globalmoto_duben_nolan





Téma: Zadní pneu - nestejnoměrné opotřebení
 
8.6.2007 v 16:17
Ahoj - tohle se mi dělá na zadní gumě - nevíte čeho to muže být příčina, jaký to může mít důsledek a co mám udělat s motorkou aby mi to nedělala??? :)

Pravděpodobně špatně eřízení orpružení - ale co s tím?

P.S. teď jen doufám že se mi podaří vložit obrázek.

[/url][/img]

URL=

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní pneu - nestejnoměrné opotřebení

8.6.2007 v 16:19 | Nahoru | #1
hmm foto nic moc - taže znovu:

(reakce na) Zadní pneu - nestejnoměrné opotřebení

8.6.2007 v 16:29 | Nahoru | #2
Le Corbusier> Takhle podle gumy si netroufnu nic odhadovat. Jaké máš pocity při jízdě? Nestává se Ti, že při brždění zadek tancuje a skáče?

Zadní pneu - nestejnoměrné opotřebení

8.6.2007 v 16:55 | Nahoru | #3
Mě přijde naprosto v pořádku, co je za problém ???

Zadní pneu - nestejnoměrné opotřebení

8.6.2007 v 16:58 | Nahoru | #4
bud klopis vic na jednu stranu nebo mas krive utazeny kolo :/

Zadní pneu - nestejnoměrné opotřebení

8.6.2007 v 17:06 | Nahoru | #5
nedrhne to nekde traba kdyz jedes ve dvou tak to je víc sedlý a muze to nekde skrtat...tak bych to videl já

Zadní pneu - nestejnoměrné opotřebení

8.6.2007 v 17:26 | Nahoru | #6
Odkoupim tu gumu za 100,- :D

Zadní pneu - nestejnoměrné opotřebení

8.6.2007 v 17:33 | Nahoru | #7
nezabloudil jsi někde na kruháči?

Zadní pneu - nestejnoměrné opotřebení

8.6.2007 v 17:34 | Nahoru | #8
Dle mojeho je to úplně normálně sjetý na okruhu. Sám jsi říkal, že ta gumice má cca 100 kol v Brně, což u SC2 je v poho.

1 reakcí na tento příspěvek Zadní pneu - nestejnoměrné opotřebení

10.6.2007 v 12:45 | Nahoru | #9
V pátek jsem se asi nevyjádřil uplně přesně. Guma ježděná téměř jen na okruhu. Prostě se mi za vzorkem vytrhávají takový místa. A zajímá mě, jetli tento druh opotřebení u Supercorsy je normální nebo je něco špatně. Fakt je jak říká Plejba-už má dost kol najeto a přibližuje se předpokládané životnosti. Chci se prostě z toho nějak poučit abych neměnil dobrou gumu, nebo si naopak nedal na kokos na stáré bačkoře.

Bubraku - ta by ti asi nepadla - je to 160 ;)

Crashman - ve dvou nejezdím. Jsem rád že mě moje babička uveze samotnýho.

Jakub od X-bikers - No jo, ale kdyby to bylo při brždění, tak by se ta guma trhala někde blíž středu ne?

1 reakcí na tento příspěvek Zadní pneu - nestejnoměrné opotřebení

10.6.2007 v 19:34 | Nahoru | #10
teda od D.C.

Le Corbusier: no, to je to, o čem jsem mluvil já, na slickové Dunlopce mám vorvanej pás tak centimetr od kraje o tloušťce tak 1,5 cm, guma je KO, teda, dojedu ji prořízlou v provozu, ale na okruh nepoužitelná, v tom místě je tenší cca tak o 2-3 mm, udělá to schod a v plným náklonu klouže... po jednom závodě KO... jdu do turistické :) .
Jirka (Suzin) co s náma jel, měl dvě teorie, první správná - prasáckej styl jízdy, jedu v zatáčce pomalej, než bych moh, a dám tomu až na výjezdu...
Druhá - guma je příliš dobrá na tenhle typ mota, drží až moc, takže už to nestíhá ani tlumení, ani rám a rozkmitá se to...
Tlumiče už asi moc nepoladím, ale Diablo, ani Mez4 tohleto nedělaly, nebo aspoň né tak markantně :rolleyes: :|

(reakce na) Zadní pneu - nestejnoměrné opotřebení

10.6.2007 v 19:38 | Nahoru | #11
...řek bych, že v pravejch taháš víc za plyn

1 reakcí na tento příspěvek Zadní pneu - nestejnoměrné opotřebení

10.6.2007 v 22:40 | Nahoru | #12
No já myslím, že druhá teorie od D.C. je správná. Je to naladěný moc na měkko a zbytečně to ničí pneu. Myslím si to proto, že mám v rámci možností sériovky podvozek na doraz (předek mám limitovanej útlumem, zadek předpětím), v Mostě to je celkem o.k. kvůli povrchu a celkové charakteristice okruhu, guma se mi sjíždí parádně stejnoměrně a docela slušně i vydrží, v Brně cejtím, že by to sneslo o řád tvrdší díky skvělému a rovnému asfaltu (ve srovnání s Mostem) a gumice mi dělá dost podobnou věc jako Le Corbusierovi přestože poctivě nahřívám a dodržuji tlak. Pneu jedu Micheliny Pilot Race nebo Dunlop KR108.

Pro ty, co se díví tím, že je to napravo - v Brně jsou mimo jednoho na Stadionu všechny výjezdy ze zatáček pod plynem doprava, je to normální, že pravá strana pneumatiky jde mnohem rychleji do věčných lovišť.

(reakce na) Zadní pneu - nestejnoměrné opotřebení

11.6.2007 v 08:46 | Nahoru | #13
Plejba jr.>Byl jsem ted ve čtvrtek v Brně a guma mi tohle udělala po 40ti kolech.Po konzultaci s člověkem,který tam davá třináct,je závěr tento:nejedeš zatáčku plynule pod plynem,ale přidáváš prudce až je motorka skoro narovnaná,proto je to vytrhané tak vysoko.Zatáčka se má projíždět pod plynulým přidáváním tak,aby na výjezdu byl už plnej.A ne jako já,brzda před,pak dlouho nic a pak plnej.Povodil mě pár kol,a sledovat jeho výjezdy z esíčka do kopce,kdy za ním zůstává stometrová černá čára,to je fakt brutální!A gumu má krásně ojetou,ne vytrhanou

(reakce na) Zadní pneu - nestejnoměrné opotřebení

11.6.2007 v 09:49 | Nahoru | #14
Le Corbusier> Pokud se snažíš jet rychle, brzdíš obvykle ještě i trochu v zatáčce. Zadní kolo je nadlehčováno brzdnou silou soustředěnou dopředu a pokud nemáš správně nastavené útlumy, nestačí kopírovat povrch vozovky. Potom se může zadní guma dostávat do miniaturních prokluzů a tím vznikne to opotřebení na obrázku... Stejně tak se to může stávat při prudkém výjezdu ze zatáčky, ale TRX není zrovna překoňované, takže se spíš kloním k variantě s bržděním. Potom bych Ti tedy poradil povolit zadní odskok, aby se kolo vracelo rychleji směrem k povrchu, anebo zkus při brždění sedět více vzadu... Jinak takovéhle opotřebení gumy neznamená, že by byla špatná a podle obrázku se na ní ještě svezeš. Ke kontrolním bodům ještě chybí 1 až 2mm a guma není ani přehřátá. Jen jde o to, jak je stará, protože guma věkem ztrácí některé své vlastnosti...

1 reakcí na tento příspěvek Zadní pneu - nestejnoměrné opotřebení

11.6.2007 v 10:02 | Nahoru | #15
No<strong> Dalibore </strong>- do toho fakt nejdu, 100m čára na výjezdu asi s TRX neklapne, když 50 metrů po výjezdu už hypnotizuju otáčkoměr, aby vůbec lezl nahoru :). Jinak jak trénuješ? Holčičky Tě napráskali, že si min. týden zase lítal na okruhu........člověče, bereš to docela vážně *yes*
<strong>Jakub</strong> - Když tak o tom přemýšlím, na tom by něco mohlo být, zní to dobře. Já se snažím brzdit hodně hluboko do zatáčky a on ten dvouvál i když moc nejede, tak přece jenom motorem brzdí statečně. Zkusím jít o pár kliknutí s odskokem na zadku dolů a uvidíme. Díkec *yes* *yes*

Zadní pneu - nestejnoměrné opotřebení

11.6.2007 v 10:20 | Nahoru | #16
Kamoš má na Hornetu taky Cupercorsu a ještě PRO ta má ještě měkčí směs a dělá mu to stejný co tobě. Takže myslím že je to příčinou měké směsy. Takže v pohodě a sedí mu jak přibitá ;)

(reakce na) Zadní pneu - nestejnoměrné opotřebení

11.6.2007 v 10:29 | Nahoru | #17
Plejba jr.> Zkus to! Přinejhorším to zas vrátíš zpátky a řekneš si, že jsem blb :D
Lexus.007> Při použití příliš měkké směsi by byla ožmoulaná celá pneumatika... Navíc by guma neseděla jak přibitá ale klouzala by jak žvýkačka... ;)

1 reakcí na tento příspěvek Zadní pneu - nestejnoměrné opotřebení

12.6.2007 v 06:40 | Nahoru | #18
Díky za připomínky. Zkusím poštelovat. Na gumě ještě neco najedu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní pneu - nestejnoměrné opotřebení

12.6.2007 v 20:48 | Nahoru | #19
Le Corbusier>jak řika dalibor davaš pozde plyn a davaš ho hodne začni ho davat dřiv a plynulejc me to delalo taky ale proto že sem hodne točil ted mam na vyjezdu vetši kvalt
ale nebojim se přidat dřiv

(reakce na) Zadní pneu - nestejnoměrné opotřebení

13.6.2007 v 09:09 | Nahoru | #20
gsxr> To je zvláštní, ja myslel že zrovna výjezdy jsou moje silnější stránka. Narozdíl od brždění, najezdů a průjedů zatáčkou. Ale jak tady čtu plynu prostě asi není nikdy dost:)))

Protě se s tím přestanu srát, budu jezdit rychle a hotovo. :cool:
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist