globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neustale se brousi desticky o kotouc
15.8.2011 v 09:06
Zdar, mam problem se zadni brzdou na Stromu, neustale neznatelne brzdi, po par kilacich je kotouc zhavej bez toho abych ji pouzil. Mel jsem ji rozdelanou, vyndanej pistek, nikde skoro zadnej bordel, vsechno vycisteno, namazany konce tech sroubu po kterych to chodi, vymenena brzdovka, serizenej pedal - a dela to porad, uz si s tim nevim rady, nenapada nekoho cim by to mohlo bejt a jak poznat jakej dil potrebuje vymenit? Kdyz desticky odtlacim tak to nedela, ze by to samo zaclo brzdit, ale po prvnim zabrzdeni uz se desticky nevrati o tolik o kolik by mely a neustale se mirne obrusuji...
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 09:17 | Nahoru | #1
Desky jsou nový nebo jetý?
Napadá mě jen zkusit vyměnit gumičky, ale spíš si to tu tímhle příspěvkem značkuju, sám jsem zvědavý.

1 reakcí na tento příspěvek Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 09:28 | Nahoru | #2
mel jsem podobny problem na gsxr na predku mi porad mirne pribrzdoval pravy kotouc, desky byly origo Tokico a po vymene za nove to prestalo. nedaval jsem tam ani ty plechy co byly na origo deskach. trmeny jsem nerozdelaval jenom jsem je prostrikal brakecleanrem a utrel hadrou.

Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 09:36 | Nahoru | #3
Kamarádovi takhle brzdil bandit vepředu, ale to bylo po výměně destiček, asi byly širší než měly být.
Taky vyndal ty zadní plechy a dobrý..

Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 09:41 | Nahoru | #4
Ty gumičky kolem pístku musí bejt suchý, aby pístek vracely. Nenamazals je v záchvatu údržby?

Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 09:43 | Nahoru | #5
Kdyby to bylo auto, tak bych řekl, že se Ti nevrací pístek nebo máš kouslý třmen - ale to jsi vyčistil. Měnil jsi těsnění na pístku? Nemáš náhodou nové brzdové desky? Značkuju - zajímá mě řešení

1 reakcí na tento příspěvek Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 09:50 | Nahoru | #6
Nemáš tam moc brzdovky???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 10:04 | Nahoru | #7

Dave81 píše: Nemáš tam moc brzdovky???


Taky to tak vidím.
Vracení pístku by měl provádět kroužek (svým tvarem) ve třmenu, tak pokud to nebude brzdovkou, začal bych tam. A ještě vůle na brzdový páce.

3 reakcí na tento příspěvek Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 10:12 | Nahoru | #8
Někdo taky tvrdí, že v gumový hadici se může kus natrhnout a ucpávat jí.

(reakce na) Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 10:56 | Nahoru | #9

bledemon píše: Někdo taky tvrdí, že v gumový hadici se může kus natrhnout a ucpávat jí.



presne tak, pokud je OK pistek, bude zasrana hacice - řešili jsme to na autě

Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 11:01 | Nahoru | #10
Jo, to je taky fakt, nedávno jsem měnil hadice na plechu, bo se to vracelo hodně pomalu.. Spíš to vždy vrátil ten křivý kotouč po rozjezdu.

Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 11:02 | Nahoru | #11
ahoj, tenhle problém jsem taky řešil. Vyčištěné, nová brzdovka atd. a pořád nic. No a pak pomohlo koupit nové manžetky do třmenů a bylo hotovo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 11:12 | Nahoru | #12

bledemon píše: Někdo taky tvrdí, že v gumový hadici se může kus natrhnout a ucpávat jí.


To je taky jedna z fám, který se všude šíří . Problém je u různých kovových držáků a objímek brzdových hadic. Ty časem nareznou a zmáčknou hadici. Tím se zmenší její průřez (to je to přicpání) a tlak zůstává po odbržďění v hadici. Když je to v začátku, tak to ponějakým čase třeba 20 vteřin taky odbrzdí, ale dost lidí na to sere a potom to přibržďuje pořád.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 11:36 | Nahoru | #13

Janek píše: To je taky jedna z fám, který se všude šíří . Problém je u různých kovových držáků a objímek brzdových hadic. Ty časem nareznou a zmáčknou hadici. Tím se zmenší její průřez (to je to přicpání) a tlak zůstává po odbržďění v hadici. Když je to v začátku, tak to ponějakým čase třeba 20 vteřin taky odbrzdí, ale dost lidí na to sere a potom to přibržďuje pořád.



Zasrana hadicka , netusim cim, nikoli primacknuta - tlak vyvinuty pumpou pri brzdeni je samo vetsi nez tlak pri navratu desticek. To ze guma starne a mohla by byt přicinou ucpani je taky vcelku pochopitelne - jak pisu ten problem JSEM MEL . Takže o nějakých fámách tu nemůže bát řeč.

(reakce na) Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 11:40 | Nahoru | #14

bledemon píše: Někdo taky tvrdí, že v gumový hadici se může kus natrhnout a ucpávat jí.

Už jsem tohle jednou řešil na autě. Pustil jsem brzdu a auto ještě dost metrů znatelně brzdilo. Nová hadice a bylo po problému

(reakce na) Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 11:56 | Nahoru | #15

FishX3 píše: Zasrana hadicka , netusim cim, nikoli primacknuta - tlak vyvinuty pumpou pri brzdeni je samo vetsi nez tlak pri navratu desticek. To ze guma starne a mohla by byt přicinou ucpani je taky vcelku pochopitelne - jak pisu ten problem JSEM MEL . Takže o nějakých fámách tu nemůže bát řeč.


Tak tu hadičku najdi, rořízni ji a najdi tan kus natrhlý hadice . A pokud ten kus natrhlý hadice nenajdeš, jako že ho nenajdeš, pochopíš, o čem jsem psal.

1 reakcí na tento příspěvek Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 13:05 | Nahoru | #16
Čau, drobnou poznámku k hadičám - starší degradovaná kapalina napadá vnitřek hadičky, způsobuje bobtnání gumy a následně zmenšení světlosti hadičky, tedy špatný návrat kapaliny. Vyzkoušel jsem si to nechtě taky. Vyměnit hadičku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 13:27 | Nahoru | #17

sedak píše: Čau, drobnou poznámku k hadičám - starší degradovaná kapalina napadá vnitřek hadičky, způsobuje bobtnání gumy a následně zmenšení světlosti hadičky, tedy špatný návrat kapaliny. Vyzkoušel jsem si to nechtě taky. Vyměnit hadičku.


A jaká látka v brzdový kapalině po její degradaci způsobuje bobtnání gumy?
Brzdovka musí splňovat mnoho nároků jako je mazuvzdornost, chemickou stálost proti oxidaci, minimální odpařivost, nesmí vyvolávat korozi kovů, nesmí narušovat pryžové součásti brzdového systému , kterých je požehnaně, ...
Degradaci brzdovky zkůsobuje absorbce vzdušný vlhkosti - vody, která rozhodně nezpůsobí nabobtnání gumový hadice.
Uvádí se, že bod varu brzdovky je podle normy DOT4 230°C, ale po roce klesá přibližně na 180°C. Voda vaří při 100°C. Čím víc vody tím nižší bod varu....
Za cca 20 let praxe u aut a pár let z toho u motorek jako koníčka jsem se nesetkal s tím, že by v hojný míře docházelo k tomu, že se "natrhne vnitřek hadice" nebo ta ve vnitř "nabobtná" a ucpe to hadici. Já to neviděl ani jednou a to jsem, dělal i hydrauliku na NA, zdvihacích zařízeních, ...
Neříkám, že se to třeba někdy nestalo (ale z jiných důvodů než se tu uvádí), ale za cca 20 let jsem to neviděl a nevěřím, že je to tak běžný že se to stalo x uživatelům tady.

Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 13:43 | Nahoru | #18
Zkus to ještě takhle: pořádně zašlápni brzdu a povol, ihned povol ovzdušňovák a zjisti jestli se kolo točí. Když netočí máš problém na brzdiči, když jo tak hlavní válec(pístek se nevrací a nepustí kapalinu zpátky), nebo ve vedení brzdovky (trubky hadice). Jak už někdo psal, tak tam se protlačí(překoná odpor) ale nazpět ne. Podívej se taky na průchodnost pumpa- nádobka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 13:49 | Nahoru | #19
Janek> Tak to jsi asi toho viděl a dělal málo.Na pohled pěkná hadice a vnitřek průchodný jenom pod tlakem(nabobtnalá)

(reakce na) Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 13:55 | Nahoru | #20

racek píše: mel jsem podobny problem na gsxr na predku mi porad mirne pribrzdoval pravy kotouc, desky byly origo Tokico a po vymene za nove to prestalo. nedaval jsem tam ani ty plechy co byly na origo deskach. trmeny jsem nerozdelaval jenom jsem je prostrikal brakecleanrem a utrel hadrou.



Stejnej problem jsem mel na teto motorce na jare - taky origo Tokico, taky pravej, taky tenkrat pomohlo dat nove desticky (tenkrat nez jsem si toho vsiml tak se sjely na plech ) A co ted ctu tak se to stava dost lidem u novejch Suzuki.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 13:59 | Nahoru | #21

Janek píše: Taky to tak vidím.
Vracení pístku by měl provádět kroužek (svým tvarem) ve třmenu, tak pokud to nebude brzdovkou, začal bych tam. A ještě vůle na brzdový páce.



Zacalo to samo od sebe - ta brzdovka se tam prece nenamnozila Leda by to bylo necim jinym, to jsem pri cisteni odstranil a vytvoril ten problem znovu danim moc brzdovky... Paka je myslim v poradku, myslis jako ze by se uplne nevracela? Jak to poznam jestli to dela ta paka a ne neco jinyho?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 14:06 | Nahoru | #22

lubon píše: Janek> Tak to jsi asi toho viděl a dělal málo.Na pohled pěkná hadice a vnitřek průchodný jenom pod tlakem(nabobtnalá)


A od čeho nabobtnalá??? pokud od brzdovky - tak je to vadou materiálu. Nebo do toho někdo omylem nalil nějakou sračku, která skutečně může způsobit nabobtnání?
Já jsem taky napsal, že k "nabobtnání" může dojít, ale ne tím, že bude v okruhu brzdovka, byť degradovaná vzdušnou vlhkostí.
Další věc je, že V-Strom není tak stará motorka, aby k tomu došlo za normálních okolností.
A pokud máš ty tolik zkušeností, což je naprosto v pořádku a potom má tvůj příspěvek nějakou hodnotu, kolik si viděl hadic, kde se kousek hadice uvnitř utrhl a zneprůchodnil ji? - To je totiž argument, o který tu hlavně šlo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 14:15 | Nahoru | #23
Janek> Proste vem jako fakt, že existuje alespoň jeden člověk co měl v ruce hadičku se silně sníženou průchodností. důvody proč se tak stalo jsou jen dohady. jestli to bylo starnuti materiáli či jakakoli chemická reakce nebo kus "čehosi v ní" je fuk. Hadička sundana z Fordu Escort bez vnějších příznaků poškození a byla ucpaná tak, že po sešlápnutí se pístek nebyl schopen vrátit..- fungovalo to jak membrána...holý fakt.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 14:18 | Nahoru | #24

SirIndy píše: Zacalo to samo od sebe - ta brzdovka se tam prece nenamnozila Leda by to bylo necim jinym, to jsem pri cisteni odstranil a vytvoril ten problem znovu danim moc brzdovky... Paka je myslim v poradku, myslis jako ze by se uplne nevracela? Jak to poznam jestli to dela ta paka a ne neco jinyho?


O "diagnostice" závady napsal už Lubon v příspěvku no. 18.
Důležitý je zjistit, jestli ti ve třmenu po zabrždění a odbrždění zůstává tlak nebo ne. Pokud zůstává, je problém na straně ovládání, pokud nezůstává, je trabl někde ve vedení nebo ve třmenu (manžeta). Povol odvzdušňovák a uvidíš, jak se to chová.
Páka musí mít volný chod, než začne tlačit na pístek v pracovním válečku, stačí pár mm.
Pokud by byla poškozená (uvnitř) hadice, měl by jít i pístek hodně těžko zatlačit rukou.

(reakce na) Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 14:28 | Nahoru | #25
FishX3> Tak už je mi to jasný, zrovna u Escortů je to nejtipičtější závada s předníma brzdama, ale tam to určitě nebylo nějakým nabobtnáním hadic , nýbr rzí v držáku hadice.
Ve Fordu jsem 3 roky dělal. Ale možná jsi první výjimka .

Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 14:45 | Nahoru | #26
Hadice co jsem měnil pro neprůchodnost jsem nerozřezával(pro příště), ale teoreticky je možné když vnitřně zpuchří tak ten tlak vnitřní stěnu utrhne. Osobně jsem se ale nikdy nesetkal že by z hadice cokoliv vypadlo, myslím si že ten tlak spíše hadici roztáhne.Příspěvků o absorbci vzdušné vlhkosti-to není potřeba komentovat Jo a z Tvého posledního odstavce jsem pochopil že to jako není možné, ale chybu nikdy nemůžeš vyloučit a to ve fšem

(reakce na) Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 14:47 | Nahoru | #27

Janek píše: O "diagnostice" závady napsal už Lubon v příspěvku no. 18.
Důležitý je zjistit, jestli ti ve třmenu po zabrždění a odbrždění zůstává tlak nebo ne. Pokud zůstává, je problém na straně ovládání, pokud nezůstává, je trabl někde ve vedení nebo ve třmenu (manžeta). Povol odvzdušňovák a uvidíš, jak se to chová.
Páka musí mít volný chod, než začne tlačit na pístek v pracovním válečku, stačí pár mm.
Pokud by byla poškozená (uvnitř) hadice, měl by jít i pístek hodně těžko zatlačit rukou.



Bohuzel ted nemam nikoho kdo by mi motorku naklonil na stojan
Rukou skoro nejdou desticky odtlacit od kotouce, musim pacit plochym sroubovakem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 14:50 | Nahoru | #28

SirIndy píše: Zacalo to samo od sebe - ta brzdovka se tam prece nenamnozila Leda by to bylo necim jinym, to jsem pri cisteni odstranil a vytvoril ten problem znovu danim moc brzdovky... Paka je myslim v poradku, myslis jako ze by se uplne nevracela? Jak to poznam jestli to dela ta paka a ne neco jinyho?



Hele nevím cos jak dělal krok po kroku, ale pokud si vyndal sjetý desky, zatlačil pístky a dal nový desky, tak brzdovka v nádobce prostě logicky přibude. A pokud jí jem tam najednou moc, způsobí ti to tenhle problém. Ta neprůchodnost hadic se mi moc nezdá...nikdy jsem o tom u motorky ještě neslyšel, ale taky nejsem vševěd.

Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 14:53 | Nahoru | #29
Nejlepší bude když zakladatel vlákno to vyzkouší jak jsem psal a potom můžem pokračovat dál. Člověk se musí od něčeho odpíchnout, jinak to nemá cenu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 14:59 | Nahoru | #30

Dave81 píše: Hele nevím cos jak dělal krok po kroku, ale pokud si vyndal sjetý desky, zatlačil pístky a dal nový desky, tak brzdovka v nádobce prostě logicky přibude. A pokud jí jem tam najednou moc, způsobí ti to tenhle problém. Ta neprůchodnost hadic se mi moc nezdá...nikdy jsem o tom u motorky ještě neslyšel, ale taky nejsem vševěd.



Ale to je prave to ze ja desky nemenil, zacalo to samo od sebe!
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 1 Včera v 15:31 DanielVaradero
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13


TOPlist