčí něco jiného-a to,že polovina jezdeckého osazení(Z+B)se stala motorkáři-enduristy přes noc(respektive po jednom víkendu) a bylo to na jejich výkonech vidět-jen skončila silnice,už se narodily problémy,ale tito manekýni to komentovali s přehledem zkušených enduráků. Jak tady už někdo psal,ti "opravdoví"offroudáři to jedou bez doprovodu,sami,často za "své" a hlavně to dojedou,ale nikdo-nebo málokdo-se to doví.
PS-jsem zvědav,jak na "nekvalitní" spojku zareagují u BMW-zda doporučí vyměnit materiál ve spojce nebo za řidítky... P-H.



No upřesnil bych to - Zounar ani Bárta nesehnali žádné peníze ale na jejich "obličeje" se sehnaly nepřímo - tím že tam ti lidi byli jako aktéři, byla šance že se to bude vysílat a to zajímá ty, kteří do toho peníze dali. Kdyby se to neodvysílalo, skončilo to nejméně milionovou ztrátou. Pokud to chceš dostat do vysílání, potřebuješ prostě "ksichty". Bez nich to je strašně těžký i když máš hodně peněz nebo silného sponzora. I když to vysílání někdo zaplatí, tak jak to nemá sledovanost, je to stejně špatný a třeba už druhý díl by šel někdy o půlnoci apod.

Jinak my jsme tam byli několikrát sami, bez aut a bez doprovodu a zvládli jsme si natočit leda tak homevideo a pro toho, kdo to točí, je to maximální vopruz a stejně se na to nedá pořádně dívat. My to video máme rádi ale když to vidí někdo, kdo tam nebyl, po 10 minutách usíná. To je problém prakticky všech cestopisů. Udělat to tak, abys neusnul a měl pocit, že chceš vidět víc, je obtížný. Udělat to jako krásný záznam celé cesty, dokument, co se opravdu dělo, to je celkem snadné ale pro diváky to je nuda. Viz dokument Ch. Boormana Race to Dakar. Málokdo to zvládnul sledovat celé a neusnout u toho.

Co se týká BMW, tak se to už pak neřešilo, majitel motorky (producent) jí potřeboval docela urgentně a tak prostě koupil dvě nové lamely, vyměnilo se to a hotovo. Bylo to relativně levné a než čekat na to, jestli to vymění nebo ne v záruce, tak to prostě koupil. Nevím jak by se prokazovalo, jestli Noid jezdil všechno přes spojku a spálil jí nebo jestli to byla vada materiálu. Vím jen, že nebyl jediný a 800GS s problémy se spojkou z té samé doby bylo víc a někteří to na záruku řešili, jiní ne. Tak minimálně už rok jsem o tom problému neslyšel ani od lidí, co jezdí fakt offroad hodně, tak to je třeba vyřešené. Navíc některé vyrobené stroje měly jiný počet lamel, takže i BMW s tím asi laborovalo.

(reakce na) Seriál moto(S)poušť - Prima cool

29.10.2011 v 14:57 | Nahoru | #87
naprcccs> Jasně, taky jsme mohli vzít náhradní písty, chladiče, vidle, zadní tlumiče, ráfky... :)
Měli jsme věci, o kterých jsme tak nějak předpokládali že by se mohly hodit - na auta i na motorky. Viz variátorový řemen na čtyřkolku, gufera do vidlí, rozety a řetězy, pneumatiky, duše a třeba na tu F800GS jsme měli nějaké speciální věci (anténku imobilizéru) a diagnostický terminál... Ale na BMW GS lidi obvykle náhradní spojku nevozí a zkušenosti s F800GS jsme neměli. Dneska bych na tu motorku náhradní lamely pochopitelně vzal a to i v případě, kdy se jede bez auta. Ale nevěděli jsme, že je ta spojka problémová. Jezdili jsme s F800 offroad asi rok, nikdy se nic nestalo ale nikdy jsme jí neměli v poušti, kde je ta zátěž trošku něco jiného než blbnutí někde u nás v lese nebo ježdění po polních cestách apod.

(reakce na) Seriál moto(S)poušť - Prima cool

29.10.2011 v 14:58 | Nahoru | #88

ZdenyRider píše: Tak já myslím že ty motorky v TV už zase skončili jak ilikebike tak moto(S)poušť



Motopoušť měla 4 díly, takže to je fakt všechno. 5 dílů byla původní verze pro ČT (víc dokument - méně reality show)..
I Like Bike skončilo ale připravují něco jiného. Tam to bylo nějak kvůli produkci (peníze), nevím přesně detaily...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seriál moto(S)poušť - Prima cool

29.10.2011 v 15:05 | Nahoru | #89

Ond3x píše: Podle mě dobrá práce. Jen škoda té krátké stopáže. Konečně se motorky dostávají do telky i jindy než o půl osmé na Nově, když se vymlátí zmrzlinář. A náhradní spojku bych bral automaticky



Já vím, byla možnost vysílat 4x 30 minut v nějakém půlnočím čase nebo 4x 20 minut v primetime. Co myslíš, že sponzoři akce chtěli víc? :)
Sledovanost byla výborná, nečekali ani takový úspěch. Navíc to šlo nahoru díl od dílu, takže děj lidi zaujal.

Teď jsem psal odpověď někomu jinému na to samé - nevím o nikom, kdo náhradní spojku na BMW GS na cesty vozí. Ani lidi, kteří jedou kolem světa řadu let nevozí náhradní spojku. Každá motorka má něco, co je asi dobré vozit (třeba na mé přestavěné 1150GS může být problematické místo gufera předních vidlí nebo gufero do zadního tlumiče, u 1200GS to může být křížák v kardanu..) ale fakt neznám nikoho z cestovatelů, kteří vozí spojku. U 800GS bych teď bral jednu nebo dvě prostřední lamely a minimálně jednu z těch krajních, které jsou trošku jiné než prostřední.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seriál moto(S)poušť - Prima cool

29.10.2011 v 15:53 | Nahoru | #90

TomasTT píše: Já vím, byla možnost vysílat 4x 30 minut v nějakém půlnočím čase nebo 4x 20 minut v primetime. Co myslíš, že sponzoři akce chtěli víc? :)
Sledovanost byla výborná, nečekali ani takový úspěch. Navíc to šlo nahoru díl od dílu, takže děj lidi zaujal.

Teď jsem psal odpověď někomu jinému na to samé - nevím o nikom, kdo náhradní spojku na BMW GS na cesty vozí. Ani lidi, kteří jedou kolem světa řadu let nevozí náhradní spojku. Každá motorka má něco, co je asi dobré vozit (třeba na mé přestavěné 1150GS může být problematické místo gufera předních vidlí nebo gufero do zadního tlumiče, u 1200GS to může být křížák v kardanu..) ale fakt neznám nikoho z cestovatelů, kteří vozí spojku. U 800GS bych teď bral jednu nebo dvě prostřední lamely a minimálně jednu z těch krajních, které jsou trošku jiné než prostřední.



Jen škoda, že se Moto(S)poušť křížila s dalšíma pořadama na které jsem se díval a na tohle až druhej den na netu jinak za mě každopádně !
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... hatrson 5 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS RAMIR 28 10.4.2024 v 11:09 ja1
Vymena sedla BMW F 650 GS 720102 9 3.4.2024 v 06:51 Gahan37
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... tigerhareram 10 3.3.2024 v 13:33 karavanista
Expedice za Drákulou [1, 2] BMW F 650 GS BMW 1150 GS BMW 1150 GS sakal01 35 30.1.2024 v 07:23 Radek2107


TOPlist