bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Clutch diode
Ahoj,

poradil by mi někdo k čemu slouží tato dioda, případně jaké by měla mít parametry? Označení S3H-02, v manuálu nazvaná clutch diode.

Díky
(VFR 750 RC24)



Naposledy editováno 02.10.2011 09:33:18

Clutch diode

2.10.2011 v 09:47 | Nahoru | #1
edit: myslel jsem že je to ledka, ale vzpoměl jsem si, že má jinou značku, možná kvůli přepěpí, co by vzniklo při podmínce zařazen neultral a vymáčklá spojka, takhle to od toho neutrálu nepropustí, polovodiče jsem měl naposledy na střední...

Naposledy editováno 02.10.2011 09:59:33

Clutch diode

Skvělá odpověď, děkuji! 2.10.2011 v 09:54 | Nahoru | #2
Podle mě ta dioda brání tomu, aby se ti rozsvítila kontrolka neutrálu, když zmáčkneš spojku.
Kontrolka tam není zakreslena, protože je to schéma ovládání startéru. Cívka relé je uzeměna přes spínač neutrálu a spínač spojkové páčky, alespoň jedno z toho musí být seplé, jinak můžeš pouštět tlačítkem napětí do relátka jak chceš, ale nesepne - je to bezpečnostní opatření. Spínač neutrálu bývá kvůli jednoduchosti konstrukce společný, kontrolka neutrálu je připojena jedním pólem na vývod ze spínačky, druhým koncem na čidlo neutrálu - ve schématu drát mezi diodou a tím spínačem.

Pokud dráty vedoucí do diody necháš odpojené, bude to startovat jen se zmáčklou spojkou.
Pokud dráty vedoucí do diody propojíš, bude ti to startovat jak má, ale kontrolka neutrálu bude svítit ikdyž jen zmáčneš spojku.
Pokud drát vedoucí do diody z relé (podle schématu zelenočervený) připojíš na kostru a drát od spínače neutrálu (podle schématu světlezelenočervený) necháš odpojený, pak ti kontrolka bude fungovat normálně a startér ti bude startovat kdykoliv jako na starých motorkách - klidně i s kvaltem bez spojky jako v autě. Můžeš na něj vyjet kopec, ale taky ti může schodit motorku ze stojánku, když tam zapomeneš kvalt a zmáčkneš čudlík.

Clutch diode

2.10.2011 v 09:58 | Nahoru | #3
sloužit bude obecně k tomu, aby tím obvodem nemohl téct proud opačným směrem než je žádoucí.
Ale parametry netuším, jestli vládneš engliš tak googli

Clutch diode

2.10.2011 v 13:50 | Nahoru | #4
Dyť to z toho schematu přímo kouká - nebudeš-li mít zařazený neutrál a nezmáčkneš spojku - nenastartuješ, buď musíš dát neutrál, nebo zmáčknout spojku, pak se dá nastartovat. Dioda tam slouží jako "oddělovač" (teď koukám, že Deadman už to celé vysvětlil)obvodů spínačů a lze ji nahradit vpodstatě jakoukoli usměrňovací diodou na 3A (1N5408, BY399, BY550, atd....)

Naposledy editováno 02.10.2011 13:54:49

Clutch diode

2.10.2011 v 13:59 | Nahoru | #5
A údaje k diodám se hledají v datasheetech http://www.datasheetarchive.com/dl/Databooks-5/Document290-8914.pdf

TJ. maximální závěrné napětí 200V, maximální proud 3A.

Naposledy editováno 02.10.2011 14:00:36
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 6 25.7.2023 v 16:18 Gahan37
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 3 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 Lech 12 27.4.2023 v 16:33 Gahan37
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 Mates_Rider 10 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr
Honda VFR750F RC36 Honda VFR 750 Honda_VFR 14 26.1.2022 v 12:10 Slávek-TDM


TOPlist