globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ventily
 
9.9.2011 v 16:05
Čau.
Mají ventily vliv na spotřebu?
Taky to poslední dobou hůř startuje....nebo stačí seřídit karbec? ale ten by asi neměl moc vliv na spotřebu co?
Dřív sem na plnou nádrž (15 litrů) najel 500 teď na plnou najedu něco kolem 400km.
potřebujou seřídit ventily nebo čím to je?

1 reakcí na tento příspěvek Ventily

9.9.2011 v 16:21 | Nahoru | #1
Ty jsi kluku dost mimo co?... Na spotřebu můžou mít vliv jak ventily, i karbec,...tys nebyl na nějaké té garančce,...jsi to měl nový ne?A jinak,...vyčistil bych vzduchovej filtr,...když je zasviněnej, stoupá spotřeba.Vzduchovej filtr víš co je ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily

9.9.2011 v 16:23 | Nahoru | #2
Matess727x> vím že karbec může mít taky vliv na spotřebu,ale asi ne tolik....a vzducháč sem čistil

(reakce na) Ventily

9.9.2011 v 16:26 | Nahoru | #3

-Evžen- píše: Matess727x> vím že karbec může mít taky vliv na spotřebu,ale asi ne tolik....a vzducháč sem čistil


...no nevím co bych ti na to měl říci.Karbec "připravuje" směs pro chod motoru, takže může mít na spotřebu ten nejzásadnější vliv.

1 reakcí na tento příspěvek Ventily

9.9.2011 v 16:28 | Nahoru | #4
....taky třebas jestli víc neotevíráš plyn než dříve a nedivíš se, že je větší spotřeba, když za to nevědomky třebas víc taháš.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily

9.9.2011 v 16:35 | Nahoru | #5
Matess727x> za plyn tahám pořád stejně

(reakce na) Ventily

9.9.2011 v 16:43 | Nahoru | #6

-Evžen- píše: Matess727x> za plyn tahám pořád stejně


To tvrdime vsichni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily

9.9.2011 v 16:43 | Nahoru | #7

-Evžen- píše: Matess727x> za plyn tahám pořád stejně


...to si třebas jen myslíš. Když jsi jí zajížděl, tak si za to určitě tolik netahal.Byl jsi pak na nějaké té garančece po tisíci, nebo třech tisících km?.....po zajetí může mít i tu spotřebu o něco vyžší.Těch 15 litrů na 500 km mi přijde až dost podezřele malá spotřeba.U dvácy bych to viděl tak na těch 3,3. Co znamé, že teď najedeš na 15 litrů něco "kolem" 400 km?Kolik tedy přesně teď na nádrž-15 litrů najedeš?....dokážeš si spočítat spotřebu?

Naposledy editováno 09.09.2011 16:45:04

(reakce na) Ventily

9.9.2011 v 18:49 | Nahoru | #8
Matess727x> Na garančce sem nebyl,chlapík co mi to prodával říkal že když nebudu chtít jezdit zbytečně tak daleko ať si měním olej sám...a kdyby něco tak stačí zavolat a na záruku pošle novej náhradní díl a ten starej mu pošlu zpět...už mi posílal regulátor...ale ještě při 7000 najetých km ta spotřeba byla ty tři litry....teď mám najeto něco přes 8000km a žere to nějak víc

3 reakcí na tento příspěvek Ventily

9.9.2011 v 22:58 | Nahoru | #9
To víš no,...když tomu sám nerozumíš na tolik, aby sis to dokázal rozebrat a seřídit sám, tak ti nezbývá nic jiného, než ten servis, nebo někoho, kdo tomu rozumí. Ptát se na fóru stylem,..."motorka mi nějak žere, čím to asi může být,...že by karburátorem,..ale to asi ne, to na to nemá vliv ne?" To se na mě nezlob,...ale to takhle nevyřešíš.Problém tvojí generace je, že jste nezažili dobu, kdy se každej 15-ti letej kluk hrabal v nějakých fichtlech a to "řemeslo" se prostě sám naučil a vědomosti nabyl zkušenostma. Asi jsem tě nepotěšil,..ale je to tak jak ti píšu.

(reakce na) Ventily

10.9.2011 v 08:39 | Nahoru | #10

Matess727x píše: To víš no,...když tomu sám nerozumíš na tolik, aby sis to dokázal rozebrat a seřídit sám, tak ti nezbývá nic jiného, než ten servis, nebo někoho, kdo tomu rozumí. Ptát se na fóru stylem,..."motorka mi nějak žere, čím to asi může být,...že by karburátorem,..ale to asi ne, to na to nemá vliv ne?" To se na mě nezlob,...ale to takhle nevyřešíš.Problém tvojí generace je, že jste nezažili dobu, kdy se každej 15-ti letej kluk hrabal v nějakých fichtlech a to "řemeslo" se prostě sám naučil a vědomosti nabyl zkušenostma. Asi jsem tě nepotěšil,..ale je to tak jak ti píšu.

a jinak je to zajimave reseni zaruky a garancek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily

10.9.2011 v 11:26 | Nahoru | #11
Matess727x> no jo,ale fechtl přecejenom není čtyřtakt,tak tam se asi nenaučím štelovat ventily,....

1 reakcí na tento příspěvek Ventily

10.9.2011 v 11:27 | Nahoru | #12
jo a ten karbec sem už taky dávno zkoušel seřídit,ale nějak extra to nepomohlo....proto sem se ptal na ty ventily

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily

10.9.2011 v 11:41 | Nahoru | #13

-Evžen- píše: Matess727x> no jo,ale fechtl přecejenom není čtyřtakt,tak tam se asi nenaučím štelovat ventily,....



To sice není, ale ono to bylo hlavně o postupným učení se, tak jako v každý jiný škole; akorát že teoretický znalosti jsme nechytali ve školních lavicích, ale v putyce od starších kámošů a něco málo z knížek a časáků. To něco málo bylo málo kvůli tomu, že skoro žádný pořádný knížky nevycházely.

Takže klasickej postup byl:
fichtl - naučit se rozebrat jednováclovej motor
pro zdokonalení následovaly dvěapůle kejvka, nebo stopětadváca, stopětasedma
dvoutakt dvouvál - v drtivý většině třiapůle, v mým případě dvěapůle Bizon, třinda šla rok po něm
čtyřtakt dvouvál - klasickej půlitr, no a v tomhle pomyslným třeťáku už se učily i ventily....

(reakce na) Ventily

10.9.2011 v 11:43 | Nahoru | #14

Matess727x píše: To víš no,...když tomu sám nerozumíš na tolik, aby sis to dokázal rozebrat a seřídit sám, tak ti nezbývá nic jiného, než ten servis, nebo někoho, kdo tomu rozumí. Ptát se na fóru stylem,..."motorka mi nějak žere, čím to asi může být,...že by karburátorem,..ale to asi ne, to na to nemá vliv ne?" To se na mě nezlob,...ale to takhle nevyřešíš.Problém tvojí generace je, že jste nezažili dobu, kdy se každej 15-ti letej kluk hrabal v nějakých fichtlech a to "řemeslo" se prostě sám naučil a vědomosti nabyl zkušenostma. Asi jsem tě nepotěšil,..ale je to tak jak ti píšu.



A co Ti tak jinýho zbejvalo: jezdit jsi chtěl, prachy na novou nebyly a navíc sousloví servis na motorky se vyskytovalo jen na Západě a ve slovníku cizích slov.

(reakce na) Ventily

10.9.2011 v 11:54 | Nahoru | #15
Ricard> tak to jo...ale takový možnosti boužel nemám no

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily

10.9.2011 v 18:41 | Nahoru | #16

-Evžen- píše: jo a ten karbec sem už taky dávno zkoušel seřídit,ale nějak extra to nepomohlo....proto sem se ptal na ty ventily


...nezlob se na mě, ale jak můžeš šteovat karbec a divit se, že to nějak extra nepomohlo, když tomu nerozumíš?

Ventily

10.9.2011 v 18:42 | Nahoru | #17
Ricard: Jj,...tak nějak to vidím i já.

1 reakcí na tento příspěvek Ventily

10.9.2011 v 21:13 | Nahoru | #18
Nemyslím si, že budou mít ventily nějaký extra vliv na spotřebu a pokud ano, tak to už budou hodně vykůepané. N eže by se teda u 125 ccm často neseřizovali. No já je mám už tak 30 tis. km usazený a jen je kontroluju.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily

10.9.2011 v 22:13 | Nahoru | #19

babuka píše: No já je mám už tak 30 tis. km usazený a jen je kontroluju.


...a kontroluješ si je sám?

(reakce na) Ventily

11.9.2011 v 09:39 | Nahoru | #20

Matess727x píše:



Nechápu tento dotaz, ale ano kontroluji. Ono, když máš na skútru najeto 67 tis. km za necelé 4 sezóny a poslední garančka byla po 32 tis. km a kontrola je po 4 tis. km, tak to děláš docela častoBylo potřeba seřizovat jen výfuký a to také není žádná věda. U tohohle typu rozvodu to není problém.

Naposledy editováno 11.09.2011 09:56:51

Ventily

11.9.2011 v 10:29 | Nahoru | #21
Babuka. No právě se ptám proto, že jestli si ventily děláš sám, tak to oceňuju

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily

11.9.2011 v 11:28 | Nahoru | #22

Matess727x píše: ...nezlob se na mě, ale jak můžeš šteovat karbec a divit se, že to nějak extra nepomohlo, když tomu nerozumíš?



směs a volnoběh si nastavit umím...to že se nechcu pouštět do seřízení ventilů neznamená že tomu nerozumím,ale nemám na to měrky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily

11.9.2011 v 13:02 | Nahoru | #23

-Evžen- píše: směs a volnoběh si nastavit umím...to že se nechcu pouštět do seřízení ventilů neznamená že tomu nerozumím,ale nemám na to měrky


...jo?...a jak sis tu směs nastavil?....a podle čeho?Zkus se trochu zamyslet nad tím, že po tak nevěcném a obecném popisu problému, ti tady přesnou příčinu neřekne ani jasnovědec.A stylem,..."stanu se motomechanikem na fóru za 5 minut",...tudy taky cesta nepovede. Vyndej celej karbec.Okoukni jestli je v pořádku guma mezi karbecem a válcem.Karbec celej rozeber (alespoň přesně pochopíš jak funguje),...profoukej včechny kanálky bez trysek, okoukni jestli ti nedře někde plovák, zkontoluj hladinu plováku, jehlu dej na druhou drážku od vrchu.Šroubek bohatosti směsi na dvě otáčky od dorazu.Na netu si najdi návod na nastavení ventilů, nastuduj z netu názorně funkci 4T jednoválce.Kup si měrky, zjisti si předepsané ventilové vůle a zkontroluj ventily.

1 reakcí na tento příspěvek Ventily

11.9.2011 v 15:32 | Nahoru | #24
Kurwa,jak může motorkář řešit spotřebu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily

11.9.2011 v 17:35 | Nahoru | #25

ulort píše: Kurwa,jak může motorkář řešit spotřebu

Protože je to o penězích. Taky mě dosti ničí, že mi gixer žere kolem devíti, ale u litra s otevřeným výfukem se to dá čekat a nadělám s tím prd. Jenže pokud mu ta dváca žere jak malej tank, tak je někde chyba a taky bych to řešil.

I když to asi nebude tenhle případ, když má rozdíl na nádrži jednu pětinu.

Naposledy editováno 11.09.2011 17:37:04

(reakce na) Ventily

11.9.2011 v 17:47 | Nahoru | #26
Matess727x> tak dík za radu karbec sem nedávno čistil a bohatost směsi sem měl na dvě otáčky od dorazu...hladina plováku je vpohodě tak zkusím tu jehlu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily

12.9.2011 v 00:21 | Nahoru | #27

--VinCenzo-- píše: Protože je to o penězích. Taky mě dosti ničí, že mi gixer žere kolem devíti, ale u litra s otevřeným výfukem se to dá čekat a nadělám s tím prd. Jenže pokud mu ta dváca žere jak malej tank, tak je někde chyba a taky bych to řešil.

I když to asi nebude tenhle případ, když má rozdíl na nádrži jednu pětinu.



No já bych řek, že ten jeho rozptyl spotřeby je naprosto v normě. Já když si vezmu ZZR-ko jedenáctku na dovolenou se ženou, tedy jedeme ve dvou, naložený - což v našem případě znamená, že ta motorka je přetížená, tak jsem lehce pod osmi. Když jedu sám prázdnej, tak si pápne klidně i dvanáct - prostě se za to mírně jinak tahá. I když samozřejmě nikdo z nás nikdy nezávodí, že, ostatně jak bysme mohli...

(reakce na) Ventily

12.9.2011 v 00:31 | Nahoru | #28

-Evžen- píše: směs a volnoběh si nastavit umím...to že se nechcu pouštět do seřízení ventilů neznamená že tomu nerozumím,ale nemám na to měrky



Ježíši dyť měrky jsou za pár korun a daj se koupit pomalu na každým rohu, to je trochu slabá výmluva.

Uplně v prvý řadě se musíš rozhodnout co chceš: opravovat si motorku sám? Pokud ano, tak koupit servisní manuál a postupně si na tom začít dělat a učit se. Karbec, ventily, svíčky, výměny filtrů, úržba brzd - to je normální údržba.
K tomu si postupě kupovat ten vercajk, kterej potřebuješ pro ten kterej servisní úkon.

Pokud se budeš chtít pustit časem i do oprav, no tak opět postupně se učit rozebírat.

Na určitou teorii už taky existuje halda knížek, aby se člověk naučil co a jak, aby pochopil princip a smysl věcí. No holt se musí čas od času obětovat večer a místo v putice ho strávíš s knížkou.

Ale základem je rozhodnout se co vlastně chceš, jestli se Ti chce jenom jezdit, nebo si chceš i na motorce dělat.

(reakce na) Ventily

12.9.2011 v 02:27 | Nahoru | #29

Ricard píše: No já bych řek, že ten jeho rozptyl spotřeby je naprosto v normě. Já když si vezmu ZZR-ko jedenáctku na dovolenou se ženou, tedy jedeme ve dvou, naložený - což v našem případě znamená, že ta motorka je přetížená, tak jsem lehce pod osmi. Když jedu sám prázdnej, tak si pápne klidně i dvanáct - prostě se za to mírně jinak tahá. I když samozřejmě nikdo z nás nikdy nezávodí, že, ostatně jak bysme mohli...

Rek bych, že příští sezónu mi už tolik nepápne. Závodění se mi na silnici dost nevyplatilo - svodidlem po kulích to celkem bolí!

A tenhle rozptyl se dal vyrobit i nepřesným měřením.

Naposledy editováno 12.09.2011 02:28:44
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist