http://www.autotube.cz/roadtube/1942-jak-vznika-dopravni-zacpa-video.html
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
(+ ještě článek na stejný téma..)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
To máš asi jako kolik lidí umí jezdit zipák a kolik lidí umí najet plynule na kruhák
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Vždyť v ČR ani nevíme, co jsou to zrcátka a spousta pánů v životě neslyšelo o blinkru
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
3 reakcí na tento příspěvek Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)
Zajímalo by mě, jestli za bezdůvodně pomalou jízdu dostal někdy někdo pokutu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
I když, to není k smíchu, ale spíš k pláči
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
Edit: jinak perfektní článek, autoweb je teď jediný motoserver, který se vyplatí číst
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Naposledy editováno 12.08.2011 07:27:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)
"Domnívám se, že uváděné problémy jsou v neposlední řadě způsobené tím, že plno lidí není příliš chytrých. Gaussova křivka je nemilosrdná. Těch pár základních grifů potřebných k rozpohybování a ovládání auta sice zvládne i průměrný blb, ale v podmínkách dnešního provozu – rychlosti, hustota, víceproudé a různě propojované komunikace, stále víc pravidel, příkazů, zákazů a limitů – se už nedostatečná inteligence stává překážkou inteligentní komunikace s ostatními účastníky provozu.
Ve vedlejším článku Tomáš Beran několikrát argumentuje "silnice není mateřská škola a kdo to či ono nezvládá, nemá tam co dělat". Jenže oficiální politika tomuto neodpovídá: řidičák dneska udělá skoro každý a jezdící auto sežene za pár tisíc. A tak se po silnicích pohybují i ti, kdo na nároky dnešního provozu už místy nestačí. Nemají mentální kapacitu uvědomovat si, co všechno je v daném okamžiku třeba dělat a udělat, případně nedělat. Nedomyslí, že když do zipu nepojede nalepený na zadku auta před ním, pohodově se tam zasune kolega z vedlejšího pruhu. (Nebo možná očekávají "podraz", že se mu do mezery budou cpát vychcánkové odvedle? Připomíná mi to trochu známý psychologický experiment s propojenými sprchami, kdy lze z horké a ledové vody namixovat použitelnou jen při spolupráci. Bez ní, stejně jako při tom zipování, to nefunguje.)
Když jsme si zavedli, že auto je málem nároková záležitost a snadno dostupný statek, nemůžeme se divit. Podobně jako klesá kvalita vzdělání s tím, jak je umožňujeme stále většímu počtu lidí.
Otoh, při tom množství blbců by to na silnicích mohlo vypadat i mnohem hůře.
Ve hře jsou ale i jiné věci. Třeba hustá kamionová doprava taky přidává svoje.
"
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)
fockewulf píše:
Zajímalo by mě, jestli za bezdůvodně pomalou jízdu dostal někdy někdo pokutu
Známý za to min.týden nedali řidičák
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
3 reakcí na tento příspěvek Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)
A nakonec se tedy přiznám, že pokud vidim ucpanej pravej pruh a levej je volnej, tak najedu do toho volnýho a jedu dokud nenarazím na překážku a pak čekám, jestli mě někdo pustí do pravýho. Protože podle mě je zip o tom, že mají jet oba pruhy současně až do místa, kde se nachází překážka v provozu a až potom se nastřídačku zařadit. V praxi to pro mě ovšem znamená, že předjedu všechny ty slušňáky, co vzorně stojej v koloně a pak se tam někam nacpu.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
1 reakcí na tento příspěvek Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
krásně to bylo vidět v rajchu na dálnici, kde to každou chvíli stálo, pak zas jelo, nikde žádná nehoda, uzavírka nic..
pak jsem si všiml (nebyl jsem řidič, takže jsem značení předtím moc nesledoval), že tam jsou střídavě úseky s omezenou rychlostí na 130 a 80 km/h.
jak padl konec 80, všichni plnej a tempomat na 130. po 5 km zas 80, všichni na brzdy a dálnice se zastavila.
Kdyby jeli plynule, jelo by se furt, to snad pochopí i malý dítě.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)
zebas píše: Až teď jsem si přečet ten článek a moc nechápu větu u pravidla zipu: " Nejčastější chybou je včasné nezařazení do průjezdného pruhu, což souvisí zejména s neschopností sledovat situaci daleko vpředu. " Podle týhle věty by se teda měli všichni řadit do pruhu, kde není překážka. Nebo to chápu blbě? Protože tu větu výše citovanou pak sám autor popírá následujícím odstavcem : " Když se doprava zpomalí už do té míry, že auta popojíždějí, často se všichni nacpou do jednoho pruhu a druhý je úplně volný až k místu zúžení. V tom případě je doprava zbytečně roztáhlá, auta by mohla popojíždět i v druhém pruhu. Samozřejmě se najde někdo, kdo přejede ve volném pruhu dopředu, ale takového řidiče pak ostatní nechtějí pustit. Díky zipu se přitom dokáží auta ze zúžení dostat docela rychle a pokud je pravidlo důsledně dodržováno všemi zúčastněnými, nemusí se doprava vůbec zastavovat (vždycky je lepší, když plyne aspoň rychlostí chůze než aby stála). "
A nakonec se tedy přiznám, že pokud vidim ucpanej pravej pruh a levej je volnej, tak najedu do toho volnýho a jedu dokud nenarazím na překážku a pak čekám, jestli mě někdo pustí do pravýho. Protože podle mě je zip o tom, že mají jet oba pruhy současně až do místa, kde se nachází překážka v provozu a až potom se nastřídačku zařadit. V praxi to pro mě ovšem znamená, že předjedu všechny ty slušňáky, co vzorně stojej v koloně a pak se tam někam nacpu.
To nejsou slusnaci, to jsou debilove. A uplne nejlepsi je, kdyz se mezi nimi najde nejaky uvedomely debil, ktery vyjede do leveho a zablokuje ho, aby nikdo v levem nemohl predjet tu petikilometrovou kolonu v pravem. To mi predvedl nejaky polsky kamionak na D11 pred cca peti lety a ja jsem na nej zavolal policajty. Docela dost se psonek divil kdyz si ho vytahli do odstavneho a zacali ho dusit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)
(tím neříkám že to blokování je správné, jen řikam proč to někdo nevydrží a udělá)
1 reakcí na tento příspěvek Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)
co se týká toho experimentu, tak údajně podobné vlny cestují kolem Londýna na dálnici M25, jejíž celková délka asi třista kilometrů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)
zebas píše: Medved> To jsem presne chtel jeste dopsat, ale uz i bez toho mi ten muj prispevek prisel dost dlouhej. To s tim zablokovanim se u nas deje pravidelne v patek odpoledne za Jicinem smer Krkonose. Dva pruhy se tam scukavaj do jednoho a vrcholi to kruhacem. Samozrejme vsichni stoji v. prubeznym pravym pruhu a kdyz par hovad jako ses ty a ja jedou v levym tak se borci v kamionu rozhodnou to zablokovat.
myslis v Ulibicich? Tak tam za chvili, jako skoro kazdy patek v lete vyrazim
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Everts72 píše: Medved> zebas > To zablokování kamionem je jen důsledek toho že lidi neumí zipovat, ono je totiž dost k posrání když hodinu potahuješ v koloně stojící v jednom pruhu (kamiony do leveho pruhu v obci spravně nesmí) a v levem si jezdi osobaci dopředu jak kdyby se nechumelilo a když už tam dojedou tak né aby zipovali tak jak se má ale využívají toho že kamion se rozjíždí dýl, takže místo zipování se mezi dva kamiony, nasere vždy pět osobáků z leveho pruhu
(tím neříkám že to blokování je správné, jen řikam proč to někdo nevydrží a udělá)
Jo - ja tomu rozumim, ale proste je treba ty vemena vychovavat, aby pochopila ze zip je dobra vec a naucila se ho pouzivat. Tim myslim vemena v kamionech i v osobakach - neni v tom velky rozdil.
markus píše: tak u nás je především zvykem, že když se stane nějaká tragická nehoda, při které zemřou dva plastové nárazníky, tak každý řidič u toho místa zpomalí na rychlost cca nula kmh a čumí a čumí a čumí prostě jak péro z gauče, nebo čůrák bez předkožky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
3 reakcí na tento příspěvek Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
a přitom stačí nebýt debil, abych shrnul článek
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)
VlastíkPlamínek píše: safraporte morces hadry to je nápad! Vypíšeme výběrové řízení na studii dopravní situace a možnosti její zlepšení! Pár miliard to stát bude - letenky do JPN jsou drahý ale vyplatí se to
a přitom stačí nebýt debil, abych shrnul článek
Jsem ochoten pomoc s vypracováváním nabídky tak, abychom splnili požadavky zákona o veřejných zakázkách
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)
Bludevil píše: Jsem ochoten pomoc s vypracováváním nabídky tak, abychom splnili požadavky zákona o veřejných zakázkách
tak šup šup, já jdu zjišťovat konexe na MDČR. na MZČR mám slušný spojení, ale na dopravu je potřeba teprve zapracovat.