bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci
17.8.2011 v 21:41
Dobrý den,

chtěl bych se zeptat místních zkušených veteránistů na postup a možnosti renovace mého "nového" motocyklu ČZ 175/450.01. Veterána jsem nikdy neměl, tak bych nerad něco pokazil.

Motorka je vyrobena v roce 1960, již přes 20 let nejezdí (špatná ložiska), je po jediném majiteli (prastrýc) a bohužel odhlášená z registru - takže bude nutné vyřídit veteránské doklady.

Fotky nálezového stavu najdete zde: nálezový stav

Subjektivně se mi zdají chromy docela zachovalé, lak také není špatný, ale asi bude potřeba přelakovat, linky jsou zašlé či vyšoupané (znám paní, která linkuje ručně), sedlo je zachovalé perfektně, ráfky a špice také nejsou špatné.

K závadám - motor potřebuje GO, zapalování prý ani za provozu nebylo příliš spolehlivé, nádrž je na dvou místech lehce ťuklá (dalo by se to nějak vyrovnat aby neutrpěl chrom?), přední blatník je pokroucený a natržený, sklo světlometu není původní, přední pneumatika potřebuje vyměnit, při pohledu zepředu s vyrovnanými řidítky není přední kolo na rovno.

Co na to říkáte? Jak byste s renovací postupovali Vy, zdejší zkušení renovátoři. Za každou radu či doporučení do začátku budu vděčný.
Předchozí
1 2
Následující

ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

17.8.2011 v 21:51 | Nahoru | #1
pokud je tohle nálezový stav, tak bych tu moto nechal jak je (vzhledově)

ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

17.8.2011 v 22:34 | Nahoru | #2
To je paráda, krásná původní patina ... vyprdni se na úpravy vzhledu a udělej jen motor.

ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

17.8.2011 v 22:45 | Nahoru | #3
Přesně tak, oprav motor, poškrábaný dekl vyměníš a blatník opravit, nebo sehnat na burze jiný taky starší.

ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

18.8.2011 v 06:31 | Nahoru | #4
K tomu přednímu kolu: rozeber kryt světla, povol šrouby, které drží trubky vidlic v "brýlích", propéruj a zase stáhni. Mohlo by se to srovnat. Jinak ten stav je hezkej, porovnat ten blatník, linky bych nedělal, ale záleží na tobě, vyčistit a krásnej stroj. Ten motor teda udělat. Možná zaretušovat tu barvu n nádrži shora, jestli jí někdo vyklepe, aby se nepoškodil chrom - asi ne. Ale třeba má někdo jíný názor.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

18.8.2011 v 06:56 | Nahoru | #5
Hodně štěstí, ale jestli nikdo nenalil olej nad píst, když jí odstavil, udělej rovnou celý motor, vím o čem mluvím,takové motky už jsem měl dvě...

Naposledy editováno 18.08.2011 07:10:35

(reakce na) ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

18.8.2011 v 07:57 | Nahoru | #6
rancher> jj motor bude to první co se bude dělat, půjde na celkovou GO, po 50 tis. km si to jistě zaslouží.

Jinak s tím předním blatníkem nevím, dole a na boku je natrhlý, takže by se muselo svářet a tím pádem i lakovat. No a když bych lakoval, tak nejspíš celou motorku, ať je lak všude stejný.

Neví někdo, jak odstranit barvu z nádrže tak, aby chrom zůstal?

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

18.8.2011 v 10:11 | Nahoru | #7
Motor - jestli jde proslapnout, tak bych se nebal ze bude vyrezly valec - psal jsi, ze stala nekde v komore, ne? Udelej ta loziska a budes videt.
S prednim kolem uz ti to nekdo psal - asi je to hnute ve vidlich, melo by se to srovnat zpatky.
Tu nadrz by meli umet srovnat ti co vyrovnavaji dubky po kroupach, blatnik asi nema cenu zachranovat, kdyz je natrzeny - na burze sezenes jiny, ten dekl motoru muzes zkusit malinko zabrousit a rozlestit - ale urcite v nejhorsim pujde sehnat i novy. Potom bych opravil - mozna spis nechal opravit - ten lak (kdyz to das sikovnemu klempirovi, tak ani nepoznas, kde je prechod z noveho laku na stary), rozlestil a fertig.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

18.8.2011 v 10:35 | Nahoru | #8
Medved> motor jde prošlápnout bez problémů.

S tou nádrží mě to také napadlo, nemáte někdo nějaký typ, kde to vyrovnávání dělají? Klidně může být z celé Moravy.

S tím lakem se někde musím poptat, spíš mě trápí ta nádrž, neexistuje způsob jak odstranit starý lak z nádrže, aniž bych odstranil chrom? Nezáte nějakou dílnu, která by mi kvalitně ten lak zrenovovala s tím, že by tam teda nechala ten starý a opravila jenom ty oděrky?

Blatník seženu nový, bude se dívat, burza v Brně je 29.10. tak doufám, že se to tam určitě najde.

Naposledy editováno 18.08.2011 10:46:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

18.8.2011 v 10:48 | Nahoru | #9

čzťák píše: Medved>S tím lakem se někde musím poptat, spíš mě trápí ta nádrž, neexistuje způsob jak odstranit starý lak z nádrže, aniž bych odstranil chrom?

Samozřejmě, že existuje, jmenuje se to odstraňovač laku (pro to domácí šmrdlání) . Případně zanést do chemické odlakovny.

Zato odstranit chrom, nikl + měď je lahůdka. Odstraňuje se to chemicky nebo galvanicky. Odleptaná nádrž vypadá takto:


Jinak já to nechával rovnat reverzním kladivem + pak doladění tvrdou pájkou pod chrom.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

19.8.2011 v 11:05 | Nahoru | #10
jirin.sv> pěkná nádrž, a celkově smekám před Tebou a Tvými mašinami, pěkné

Čím přesně jsi ten lak odstaňoval?

Naposledy editováno 19.08.2011 11:05:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

19.8.2011 v 15:49 | Nahoru | #11
čzťák> Mě to dělal známý v galvanizovně – odleptal vše. Ale jsou chemické nádrže vhodné na různé druhy kovů (jsou třeba naprosto jiné pro obyč. ocelové věci a jiné zase pro hliníkové díly). Doma se to dá udělat odstraňovačem starých nátěrů , ale je to hodně na dlouho, původní lak docela odolává. Když si vezmu, že za chemické odlakování ráfku jsem dal 150 Kč, tak se s tímhle fakt nemá cenu drbat.
Ideálně si projdi pár odkazů tady a zkus tam zavolat a poptej se na to, jestli by to zvládli a za kolik .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

7.10.2011 v 22:58 | Nahoru | #12
Po delší době bych měl dotaz.

Motorka je rozebraná, vyčištěná atd. Přední vidlice už se rovnají, tak uvidím jak to dopadne.

Zajímalo by mě ale, jakým způsobem demontovat zadní kyvnou vidlici. Je totiž křivá: viz. foto na http://gufinus.rajce.idnes.cz/CZ_175_net

Nevím, jak ji vyndat, je tam pouze jeden zajišťovací šroub a maznička, to je všechno co jde vymontovat... Poradíte prosím?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

9.10.2011 v 12:58 | Nahoru | #13

čzťák píše: Po delší době bych měl dotaz.

Motorka je rozebraná, vyčištěná atd. Přední vidlice už se rovnají, tak uvidím jak to dopadne.

Zajímalo by mě ale, jakým způsobem demontovat zadní kyvnou vidlici. Je totiž křivá: viz. foto na http://gufinus.rajce.idnes.cz/CZ_175_net

Nevím, jak ji vyndat, je tam pouze jeden zajišťovací šroub a maznička, to je všechno co jde vymontovat... Poradíte prosím?



Zajistovaci sroub jde ven? Nebo je tam zarezlej? Jestli ho mas venku, tak potrebujes uz jen vylisovat cep - je na to pripravek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

9.10.2011 v 22:44 | Nahoru | #14
Medved> Super, přesně tohle potřebuju, a potom ještě hrubou sílu (i na stupačky) a bude to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

17.10.2011 v 11:50 | Nahoru | #15
Tak vidlice je demontovaná, známý ten stahovák měl, tak mi s tím pomohl.

Chtěl bych se ale zeptat na přední vidlici, konkrétně na ta bronzová pouzdra.

Jsou tyhle repliky použitelné na moji Zetku (175/450)? http://www.montyjaw...uemart&Itemid=26

Je možné nahradit tyto drahá bronzová pouzdra levnějšími hliníkovými, v čem je rozdíl? Díky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

17.10.2011 v 16:00 | Nahoru | #16

čzťák píše: Tak vidlice je demontovaná, známý ten stahovák měl, tak mi s tím pomohl.

Chtěl bych se ale zeptat na přední vidlici, konkrétně na ta bronzová pouzdra.

Jsou tyhle repliky použitelné na moji Zetku (175/450)? http://www.montyjaw...uemart&Itemid=26

Je možné nahradit tyto drahá bronzová pouzdra levnějšími hliníkovými, v čem je rozdíl? Díky.



Asi bych dal ty repliky - hlinik jalo pouzdro do vidlice ve mne nebudi prilis duveru. Jestli to pasuje (ja myslim, ze jo) - zavolej primo Alesovi - alias Montymu, tlf ma na tech strankach v kontaktech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

24.10.2011 v 14:07 | Nahoru | #17
Neválí se někomu doma náhodou nepotřebná zadní kyvná vidlice na ČZ 175/450?

Ta moje je fest zohlá, tak potřebuji jinom, samozřejmě rovnou.

(reakce na) ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

14.1.2012 v 14:07 | Nahoru | #18
Tak po delší době se zase ozývám.

Zadní kyvku se mi podařilo sehnat, ještě ze zásoby mototechny

Přední vidlice je srovnaná, motor právě prochází GO.

Teď se zamýšlím co dál? Mám to zrenovovat nebo to nechat v původním stavu? Myslím tím lak a chrom? Samozřejmě, že elektrika, rozeta, řetazy,brzdy, pneumatiky atd. se dají nové tak jak tak.

Máte někdo zkušenosti s komaxitem? 15 klacků za lak se mi tedy opravdu nechce dávat, za chrom to chápu, ale trochu barvy nee...

ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

4.4.2012 v 20:09 | Nahoru | #19
Ahoj já jsem zrenovoval 1 zetku. Snaž se zachovat stoprocentní původnost - lak všechno.
Prioritně si řeš ten motor. Sundej si z něho zapalování levý kryt, hlavu i karbec nech doma.
Mě takto okradli o původní šrouby. Co dáš na opravu si poznač. Nechej původní zapalování.
Pokud ti to současné nefunguje, tak sežeň jiné, ale stejné.
Pokud nemáš někde návod k obsluze a seznam náhradních dílů, tak si ho kup. Moc ti to pomůže.
Na díly se podívej na www.sesamoto.cz, www.veteran.cz, www.motomagazin.cz a cezetmania.cz.
Jinak kyvnou vidlici myslím mám v pěkném stavu podívám se po ní a napíši ti.
Dost by ti s dílama pomohl pan Růžička ze Strašnic. Má toho na čízy dost.

2 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

6.4.2012 v 11:32 | Nahoru | #20
Zdravím, minulý týden jsem si pořídil ČZ 175/450 (typ De Luxe) v originálmím krásném stavu. Nechci ji nijak předělávat, chromy i lak nechám původní pouze ho přeleštím. Akorát se chci zeptat jestli někdo máte zkušenosti z nalepovacíma zlatýma linkama? Jak se s tím pracuje, jak to drží a jak to vypadá?

(reakce na) ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

6.4.2012 v 11:37 | Nahoru | #21
měšek> To radši nalinkuj barvou, je to opruz, ale tyčinka na čištění uší to zvládne...

(reakce na) ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

10.4.2012 v 10:15 | Nahoru | #22

měšek píše: Zdravím, minulý týden jsem si pořídil ČZ 175/450 (typ De Luxe) v originálmím krásném stavu. Nechci ji nijak předělávat, chromy i lak nechám původní pouze ho přeleštím. Akorát se chci zeptat jestli někdo máte zkušenosti z nalepovacíma zlatýma linkama? Jak se s tím pracuje, jak to drží a jak to vypadá?



Drzi to blbe a vypada to hnusne. Ale jsou ruzne typy - ja jsem zkousel dvoje linky, pak jsem to strhal a nalinkoval jsem to barvou.
Pokud mas linky jenom trochu setrene nebo prerusena, dolinkuj si to sam steteckem, pokud je to horsi a netroufas si na to, jsou na to odbornici - nebo spis odbornice - zenske, ktere linkovaly ve fabrice a ted si tim obcas privydelavaji doma. Zagugli na veteranskych forech nebo na jawamanii. Tam jsou urcite odkazy.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

16.4.2012 v 19:42 | Nahoru | #23
Mám takovej dotaz. Jsou některé díly shodné s jinými typy? Např. tachometr z jawy panelky, přední světlo, díly v motoru atd?

mám čz 175/450 deluxe (05)

Naposledy editováno 16.04.2012 19:43:59

(reakce na) ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

28.8.2012 v 13:51 | Nahoru | #24
Po delší době zase oživuju tohle téma.

Zdá se, že se mi konečně podaří sehnat ten zpropadený přední blatník a taky několik dalších drobností, takže motorka už bude kompletní.

Nechávám ji tedy v původním stavu a pokusím se o veteránskou testaci (po několika neúspěšných pokusech sehnat papíry).

Zajímalo by mě, jak mám renovovat lak? Je docela dost poškrábaný, sem tam má i nějakou oděrku až na plech. Mám si nechat namíchat u lakýry barvu a ty oděrky zatřít? Co potom? Brousit pod vodou a přeleštit? Co na to použít, Tempo nebo nějaké jiné svinstvo? Dá se to leštit ručně, nebo je potřeba nějaká leštička? Díky.

Potom se chci ještě zeptat jak vyčistit výfukové koleno? Sem tam už rezaví a je na něm připeklý olej... Chci sehnat jiné, staré ale hezčí, ale kdyby se nepovedlo, tak ať to mám připravené...

http://gufinus.rajce.idnes.cz/CZ_175_net/

Naposledy editováno 28.08.2012 13:58:15

2 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

19.3.2013 v 21:55 | Nahoru | #25
Tak já sem s chutí taky přispěju: netušíte někdo, jak je to přesně s barvou a umístěním linek (ČZ 175/450/01)? Na starých fotkách se zdá, že znak ČZ je černou, kolem chromových boků nádrže a na kastlíkách jsou zlaté linky. Nemáte někdo pro srovnání databázi starých obrázků?

(reakce na) ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

19.3.2013 v 22:24 | Nahoru | #26

(reakce na) ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

20.3.2013 v 08:57 | Nahoru | #27

Shogun píše: Tak já sem s chutí taky přispěju: netušíte někdo, jak je to přesně s barvou a umístěním linek (ČZ 175/450/01)? Na starých fotkách se zdá, že znak ČZ je černou, kolem chromových boků nádrže a na kastlíkách jsou zlaté linky. Nemáte někdo pro srovnání databázi starých obrázků?



175/450 01 kterou mam v bednach v cerne barve je linkovana cela zlate (blatniky, kastliky, nadrz kolem chromu i znak). A vypada to original.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

12.5.2013 v 16:17 | Nahoru | #28
Díky za info, na tu čezetmanii jsem koukal už předtím, moc nepomohla - na některých obrázcích (hlavně barevné) je znak na nádrži zlatě, na některých se zdá být černě. Můj táta tvrdí, že to bylo vždycky černě. Tak nevím. asi to zkusím omyvatelným fixem nanečisto, co bude líp vypadat.

(reakce na) ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

17.5.2013 v 12:42 | Nahoru | #29
Shogun> zdravím,mám prosbu,nenašel by se někdo z okolí Třince na opravu kývačky?Chrastí v ní asi to chce vyměnit ložisko klikovky....díky za info

ČZ 175/450 - jak postupovat při opravě a renovaci

20.4.2014 v 10:19 | Nahoru | #30
Zdarec všichni, mám takový problém. Když chytnu za přední vidlice a zatáhnu, tak mám v krku řízení trošku vůli. Není to nic hrozného, ale štve mě to. Zkoušel jsem to shora utáhnout, ale nepomohlo to.
Neví někdo, jak to má správně být? Mají tam nahoře být 2 matice, nebo jenom jedna? Nebo jsou v háji ložiska? Jak se té vůle zbavit?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Mototobrašny samodomo ČZ 175/450, Royal Enfield Bullet 500 Jawa ČZ Hery22 14 21.4.2024 v 11:54 krokoš
Nevysvetlitelny klepot ČZ 175/450 yagi 14 5.3.2024 v 16:52 Deadman
ČZ 175/450 dobijení A vynechávání ČZ 175/450 Jezdíííík 5 24.12.2023 v 04:19 Hybrš
ČZ 175 450 ČZ 175/450 Matejj12 3 15.9.2023 v 19:24 Benda1
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved


TOPlist