1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čím nahradit naftu
wario píše: olej v márketech už dost podražil- jezdit na něj pěkně to voní , když máš starší diesil spíš mu to prospěje než česká nafta ze sírou dokonce jsem někde četl že spadáme do oblasti ze špatnou naftou a olej v motoru by se měl tedy měnit po 7-8tis.km a ne po 15-30tis.km .
¨Vzhledem k tomu, že ropa, ze které se ta nafta vyrábí, je z Ruska, ta by na tu špatnou naftu musela jezdit polovina Evropy. Spíš bych řekl, že špatná kvalita nafty v ČR je dána tím, že do ní přidávají biosložku/ky - všichni to ví, že to kurví motory, ale výrobci, producenti těch biosraček potřebují odbyt, tak trochu zalobovali v parlamentu...asi tak...
2stroke píše: ¨
Vzhledem k tomu, že ropa, ze které se ta nafta vyrábí, je z Ruska, ta by na tu špatnou naftu musela jezdit polovina Evropy. Spíš bych řekl, že špatná kvalita nafty v ČR je dána tím, že do ní přidávají biosložku/ky - všichni to ví, že to kurví motory, ale výrobci, producenti těch biosraček potřebují odbyt, tak trochu zalobovali v parlamentu...asi tak...
Prosím tě a jak jsi přišel na to, že všechna ropa v polovině Evropy je z Ruska, když to nplatí ani pro ČR ? A proč mohou biosložky míchané do nafty u výrobce za její špatnou kvalitu ?
------------------
Pokud chce někdo někomu ničit motor, tak ať jde někam. Nafta je směsí petroleje a plynového oleje a obsahuje řadu aditiv. Už jen samotné naředění nafty naftou bez aditiv může motor poškodit. K pousmání jsou návrhy na míchání řezných olejů, resp. obecně obráběcích kapalin - to jsou třeba glykoly, estery atd.
O vlivu na životní prostředí/emise, tak o tom raději nic nepíšu. To tady asi každého jen rozesměje. Stačí se ale podívat na krámy na naftu co mají najeto 200 tis. A to všechno z nich dýcháme.