globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: prehrievanie
4.10.2011 v 08:18
zdravim .mam problem s Kawasaki Z 750.niekedy na jar mi bola privezena Kawasaki Z 750 rok 2004 s tým že sa raz prehriala a od vtedy sa permanentne prehrieva.vymenil som tesnenie pod hlavou pretože nebolo viacej casu a majitelka si motorku brala do Talianska.ale prehrievala sa dalej.teraz sa znovu vratili na SK tak sme sa rozhodli že to urobime este raz.hlavu som dal otlakovat,nakoniec ju zrovnali o 0,1 mm-pretože bola prehnuta,nove tesnenie a znova to iste.prehrieva sa stale.chladic cistý,vsetky hadice ok,vodna pumpa ok,cidla ok,s termostatom aj bez stale to iste.už som v koncoch a neviem co s tým.motorka sa dost rýchlo ohreje na 102-105 stupnov,zapne ventilator a už sa neuchladi.ale ani jazdou.vcera v noci bolo u nas 8 stupnov a za jazdy sa motor ochladil len o 2 stupne .a to bola riadna kosa a za 2 km o dva stupne.trapim sa s tým a neviem si už rady
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek prehrievanie

4.10.2011 v 09:11 | Nahoru | #1
Nemáš ten motor moc ochuzeny na směsi? Není tam nějaký sportovní filtr?mrkni jaké máš svíčky,jestli budou bíle tak bych viděl problem ve směsi,protože chuda směs není schopna dostatečně ochlazovat písty,takže docházi k razantnímu přehřívání motoru, kde můžeš podpalit ventily atd.

(reakce na) prehrievanie

4.10.2011 v 09:21 | Nahoru | #2
Topper> neni tam ani sportový filter,sviecky su tak akurat tmave.....

1 reakcí na tento příspěvek prehrievanie

4.10.2011 v 09:29 | Nahoru | #3
Zavzdušňuje se to? Co válec, je srovnanej taky? Není na něm někde prasklina do vodního prosotoru?

(reakce na) prehrievanie

4.10.2011 v 09:42 | Nahoru | #4
Dřík> valce sme nezrovnavali.ale ocistil som hornu plochu a sebemensie poskodenie ci prasklina tam nebola.netlakuje to takým sposobom že by vyhadzovalo vodu cez prepad.vsetci majitelia pisu že sa im za jazdy hreje od 75-85 stupnov.ale tento konkretny kus ma stale na tvrdo zapojený ventilator a aj za jazdy sa to stale držalo okolo98-102 stupnov.s bežiacim ventilatorom !!to neni možne predsa.predsa ked je to horuce a prejdes s tým aspon 500 metrov tak teplota musi klesat.ale tu nie.hreje sa a hreje sa.ako rýchlovarna kanvica je to trochu drahe

Naposledy editováno 04.10.2011 09:43:41

1 reakcí na tento příspěvek prehrievanie

4.10.2011 v 09:52 | Nahoru | #5
viz PM, tipuju prasklej valec, zkusil bych to poresit nejdriv lehkym obohacenim, studenejsi svickou a nakou tou lepsi chladici kapalinou... pak se uvidi jestli je to jen rozstelovany nebo to fakt fuci do vody.

(reakce na) prehrievanie

4.10.2011 v 10:08 | Nahoru | #6
assassin> prekopirujem nase PM nech to nemusim pisat znovu ak niekoho napadne to iste

1 reakcí na tento příspěvek prehrievanie

4.10.2011 v 10:13 | Nahoru | #7
jak jsem napsal, stejně jak Assassin to vidím na prasklej válec. Někde to tlakuje a zavzdušňuje se to, jinak by to ochlazovalo líp než popisuješ.
Kolikrát se to přehřálo od výměny těsnění? Je možný, že už je zase v háji...

Na válec jsem se ptal, protože i on musí mít samozřejmě stejnou rovinnost jako hlava, aby těsnění sedělo. Ta trhlinka může být skoro neviditelná, ale při teploté se otevře a zavzdušňuje Ti vodní prostor. (zjistíš tzv. kapilární zkouškou).
Předpokládám, že chladič je OK a víčko na něm taky...abychom tady nehledali úplný detaily a tyto předpoklady nebyly splněný.

prehrievanie

4.10.2011 v 10:15 | Nahoru | #8
pacik: jj

prehrievanie

4.10.2011 v 10:23 | Nahoru | #9
Ahoj, cece osobne sem nikdy takovejhle problem neresil, ale jestli je urcite vse co pises ok tak je to fakt divny, nefouka to do vody? nezere ji to? jakoze jestlize teplomer ukazuje 105 a sepne i vetrak tak je pres 100 stupnu i v motoru i v chladici - tzn voda koluje, jen se tam dostane vic tepla nez kolik je chladic schopnej uchladit, tzn bych tipnul ze to fouka jeste nekde - prasklej blok, neni to moc bezny ale uz sem o tom slysel a videl u auta, praskla vlozka a nebyla prasklina videt dokud se to nenatlakovalo... R6ky na to celkem trpely co vim...

jeste by byla moznost ze to hreje moc diky blby smesi (chuda) ale to zas podle me neudela takovej rozdil aby se to nedokazalo ochladit...

muzes to zkusit trosku "zamaskovat" ten problem tim ze das trosku studenejsi svicky, nakou tu spesl chladici kapalinu a treba to i trochu obohatit (to je jeste karbec,ne?) to by mohlo tu provozni teplotu trochu schodit aby se na tom dalo jezdit, ovsem jestli je tam nekde prasklina tak se to tak jako tak casem objevi...

prehrievanie

4.10.2011 v 10:24 | Nahoru | #10
R6 som take s prasknutými valcami robil tri už,takže ten problem poznam.tu je hlinikový blok a ocelove vložky myslim este.ona ta motorka takto jazdi už tri roky,vodu to nevyhadzuje...este rozmyslam mam v tom zatial cistu vodu,ci chladiaca kvapalina nema nejake lepsie chladiace ucinky.vodu nevyhadzuje ani nežere.za sezonu sa nemuselo dolievat.pokial stale bežal ventilator a uplne to nezovrelo
a je to už vstrekovacka

(reakce na) prehrievanie

4.10.2011 v 10:27 | Nahoru | #11
Dřík> vicko som prehodil asi z rocnej motorky,to stare funguje na tej novsej motorke v pohode takže oba vicka su funkcne.keby bol prasknuty valec,myslim že by to zavzdusnovalo system dost rapidne a pri odstaveni a bez kompresie by vzhladom na to že je motor horuci a prasklkina stale roztiahnuta voda unikala do valca...

prehrievanie

4.10.2011 v 10:34 | Nahoru | #12
to jsem si u jednoho skůtra taky myslel. Normálně jezdil, cca 5km v pohodě apak začal valit nahoru s teplotou. Voda se neztrácela i po zastavení. Startování aboslutně v pohodě, výkon taky. A bylo to těsnění pod hlavou... Nikdy nevíš přesně jak se tak škvíra bude chovat
Nemyslím, že obohacením to stáhneš (navíc na Ztku potřebuješ PCIII nebo jinou jednotku na obohacení). Pokud nejsou svíce nějak vyloženě utavený, tak to směsí nemůže být a normálně by to měla uchladit. Chladící kapalina kapánek zvedne vlastnosti vody, ale taky to nevyřeší tento problém.
Zkusil bych tam natvrdo dát přídavnej chladič. Pokud se to i tak bude přehřívat, je jasný, že je to někde ruplý...

prehrievanie

4.10.2011 v 10:40 | Nahoru | #13
pacik: no hele s tou prasklou vlozkou.. umi se to chovat i absolutne "nepredvidatelnym" zpusobem, stryc opravuje disely a taky se mu jeden motor choval takhle zahadne a ta prasklina tam fakt byla a otvirala se az s tlakem, ono samo je to blby to srovnavat.. pracovni tlaky dieselu a vubec jina konstrukce automobiloveho motoru, ale spis jako dukaz ze mozny je uplne vsechno, treba v gumovejch hadicich odchlipnuta stena co umi fungovat jak jednosmerna klapka, to by te taky nenapadlo ze se neco takovyho muze stat...

1 reakcí na tento příspěvek prehrievanie

4.10.2011 v 10:49 | Nahoru | #14
tak s podobnou hadicou som sa tiež stretol.ale s brzdovou.zabrzdil a ostalo zatiahnute koleso.ak je to valcami tak mam na pruser zase zarobene a majitelka co toto cita(pozdravujem ta Pistala) nebude moc nadsena.vcera som tam dal nove tesnenie a ak to mam znovu otvarat tak je po mne da sa este skontrolovat voda ci v nej nie su nejake prvky a stopy plynov spalovania.snad skusim este tento sposob

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prehrievanie

4.10.2011 v 13:20 | Nahoru | #15
pacik1> skontrolovat sa to da

(reakce na) prehrievanie

4.10.2011 v 13:46 | Nahoru | #16
bubocbr> tak ta vecer ocakavam s pivom.dones meracie pristroje nech zase nieco vylucime

prehrievanie

4.10.2011 v 13:55 | Nahoru | #17
Podle těch příznaků bych se zaměřil na vodní pumpu, ale jak píšeš že je O.K....

prehrievanie

4.10.2011 v 14:08 | Nahoru | #18
dnes to budem musiet kusok po kusku preliezt,hadice,chladic,pumpa.este raz a naposledy.iked sa bojim že tam nic nenajdem

1 reakcí na tento příspěvek prehrievanie

4.10.2011 v 14:44 | Nahoru | #19
a netoci se vetrak opacnym smerem? jen tip

(reakce na) prehrievanie

4.10.2011 v 14:57 | Nahoru | #20
Bubrak ZX10R> nie.to urcite nie.taha smerom akým ma.ale diky za tip

1 reakcí na tento příspěvek prehrievanie

4.10.2011 v 14:59 | Nahoru | #21
A co takhle špatnej termostat?

1 reakcí na tento příspěvek prehrievanie

4.10.2011 v 15:05 | Nahoru | #22
Ještě mě napadlo co ten chladič? Je na tuty celý propustný tak jak má být? Víš jak, jestli třeba není částečně přicpaný apod... To už jsem taky viděl.

edit: a jak vypadala ta kapalina, když ti motku poprvé přivezli a tys to vypouštěl. Neplavalo v tom něco?

Naposledy editováno 04.10.2011 15:06:58

(reakce na) prehrievanie

4.10.2011 v 15:05 | Nahoru | #23

Mike70 píše: A co takhle špatnej termostat?



pise ze se to prehriva i bez termostatu.. navic cidlo co pousti vetrak je v chladici.. jestli to po kratky chvilce pusti vetrak znamena to ze voda do chladice jde, kdyby neoteviral termostat tak v chladici bude 105 az ve chvili kdy uz je motor fest upecenej... to same s vodni pumpou, kdyby nemakala tak vari voda v motoru ale ne v chladici...

(reakce na) prehrievanie

4.10.2011 v 15:08 | Nahoru | #24

Zdenek.FZS600 píše: Ještě mě napadlo co ten chladič? Je na tuty celý propustný tak jak má být? Víš jak, jestli třeba není částečně přicpaný apod... To už jsem taky viděl.



jj jeste kdyby ten chladic nedokazal to teplo predat no.. ale to uz asi pacik zkontroloval, to uz by musel bejt zarostlej fest aby to ani napor pri jizde neuchladil tak aby vypnul aspon vetrak...

1 reakcí na tento příspěvek prehrievanie

4.10.2011 v 15:31 | Nahoru | #25
Čidlo teploty vody a spínání ventilátoru je předpokládam oddělené?

(reakce na) prehrievanie

4.10.2011 v 15:33 | Nahoru | #26

S.M-A-RT píše: Čidlo teploty vody a spínání ventilátoru je předpokládam oddělené?



jj teplota bude ve vnitrnim okruhu, spinac vetraku v chladici...

prehrievanie

4.10.2011 v 15:50 | Nahoru | #27
vsetko je tak ako pise assassin.este raz pozriem na ten chladic.nevidiet do neho takže neviem do akej miery je vsade priepustny,ani tie rebra nie su nejake krasne žeby cez ne mohol vzduch lahko prudit,su ako keby do nich niekto striekal wapkou.rozmyslam ci nevyskusat este radiator flush na preplachnutie celeho systemu.ale moc tomu sance nedavam

prehrievanie

4.10.2011 v 17:30 | Nahoru | #28
Ahoj. Jednou jsem viděl chladič tak zabetonovaný od much že přes něj neprošlo vůbec nic. Asi bych v první řadě řešil ten chladič, protože ta vlastní závada bude s největší pravděpodobností tam. Ne uvnitř kde je chladící směs, ale zvenčí mezi žebry. Nestrkej tam žádné ostré předměty, ale napřed ho polej vodou, ať se dostane všude a změknou ty bestie mouchy a pak vystříkej hadicí, popřípadě stlačeným vzduchem. Napiš pak, jaký je výsledek.

prehrievanie

4.10.2011 v 18:01 | Nahoru | #29
Taky bych juknul na chladič, jak jsou zalepené vostiny od much nebo jsou ohnuté od wapky tak rapidně klesá účinnost, vnitřek taky může být zanesený. Nejlépe zkusit jiný chladič-třeba tam nabastlit z jiné moto. Taky zkus jak po nastartování postupuje teplota, jestli po částečném ohřátí se rovnoměrně ohřívá celej okruh v četně chladiče. nebo teplota jde jenom od motoru.

prehrievanie

5.10.2011 v 08:22 | Nahoru | #30
vcera som tam nahodil chladic z Hondy a to iste.proste sa ten motor obrovskou rýchlostou ohrieva.mal som tam studenu Hondu.tej trvalo asi 20 minut kým spustil vetrak.ale Kawa ta sa hreje takým tempom,a ma pritom vybratý termostat.kawa sa vari do 10 minut.prudko sa nejakým sposobom ohrieva voda.hned ako ju nastartujem do minuty prudi hadicami tepla voda,do 5 min.je to horuce a za okamih102-105-106 stupnov kde ju drži ventilator.a pri jazde so zapnutým ventilatorom to stiahne max na 100.dnes este test pritomnosti plynov so spalovania vo vode a uvidime co dalej
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki z750 2007 Kawasaki Z 750 Honzíínek 0 1.5.2024 v 15:05 Honzíínek
Kawasaki z750 pro začátečníka Kawasaki Z 750 Bedys85 10 20.4.2024 v 13:42 Penkoslav
Kawasaki Z750 - Motorový olej 5100 ... Kawasaki Z 750 ERINN 1 9.3.2024 v 16:39 Slávek-TDM
Přerušovač blinkrů Kawasaki Z 750 AdamSnopek 7 1.9.2023 v 13:52 CBRlitrRR
Bliká imo- závada s kódem 63 Kawasaki Z 750 Marťas410 24 20.8.2023 v 22:19 Martinek866


TOPlist