globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM
25.8.2011 v 09:27
Ahoj, potřeboval bych naťuknout další radou, případně zkušeností. Bráchy Varadero začalo nedávno kolem 8-9 tisíc otáček pocukávat, ztrácet výkon a přestalo dosahovat rychlostí nad 90km/h (jezdívala 120km/h). Nevíme, jestli se to stalo hned, nebo až o něco později, ale měnili jsme řetězovku a vzduchový filtr. Nádrž byla skoro prázdná a brácha jí někam odložil - možná i na bok (napadá mě totiž jestli se neuvolnil nějakej bordel).

Každopádně, zkontroloval jsem všechny možný hadičky, jestli něco neni skříplýho, jestli není nějaká podtlaková hadička ucpaná atd... Jako druhá "závada" bylo to, že pomalu rostly otáčky a klesaly po uvolnění plynu. Prostě to nedrnkalo jako kroska, ale šlo to jak u 2T jawky, hodně dlouhá odezva na ubrání plynu na neutrál.
Tenhle problém jsem při kontrolování vyřešil. Ve víku ventilů je takový víčko s hadičkou. Pod víčkem je jazýčkový ventil. Pod ním trubička vedoucí do válce a pravděpodobně za výfukový ventil. Tímhle vedením asi pravděpodobně přepouští část spalin zpátky do sání, jak jsem pochopil dle vedení hadiček. Tenhle cca 5mm kanálek byl totálně ucpaný sazemi. Po vyšťourání to na plyn reaguje rychleji. Ale problém s cukáním kolem 8-9 se nevyřešil.
Zkontroloval jsem membrány v karburátorech atd, vše nepoškozené, jako nové. Ventilové vůle OK.
Když to šel brácha večer projet, zjistil, že když zavře kohout na benzín do polohy OFF, motorka po chvíli začne jet dobře, kolem 110 a jede takhle dobře dokud nedojde v karburátoru benzín. Po zapnutí benzínu zase v 8 tisících cuká.
Nevíte, kde může být problém?!

1 reakcí na tento příspěvek XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

25.8.2011 v 09:57 | Nahoru | #1
mě NSR škube mezi 5-6 tis. ..dělá mi to řetězovka ale to by nevysvětlovalo tu sníženou maximalku ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

25.8.2011 v 10:05 | Nahoru | #2
The_Kučí> Řetězovka je právě nová. V tý problém není. Není to škubání jakoby mechanický, ale motorový. Tím myslím úpadek výkonu. Ten motor prostě při jízdě nechce jít nad 8000-9000 při jakýmkoliv kvaltu. Na volnoběh vytočit výše jde.
Proto si myslím, že může být někde něco ucpanýho - tj. že tam nejde dostatek benzínu pro takový otáčky pod zátěž, případně že se má v těchto otáčkách v karburátoru otevřít podtlakově nějaká přívěra nebo tak něco a to se nestane.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

25.8.2011 v 10:17 | Nahoru | #3
Rimmerak> Mě něco podobného dělal fichtl při otáčkách se to začal hltit a nechtělo to pomalu jet, kámoš mě poradil vyměnit vzducháč, ale ja sem do toho nechtěl cpát prachy, a tak jsem ho jenom profoukal a bylo po starostech.

(reakce na) XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

25.8.2011 v 10:18 | Nahoru | #4
PepanVrban> Vzducháč je taky nový. Stačí číst

XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

25.8.2011 v 10:25 | Nahoru | #5
Však vím četl sem to tam, říkám jenom moji zkušenost co jsem s tím dělal já.

1 reakcí na tento příspěvek XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

25.8.2011 v 11:07 | Nahoru | #6
Co karbec, kontroloval jsi..? Dle toho co říkáš by to mohla být ucpaná tryska

(reakce na) XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

25.8.2011 v 11:29 | Nahoru | #7
MadMan683> V karburátoru jsem prozatím kontroloval jenom hlavní jehlu u podtlakový membrány a membránu. Hlouběji jsem se nechtěl zatím vrtat. Mám podezření, že by mohla zlobit tahle sranda. Vedou do ní hadičky z těch předtím ucpanejch dírek z hlavy válců. http://bikebreakers...amp;products_id=1192 A ta slabá hadička vede do zadního karburátoru.

1 reakcí na tento příspěvek XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

25.8.2011 v 12:29 | Nahoru | #8
Možná je to blbost, ale nebude třeba přicpané odvětrání nádrže ? Malej Varan má asi jenom obyčejný podtlakový kohout (čerpadlo tam není, že ne ? )
V nižších otáčkách by motoru stačilo, to co vycucne, na zvýšenou spotřebu ve vyšších otáčkách už by v nádrži vznikal podtlak a motor by se začal dusit... Zkouška je jednoduchá, přestalo by to dělat při jízdě s otevřeným víčkem nádrže

Ještě mě napadá, že jsem u předchozí motorky taky řešil problém s palivem a nakonec to byl vadnej podtlakovej kohout... Prostě přestal z ničeho nic propouštět.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

25.8.2011 v 12:34 | Nahoru | #9
MartinXL650V> To mě taky napadlo. Dneska zkusíme vymontovat kohout, podívat jestli má nějaký sítko, jestli není špinavý, případně zkusit jízdu bez toho víčka. Díky za radu. Určitě dám vědět, jestli to pomohlo. Momentálně podezřívám tu krabičku, co sem poslal obrázek, našel jsem francouzskej servisní manuál, tam i nějak píšou, že se dá otestovat odpojením vždy jedné z hadiček vedoucí k víku ventilů - ale co se stane, když se odpojí jsem se nedočetl.

(reakce na) XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

26.8.2011 v 09:10 | Nahoru | #10
Tak jsme včera podle francouzský servisní příručky zkontrolovali, jestli vedou všechny hadice tam, kam mají vést. Vše bylo v pořádku. Dál jsem vyčistil palivový kohout a sítko v nádrži. Byl tam bordel, ale benzín vytékal naprosto bez problémů, když jsem nádrž vypouštěl.
Zkontroloval jsem bohatost směsi na volnoběžný otáčky, byly na zadním karburátoru 2,5 otáčky, podle manuálu má být 0,75 - 1 otáčka. Tak jsem to upravil. Na druhým to vypadá ok, ale je orajbovaný šroubek a nejde s ním hnout.

Za jízdy jsem zkoušel odpojovat jednotlivý podtlakový hadice, případně je prstem ucpávat a je vidět, že tam k něčemu slouží, ale problém se nevyřešil. Zkusil jsem tam dát jiný svíčky, prohlídnul všechny hadičky, vyčistil nádrž, kohout a sítko a cukání se teď projevuje kolem 6000 otáček, pak se překoná a motor se vytočí k 10, kde zase chvíli poškubává a pak jde vytočit k 11. To škubání bych popsal jako vynechávání svíčky, ale to není snad možný, už jsem zkoušel jiný originální i z Freewinda dvouhrotový (měli by být teplotně stejný) a žádná změna. Svíčky, hlavně zadního válce mají černou barvu. Takže si myslím, že zadek špatně pálí a občas se mu ani to nepovede a proto to škube. Ale nevím proč. Motorka jezdila v pohodě. Olej žere, ale to žrala i předtím a svíčka byla dohněda.
Už mě napadá jen schrastit tlakoměr a zkontrolovat kompresní tlaky. Jestli se něco nestalo zadnímu válci, případně jestli nejsou špatný gufera ventilů - proto ten olej. Má to najeto poctivejch 60000km, ale viděl jsem i se 100 000km na německým fóru a vše prej bez problému.

1 reakcí na tento příspěvek XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

27.8.2011 v 12:22 | Nahoru | #11
Projeď celou elektriku zapalování a začni indukčkou. Nás Simson měl stejné problémy.

(reakce na) XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

27.8.2011 v 13:09 | Nahoru | #12
Chyco> Kouknu na to. Myslím, že by to mohlo být tím co píšeš, včera když jsem na to koukal mě ještě strejda říkal, že by to moh bejt kabel k zadní svíčce, případně ta indukčka.
Zkusím nejdřív vyměnit kabel ke svíčce, pak bych zkusil prohodit přední a zadní indukční cívku.
A mezitím se pokusím od někoho z okolí půjčit tlakoměr na kompresní tlaky a změřím je. Jestli není zadní válec v háji.
To by nebylo moc potěšující.

1 reakcí na tento příspěvek XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

27.8.2011 v 15:07 | Nahoru | #13
Mohlo by to být tou cívkou nebo kabelem, víc možností tam asi nebude, s tím olejem - je možné že máš prasklý pístní kroužek, to teď právě řeším a taky mi to žere olej, budu akorát dělat i výbrus.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

27.8.2011 v 15:15 | Nahoru | #14
Tak jsem dneska vyndal obě zapalovací cívky, ta zadní měla hodně zoxidovaný kontakty. Tak sjem je očistil, přední dal dozadu a zadní dopředu. Zkusil jsem to a po vyndání zadní svíčky motor jel, po vyndání přední a nasazené zadní motor taky nechcípnul (předtím ano). Tak jsem to jel projet a jelo to fajn, sice né 120, ale otáčky šli až k omezovači, na pětku to jen nemělo tolik sil, abych to rozjel na víc jak 110. Po asi 2km to zase začalo zlobit, kolem 8000 otáček to škubalo.
Doma jsem na to koukal, vyměnil sem kabel k zadní svíčce a zkusil to nastartovat a zase odpojovat válce. Odpojenej zadní válec - motor v pohodě běžel, když jsem odpojil přední tak to chcíplo. Takže je prostě problém v zadním válci - pravděpodobně v zapalování. Ale už nevím jak na to. Cívka by měla být ok, když jsou teď prohozený a přední válec funguje. Napadá mě už jenom přívod do cívky od CDI, případně CDIčko.

Divný je, že mi to chvíli fungovalo dobře. Spíš tedy ten přívod co cívky z toho Hondího izolačkovýho kabelu, co vede podél rámu. Zkusíme to přepájet, dát na ty drátky nový faston konektory, protože jsou dost zoxidovaný a nešli moc dobře vyčistit, jen jsem je vystřík kontaktolem.

PS Prasklej kroužek doufám nebude. Menší zlo by byly gufera ventilů.

(reakce na) XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

28.8.2011 v 17:34 | Nahoru | #15
Rimmerak> Tak s tím byl brácha u známýho co má autoservis, díval na to a říkal, že to vypadá na zapečený stírací kroužky, případně prasklej těsnící kroužek. Víčkem dolejvání oleje totiž při studeným motoru jde ven totiž mírně kouř. Takže asi podfukuje tlak ze spalovacího prostoru dolu. Tak bude rozborka...

1 reakcí na tento příspěvek XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

28.8.2011 v 17:35 | Nahoru | #16
Takový ty náhodný chvilky kdy to funguje jsou právě elektrikou. Vidím to na ty kontakty u cívky

(reakce na) XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

30.8.2011 v 08:18 | Nahoru | #17
Chyco> No zatím to vypadá, že to elektrikou nebude. Rozhodli jsme se to rozhodit a kouknout na kroužky, když známej z autoservisu říkal, že to bude zapečenejma kroužkama. Ale zatím se nedaří sehnat servis, kde by měli čas. Hlavně si myslím, že to je časově dost náročný a brácha nemá prachy a já mu to sponzorovat nechci. Spíš mě napadlo najít si postup, jak sundat a hlavně pak vrátit správně rozvody a rozhodil bych to sám. Už jsem leccos dělal, včetně výměny rozvoďáku na freewindu, ale sundání hlavy na 4T jsem ještě nedělal. Takže bych potřeboval nějakej návod. Bohužel nic nemůžu najít.

XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

30.8.2011 v 18:58 | Nahoru | #18
Tak jsem to dneska rozmontoval. Vačka, zdvihátka atd. v perfektním stavu. Ventily černý, 1mm vrstva karbonu. Ale zkoušel jsem nalít na ně petrolej a zatím neprosakuje, takže zavírají pěkně. Válec je vzhledově ok, zítra ho vezmu do práce přeměřit pasimetrem.
Píst 1-2mm tlustá krusta karbonu, kroužky vzhledově ok, stírací kroužek vypadá, že je dost opotřebovanej, téměř nemá přítlak, je skoro celej v drážce. Píst je zahnědlej, jakoby ošlehanej plamenama cca 0,5cm pod poslední kroužek. Takže to tam asi profukuje.

Takže podle toho co se naměří na válci koupím píst, kroužky a uvidím, jestli závada zmizí. Pokud jo, tak časem /až brácha našetří/ vyměním píst a kroužky i na předním válci.

Večer sem hodím nějaký fotky...

1 reakcí na tento příspěvek XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

30.8.2011 v 19:11 | Nahoru | #19
Jak jsem říkal - kroužek

(reakce na) XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

30.8.2011 v 21:13 | Nahoru | #20
kozel.ka>







1 reakcí na tento příspěvek XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

31.8.2011 v 10:37 | Nahoru | #21
tak ty kroužky rači vyměň oba, na té fotce to vypadá že i ten spodní je trochu obroušený, jinak ta vrstva toho karbonu na tom pístu je super

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

31.8.2011 v 10:44 | Nahoru | #22
kozel.ka> Kroužky se stejně na partsdepot prodávají jako sada všech třech. Stojí 877kč. Píst mám už proměřený, je v tolerancích, takže ten jenom vezmu dvoutisícovkou šmirglem, abych odstranil ten hnědej povlak od spalin a očistím hořejšek. Pístní čep i otvor pro něj je taktéž v toleranci a to nad horní polovinou tolerance pro výměnu. Takže řekněme v polovině života.

PS rozborka byla easy, cca 3 hodiny. Dokupy to bude možná ještě jednodušší, páč vím, co kdy musím nandat.

Mám spočítaný, že těsnění pod válec, hlavu, kroužky, pojistnej kroužek na čep pístu bude stát dohromady 1430kč. Takže pohoda.
Až to dám dokupy, dám vědět jestli to pomohlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

10.9.2011 v 20:14 | Nahoru | #23
Tak díly z partsdepot přišly, vše jsem složil. Šlo to snadno. Není nikde žádná záludnost. Nastavení vačky je hračka, je to dělaný pro idioty k pásové výrobě, takže to fakt nejde splést. Je to označený, díly který nemají přijít jinak, tak jinak nepasují (například kolečko rozvodovýho řetízku nejde obrátit atd...). Všehovšudy jsem to dával dokupy tak 3 hodiny, včetně nasazení řetězovýho kolečka, řetězu, nádrže, vypuštění a nalití oleje, dolití fridexu do chladiče.
Jedno je jasný, bylo to tím Motor šlape jako hodinky, tahá, akceleruje, vše v pohodě. Dokonce "drnká" s plynem, tím myslím že jde rychle do otáček a při zavření plynu otáčky rychle spadnou.
Výměnu pístních kroužků podle mě na Varaderku zvládne průměrný domácí kutil co má pořádnou gola-sadu, ventilový měrky, šroubováky a kleště. Chce to jen dávat pozor, co se kdy vyndavá a jak to vypadalo. Já si stav před rozebráním fotil, ale ani jsem ty fotky nepotřeboval. Jediná důležitá věc, která by výměnu protáhla je rozvodovej řetízek, nesmí spadnout ze spodního kolečka, musel by se odendavat levej kryt motoru a buhví co ještě. Takže já ho měl neustále napnutej a zavěšenej za trubku rámu. Když jsem něco sundaval, opatrně jsem ho odvázal, chytil si ho rukama a stále jsem ho držel naplej.

Tak čau, doufám, že tahle diskuse pomůže někomu se stejným problémem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

10.9.2011 v 21:57 | Nahoru | #24
Rimmerak>

(reakce na) XL125V Varadero cukání kolem 8000 RPM

14.9.2011 v 07:29 | Nahoru | #25
kozel.ka> Ještě jedna věc. Po tom co sme to dali do kupy, tak to šlo vše v pohodě, ale zjistil jsem po pár desítkách km zajíždění, že když se to vytočí k 11 tisícům, začne to tam poškubávat (jako to dělalo předtím kolem těch 6-8).
Našlel jsem tady na bazaru origo výfuk za 1000kč, jak novej. Tak jsem ho objednal. On totiž ten náš byl provrtanej zezadu asi 6 dírama průměru 10mm (kdoví jak hluboko). Původnímu majiteli se zdála motorka moc tichá, tak si udělal "hučák". Já samozřejmě ty díry zaslepil, ale jen na konci, takže výfuk měl uvnitř špatnej odpor.
Tak jsme vyměnili i výfuk a když jsem byl v tom, rozhodil jsem zadní karburátor. Kompletně jsem vše vyčistil čističem na karburátory. Zjistil sem, že je prasklý těsnění mezi přírubou od airboxu a karburátorem (to by nemělo mít vliv na funkci, protože tady může motor klidně přisávat, jen ten vzduch nejde přes filtr. No ale těsnění jsem prohodil s předním karburátorem a to prasklý jsem opatlal silikonem na motory.
Jo a taky jsem při vyndavání karburátoru odpojil jeho "chlazení" nebo spíš ohřívání. Vedou k němu dvě hadičky spojený do T a jsou přišroubovaný zespodu na karburátor.
To se mi tam pak už nepovedlo vrátit. Takže Varánek má vyměněnej výfuk, slepený těsnění, vyčištěnej karburátor a nenamontovaný vyhřívání a teď teprve jede krááásně. Zkoušel sem to a jede kolem 115.
Tak uvidím na spotřebě, jak se to vše projeví.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero Trollik1 6 13.4.2024 v 08:37 krokoš
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero Namalorazce2408 7 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero Moutindown 7 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM
palivový filtr Honda XL 125V Varadero jardic 7 24.2.2024 v 23:13 Palucha
Rozebrání motoru Honda XL125 V Vara... Honda XL 125V Varadero Lokyn1 10 23.2.2024 v 21:42 Lokyn1


TOPlist