Jedna rodící se dobrá zkušenost s novýma technologiema. Odešla mi baterka, měla 6 let, Yuasa YB14L-A2. Přemýšlel jsem o náhradě a pokukoval po novým technologiích...bezúdržbové gelovky a agm baterie. AGM mi přijde technologicky ještě dál a vzhledem ke zkušenostem majitelů v Americe to byla má volba. Bohužel náš trh je zdá se tak 5 let pozadu a sehnat tu AGM baterii od hlavních dodavatelů bylo, jako kdyby o AGM ode mě slyšeli poprvé. Pár se jich nakonec našlo, ale cena byla 4 násobná oproti USA, převyšující 3000CZK. Myšlenku dovézt si baterku ze zámoří zhatili neochotní prodejci.
Nakonec jsem našel řešení, výrobce i dodavatele a musím říct, že zatím opravdu baterka točí s motorem jako, jak říkají Američani, by byly svíčky venku.
Takže až vás bude čekat výměna, mrkněte se po MOTOBATT MBTX14AU 16,5 Ah za 1289Kč s DPH, tohoto času.
A protože jsem byl spokojený, link na prodejce:
http://www.starterba...att-mbtx14au-16-5-ah
K problémům, mýtům s dobíjením a kompatibilitou se staršími stroji musím říct, že existuje zásadní věc k dodržení....váš elektrický systém nesmí dávat baterce víc jak 14,4V, jelikož by začala plynovat a to AGM bateriím vadí dleko víc, než gelovkám a pro kyselinové je to defakto základ dobíjení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat
Kilek píše: Jak poznáte, zda jde o AGM, nebo o gelovku? YTX znamená pouze bezúdržbová.
mariano, rozdíl není jen v termínu, který by se tu používal méně.
YUASA a MotoStart to maji v katalogu (on je to jeden vyrobce ) - SuperMF nebo VRLA (MF - MaintenaceFree, VRLA - Valve Regulated Lead Acid) = AGM.
To, co ti napsal assassin neni SuperMF (VRLA, AGM), to je obyc MF - bezudrzbova s tekutym elektrolytem.
Pro tveho Bol d'Ora (mel jsem modrobileho z r.79 bez kapotaze - krasna motorka ) vsude jako jedinou moznost uvadeji obyc udrzbovy aku (splouchaci). Pokud mas nejak prekopane dobijeni a mas to postelovane na AGM, tak si musis najit vhodny model opravdu sam podle rozmeru, polohy polu a kapacity. Pokud cpes AGM do motorky s dobijenim nastavenym na obyc. aku (coz nepredpokladam - zadna Honda uz davno nema origo regulator - vlastni zkusenost), moc dlouho ti ten AGM aku nevydrzi.
edit: Tak jsem si precetl jeste jednou po dlouhe dobe katalog YUASA a zjistil jsem, ze kecam ... YTX ma taky fibrvlakna jako absorbcni material - takze nema tekuty elektrolyt.
Naposledy editováno 05.09.2011 18:13:15
Medved píše: Pokud cpes AGM do motorky s dobijenim nastavenym na obyc. aku (coz nepredpokladam - zadna Honda uz davno nema origo regulator - vlastni zkusenost), moc dlouho ti ten AGM aku nevydrzi.
Po tom jsem taky pátral...co je to za zvláštnost v dobíjení AGM. A jediné relevantní na co jsem narazil je prostá pravda, že AGM nesmí začít plynovat (vařit), což se stane nad 14,4 - 14,8V. Pokud to regulátor drží pod 14,4V není problém použít AGM kdekoliv a to se dá lehce změřit.
Skvělý, že jsi měl Boldora. Je to dobrej stroj, připravuje mi takovýhle testy znalostí