Každopádně, zkontroloval jsem všechny možný hadičky, jestli něco neni skříplýho, jestli není nějaká podtlaková hadička ucpaná atd... Jako druhá "závada" bylo to, že pomalu rostly otáčky a klesaly po uvolnění plynu. Prostě to nedrnkalo jako kroska, ale šlo to jak u 2T jawky, hodně dlouhá odezva na ubrání plynu na neutrál.
Tenhle problém jsem při kontrolování vyřešil. Ve víku ventilů je takový víčko s hadičkou. Pod víčkem je jazýčkový ventil. Pod ním trubička vedoucí do válce a pravděpodobně za výfukový ventil. Tímhle vedením asi pravděpodobně přepouští část spalin zpátky do sání, jak jsem pochopil dle vedení hadiček. Tenhle cca 5mm kanálek byl totálně ucpaný sazemi. Po vyšťourání to na plyn reaguje rychleji. Ale problém s cukáním kolem 8-9 se nevyřešil.
Zkontroloval jsem membrány v karburátorech atd, vše nepoškozené, jako nové. Ventilové vůle OK.
Když to šel brácha večer projet, zjistil, že když zavře kohout na benzín do polohy OFF, motorka po chvíli začne jet dobře, kolem 110 a jede takhle dobře dokud nedojde v karburátoru benzín. Po zapnutí benzínu zase v 8 tisících cuká.
Nevíte, kde může být problém?!
1 reakcí na tento příspěvek XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM
Proto si myslím, že může být někde něco ucpanýho - tj. že tam nejde dostatek benzínu pro takový otáčky pod zátěž, případně že se má v těchto otáčkách v karburátoru otevřít podtlakově nějaká přívěra nebo tak něco a to se nestane.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM
1 reakcí na tento příspěvek XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM
1 reakcí na tento příspěvek XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM
V nižších otáčkách by motoru stačilo, to co vycucne, na zvýšenou spotřebu ve vyšších otáčkách už by v nádrži vznikal podtlak a motor by se začal dusit... Zkouška je jednoduchá, přestalo by to dělat při jízdě s otevřeným víčkem nádrže
Ještě mě napadá, že jsem u předchozí motorky taky řešil problém s palivem a nakonec to byl vadnej podtlakovej kohout... Prostě přestal z ničeho nic propouštět.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM
Zkontroloval jsem bohatost směsi na volnoběžný otáčky, byly na zadním karburátoru 2,5 otáčky, podle manuálu má být 0,75 - 1 otáčka. Tak jsem to upravil. Na druhým to vypadá ok, ale je orajbovaný šroubek a nejde s ním hnout.
Za jízdy jsem zkoušel odpojovat jednotlivý podtlakový hadice, případně je prstem ucpávat a je vidět, že tam k něčemu slouží, ale problém se nevyřešil. Zkusil jsem tam dát jiný svíčky, prohlídnul všechny hadičky, vyčistil nádrž, kohout a sítko a cukání se teď projevuje kolem 6000 otáček, pak se překoná a motor se vytočí k 10, kde zase chvíli poškubává a pak jde vytočit k 11. To škubání bych popsal jako vynechávání svíčky, ale to není snad možný, už jsem zkoušel jiný originální i z Freewinda dvouhrotový (měli by být teplotně stejný) a žádná změna. Svíčky, hlavně zadního válce mají černou barvu. Takže si myslím, že zadek špatně pálí a občas se mu ani to nepovede a proto to škube. Ale nevím proč. Motorka jezdila v pohodě. Olej žere, ale to žrala i předtím a svíčka byla dohněda.
Už mě napadá jen schrastit tlakoměr a zkontrolovat kompresní tlaky. Jestli se něco nestalo zadnímu válci, případně jestli nejsou špatný gufera ventilů - proto ten olej. Má to najeto poctivejch 60000km, ale viděl jsem i se 100 000km na německým fóru a vše prej bez problému.
1 reakcí na tento příspěvek XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM
Zkusím nejdřív vyměnit kabel ke svíčce, pak bych zkusil prohodit přední a zadní indukční cívku.
A mezitím se pokusím od někoho z okolí půjčit tlakoměr na kompresní tlaky a změřím je. Jestli není zadní válec v háji.
To by nebylo moc potěšující.
1 reakcí na tento příspěvek XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM
Doma jsem na to koukal, vyměnil sem kabel k zadní svíčce a zkusil to nastartovat a zase odpojovat válce. Odpojenej zadní válec - motor v pohodě běžel, když jsem odpojil přední tak to chcíplo. Takže je prostě problém v zadním válci - pravděpodobně v zapalování. Ale už nevím jak na to. Cívka by měla být ok, když jsou teď prohozený a přední válec funguje. Napadá mě už jenom přívod do cívky od CDI, případně CDIčko.
Divný je, že mi to chvíli fungovalo dobře. Spíš tedy ten přívod co cívky z toho Hondího izolačkovýho kabelu, co vede podél rámu. Zkusíme to přepájet, dát na ty drátky nový faston konektory, protože jsou dost zoxidovaný a nešli moc dobře vyčistit, jen jsem je vystřík kontaktolem.
PS Prasklej kroužek doufám nebude. Menší zlo by byly gufera ventilů.
1 reakcí na tento příspěvek XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM
Píst 1-2mm tlustá krusta karbonu, kroužky vzhledově ok, stírací kroužek vypadá, že je dost opotřebovanej, téměř nemá přítlak, je skoro celej v drážce. Píst je zahnědlej, jakoby ošlehanej plamenama cca 0,5cm pod poslední kroužek. Takže to tam asi profukuje.
Takže podle toho co se naměří na válci koupím píst, kroužky a uvidím, jestli závada zmizí. Pokud jo, tak časem /až brácha našetří/ vyměním píst a kroužky i na předním válci.
Večer sem hodím nějaký fotky...
1 reakcí na tento příspěvek XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM
1 reakcí na tento příspěvek XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM
PS rozborka byla easy, cca 3 hodiny. Dokupy to bude možná ještě jednodušší, páč vím, co kdy musím nandat.
Mám spočítaný, že těsnění pod válec, hlavu, kroužky, pojistnej kroužek na čep pístu bude stát dohromady 1430kč. Takže pohoda.
Až to dám dokupy, dám vědět jestli to pomohlo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM
Jedno je jasný, bylo to tím Motor šlape jako hodinky, tahá, akceleruje, vše v pohodě. Dokonce "drnká" s plynem, tím myslím že jde rychle do otáček a při zavření plynu otáčky rychle spadnou.
Výměnu pístních kroužků podle mě na Varaderku zvládne průměrný domácí kutil co má pořádnou gola-sadu, ventilový měrky, šroubováky a kleště. Chce to jen dávat pozor, co se kdy vyndavá a jak to vypadalo. Já si stav před rozebráním fotil, ale ani jsem ty fotky nepotřeboval. Jediná důležitá věc, která by výměnu protáhla je rozvodovej řetízek, nesmí spadnout ze spodního kolečka, musel by se odendavat levej kryt motoru a buhví co ještě. Takže já ho měl neustále napnutej a zavěšenej za trubku rámu. Když jsem něco sundaval, opatrně jsem ho odvázal, chytil si ho rukama a stále jsem ho držel naplej.
Tak čau, doufám, že tahle diskuse pomůže někomu se stejným problémem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM
Našlel jsem tady na bazaru origo výfuk za 1000kč, jak novej. Tak jsem ho objednal. On totiž ten náš byl provrtanej zezadu asi 6 dírama průměru 10mm (kdoví jak hluboko). Původnímu majiteli se zdála motorka moc tichá, tak si udělal "hučák". Já samozřejmě ty díry zaslepil, ale jen na konci, takže výfuk měl uvnitř špatnej odpor.
Tak jsme vyměnili i výfuk a když jsem byl v tom, rozhodil jsem zadní karburátor. Kompletně jsem vše vyčistil čističem na karburátory. Zjistil sem, že je prasklý těsnění mezi přírubou od airboxu a karburátorem (to by nemělo mít vliv na funkci, protože tady může motor klidně přisávat, jen ten vzduch nejde přes filtr. No ale těsnění jsem prohodil s předním karburátorem a to prasklý jsem opatlal silikonem na motory.
Jo a taky jsem při vyndavání karburátoru odpojil jeho "chlazení" nebo spíš ohřívání. Vedou k němu dvě hadičky spojený do T a jsou přišroubovaný zespodu na karburátor.
To se mi tam pak už nepovedlo vrátit. Takže Varánek má vyměněnej výfuk, slepený těsnění, vyčištěnej karburátor a nenamontovaný vyhřívání a teď teprve jede krááásně. Zkoušel sem to a jede kolem 115.
Tak uvidím na spotřebě, jak se to vše projeví.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero | Trollik1 | 6 | 13.4.2024 v 08:37 krokoš |
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero | Namalorazce2408 | 7 | 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM |
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero | Moutindown | 7 | 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM |
palivový filtr Honda XL 125V Varadero | jardic | 7 | 24.2.2024 v 23:13 Palucha |
Rozebrání motoru Honda XL125 V Vara... Honda XL 125V Varadero | Lokyn1 | 10 | 23.2.2024 v 21:42 Lokyn1 |