Mají ventily vliv na spotřebu?
Taky to poslední dobou hůř startuje....nebo stačí seřídit karbec? ale ten by asi neměl moc vliv na spotřebu co?
Dřív sem na plnou nádrž (15 litrů) najel 500 teď na plnou najedu něco kolem 400km.
potřebujou seřídit ventily nebo čím to je?
1 reakcí na tento příspěvek Ventily
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily
1 reakcí na tento příspěvek Ventily
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily
-Evžen- píše: Matess727x> za plyn tahám pořád stejně
...to si třebas jen myslíš. Když jsi jí zajížděl, tak si za to určitě tolik netahal.Byl jsi pak na nějaké té garančece po tisíci, nebo třech tisících km?.....po zajetí může mít i tu spotřebu o něco vyžší.Těch 15 litrů na 500 km mi přijde až dost podezřele malá spotřeba.U dvácy bych to viděl tak na těch 3,3. Co znamé, že teď najedeš na 15 litrů něco "kolem" 400 km?Kolik tedy přesně teď na nádrž-15 litrů najedeš?....dokážeš si spočítat spotřebu?
Naposledy editováno 09.09.2011 16:45:04
3 reakcí na tento příspěvek Ventily
Matess727x píše: To víš no,...když tomu sám nerozumíš na tolik, aby sis to dokázal rozebrat a seřídit sám, tak ti nezbývá nic jiného, než ten servis, nebo někoho, kdo tomu rozumí. Ptát se na fóru stylem,..."motorka mi nějak žere, čím to asi může být,...že by karburátorem,..ale to asi ne, to na to nemá vliv ne?" To se na mě nezlob,...ale to takhle nevyřešíš.Problém tvojí generace je, že jste nezažili dobu, kdy se každej 15-ti letej kluk hrabal v nějakých fichtlech a to "řemeslo" se prostě sám naučil a vědomosti nabyl zkušenostma. Asi jsem tě nepotěšil,..ale je to tak jak ti píšu.
a jinak je to zajimave reseni zaruky a garancek1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily
1 reakcí na tento příspěvek Ventily
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily
-Evžen- píše: Matess727x> no jo,ale fechtl přecejenom není čtyřtakt,tak tam se asi nenaučím štelovat ventily,....
To sice není, ale ono to bylo hlavně o postupným učení se, tak jako v každý jiný škole; akorát že teoretický znalosti jsme nechytali ve školních lavicích, ale v putyce od starších kámošů a něco málo z knížek a časáků. To něco málo bylo málo kvůli tomu, že skoro žádný pořádný knížky nevycházely.
Takže klasickej postup byl:
fichtl - naučit se rozebrat jednováclovej motor
pro zdokonalení následovaly dvěapůle kejvka, nebo stopětadváca, stopětasedma
dvoutakt dvouvál - v drtivý většině třiapůle, v mým případě dvěapůle Bizon, třinda šla rok po něm
čtyřtakt dvouvál - klasickej půlitr, no a v tomhle pomyslným třeťáku už se učily i ventily....
Matess727x píše: To víš no,...když tomu sám nerozumíš na tolik, aby sis to dokázal rozebrat a seřídit sám, tak ti nezbývá nic jiného, než ten servis, nebo někoho, kdo tomu rozumí. Ptát se na fóru stylem,..."motorka mi nějak žere, čím to asi může být,...že by karburátorem,..ale to asi ne, to na to nemá vliv ne?" To se na mě nezlob,...ale to takhle nevyřešíš.Problém tvojí generace je, že jste nezažili dobu, kdy se každej 15-ti letej kluk hrabal v nějakých fichtlech a to "řemeslo" se prostě sám naučil a vědomosti nabyl zkušenostma. Asi jsem tě nepotěšil,..ale je to tak jak ti píšu.
A co Ti tak jinýho zbejvalo: jezdit jsi chtěl, prachy na novou nebyly a navíc sousloví servis na motorky se vyskytovalo jen na Západě a ve slovníku cizích slov.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily
-Evžen- píše: jo a ten karbec sem už taky dávno zkoušel seřídit,ale nějak extra to nepomohlo....proto sem se ptal na ty ventily
...nezlob se na mě, ale jak můžeš šteovat karbec a divit se, že to nějak extra nepomohlo, když tomu nerozumíš?
1 reakcí na tento příspěvek Ventily
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily
babuka píše: No já je mám už tak 30 tis. km usazený a jen je kontroluju.
...a kontroluješ si je sám?
Matess727x píše:
Nechápu tento dotaz, ale ano kontroluji. Ono, když máš na skútru najeto 67 tis. km za necelé 4 sezóny a poslední garančka byla po 32 tis. km a kontrola je po 4 tis. km, tak to děláš docela častoBylo potřeba seřizovat jen výfuký a to také není žádná věda. U tohohle typu rozvodu to není problém.
Naposledy editováno 11.09.2011 09:56:51
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily
Matess727x píše: ...nezlob se na mě, ale jak můžeš šteovat karbec a divit se, že to nějak extra nepomohlo, když tomu nerozumíš?
směs a volnoběh si nastavit umím...to že se nechcu pouštět do seřízení ventilů neznamená že tomu nerozumím,ale nemám na to měrky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily
-Evžen- píše: směs a volnoběh si nastavit umím...to že se nechcu pouštět do seřízení ventilů neznamená že tomu nerozumím,ale nemám na to měrky
...jo?...a jak sis tu směs nastavil?....a podle čeho?Zkus se trochu zamyslet nad tím, že po tak nevěcném a obecném popisu problému, ti tady přesnou příčinu neřekne ani jasnovědec.A stylem,..."stanu se motomechanikem na fóru za 5 minut",...tudy taky cesta nepovede. Vyndej celej karbec.Okoukni jestli je v pořádku guma mezi karbecem a válcem.Karbec celej rozeber (alespoň přesně pochopíš jak funguje),...profoukej včechny kanálky bez trysek, okoukni jestli ti nedře někde plovák, zkontoluj hladinu plováku, jehlu dej na druhou drážku od vrchu.Šroubek bohatosti směsi na dvě otáčky od dorazu.Na netu si najdi návod na nastavení ventilů, nastuduj z netu názorně funkci 4T jednoválce.Kup si měrky, zjisti si předepsané ventilové vůle a zkontroluj ventily.
1 reakcí na tento příspěvek Ventily
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily
ulort píše: Kurwa,jak může motorkář řešit spotřebu
Protože je to o penězích. Taky mě dosti ničí, že mi gixer žere kolem devíti, ale u litra s otevřeným výfukem se to dá čekat a nadělám s tím prd. Jenže pokud mu ta dváca žere jak malej tank, tak je někde chyba a taky bych to řešil.I když to asi nebude tenhle případ, když má rozdíl na nádrži jednu pětinu.
Naposledy editováno 11.09.2011 17:37:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily
--VinCenzo-- píše: Protože je to o penězích. Taky mě dosti ničí, že mi gixer žere kolem devíti, ale u litra s otevřeným výfukem se to dá čekat a nadělám s tím prd. Jenže pokud mu ta dváca žere jak malej tank, tak je někde chyba a taky bych to řešil.
I když to asi nebude tenhle případ, když má rozdíl na nádrži jednu pětinu.
No já bych řek, že ten jeho rozptyl spotřeby je naprosto v normě. Já když si vezmu ZZR-ko jedenáctku na dovolenou se ženou, tedy jedeme ve dvou, naložený - což v našem případě znamená, že ta motorka je přetížená, tak jsem lehce pod osmi. Když jedu sám prázdnej, tak si pápne klidně i dvanáct - prostě se za to mírně jinak tahá. I když samozřejmě nikdo z nás nikdy nezávodí, že, ostatně jak bysme mohli...
-Evžen- píše: směs a volnoběh si nastavit umím...to že se nechcu pouštět do seřízení ventilů neznamená že tomu nerozumím,ale nemám na to měrky
Ježíši dyť měrky jsou za pár korun a daj se koupit pomalu na každým rohu, to je trochu slabá výmluva.
Uplně v prvý řadě se musíš rozhodnout co chceš: opravovat si motorku sám? Pokud ano, tak koupit servisní manuál a postupně si na tom začít dělat a učit se. Karbec, ventily, svíčky, výměny filtrů, úržba brzd - to je normální údržba.
K tomu si postupě kupovat ten vercajk, kterej potřebuješ pro ten kterej servisní úkon.
Pokud se budeš chtít pustit časem i do oprav, no tak opět postupně se učit rozebírat.
Na určitou teorii už taky existuje halda knížek, aby se člověk naučil co a jak, aby pochopil princip a smysl věcí. No holt se musí čas od času obětovat večer a místo v putice ho strávíš s knížkou.
Ale základem je rozhodnout se co vlastně chceš, jestli se Ti chce jenom jezdit, nebo si chceš i na motorce dělat.
Ricard píše: No já bych řek, že ten jeho rozptyl spotřeby je naprosto v normě. Já když si vezmu ZZR-ko jedenáctku na dovolenou se ženou, tedy jedeme ve dvou, naložený - což v našem případě znamená, že ta motorka je přetížená, tak jsem lehce pod osmi. Když jedu sám prázdnej, tak si pápne klidně i dvanáct - prostě se za to mírně jinak tahá. I když samozřejmě nikdo z nás nikdy nezávodí, že, ostatně jak bysme mohli...
Rek bych, že příští sezónu mi už tolik nepápne. Závodění se mi na silnici dost nevyplatilo - svodidlem po kulích to celkem bolí!A tenhle rozptyl se dal vyrobit i nepřesným měřením.
Naposledy editováno 12.09.2011 02:28:44