globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cross Vs Integrální helma na Supermoto
 
12.7.2011 v 21:50
Zdravím. Příští rok to vypadá na přechod na motarda. Moje helma je mě velká. Dost jsem zhubl. Doporučujete na supermoto spíš helmu tipu cross nebo integrálku? Je Crossová helma spíš věc image nebo to má nějaký opodstatnění? Např větší boční výhled atd. Váha bude větší než u integrálky a navíc při rychlostech okolo 150 km/h ta helma bude s náporem vzduchu mlátit.. Zase v cross helmě mě nebude takový vedro v létě. Na integrální jsem zvyklý. Takže pokud je výhoda jen v image a vzhledu, tak radši půjdu do zavřené.

Naposledy editováno 12.07.2011 21:57:17

Cross Vs Integrální helma na Supermoto

12.7.2011 v 22:06 | Nahoru | #1
Urcite crossovou, integralku si v terenu zadejchas. S tou vahou si to nemyslim, carbonovy helmy maj od 800 do 1200 gramu, coz je mozna jeste min nez integraly. Pres 150 na motardu stejnak skoro nejedes, na vetsine okruhu jedes cilovku tak max 130 - 140, takze bych se toho nebal. Jediny kde me to stve je na silnici pri delsich cestach, ale po ty se snazim moc nejezdit

Cross Vs Integrální helma na Supermoto

12.7.2011 v 22:59 | Nahoru | #2
Mám cross Airoha a kšilt je odvětranej dobře,hlavu mi to ve vyšších rychlostech nebere.Spíš počítej,že tě bude občas pleskat boční vítr.

Cross Vs Integrální helma na Supermoto

13.7.2011 v 09:19 | Nahoru | #3
Mám integrálku Airoh GP Fusion . Poté, co jsem začal jezdit v létě a jezdil jsem na trati - bez terénu !!! Jsem se rozhodl, že to není ono a šíleně se v tom potím. Zašel jsem do obchodu a odnesl si Airoh Aviator - je krásně lehoučká a vzdušná. Ujedeš pár metrů a krásně se to provětrá .

Samozřejmě že není problém v ní jet 150, když nezakloním hlavu, tak mi to za kšilt netahá. ALE není už příjemný když to takhle profukuje. Na tratí je to chvilka, takže je to příjemný, ale jet v tom třeba 20 minut v kuse 150, mám hlavu vyfoukanou a jsem nemocný. Zatím jezdím po ose, takže to budu holt řešit tak, že na trať pojedu v integrálce a tam přehodím MX ...

Takže za mě, pokud plánuješ jezdit na trati - MX jinak se upečeš ... záleží, jak to snášíš. Ale i lidi, co byli na motardové trati s naháčem tam přezouvali na MX ... takže to nebude jen můj pocit ;o) ...

Cross Vs Integrální helma na Supermoto

13.7.2011 v 12:04 | Nahoru | #4
V crossovce je s brejlema horší periferní rozhled.Už tu mám někde vlákno, kde jsem řešil typ brejlí, s kterýma je nejširší perif.rozhled,...páč tam jsou rozdíly.Ale do terénu je to jasný,...tam jiná volba není.Co jsem si teď pořídil FMX,...spíše jako "cestovní moterdek" kolem komína, tak na tom mě to s cros přilbou a brejlema štve-prostě mám pocit, že mi ten periferní rozhled chybí a do přilby fučí.Tak jsem si pořídil...Airoh S4 Color...a z té je rozhled fajn.Ve větších rychlostech mě ale ten kšil štve (FMX mám polazený, takže po rovinkách na něm lítám 150 v pohodě) a to už to o ten kšil dost sviští.Takže na delší trasy či projížďky beru stejnak integrálku-výklopku.V té se cejtím tak nějak na silnici nejlíp.Když je horko, tak ji přes ves a město vyklopím (mívám k tomu sluneční brejle),....když to pak potáhnu a valím, tak jen sklopím přilbu a pohoda. Přemýšlím,...že bych zkusil motardový kola na svou KTM 450 EXC, páč na těch motardech se mi zalíbilo,...ale FMX není "pravej" motard-spíše takový šikovný trochu vážící přibližovadlo s pěkným zátahem od spodu.Snad mi ty kola na KTM půjčí na zkoušku kamarád a to pak budu taky řešit, jestli vše pojezdit jen v crossovce.Páč nejbližší motardová trať je od nás až v Písku,...to je nějakých 45 km,...když tam pojedu po ose.

Cross Vs Integrální helma na Supermoto

13.7.2011 v 12:10 | Nahoru | #5
spis jde jen o styl.. ze motard tak nejak vychazi z offroad motorek.. jinak asi krome toho ze je ta helma lip odvetrana a bejvaj lehci (ve stejny cenovy kategorii) nema zadny extra opodstatneni...

ja teda jezdim v MX helme i na silnicni moto (protoze mi integrala doslouzila) a ten vyhled v MX brylich fakt nic moc, 180+ taky docela nic moc, nesikovny vykouknuti za stitkem a vytahne ti to bradu pred oci i kdyz mas helmu dost utahlou :) 200 po okresce po slepu nic moc

Cross Vs Integrální helma na Supermoto

13.7.2011 v 12:30 | Nahoru | #6
Tak u motardu se nečeká, že se na něm bude cestovat .... Já mám názor takový - pokud FMX, XT a podobné pseudo motardy - které jezdí jen po silnici ... INTEGRÁLKA. Pokud člověk chce jezdit na motárdovou trať nebo jezdí kolem 50 km/h převážně po silnici (město), tak vidím přínos v MX ... jinak ne .

Výhled je horší, ale nevím jak vy, ale když potřebuju, otáčím stejně hlavu a čučím do zrcátek (integrálka nebo MX ... to je jedno), takže nakonec mi to tak strašný rozdíl nepřijde, ale nehádám se - rozdíl tam je, to jo.

V helmě "cestovní enduro" ta MX s plexi nevidím přinos na cestě - to je to samé, jako integrálka, jen to je "horší" protože ve vyšší rychlosti je ten kšilt naprd a víc tam podfukuje ze spodu mi přišlo. Na trať - opět vadí plexi, které se musí otevřít ... Takže skutečně jen na enduro - kde je kšilt fajn, jsou tam silniční přesuny a člověk nechce mít vyfoukaný mozek z hlavy ...

Takže mám na tazatele doplňující dotaz - ty si chceš koupit ostrý motard na trať nebo si chceš koupit takové to Supermoto alá KTM 990 SM? .... Jestli ostrý - určitě MX, jestli něco alá KTM (cestovní), tak integrálku, protože budeš jezdit v podstatě jen na silnici a v MX si vyfoukáš mozek ... Záleží na nátuře. Já jel kolem 80-100 km/h výlet na asi tři hodinky s kamarádem v MX a druhej den jsem myslel, že budu mít rýmu jako prase ... (takže na běžný ježdění, výlety ... ee).

1 reakcí na tento příspěvek Cross Vs Integrální helma na Supermoto

13.7.2011 v 19:57 | Nahoru | #7
No ostrýho motárda bych na trati neuživil. Co se týče dopravy a servisu. Budu brát Asi nejspíš Ktm Smc 690. A budu jezdit víceméně jen po silnici. Rychlost od 50 do 150 km/h. Samozřejmě těch 150 jen na chvílu. A pak 3x za rok za kamošem na chatu 500 metrů lesem. A ze srandy 1-2x bych zajel do vysokýho mýta. Takže bych si asi vyfoukal mozek jak píšete. A sralo by mě to foukání na silnici. Protože tam budu skoro pořád.

Naposledy editováno 13.07.2011 19:58:26

(reakce na) Cross Vs Integrální helma na Supermoto

13.7.2011 v 20:46 | Nahoru | #8
adosmoto> V tomhle případě jednoznačně integrálku .

Ale nevím, jestli jsi na tom seděl - KTM 690 má už rysy motárda - (sám jsem nato koukal jako na takový mezistupeň, který mě nezabije náklady, a můžu jet po ose). ALE :)… vyzkoušej si na tom sedle ujet 100 km ;o), abys nebyl překvapený, co to udělá se zadkem ... na dlouhý projížďky to není… Vyblbnout se kolem komína. Nakonec jsem to zavrhnul: p. Nikam daleko na tom nedojedeš a není to úplně ono :).

A ještě jeden poznateček - mám sice XT (těžký, nevýkonný motard), ale i tak to má něco společného. "Hravost" v zatáčkách :) a příšerný utrpení na rovinkách. Jet 150 je nudný záhul + se to tváří, že už tomu rupne karter ;o) a vždy se modlím, aby přišly zatáčky … Jezdím naštěstí úmyslně kolem komína po zatáčkách + teď jsem objevil kouzlo na trati . Jinak bych se podělal, kdybych na tom měl někam cestovat po republice :). Obecně si myslím, že motorky tohohle typu jsou jen a pouze na styl jízdy "plyn & brzda“… nic jiného . Jízda konstantní rychlostí je nudná… proto když jedu chvíli po rovince, vymýšlím kdejaké kraviny, abych se zabavil. Nemá to rychlost, ale má to obratnost - rozhlédni se dobře, kde budeš jezdit a co od toho čekáš . Vybírej tedy dobře … Tyhle motorky jsou supr do města a na klikaté okresky… na nic jiného to není (občas nějaký kousek dálnice přežiješ, ale nemáš tam dostatek výkonu a po chvíli ti brní ruce…) . (můj osobní názor, každý se nato dívá jinak…)

Tak šťastnou ruku a pak napiš, co jsi vybral :).

Cross Vs Integrální helma na Supermoto

13.7.2011 v 21:35 | Nahoru | #9
Breakpain: Hmm vím vím. Já právě chci něco lehkého, né zas tak šibeničního na servisní interval. Ale chtěl bych aby to nebylo zas těžký a rád bych na tom ujel třeba i nějakou dálku, když bude potřeba. Ale tyto všechny věci nejde dát dohromady. Tak budu muset objetovat jednu. Většinou jezdím kolem komína,( do 100 km) Silnice na to tady máme. Ale jestli mě časem chytne jezdit větší dálky tak nevím no. CHtělo by to pak 2 mašiny. Xt 660 x se mě líbí moc ale jen ta váha mě mrzí

Cross Vs Integrální helma na Supermoto

13.7.2011 v 21:37 | Nahoru | #10
Ale na 100% chci jít pryč ze supersportů. Co ale koupím za enduro-motarda nevím. Jsem z toho zamotanej. Do jara času na přemýšlení a šetření dost.

1 reakcí na tento příspěvek Cross Vs Integrální helma na Supermoto

14.7.2011 v 08:17 | Nahoru | #11
Co vím,tak se dělají i čistě motardový přilby,ale třeba by se to dalo udělat i tak,že by se z motokrosový sundal ten kšilt nahoře,což u mojí helmy jde a vypadá to jako integrálka,akorát jsou tam brejle no...

(reakce na) Cross Vs Integrální helma na Supermoto

14.7.2011 v 09:09 | Nahoru | #12
Yamalhář> Tady ale nejde o kšilt :), to přežije i když bude jezdit v provozu :). Jde o to, že tam fučí šíleným způsobem. To je účel, ale pokud cheš "cestovat", jezdíš vyšší rychlostí převážně, tak je to na škodu ;).

Cross Vs Integrální helma na Supermoto

16.7.2011 v 19:07 | Nahoru | #13
Tak to se omlouvám,asi jsem dobře nepochopil otázku

Cross Vs Integrální helma na Supermoto

4.9.2011 v 20:51 | Nahoru | #14
Ados, integrálka je do terénu na hovno, jel jsem zatím dvakrát a opravdu to není ono, možná tak jezdit s otevřeným sklem, jinak se to nedá, lilo ze mně tak, že mně to teklo po ksichtě, neskutečnej mazec, nikdy jsem nebyl na silnici tak zničenej :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist