Zatím jsem v počátku takže zkoumám kde se co a kdo nabízí. koukal jsem na AIROH, Nolan, caberg, Schuberth, Shoei.
dík
Naposledy editováno 22.09.2011 13:26:19
1 reakcí na tento příspěvek Helma - Karbon/kevlar nebo Termoplast
KubaLC8 píše: to je snad jedina nevyhoda oproti kevlaru, na druhou stranu pro termoplast mluvi cena a hlavne daleko vetsi vyber nez kevlar
Kevlar je i pevnější. Cena je rozhodující možná z krátkodobého hlediska, buď si teď koupíš dražší kevlar a ten ti vydrží spoustu let nebo levnější termoplast, ale pokud máš rozum, za 4 roky budeš kupovat novou helmu.
Ještě koukám, ty si budeš pořizovat vyklápěčku na krosku? Jestli jezdíš do terénu, bude se ti to blbě čistit, bahno a prach těm kloubům nebude zrovna svědčit a helma je prý méně bezpečná než integrálka (klouby jsou slabinou zvlášť když dostanou přímý zásah).
na enduro ktere se pohybuje cca 110 - 120km/h je dobra, ale tam kde jedes trvale 160 a vic je to ocistcec.
vyklopku chci pouzivat na cestovani po silnici.
Pokud je možnost koupě ve stejné cenové hladině, vůbec bych se na plastovou helmu nedíval. třeba Marushin dělá helmy pouze z vrstvených materiálů.
Každopádně s tou delší životností kompozitových na tom taky něco bude - teda snad
Naposledy editováno 22.09.2011 15:54:15
1 reakcí na tento příspěvek Helma - Karbon/kevlar nebo Termoplast
jak to je s BT komunikaci? chtel bych aby to komunikovalo s telefonem a navigaci ( garmin 660) pujde to nejak zrealizovat?
Sharp - hodnocení bezpečnosti přileb
Naposledy editováno 25.09.2011 12:23:39
Naposledy editováno 25.09.2011 06:13:00
1 reakcí na tento příspěvek Helma - Karbon/kevlar nebo Termoplast
celkem dost zajímavá asi bude nová N104 - hlučností se skoro rovná C3, má lepší výhled a výbavu a hlavně cenově někde úplně jinde.
nová N104 má v L 1680g. co se týká hlučnosti, záleží hrozně na kapotáži, plexi, pozici .... hlučností je někde mezi Schubertem a Cabergem. Nová N104 má být někde úplně jinde - pro porovnání - hlučnost N104 v 80km/h je 86,8 dBA, C3 má 86,3, ve 120km/h má N104 94,6 dBA a C3 94,2 . A cenou bude N104 pod 7000,- !!! Vyplatí se na ni počkat po novém roce.
ono mozek stejne "ustoji" jen naky pretizeni tak zas nema smysl delat neco nerozbitnyho, sou stanoveny naky normy jakej typ narazu asi tak je mozny ze by mozek/pater jeste v helme prezily a na to se ta helma postavi, kdyz pouziju lepsi material tak se stejne budu snazit trefit do te normy a vyjde mi lehci, nema smysl delat karbon helmu stejne tezkou jak plastovou s tim ze je "pevnejsi" bude spis stejne "pevna" ale lehci.
ad vliv povetrnostnich podminek, podle me to neni tak uplne ruzovy ve prospech laminatu, jako je plastova helma odstrikla z nejakeho "termoplastu" tak ty skleneny/uhlikovy vlakna jsou zas zality v nejakym reaktoplastu.... ten starne zhruba podobne jako ten termoplast a laminaty taky casem meni sve vlastnosti, samo doba pokrocila a ty pryskyrice jsou o dost lepsi + kryci laky s UV ochranou atd... a to same je ale pouzito i u termoplastu. bezpecnost podle me srovnatelna
jo a dalsi vec, laminat ma vyhodu v pevnosti materialu, ale zas nedovoli nejakou extra tvarovanou skorepinu.. tkanina se rucne poklada do formy, naky detaily ve forme by neokopirovala... zase plast se vstrikne do formy ktera jde udelat i hodne komplikovana s ruznejma vyztuznejma zebrama atd... tzn horsi material jde v tomhle pripade dohonit sofistikovanou konstrukci....