Téma: Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)
 
12.8.2011 v 01:11
"Jak vzniká dopravní zácpa? Především kvůli neschopnosti řidičů jezdit plynule a předvídavě. V Japonsku dokázali, že auta se můžou zastavit i naprosto bezdůvodně. Vědci nechali jezdit 22 pokusných řidičů dokola konstantní rychlostí 30 km/h. Netrvalo dlouho a "kolona" byla na světě. Ukazuje se, že testy autoškol by měly obsahovat i nauku o plynulosti jízdy."

http://www.autotube.cz/roadtube/1942-jak-vznika-dopravni-zacpa-video.html



(+ ještě článek na stejný téma..)

Předchozí
1 2
Následující

Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 01:29 | Nahoru | #1
No jo no, nikdo si nenechává rozestup, aby plynule popojížděl, protože se bojí, že mu do tý díry před nim někdo vjede a bude zas o pár aut vzadu
To máš asi jako kolik lidí umí jezdit zipák a kolik lidí umí najet plynule na kruhák
Vždyť v ČR ani nevíme, co jsou to zrcátka a spousta pánů v životě neslyšelo o blinkru A ty tu vyrukuješ s něčim tak náročnym jako plynulá jízda Nedej bože, když se v protisměru stane nehoda (Což mi připomíná to video, kde policajt zastaví ženskou s chlapem, že se ta stala děsná nehoda, oni se na sebe smutně povídaj, on dodá, kolik je tam krve a oni na sebe kývnou a řeknou "dva lístky") nebo tak něco :) Ale nenašla jsem to

3 reakcí na tento příspěvek Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 07:11 | Nahoru | #2
Jako zbytečně pomalé předjíždění na silnici, která ma dva a více pruhů v jednom směru je sice k nasrání, ale vrchol debility je, když se nějaký brzdič najde na silnici s jedním pruhem v jednom směru...a jede si na pohodu třeba 70...ale už jsem potkal i bez porminutí čuráky, co jedou 60 tam, kde se dá jet kilem v poho. Samozřejmě předjet nejdou, protože plná čára není zeď, ale auta v protisměru jo.

Zajímalo by mě, jestli za bezdůvodně pomalou jízdu dostal někdy někdo pokutu

Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 07:23 | Nahoru | #3
A to by měli ten experiment zopakovat v Brně, by jim nevydržel bez zácpy ani pět minut
I když, to není k smíchu, ale spíš k pláči
Edit: jinak perfektní článek, autoweb je teď jediný motoserver, který se vyplatí číst

Naposledy editováno 12.08.2011 07:27:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 07:28 | Nahoru | #4
Ja zas nechapu lidi, kteri pisou jak jsou na zapad od CR vsichni ridici uzasni a tolerantni. Jeli jsme letos na dovolenou pres Nemecko, Francii do Spanelska a nejlip se snad jelo v Cechach. V Nemecku to taky jde, ale co predvadej Francouzi, to je sila. Bud to posilaj z pruhu do pruhu na dalnici bez blinkru nebo naopak blikaji furt jak ocasove. Ve francii neprekroci rychlost ani o jedn kmh a prijedou do Spanelska a litaj tam jak dobytci. O tom uzasnym vymyslu zvanym "Peaze" ani nemluvim. Hlavne ze tu v Cechach budou vsichni tvrdit, jak jsou v Cesi nejhorsi ridici a na zapade uplne uzasni. Dokud jsem to nezazil, tak jsem tomu taky veril.

Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 07:30 | Nahoru | #5
A ještě si dovolím příspěvek z diskuse, ke kterému není co dodat:
"Domnívám se, že uváděné problémy jsou v neposlední řadě způsobené tím, že plno lidí není příliš chytrých. Gaussova křivka je nemilosrdná. Těch pár základních grifů potřebných k rozpohybování a ovládání auta sice zvládne i průměrný blb, ale v podmínkách dnešního provozu – rychlosti, hustota, víceproudé a různě propojované komunikace, stále víc pravidel, příkazů, zákazů a limitů – se už nedostatečná inteligence stává překážkou inteligentní komunikace s ostatními účastníky provozu.
Ve vedlejším článku Tomáš Beran několikrát argumentuje "silnice není mateřská škola a kdo to či ono nezvládá, nemá tam co dělat". Jenže oficiální politika tomuto neodpovídá: řidičák dneska udělá skoro každý a jezdící auto sežene za pár tisíc. A tak se po silnicích pohybují i ti, kdo na nároky dnešního provozu už místy nestačí. Nemají mentální kapacitu uvědomovat si, co všechno je v daném okamžiku třeba dělat a udělat, případně nedělat. Nedomyslí, že když do zipu nepojede nalepený na zadku auta před ním, pohodově se tam zasune kolega z vedlejšího pruhu. (Nebo možná očekávají "podraz", že se mu do mezery budou cpát vychcánkové odvedle? Připomíná mi to trochu známý psychologický experiment s propojenými sprchami, kdy lze z horké a ledové vody namixovat použitelnou jen při spolupráci. Bez ní, stejně jako při tom zipování, to nefunguje.)
Když jsme si zavedli, že auto je málem nároková záležitost a snadno dostupný statek, nemůžeme se divit. Podobně jako klesá kvalita vzdělání s tím, jak je umožňujeme stále většímu počtu lidí.
Otoh, při tom množství blbců by to na silnicích mohlo vypadat i mnohem hůře.
Ve hře jsou ale i jiné věci. Třeba hustá kamionová doprava taky přidává svoje.
"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 07:32 | Nahoru | #6
zebas> Ses jednou podíval za hranice, co?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 07:33 | Nahoru | #7

fockewulf píše:
Zajímalo by mě, jestli za bezdůvodně pomalou jízdu dostal někdy někdo pokutu



Známý za to min.týden nedali řidičák

Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 07:58 | Nahoru | #8
to by mělo být ve zprávách na všech televizích a k tomu nějaký komentář, aby se lidi nechovali jak kosoštverci a místo brzdy používali plyn....

(reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 07:59 | Nahoru | #9

Karlie píše: Známý za to min.týden nedali řidičák



jen tak dal

(reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 08:14 | Nahoru | #10
Karlie> Bylo to vickrat, ale tohle je nejcerstvejsi :) az tam budu jezdit casteji, tak urcite taky uznam jak to je na zapade vsechno uzasne a jen u nas to je hrozne.

3 reakcí na tento příspěvek Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 09:25 | Nahoru | #11
Až teď jsem si přečet ten článek a moc nechápu větu u pravidla zipu: " Nejčastější chybou je včasné nezařazení do průjezdného pruhu, což souvisí zejména s neschopností sledovat situaci daleko vpředu. " Podle týhle věty by se teda měli všichni řadit do pruhu, kde není překážka. Nebo to chápu blbě? Protože tu větu výše citovanou pak sám autor popírá následujícím odstavcem : " Když se doprava zpomalí už do té míry, že auta popojíždějí, často se všichni nacpou do jednoho pruhu a druhý je úplně volný až k místu zúžení. V tom případě je doprava zbytečně roztáhlá, auta by mohla popojíždět i v druhém pruhu. Samozřejmě se najde někdo, kdo přejede ve volném pruhu dopředu, ale takového řidiče pak ostatní nechtějí pustit. Díky zipu se přitom dokáží auta ze zúžení dostat docela rychle a pokud je pravidlo důsledně dodržováno všemi zúčastněnými, nemusí se doprava vůbec zastavovat (vždycky je lepší, když plyne aspoň rychlostí chůze než aby stála). "

A nakonec se tedy přiznám, že pokud vidim ucpanej pravej pruh a levej je volnej, tak najedu do toho volnýho a jedu dokud nenarazím na překážku a pak čekám, jestli mě někdo pustí do pravýho. Protože podle mě je zip o tom, že mají jet oba pruhy současně až do místa, kde se nachází překážka v provozu a až potom se nastřídačku zařadit. V praxi to pro mě ovšem znamená, že předjedu všechny ty slušňáky, co vzorně stojej v koloně a pak se tam někam nacpu.

(reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 09:29 | Nahoru | #12
fockewulf> Na obranu těch debilů snad jen to, že mimo město je maximální povolená rychlost 90km/h. Vidíš tam to slovo maximální To neznamená minimální. Ale souhlasím s tebou, že je to napřesdržku. Takových výletníků je naštěstí jen málo.

1 reakcí na tento příspěvek Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 09:29 | Nahoru | #13
Pro Karlie

Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 09:35 | Nahoru | #14
to je fakt objev, na to nemusím být ani japonec aby mi tohle došlo
krásně to bylo vidět v rajchu na dálnici, kde to každou chvíli stálo, pak zas jelo, nikde žádná nehoda, uzavírka nic..

pak jsem si všiml (nebyl jsem řidič, takže jsem značení předtím moc nesledoval), že tam jsou střídavě úseky s omezenou rychlostí na 130 a 80 km/h.
jak padl konec 80, všichni plnej a tempomat na 130. po 5 km zas 80, všichni na brzdy a dálnice se zastavila.

Kdyby jeli plynule, jelo by se furt, to snad pochopí i malý dítě.

Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 09:47 | Nahoru | #15
Řidiči ( damy prominou ale většinou sou to spíš řidičky ) kteří jedou po okresce mimo obec 60 km/h se smrtí v očích mě dokážou nasrat nejvíc, bo předjet, je pro mě skoro nemožné, leč mám 440 koní pak sou lidi nasraní a předjíždějí táhnoucí se kolonu tam, kde to není zrovna bezpečné

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 09:56 | Nahoru | #16
zebas> nepochopil jsi zip. Jde o to, ze auta v pruhu ktery je ukoncen by se meli do prubezneho zaradit predtim nez musi zastavit pred prekazkou, lepe se zarazuje pri jizde nez z mista kde to musis odskrabnout aby jsi se vesel do diry

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 10:12 | Nahoru | #17

zebas píše: Až teď jsem si přečet ten článek a moc nechápu větu u pravidla zipu: " Nejčastější chybou je včasné nezařazení do průjezdného pruhu, což souvisí zejména s neschopností sledovat situaci daleko vpředu. " Podle týhle věty by se teda měli všichni řadit do pruhu, kde není překážka. Nebo to chápu blbě? Protože tu větu výše citovanou pak sám autor popírá následujícím odstavcem : " Když se doprava zpomalí už do té míry, že auta popojíždějí, často se všichni nacpou do jednoho pruhu a druhý je úplně volný až k místu zúžení. V tom případě je doprava zbytečně roztáhlá, auta by mohla popojíždět i v druhém pruhu. Samozřejmě se najde někdo, kdo přejede ve volném pruhu dopředu, ale takového řidiče pak ostatní nechtějí pustit. Díky zipu se přitom dokáží auta ze zúžení dostat docela rychle a pokud je pravidlo důsledně dodržováno všemi zúčastněnými, nemusí se doprava vůbec zastavovat (vždycky je lepší, když plyne aspoň rychlostí chůze než aby stála). "

A nakonec se tedy přiznám, že pokud vidim ucpanej pravej pruh a levej je volnej, tak najedu do toho volnýho a jedu dokud nenarazím na překážku a pak čekám, jestli mě někdo pustí do pravýho. Protože podle mě je zip o tom, že mají jet oba pruhy současně až do místa, kde se nachází překážka v provozu a až potom se nastřídačku zařadit. V praxi to pro mě ovšem znamená, že předjedu všechny ty slušňáky, co vzorně stojej v koloně a pak se tam někam nacpu.



To nejsou slusnaci, to jsou debilove. A uplne nejlepsi je, kdyz se mezi nimi najde nejaky uvedomely debil, ktery vyjede do leveho a zablokuje ho, aby nikdo v levem nemohl predjet tu petikilometrovou kolonu v pravem. To mi predvedl nejaky polsky kamionak na D11 pred cca peti lety a ja jsem na nej zavolal policajty. Docela dost se psonek divil kdyz si ho vytahli do odstavneho a zacali ho dusit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 10:34 | Nahoru | #18
Medved> To jsem presne chtel jeste dopsat, ale uz i bez toho mi ten muj prispevek prisel dost dlouhej. To s tim zablokovanim se u nas deje pravidelne v patek odpoledne za Jicinem smer Krkonose. Dva pruhy se tam scukavaj do jednoho a vrcholi to kruhacem. Samozrejme vsichni stoji v. prubeznym pravym pruhu a kdyz par hovad jako ses ty a ja jedou v levym tak se borci v kamionu rozhodnou to zablokovat.

(reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 10:36 | Nahoru | #19
Skalik> Tak to co jsi napsal je podle me nerealny, to pak bude jeden pruh ucpanej hned a druhej volnej. Jak je videt tak i zip kazdej chape po svym. Podle me ho chapes blbe ty.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 11:02 | Nahoru | #20
Medved> zebas > To zablokování kamionem je jen důsledek toho že lidi neumí zipovat, ono je totiž dost k posrání když hodinu potahuješ v koloně stojící v jednom pruhu (kamiony do leveho pruhu v obci spravně nesmí) a v levem si jezdi osobaci dopředu jak kdyby se nechumelilo a když už tam dojedou tak né aby zipovali tak jak se má ale využívají toho že kamion se rozjíždí dýl, takže místo zipování se mezi dva kamiony, nasere vždy pět osobáků z leveho pruhu

(tím neříkám že to blokování je správné, jen řikam proč to někdo nevydrží a udělá)

1 reakcí na tento příspěvek Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 12:10 | Nahoru | #21
tak u nás je především zvykem, že když se stane nějaká tragická nehoda, při které zemřou dva plastové nárazníky, tak každý řidič u toho místa zpomalí na rychlost cca nula kmh a čumí a čumí a čumí prostě jak péro z gauče, nebo čůrák bez předkožky

co se týká toho experimentu, tak údajně podobné vlny cestují kolem Londýna na dálnici M25, jejíž celková délka asi třista kilometrů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 12:17 | Nahoru | #22

zebas píše: Medved> To jsem presne chtel jeste dopsat, ale uz i bez toho mi ten muj prispevek prisel dost dlouhej. To s tim zablokovanim se u nas deje pravidelne v patek odpoledne za Jicinem smer Krkonose. Dva pruhy se tam scukavaj do jednoho a vrcholi to kruhacem. Samozrejme vsichni stoji v. prubeznym pravym pruhu a kdyz par hovad jako ses ty a ja jedou v levym tak se borci v kamionu rozhodnou to zablokovat.



myslis v Ulibicich? Tak tam za chvili, jako skoro kazdy patek v lete vyrazim

(reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 12:19 | Nahoru | #23

Everts72 píše: Medved> zebas > To zablokování kamionem je jen důsledek toho že lidi neumí zipovat, ono je totiž dost k posrání když hodinu potahuješ v koloně stojící v jednom pruhu (kamiony do leveho pruhu v obci spravně nesmí) a v levem si jezdi osobaci dopředu jak kdyby se nechumelilo a když už tam dojedou tak né aby zipovali tak jak se má ale využívají toho že kamion se rozjíždí dýl, takže místo zipování se mezi dva kamiony, nasere vždy pět osobáků z leveho pruhu

(tím neříkám že to blokování je správné, jen řikam proč to někdo nevydrží a udělá)



Jo - ja tomu rozumim, ale proste je treba ty vemena vychovavat, aby pochopila ze zip je dobra vec a naucila se ho pouzivat. Tim myslim vemena v kamionech i v osobakach - neni v tom velky rozdil.

(reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 12:22 | Nahoru | #24

markus píše: tak u nás je především zvykem, že když se stane nějaká tragická nehoda, při které zemřou dva plastové nárazníky, tak každý řidič u toho místa zpomalí na rychlost cca nula kmh a čumí a čumí a čumí prostě jak péro z gauče, nebo čůrák bez předkožky



to je presne ... a k tomu se jeste sjedou tri posadky fizlu, Transporterem zablokujou pulku toho volneho pruhu a tri hodiny tu strasnou nehodu vysetrujou.

3 reakcí na tento příspěvek Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 12:48 | Nahoru | #25
safraporte morces hadry to je nápad! Vypíšeme výběrové řízení na studii dopravní situace a možnosti její zlepšení! Pár miliard to stát bude - letenky do JPN jsou drahý ale vyplatí se to

a přitom stačí nebýt debil, abych shrnul článek

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 13:01 | Nahoru | #26

VlastíkPlamínek píše: safraporte morces hadry to je nápad! Vypíšeme výběrové řízení na studii dopravní situace a možnosti její zlepšení! Pár miliard to stát bude - letenky do JPN jsou drahý ale vyplatí se to

a přitom stačí nebýt debil, abych shrnul článek


Jsem ochoten pomoc s vypracováváním nabídky tak, abychom splnili požadavky zákona o veřejných zakázkách

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 13:03 | Nahoru | #27
Bludevil> to ještě nemáš hotový?

(reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 13:11 | Nahoru | #28

VlastíkPlamínek píše:
a přitom stačí nebýt debil, abych shrnul článek



to je ale hodne silnej predpoklad ... skoro bych rekl, ze az nerealnej, kdyz clovek vidi, co vsechno dostane ridicak

(reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 13:15 | Nahoru | #29

jetam píše: Bludevil> to ještě nemáš hotový?


Ne, teď utrácím univerzitní miliony za přístroje, ani nechtěj vědět za jaký, Dr. Frankenstein by měl radost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokus: jak vzniká dopravní zácpa (video)

12.8.2011 v 13:17 | Nahoru | #30

Bludevil píše: Jsem ochoten pomoc s vypracováváním nabídky tak, abychom splnili požadavky zákona o veřejných zakázkách



tak šup šup, já jdu zjišťovat konexe na MDČR. na MZČR mám slušný spojení, ale na dopravu je potřeba teprve zapracovat.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist