globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Je to velký problém? Jsem ko..t.
12.8.2011 v 21:45



Motorka si krásně jezdila nic jí nebylo. Akorát při větším náklonu vytékal ze středu kroužku olej (viz foto). Zasunul jsem imbusový klič č. 10 a pokusil jsem se dotáhnout. Tlak jsem nevyvinul nijak velký. Před nedávnem jsem sebou prásknu o zem. Na polňačce mi podjelo kolo a motorka mi upadla právě na levou stranu. Na kolečku byl nepatrný otisk. Je možné, že už to bylo naprasklé po tom pádu. Rozhodně jsem to nedotahoval takovou silou abych utrhl takový kus kovu. Lidi jak moc jsem v prdeli? Kolik tak může vyjít oprava? Díky. Nesmějte se mi prosím :)

Je to velký problém? Jsem ko..t.

12.8.2011 v 22:03 | Nahoru | #1
sekáček a kladivo a za 2 minuty je venku

1 reakcí na tento příspěvek Je to velký problém? Jsem ko..t.

12.8.2011 v 22:06 | Nahoru | #2
nevim jak to pujde ven sekacem,ale pouzil bych klasicky vytahovaky na utrhnuty srouby...porizovaci cena cca 70 kc...navrtas a sroubujes jakoby sroub s opacnym zavitem....tim padem vysroubujes tenhel zbytek co tam mas....a novou cast-nekde z bouracky,myslis ze bys to nesehnal?:)tohle sem i stalo nekolikrat,bud v klidu

(reakce na) Je to velký problém? Jsem ko..t.

12.8.2011 v 22:11 | Nahoru | #3
Sejky1> méně brutální způsob na který jsem zapoměl, ale né všechno tak jde povolit proto používám sekaček a kladivo (ožvíkaný hlavičky, matičky, né stržený šrouby, ale tady mu zbylo takovýho materiálu, že by to sekáčkem šlo) , u tohodle by to ale nemusel být problém, sranda ovšem je když ten vytahovák zalomíš

Naposledy editováno 12.08.2011 22:18:52

Je to velký problém? Jsem ko..t.

12.8.2011 v 22:39 | Nahoru | #4
spíš když to bude navrtávat tak mu dovnitř napadaj kovový piliny a to neni dobrý, sem pro sekáč

1 reakcí na tento příspěvek Je to velký problém? Jsem ko..t.

12.8.2011 v 22:45 | Nahoru | #5
možná by šlo vrtnout do krajů malé dírky - ne skrz a povolit pomocí klíče na brusku

1 reakcí na tento příspěvek Je to velký problém? Jsem ko..t.

12.8.2011 v 22:51 | Nahoru | #6
heftni na to kus sroubu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je to velký problém? Jsem ko..t.

12.8.2011 v 22:56 | Nahoru | #7

DRN píše: heftni na to kus sroubu


neni to nahodou litina?na to to heftne asi tezko...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je to velký problém? Jsem ko..t.

12.8.2011 v 23:00 | Nahoru | #8

sherm14 píše: neni to nahodou litina?na to to heftne asi tezko...


ten sroub? o tom docela pochybuju ale mozny je vsecko

Je to velký problém? Jsem ko..t.

12.8.2011 v 23:00 | Nahoru | #9
To vypadá jen na hliníkovej (nebo z jiného měkkého materiálu) špunt v deklu, pod kterým je šroub držící rotor na klice. Slouží k tomu, aby sis mohl jednoduše otočit motorem kam potřebuješ, třeba při seřizování ventilů.
Zkus ho chytit třeba sikovkama za to, co z něj zbylo, nebo si něco vyrobit vrtačkou. Rozhodně nedělej díru skrz, aniž by sis celej ten dekl sundal, jinak ti napadá bordel do motoru. Pokud nebude jiná možnost, pak ten dekl sundej, těsnění pod ním to většinou přežije. Kdyby je, nebude drahé, tak ho objednáš spolu s tím špuntem.

(reakce na) Je to velký problém? Jsem ko..t.

12.8.2011 v 23:29 | Nahoru | #10

DRN píše: ten sroub? o tom docela pochybuju ale mozny je vsecko


no litina asi ne,ale ten povrch je nejaky podezrely a pochybuju ze ma doma vybavu na vareni hliniku nebo neceho jineho

(reakce na) Je to velký problém? Jsem ko..t.

12.8.2011 v 23:36 | Nahoru | #11

Trebeach píše: možná by šlo vrtnout do krajů malé dírky - ne skrz a povolit pomocí klíče na brusku



taky bych to zkusil tímhle

Je to velký problém? Jsem ko..t.

13.8.2011 v 03:37 | Nahoru | #12
Myslím si že bude jednodušší sundat celý dekl, tyhle šrouby bývají "duté" - spíš špunt se závitem než šroub - takže při nějakém vrtání, drážkování atd. se můžeš lehce dostat skrz.

Zkusil bych to opatrně tím sekáčkem za hrany a pokud nepůjde tak sundat dekl a znásilnit to ven.

1 reakcí na tento příspěvek Je to velký problém? Jsem ko..t.

13.8.2011 v 07:01 | Nahoru | #13
Díky všem za rady. V neděli se na to vrhnu. Na netu jsem našel toto? Je to ten díl? http://www.epsys.cz...ZmlzaD0xMjg0OTkzMzAz položka č. 16 a 17. Akorát tam nikde nevidím to zbývající těsnění mimo toho O kroužku teda. Nevíte jak by šlo vyřešit tohle?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je to velký problém? Jsem ko..t.

13.8.2011 v 08:04 | Nahoru | #14
Ander1986> a co bys tam ještě chtěl narvat? Je tam jen ten O kroužek, ale mužeš tam narvat konopný provaz nebo to zalepit lepidlem na závity nebo teflonovou pásku

Naposledy editováno 13.08.2011 08:04:33

Je to velký problém? Jsem ko..t.

13.8.2011 v 09:38 | Nahoru | #15
Něco podobného sem řešil na jaře na Bigu.Potřeboval sem seřídit ventily a tu zátku mi v jednom skvělim servise dotáhli tak,že nešla povolit.Sundat víko,odvrtat kolem dokola a odsekat.Jinak to nepůjde.(asi) Jinak by to mělo být snad z hliníku,takže opatrně,ať ti to víko nepraskne.A novou zátku sem kupoval v SA moto a stála snad kolem 3kil i s těsněním.A dotáhni to pak jen lehce,nebo to zase nepůjde povolit.
A nezapomeň to pak vyčistit od těch pilin.

Je to velký problém? Jsem ko..t.

13.8.2011 v 21:34 | Nahoru | #16
To nejdi první, kdo to utrhl. Vytočit to jde vetšinou v pohodě a nová zátka s o-kroužkem stojí většinou kolem 200,- Příště dej pozor, abys ten imbus dorazil až na konec. Ta zátka se utahuje jen lehce.

Je to velký problém? Jsem ko..t.

14.8.2011 v 08:42 | Nahoru | #17
Já když mi nešel povolit strženej zápustnej imbus vzal ostrej dulčík a opatrně to vyťukal. Nejdřív si co nejvíc na kraji ale tak aby ten dulčík nevyjel ze šroubu uděláš ďůlek a pak po směru vytáčení pomalinku vyťukáš. A opatrně ať si nepoškodíš dekl a závit v něm.

Je to velký problém? Jsem ko..t.

14.8.2011 v 10:01 | Nahoru | #18
šla by to zbytku vybrousit drážka (třeba modelářskou bruskou) a pak to otočit širokým šroubovákem?

1 reakcí na tento příspěvek Je to velký problém? Jsem ko..t.

14.8.2011 v 10:09 | Nahoru | #19
a aš se ti to podaři vyšroubovat tak ne že to utahneš lechce nebo těšce ale utahneš to momentakem podle manualu na patřičnej moment a přiště si zapamatuješ že se ma šecko utahovat momentakem. pak nemusiš řešit podobný kraviny co tady popisuješ

Je to velký problém? Jsem ko..t.

14.8.2011 v 11:45 | Nahoru | #20
Chlapy neblbnětě. v žádnem připadě ne sekačkem.až narazama ti praskne ten zavit nebo jina čast deklu t\k to bude větši pruser.Ten dekl sundej a vem to vytahovakem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je to velký problém? Jsem ko..t.

14.8.2011 v 11:46 | Nahoru | #21
kawajawa> Ten O kroužek plus další těsnění (resp. ty cancoury co z něj zbyly) . Jde vidět na těch obrázcích co jsem přiložil. Takže když to tam nedám to další těsnění, tak se nic neděje? Stačí tam dát jen konopí? Já jen aby z toho nechcal zas oil. Kdyby ne, tak bych se do toho nevrtal a takhle to nedokaličil.

(reakce na) Je to velký problém? Jsem ko..t.

14.8.2011 v 11:50 | Nahoru | #22

Ander1986 píše: kawajawa> Ten O kroužek plus další těsnění (resp. ty cancoury co z něj zbyly) . Jde vidět na těch obrázcích co jsem přiložil. Takže když to tam nedám to další těsnění, tak se nic neděje? Stačí tam dát jen konopí? Já jen aby z toho nechcal zas oil. Kdyby ne, tak bych se do toho nevrtal a takhle to nedokaličil.



no ja myslim že kavajava si dělal prdel. nam se nic neděje ale tobě muže. ma rada zni dej to do puvodniho stavu instalatere mužeš to taky dat na lepidlo a kousek z něj se ti dostane do motoru ucpeš mazaní a zadřeš to. to bude nejlepčí řešení nemyslíš ?

1 reakcí na tento příspěvek Je to velký problém? Jsem ko..t.

14.8.2011 v 11:53 | Nahoru | #23
jinak dyš ti s toho začal scat olej neměl si to utahnout a zkurvit ale povolit a dat nove těsnění a popřípadě novou zatku a dotahnout momentakem. jak jednoduchy

(reakce na) Je to velký problém? Jsem ko..t.

14.8.2011 v 12:01 | Nahoru | #24
pedal> Teď už to vím, tak to bohužel bývá. Mnohdy se musí něco podělat aby člověk věděl jak to pak udělal správně. Pravděpodobně ale bylo to kolečko opravdu prasklé proto tekl ten olej a tak snadno jsem to utrhl.

Je to velký problém? Jsem ko..t.

14.8.2011 v 12:51 | Nahoru | #25


Tak se mi to povedlo vytáhnout. :D Šlo to skoro v prstech. Pravděpodobně to někdo předemnou dotáhl takovým způsobem, že to popraskalo. Proto tekl olej. Je to jen jakýsik hliník. Nic pevného. Teď stačí sehnat nové víko a těsnění a je to ok. Všem moc díky za rady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je to velký problém? Jsem ko..t.

14.8.2011 v 22:48 | Nahoru | #26
pedal> Momenťákem samozrejmě ano, ale u této zátky se moment většinou ani neuvádí. Takže v případě hliníkové zátky s o-kroužkem v nouzi postačí trochu zkušeností a zdravý rozum..... Ten asi původnímu majiteli chyběl, neboť místo výměny o-kroužku to zasral nějakým černým silikonem, viděl desítku imbus, tak utáhl jak prase a možná nalomil (viz. foto)....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je to velký problém? Jsem ko..t.

14.8.2011 v 23:16 | Nahoru | #27
radi5> jojo pravda, ale moment tam je. ten je fšude. no prasata sou a budou mezi nami furt no, tim nemyslim zakladatele tematu, taky možna i předchozí majitel byl jen neznalek, každej neni mech nebo technickej tip. chapu chapu taky sem se tedka nedavno setkal s tim že pan dal na vypustnej šroub oleje misto nove podložky silikon. samozřejmě se mu dostal do motorru a zadřel to že jo. no stavaj se věci k neuvěření a hruza to je v případě lidí co se f tom aspon trochu vrtaj, u uplnýho lajka se da pochopit šecko

(reakce na) Je to velký problém? Jsem ko..t.

15.8.2011 v 08:51 | Nahoru | #28
pedal>Co to bylo za motorrku že to nemělo na sacím koši sítko?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13


TOPlist