Ps. Divný ale je, že kontrolka motoru mi normálně nesvítí. Otočim klíčkem - kontrolka svítí, pustim okruh, zabzučí čerpadlo - kontrolka zhasne, start a jede se....
Takže podle toho co jsem našel to vypadá že to opravdu má na svědomí křížení ozubení a že jednotka xxx.1AA.xxx nejde použít...
jinak řešení je snad zde (kdyby někdo měl podobný trabl, bo co jsem tak koukal po cizích webech je to celkem častá závada, většina to řeší laďákem a odpojením serva)
http://badweatherbik...5999.html?1222220243 (poslední příspěvek)
Naposledy editováno 05.09.2011 13:09:30
Včera sem se jal přizpůsobit servo dle odkazu výše. Nevím, jak to tam ten dotyčnej měl, ale u mě byl problém asi trochu jiný. Kola se šprajcovaly kvůly naprosto nepochopitelně a blbě vymyšlený aretaci kola za pomoci pružiny (lempla kterej to vymyslel vytáhli snad z ústavu pro malomyslné...jestli to teda nebyl záměr udělat ze serva "kurvítko") Standardně je systém udělanej tak, že je na ose suvně navlečené plastové ozubené kolo a na vrchu osy je nalisovaný plastový disk, který jednak vymezuje vůli ozubeného kola (ve směru posunu po ose) a ještě je v něm ukotvená skrutná pružina (skrutná pružina ) , dost silná, která tím jak je napružená tlačí na ozubené kolo a vyvrací ho z osy. Mikro plastovej zobáček, kterej jistí ozubené kolo proti protočení v opačném směru než pružina, se zakusuje do výstupku na plastovém vymezovacím disku....síla pružiny + materiál součástek + zatížení od otevírání přívěry = deformace zobáčku a zkřížení kol.
Takže sem vytočil pružinu a zajistil ozubený kolo proti protáčení v místě kde je zobáček (západku na disku sem odřízl aby kolo nebylo šejdrem, protože zobáček už je deformovaný od pružiny)šroubkem zavrtanym do disku a to samé na druhé straně (nad uložením skrutné pružiny). Moc jsem nepochopil jak to přesně má na tom odkazu, ale pokud tam nechal pružinu, tak nevím jak tam narval ještě ten šroubek (má ho v tunýlku kde je zapřená) a pokud jí vyndal, tak by neměl kolo aretované při zavírání přívěry (ale to by celkem nemuselo vadit). Každopádně se mu pootočila krajní poloha kladky, takže lanko nemůže sedět pořádně v kladce při zavřený přívěře, jelikož dírka do který to dal je o pár milimetrů dál než původní aretace a při dýlce ramene kde je uložný lanko je to už přes cenťák (nicméně jestli tam nechal tu pružinu, bylo to pootočení asi nutný aby se snížilo její napětí a nevyvracela tolik to kolo).
Tož tak. Případné další postřehy po montáži do motorky.
ps. Kdyby šel ten vrchní disk sundat vyřešilo by se to krásně elegantně odpruženě nezničitelně...takhle je to bohužel tak trochu bastl no uvidíme jak to bude s funkcí....
Po namontování sem natěšeně očekával funkci a....nic moc Servo sice běhá už i při připojeném lanku přívěry, ale děsně mu to trvá, takže po testu se stejně rozsvítí kontrolka chyby (škoda že se mi ještě někde fláká USB kabel...). No nic kabel ke kompu neni tak, to musim zkusit jinak. Zase rozebrat servo vycuknout jedno ozubený kolečko a test....Motorku celkem trvá než se roztočí... chvíli si zabzučí a pak pomalu začne zvyšovat točky, asi za 3 vteřiny dosáhne maxima (to se mi zdá bez zátěže zoufale pomalý). Takže motorek ven a voltmetr na kontakty...ukazuje to 11,6 V tak nevim jestli tam jde málo šťávy a nebo je ten motorek KO.
Mít ten kabel tak můžu rozluštit jestli tam jde dost proudu...no měl by dorazit příští týden, tak v mezičase rozeberu motorek kouknu jak se tváří a případně vyměnim "uhlíky".
Pokračování příště...
ps. Já tu mrchu rozhejbu a né že né
pps. ještě že se dá jezdit i bez toho
Naposledy editováno 12.09.2011 23:38:34
1 reakcí na tento příspěvek Servo - přívěra výfuku
ad. Servo:
Včera sem rozdělal ten motorek a upřímně... se divim, že se vůbec ještě točil bo komutátor nebyl v tý hromadě uhlí ani vidět...tak sem zvědavej až to zapojim.
ps. Kdyby to někdo taky čistil, tak bacha po sejmutí "zadku" motorku ať se vám někam nezakutáleji mikro plastový podložky. Jsou tam dvě, jedna větší (ta patří jako 1. na otvor kde dosedá hřídel motoru) a pak druhá menší, ta je hned na ní. Jsou průhledný a opravdu titěrný, kdybych to nedělal doma (kde sem nechtěl nabordelit) a vyfouknul ten bordel, tak o ně asi přídu a ani o tom nevim bo pod tim prachem nebyly vůbec vidět... pak je ještě jedna ta malá podložka na hřídeli u komutátoru, ale ta při demontáži nesjede (ty první dvě totiž stáhnou z hřídele uhlíky).
1 reakcí na tento příspěvek Servo - přívěra výfuku
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Náhradní díly na motocykly Buell Buell XB12R Firebolt, Buell X1, Buell XB12S Lightnin... | Apo-Rider | 10 | 26.1.2023 v 20:39 Apo-Rider |
Buell- Modely s karburátory i vstři... Buell XB12R Firebolt, Buell X1, Buell XB12S Lightnin... | Apo-Rider | 0 | 18.6.2022 v 13:50 Apo-Rider |
Buell- brát starší modely s karbcem... Buell XB12R Firebolt, Buell X1, Buell XB12S Lightnin... | Apo-Rider | 0 | 18.6.2022 v 09:50 Apo-Rider |
Kontrolka motoru Buell XB12S Lightning | Švícárek | 7 | 4.3.2021 v 18:59 sery. |
Buell-padáky Buell XB12S Lightning | U2 | 3 | 17.8.2020 v 14:15 moila |