Téma: Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?
 
23.7.2011 v 20:46
Jak třeba znovu zaznělo v I like bike. U guzzi bych to chápal (pálí nerovnoměrně), ale boxer pálící vždy po 360? Ten by měl ostřeďovat na obě strany, ne?

Uzavřeno 16.01.2013 v 14:42 uživatelem bledemon

2 reakcí na tento příspěvek Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

26.7.2011 v 06:52 | Nahoru | #1
Ne všechny V-twiny mají ojnice na společném čepu. Teď mě napadá třeba VS400/600/700/750/800/1400 nebo VT1100 atd. To jen tak, že jsem to tam někde zahlídnul.

Vysvětlení reakce motoru BMW je jednoduché. Působí to nevyvážený moment setrvačných sil 1 řádu. Boxer má totiž nespornou výhodu přirozeného vyvážení setrvačných hmot 1 řádu, díky protiběžným pístům, nicméně moment od těchto sil, pokud nemá vyvažováky už nevyváží(někdy se vyvažuje vývažky na klice, ale to s nutným velkým setrvačníkem, kvůli plynulému chodu zhoršuje setrvačný moment rotujících hmot). A to je ten důvod. Plus se přidá už zmíněný setrvačný moment od rotujících hmot (stejně jako klopný moment u řadových motorů, který se odstraňuje výškovým přesazením vyvažováků).

Naposledy editováno 26.07.2011 07:49:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

26.7.2011 v 08:07 | Nahoru | #2
Dřík> kdepak, jakakoliv nevyvaha s tim o cem se tu od zacatku pise nema pranic spolecneho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

26.7.2011 v 10:02 | Nahoru | #3

Dřík: Ne všechny V-twiny mají ojnice na společném čepu. Teď mě napadá třeba VS400/600/700/750/800/1400 nebo VT1100 atd. To jen tak, že jsem to tam někde zahlídnul.


Pak se ale nejedná o V-twin, ale jen o motor do V Podmínkou, aby motor mohl nést označení "twin" je právě společný čep ojnic. Pěkně se to tu kdysi probíralo v diskusi ohledne rozdílu mezi boxerem a flat-twinem. Takže pokud někdo tvrdí, že Intruder má nejhezčí V-twin motor, tak vlastně kecá, protože Intruder není twin
Téma je zamknuto

TOPlist