globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problem s baterkou
Ahoj lidi, půjdu rovnou k věci. Do dnešního dne jsem s baterií a dobíjením neměl žádný problém. Dnes jsem chvilku jezdil na motorce ( Intruder vs 800 ) r.v 1997 a poté vypnul motor, když jsem o pár minut později otočil klíčkem a chtěl nastartovat, tak jen zachrčela a zhasly mi veškeré kontrolky. Nechal jsme se roztlačit na trojku a chytla, udělal jsme si kolečko kolem bloku a zase jsme ji chcípl. Poté už naskočila ale za jízdy ve dvou lidech z ničeho nic vystřelil výfuk a opět chcípla a už nechytla ani na roztlačení. V první chvíli jsme nevěděli zda odešla baterka nebo dobíjení. Napíchl jsem ji tedy na nabíječku a byla úplně vyšťavená. Během chvíle se nabila na 50 % a poté se dobíjela pomaleji. Po napíchnutí na nabíječku ale začala baterka bublat, což prý znamená že je úplně v háji. Nechal jsem ji dobít asi na 75% a jel jsem přeměřit napětí. V klidu dávala asi 12 V a při vytočení motoru 13 V. Myslíte že je tedy dobíjení v pořádku a jen odešla baterie? Když jsem jel na to měření a poté se vracel, motorka chvílemi ztrácela výkon a zase se do něj vracela. Zkrátka sebou škubala, může to mít nějakou spojitost? Nebyla vytočená, jel jsem do 40 km/h. Ale bylo to pěkně nepříjemné, zvláště když by se vám tohle stávalo ve vysoké rychlosti. Jasně že to muže být nečistotami v benzínu, zanesenými nebo neseštelovanými karburátory, ale může to mít i něco společného s tou elektrikou? Budu rád za každý názor, díky.
Anketa: Má vadná baterie vliv na výkon motorky,a tedy zapřičinit škubání?
Ano
0%
0
Ne
100%
3
Předchozí
1 2
Následující

Problem s baterkou

10.9.2011 v 06:37 | Nahoru | #1
13V v otackach je malo! Muze to mit dve priciny:
1. Zkratovanej clanek na baterce. Tomu nasvedcuje chovani na nabijecce.
2. Vadnej regulator

Vem libovolnou baterku, treba z auta a propoj ji s motorkiu startovacima kabelama. Zkus natocit,.zmerit, jak dobiji. Melo by byt ca 14V pri otackach. Pri tehle akci musis mit odpojenou tu svou baterku v motorce.

Problem s baterkou

10.9.2011 v 13:58 | Nahoru | #2
Dnes jsem to byl opět projet, baterka chytá, když se trochu dobila, ale problémy se škubaním se navýšily. Při najetí na sebemenší nerovnost na silnici se dostavuje prudké střílení z výfuku a škubaní stroje. Je možný, že ta úplně vybitá baterka mohla rozštelovat karburátory nebo ventily? Rozhodně jde o nedokonalý spalování paliva. Nebo je to jen náhoda že se vysraly dvě věci v jeden čas?

Problem s baterkou

10.9.2011 v 14:18 | Nahoru | #3
Máš někde špatný kontakt, projeď dráty a pořádně dotáhni kontakty na baterce. Pak to změř znovu

Problem s baterkou

10.9.2011 v 21:40 | Nahoru | #4
Taky se Ti může dotýkat plusovej kontakt na kostru,čemuž napovídá Tebou zmiňovaná skutečnost při těch přejezdech nerovností a tím i náhlá ztráta napětí.Tak mrkni jestli se Ti tam ta baterka nějak nevaklá.

Problem s baterkou

11.9.2011 v 00:19 | Nahoru | #5
¨tez mi moto skubala a obcas nechtela nastartovat a jakoby tam byl zkrat. Bejvalej majitel mi rekl ,ze s tim mel take problemy a tak baterku v kastliku otocil a tim zapricinil nemoznost vyzkratovani + polu baterky o kostru.
Mrknul jsem na to a problem sem mel v povolene svorce. U tebe to vidim na zkrat + polu o kostru a nebo je baterka v haji.

Problem s baterkou

Skvělá odpověď, děkuji! 11.9.2011 v 20:30 | Nahoru | #6
Tohle řešil pijanST,písni jemu...

Problem s baterkou

12.9.2011 v 16:22 | Nahoru | #7
Včera jsme se na to chtěli s kamarádem podívat, a už jsem ani nenastartoval. Takže mi k tomu všemu navíc přibyl zkrat, řekl bych někde u startovacího relé. Navíc jsem dneska obvolal tři auto elektrikáře, dva z nich motorky nedělají a třetí dělá jen hodně staré a 97 rok je pro něj nejspíše novota.

Problem s baterkou

12.9.2011 v 20:10 | Nahoru | #8


tak tento problém jsem měl také. Vysvětlení závady :
- baterie má své kontakty
- v tom kontakty je zasunut jakýsi modul, do kterého se přišroubovává kabel
- ten modul je rovněž přišroubován. A v tom je jádro pudla

ten šroubek se obvykle uvolňuje a dochází tak ke studenému spoji. Motka za jízdy vynechává, střílí atd. Když zastavíš ve chvíli, kdy je kontakt u baterky, nastartuješ. Když ne, nenastartuješ. Vše je tedy jen o tom, jestli ten kontakt je dost přišroubován.

RADA:
vyndej AKB, dotáhni ten modul, který je zasunut do kontaktů a pak zase připoj do motky a zapoj kabely. HOTOVO

Problem s baterkou

19.9.2011 v 19:18 | Nahoru | #9
Takže jsme měl prošpupanej kablík pod bandou, a nechal jsem si vyměnit baterku. S tím že mi v servisu řekli že mi odchází regulátor do pekel. Vlastně neodchází, už odešel. Takže teď řeším otázku co tam dám, originální stojí 5500,- a starší se mi kupovat nechce. Firma Vape mi nabídla tenhle http://www.vape.cz/...atory-napeti/A-R90/. A mam ještě typ od kamaráda na jeden další. Takže si myslím že po výměně bude všechno ok

Problem s baterkou

19.9.2011 v 20:44 | Nahoru | #10

Problem s baterkou

19.9.2011 v 21:20 | Nahoru | #11

Problem s baterkou

20.9.2011 v 20:32 | Nahoru | #12
25 A trvale se mi zdá moc...... já bych vybral to před tím

Problem s baterkou

20.9.2011 v 20:35 | Nahoru | #13
Když ho tam dám, co se může stát?

1 reakcí na tento příspěvek Problem s baterkou

21.9.2011 v 19:30 | Nahoru | #14
no osobně si myslím toto.
25 A trvale je pro 17 A baterku tak na 3/4 hodiny jízdy a je dobitá. Pak je přebíjená a začne vařit. Uvážím-li, že svíčky a asvětla mají nějakou spotřebu, dojde k vaření baterie cca zaz 2 hodiny. Pak může dle mého i řachnout.
Dle mého by měl regulátor fungovat tak, že bude schopen dodávat i jen takový proud, který bude momentálně dostačující jen pro provoz motky, po dobití AKU.
Tot vše. Zase přímo odborník na dobíjení nejsem ale je to logický závěr.

1 reakcí na tento příspěvek Problem s baterkou

25.9.2011 v 15:18 | Nahoru | #15
Problém stále nevyřešen, dneska jsem namontoval nový regulátor a nastartoval jsem. Motocykl chvíli běžel a poté chcípl, zkrátka byla moc studená. Když jsem nastartoval podruhé, udělalo to ten samý zvuk jako nedávno když jsem měl problémy se zkratem a vyhodila se mi veškerá elektřina. Po určité době cca 10 minutách se mi opět když to zkusím rozsvítí kontrolky, ale každý další pokus o startovaní je marný a motocykl vždy přijde o veškerou elektřinu v okruhu. Dokud se nesnažím nastartovat, fungují mi světla i blinkry. To znamená že nejspíše je problém ve startovacím okruhu že?
Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problem s baterkou

25.9.2011 v 16:16 | Nahoru | #16

pijanst píše: no osobně si myslím toto.
25 A trvale je pro 17 A baterku tak na 3/4 hodiny jízdy a je dobitá. Pak je přebíjená a začne vařit. Uvážím-li, že svíčky a asvětla mají nějakou spotřebu, dojde k vaření baterie cca zaz 2 hodiny. Pak může dle mého i řachnout.
Dle mého by měl regulátor fungovat tak, že bude schopen dodávat i jen takový proud, který bude momentálně dostačující jen pro provoz motky, po dobití AKU.
Tot vše. Zase přímo odborník na dobíjení nejsem ale je to logický závěr.



Všechno je jinak! O nabíjení už toho tady bylo a na netu je dost, jen hledat.

(reakce na) Problem s baterkou

25.9.2011 v 16:17 | Nahoru | #17

petr1989 píše: Problém stále nevyřešen, dneska jsem namontoval nový regulátor a nastartoval jsem. Motocykl chvíli běžel a poté chcípl, zkrátka byla moc studená. Když jsem nastartoval podruhé, udělalo to ten samý zvuk jako nedávno když jsem měl problémy se zkratem a vyhodila se mi veškerá elektřina. Po určité době cca 10 minutách se mi opět když to zkusím rozsvítí kontrolky, ale každý další pokus o startovaní je marný a motocykl vždy přijde o veškerou elektřinu v okruhu. Dokud se nesnažím nastartovat, fungují mi světla i blinkry. To znamená že nejspíše je problém ve startovacím okruhu že?
Díky



Pokud máš nový aku a regl taky a provedl jsi měření, tak máš prostě nekdě zkrat nebo velký přechodový odpory!

2 reakcí na tento příspěvek Problem s baterkou

25.9.2011 v 16:29 | Nahoru | #18
Jak tedy přijít na to kde se zkrat nachází?

(reakce na) Problem s baterkou

25.9.2011 v 16:51 | Nahoru | #19

petr1989 píše: Jak tedy přijít na to kde se zkrat nachází?



měřením

(reakce na) Problem s baterkou

25.9.2011 v 21:39 | Nahoru | #20
petr1989> Je to jako se vším.Neni problem to opravit,problem je to najít.

Problem s baterkou

26.9.2011 v 19:41 | Nahoru | #21
nojo no, vypadá to na zkrat. Měřák a měřit no... jiná rada asi fakt není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problem s baterkou

26.9.2011 v 19:44 | Nahoru | #22

Dingo píše: Všechno je jinak! O nabíjení už toho tady bylo a na netu je dost, jen hledat.


hledat zatím nemusím. Co se týká nabíjení poradím si. Otázka jiná je, když regulátor trvale dáva 25 A. Tam si nejsem jist, jestli je to dobře. Pro mne by bylo asi vhodnější, když regulátor dává to, co je momentálně třeba, takže třeba rozpětí 5 - 25 A tomu bych rozuměl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problem s baterkou

26.9.2011 v 19:52 | Nahoru | #23

pijanst píše: hledat zatím nemusím. Co se týká nabíjení poradím si. Otázka jiná je, když regulátor trvale dáva 25 A. Tam si nejsem jist, jestli je to dobře. Pro mne by bylo asi vhodnější, když regulátor dává to, co je momentálně třeba, takže třeba rozpětí 5 - 25 A tomu bych rozuměl


Pokud je regl ok, tak samozřejmě dodává jen to co je potřeba

1 reakcí na tento příspěvek Problem s baterkou

26.9.2011 v 19:56 | Nahoru | #24
Setkal jsem se s názorem že pokud regulátor dává trvale 25 A, neměl by to být žádný problém protože přebývající proud se zkrátka změní na teplo, a regulator sám o sobě má chladič takže by to mělo být OK. Spíše nyní hledám vhodné umístění regulatoru. Je jiného tvaru a pouze na uchycení jedním šroubem, rozhodně by měl být dán tak aby vítr profukoval skrze žebra, tudíž budu muset trochu poupravit držák předešlého regulátoru.

(reakce na) Problem s baterkou

28.9.2011 v 20:23 | Nahoru | #25

Dingo píše: Pokud je regl ok, tak samozřejmě dodává jen to co je potřeba

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problem s baterkou

28.9.2011 v 20:25 | Nahoru | #26

petr1989 píše: Setkal jsem se s názorem že pokud regulátor dává trvale 25 A, neměl by to být žádný problém protože přebývající proud se zkrátka změní na teplo, a regulator sám o sobě má chladič takže by to mělo být OK. Spíše nyní hledám vhodné umístění regulatoru. Je jiného tvaru a pouze na uchycení jedním šroubem, rozhodně by měl být dán tak aby vítr profukoval skrze žebra, tudíž budu muset trochu poupravit držák předešlého regulátoru.



no dělej jak myslíš, já bych ho tam nedal.
A o jak velké teplo jsi se zajímal ? já jen aby jsi nevzplanul až budeš stát ve městě v koloně a bude vedro jako kráva. To aby jsi si namontoval ještě nějakej dodatečnej ventilátor že ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problem s baterkou

28.9.2011 v 21:46 | Nahoru | #27
pijanst> Máš s tím nějaké zkušenosti že by to mohlo být až tak zlé? Probíral jsem to s kámošem elektrikářem a neviděl v tom žádný problém.

(reakce na) Problem s baterkou

29.9.2011 v 19:45 | Nahoru | #28
petr1989> no... pro mne je slovní obrat trvale dává 25 A dost divnej. Správnej regulátor by měl dodávat toliko, kolik je potřeba, až do maximálních schopností regulátoru, ale když je momentální potřeba například 10 A, proč dodávat nedbytek, stačí dodávat přeci 12 A, aby se i při odběru baterie dobíjela.
Jako pro mě za mě to tam dej, nadbytek se ti bude tedy měnit na teplo no...
Já bych to tam ale nedával. Než ušetřit ted 500 a pak zase kupovat něco jiného a cca dám za vše 6 klacků.... myslím, že bych se zabýval možností sehnat origo, nebo firmu, která se takovými věcmi zabývá. Nehledě k tomu, že popisek k tomu zboží je slabej a bez TTD. Nešel bych do toho no...

Problem s baterkou

29.9.2011 v 19:51 | Nahoru | #29
Kua, všichni blbě čtete!!

Max. usměrněný proud trvalý 25 A (trvale)

Nikde jsem tam nenašel, že ten regl takový proud DODÁVÁ trvale! (pak by to totiž už nebyl regl ale zdroj proudu)

Problem s baterkou

30.9.2011 v 18:22 | Nahoru | #30

no a je po problému
sory, ale fakt jsem blbě četl. Pak je to v poho
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
VS 800 Intruder problém s motorem Suzuki VS 800 Intruder Jenyk78 10 28.4.2024 v 12:29 Jenyk78
Intruder VS 800 originál vs jiná ří... Suzuki VS 800 Intruder jarmilerik 11 25.4.2024 v 08:17 bazin.
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Klub příznivců motocyklů Intruder [1 ... 36, 37] Suzuki VS 800 Intruder petr1989 1086 19.9.2023 v 08:00 dzej.pi
Vance & Hines - Intruder 800C 2017 Suzuki VS 800 Intruder TenVojtěch 1 26.7.2023 v 06:09 krokoš


TOPlist