globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Čínské motorky ano či ne ?
 
29.8.2011 v 09:18
Čínské motorky ano či ne ?

Ať chceme či ne, jsou tu mezi námi.
Objevují se v nabídkách dovozců ,různých firem v obchodních domech, moto inzerátech.
Zatracované , neznáme plné pověr a mýtů a nedůvěry, ale lákavých cen.
Pojďme se spolu podívat konkrétně na jednotlivé značky a dovozce, pokud možno s objektivním přístupem a vlastní zkušeností.
Asi tato rubrika nebude pro motorkáře, kteří mají našlápnuto ke sportovní kariéře, nebo příznivcům a obdivovatelům jednotlivých značek, a šponování adrenalinu.
Ale je hodně motorkářů, kteří chtěj jenom jezdit kolem chalupy, baráku do školy, do práce,
na nějaký krátký výlet.Kochat se krajinou a nebo prostě si jen tak zablbnout a nezruinovat přitom kreditku. Dostatečně odolných tím, že jejich ,,ego“ nepotřebuje značkový výrobek.
Nebo se na něčem naučit ,získat zkušenosti a pak se uvidí co dál. A nebo jako druhou motorku na doma , takovou tu služku pro všechno, které není člověku líto, když zrovna nesvítí sluníčko.
Takže budu rád když doplníte dané téma vlastní zkušeností a doufám, že tím pomůžete i ostatním, kteří se rozhodují ANO či NE před koupí.
Připravuji i stránky věnované této oblasti pod názvem http://motochina.webnode.cz
Takže pokud doplníte budu rád /výrobek, koupeno staré , nové, prodejce , servis, najeté kilometry, závady , zkušenosti/ a samozřejmě emoce , příběhy s pískoviště, kdo dočůrá dál jsou přeci k nezaplacení.

motochina.webnode.cz

Uzavřeno 29.08.2011 v 09:29 uživatelem Forget

Otevřeno 29.08.2011 v 09:32 uživatelem Forget

Naposledy editováno 29.08.2011 11:42:55
Anketa: Moje vyjádření
mám doma
18%
54
měl jsem
7%
20
uvažuji o tom
7%
20
prodal jsem
3%
9
mám zkušenosti dobré
16%
48
mám zkušenosti špatné
49%
148

1 reakcí na tento příspěvek Čínské motorky ano či ne ?

19.6.2012 v 12:16 | Nahoru | #1
Yuki CSR 250
Tak se vracím na tyto stránky po delší době ,abych doplnil zkušenosti .
Stav 7.350km koupeno cca před rokem. Letošní sezóna zahájena v březnu po dobití baterky bezproblémový start i na loňský benzín.
Souhrn závad :
1/ nedotažený náhon tachometru při jízdě s prodejny, opraveno cestou.
2/v cca 2500km vyměněny orig. skleněné pojistky za pouzdra a pojistky nožové.
3/v cca 3500km ztráta závažíčka na řidítkách u plynu, vlastní blbost, bylo uvolněné utahoval jsem za jízdy rukou do té doby, než jsem zapomněl a skončilo někde u Příbramska ve škarpě.
4/ cca 7.000 prasklý chladič v dolní části lamel, začíná odkapávat , mrzuté. Reklamace v servisu uznaná, dík./ Auto Kunc s.r.o. Vejprnice, jinak chválím a doporučuji/.
5/současně praská i držák plastu podsedlovky kousek za šroubem.
6/ začíná se postupně uvolňovat spojení výfukových kolen před tlumičem. Ale faktem je , že jsem mu trochu asi pomohl při jízdě v kamenitém terénu , kdy jsem na jednom balvanu ,,zaparkoval" bez toho , že bych chtěl.

Provoz 1/4 po dálnici 2/4 po okreskách 1/4 po polních cestách loukama lesem.

Na dálnici to sice není to pravé, ale kamion není zas takový problém předjet . A trápit ji na plný plyn několikahodinovou jízdou není to pravé. Celkem snáší poryv větru a nebo turbulenci od kamionů vcelku dobře.
Okresky , tam je doma. Na dobrém povrchu je jízda zábavná a člověk si to užije při jízdě kolem 80 má možnost kochat se krajinou , zamávat děvčatům, nakukovat lidem do zahrádek.
Pružnej motor sice neohromuje výkonem, ale snese i když člověk zapomene podřadit i o dvě rychlosti. Ale bacha s tím kocháním to nesmí člověk přehánět , takový nájezd do výtluku, nebo poklopu od kanalizace dokáže díky krátkému zdvihu přední vidlice vyrazit řidítka s ruky!
A tím se dostávám i k jízdě mimo silnice . Překvapilo mne, jak se statečně drží v polních a kopcovitých ouvozkách , jízda končí prokluzem kola, než nedostatkem výkonu. Limitem je použité pneu jak vzorkem, tak rozměrem. A co naplat profil 130/90/15 je spíš frajeřina .
Přesto člověka doveze tam ,kam by se s harlejem nebo silniční motorkou nedostal.
:Konečné shrnutí:
Vidlice, motor bez úniku oleje , řetěz mazán po cca 500km nebo mytí, bez nadměrného opotřebení, údržba v podstatě minimální, nemám garáž a raději jezdím, než opečovávám.
Pneu , naučil jsem se jezdit v dešti, trochu jsem se těch ,,bakelitek“ bál, ale co vydrží na ostrých štěrkových cestách je neskutečné, 4cm hřebík jsem pro jistotu vytáhl před servisem a nic , byl krásně položen po délce ve vzorku, oprava se nekonala.
Chválím vstřikování to se povedlo , start bezva, jízda bez cukání prodlev .
Spotřeba , to je snad největší radost této motorky 2,5 litru snad jen opravdu po dálnici na plný heft. Brzdy brzdí sice žádný extrémní nástup, ale ubrzdí. Řazení o tom už jsem psal, prostě neutrál se musí hlídat není jednoznačný na semafor se musí podřazovat už předem na místě to člověk nenakope. Ale přes zmáčknutou spojku to člověk nastartuje i když to chcípne a pak tu jedna tam už dá, tak je to spíš o cviku.
Jízdní vlasnosti, motorka je trochu kratší, je potřeba ji vodit, ale zase pěkně padá do zatáčky je hravá. Omezeno ale pérováním, tlumičema , nějaké výtluky při položení do zatáčky ráda nemá. Kupodivu i za sucha použité originál pneu zvládá dobře, ale chce hustit ke krajní spodní hranici. Za jízdy nemám pocit , že by docházelo ke kroucení, jak se píše někde na netu a to nějaké kilo mám.
Proč jí mám rád ?
Není to motorka, která upoutá výkonem , rychlostí na silnici, nepojedete na ní cross, nesbalíte na ní roštenku před gymplem, občas i někdo zvědavě koukne, než zjistí, že je to číňan. Prostě ego si s ní nespravíte, ale je tady a s plnou nádrží Vás odveze 800km kamkoliv a s tabletkou brufenu uděláte i 400km za den, vyzkoušeno. A nakonec, kdo není vyznavačem surround soundu a Arkapoviče , uzná, že před ním neprchaj veverky v lese a nestřílej myslivci brokama, což se taky někdy hodí.
Takže do práce , do školy, proč ne. Na výlet po české krajině, když člověk raději pozoruje přírodu, než tachometr určitě .
Zápory:
Nevím proč,ale pořád si při manévrování okopávám holeně od stupaček , přemýšlím o změně stupaček, nebo uchycení snad po záruce něco vymyslím. Váha , ač by to vypadalo jako ideální motorka pro začínající něžné pohlaví, není opravdu to pravé,ale dá se .
Má právo být na trhu ?
Tak porovnávám k čemu bych , je to těžké, prostě přední výrobci jsou o třídu výš, jak ve výkonu tak v jízdním komfortu. Napadá mne i pocitově s jízdy Jawa 250 panelka na 16 gumách. Cena 39.900,- Kč se zárukou 2 roky ? Rád bych věděl co napíšu po 25 tis. km nebo 5 letech .
Přeji všem sluníčko suché cesty a dojezd bez nehod.

Tak ještě malý dodatek pošilhával jsem původně po Jawa Travel 250, nakonec jsem viděl 125 a bavil se s majitelem dlouhou dobu. těch závad měl daleko víc a najeto 3000km. Vím, může to být kus od kusu. Ale když porovnávám motor Jawy 250 a csr , tak je csrko modernější a výrobce stejně s východu . Cena dvojnásobná a vlastně dnes už ukončená výroba jawy Travel.
Škoda rám, se pořád líbí takovej universal retro ,v tom měla jawa pro mne + nebo už jen nostalgie ?

Naposledy editováno 19.06.2012 22:36:28

(reakce na) Čínské motorky ano či ne ?

19.6.2012 v 22:49 | Nahoru | #2
Forget>
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist