globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suzuki DR 350 R dotazy
12.7.2011 v 20:35
Zdravím, tak jsem si koupil to DR 350. A mám problém se startováním, nechcete mi nekdo dát nějaký tip jak startovat? a jak pracovat s tím dekompresorem? :)

A ještě mám dotaz, když jedu a chci třeba podřadit a chytnu spojku tak motor jakoby zdechne, ja podřádím, pustím spojku a strašně to cukne, jakoby se motor zase nastartoval ale tahem kola. Dokonce mi to takhle jednou chcíplo, že se kolo už neprotočilo ale smyklo... ani se nedovím. I na volnoběh to začalo hůř držet ale to vše až doma asi po ujetí 5KM. Moto má nějaké štelování volnoběhu... takové jakoby lanko s kterým když pootočím, tak se zvyšuje volnoběh, nemůže to být tím že se mi to za jízdy pootočilo a kvůli tomu mi to chcípá?

Za odpovědi a rady děkuji.

Jo a ještě, když uberu plyn z xxx otáček tak mi docela praská ve výfuku, je to normální?

Naposledy editováno 12.07.2011 20:37:14
Předchozí
1 2
Následující

Suzuki DR 350 R dotazy

12.7.2011 v 20:45 | Nahoru | #1
čau Já startuju tak ,že pustím benzín ,zapnu sytič ,pak zmáčknu páku dekopresoru pomalu prošlápnu ,zase zmáčknu dekomp. a pomalu prošlápnu tak to udělám třeba 4x ,pak zapnu zapalování a prošlapuju startpáku (už bez dekopmresoru)dokud neucítím největší tlak ,pak silou prošlápnu a většinou hned chytne když ne tak opakuju dokud nechytne

Suzuki DR 350 R dotazy

12.7.2011 v 21:29 | Nahoru | #2
Nomex: Se startováním pákou ti neporadím, 4T jsem nikdy nenašlapával. Co jsem tady vyčetl, tak žádný univerzální způson není a každý má nějaký ten svůj grif. Mě ty grifi přijdou docela zvláštní, protože když jsou motor, zapalování a karburátor dobře seřízený, neměl by být problém, motor nastartovat. Ale to je jen teorie .
Jinak to je to DRko, co o něm napsal c.j.
"To je dobrá náhoda, je to motorka od kluka odtud Jednou jsem se s ním byl projet, dokonce jsem na ní i jel. Bylo to před rokem, kdy jsem měl ještě XLR250. Jel se mnou jen jednou, pak už ne, že takové šílenosti nejezdí.. Tu motorku si nějak koupil na půl s bráchou, ale jelikož dodělvá výšku a zároveň pracuje (jako profi fotograf) a navíc se odstěhoval na byt, tak motorku už rok nemá čas.. Původně za ní chtěl více, proto je v inzerci dlouho. Konkrétně tahle motorka jela velice pěkně, motor jen ševelil, je to eRková USA verze, nejlehčí model ze všechy vyráběných DR350, má plastovou nádrž, nemá od výroby budíky, blinkry, spínačku.. a přesto je takhle homologována k provozu. Je o 17kg lehčí než běžné verze. O motorky se stará pečlivě, předtím měl CR250. Já měl jen problém ji nakopnout, mu to šlo napoprvé..."
Pokud na ní nikdo dlouho nejezdil, mohl by to dělat klidně starý benzín.
To "takové jakoby lanko" je nejspíš na seřízení volnoběhu, když otočíš po směru ručiček, přidáš volnoběh a naopak.
Pokud to po ubrání plynu nějak střílí do výfuku, mohla by být chudá směs. To tím volnoběhem nevyřešíš. Nejdřív začni od dobrýho benzínu, čistýho vzducháče a potom se až dej do nějakýho seřizování.
Já jen nechápu, že seš xtý, kdo si koupí motorku a hned potom, co si ji odveze domů, řeší problémy se základními problémy, jako je startování a běh motoru. To sis to nemohl víc projet, nechat motor pořádně ohřát,...???

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR 350 R dotazy

12.7.2011 v 21:39 | Nahoru | #3
Startuje to skvěle, když kopnu tak na poprvé... ale nevím kdy je ta správná chvíle kopnout... někdy to jde moc na prazdno a někdy zase nejde, protože mi původní majitel říkal že je místo kde se kopat nepoporučuje, že je to moc velký tlak a že by se u toho DR mohlo vylomit něco v tom kickstartu.. Motor jede taky perfektně akorat na posledni jízdě mi to udělalo to co jsem napsal, tak nevím jestli to není tím že se mi přešteloval ten volnoběh ale tomu se mi neche moc věřit.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR 350 R dotazy

12.7.2011 v 21:40 | Nahoru | #4
Tak to je divné.. Zvyš prvně volnoběžné otáčky.

K manuálnímu dekompresoru - pokud motorka déle stála, tak ho zmáčkni, prokopni 4-5x motor. Pusť dekompresor, pomalu šlapej startpákou (asi budeš muset 2-4x) dokud nenajdeš horní úvrať - místo s největším odporem, pak opatrně zatlač na páku, dokud ten největší odpor nepřekonáš a až pak na to skoč silou.

Já měl na této DR problé ms tím, že jsem jako by šlapal do prázdna a motor neprotočil Tvrdil mi, že musím kopnout rychleji a je pravda, že když on to kopl jako by "s rozběhem " tak mu to chytlo napoprvé.. Stejně startuje kámoš KX125, taky při normálním kopnutí to jako by přeskakuje přes zuby, musí se to udělat fakt rychle, jinak nezabare.. Na XR stačí se na páku postavit a chytne..

(reakce na) Suzuki DR 350 R dotazy

12.7.2011 v 21:44 | Nahoru | #5
c.j.> tak tak... někdy to jde na prazdno, a někdy to blafne uplně hned... mu to blaflo hned a pokaždé... to startování problém nedělá to se prosťě musím naučit.. ale vrtá mi hlavou proč mi to chcípá když zmáčknu spojku... asi to bude ten benzín protože když jedu na co nejmenší plyn, uplně fakt brnkám tak moto dost cuká jako by šlo a nešlo palivo...

(reakce na) Suzuki DR 350 R dotazy

12.7.2011 v 21:47 | Nahoru | #6
Nomex> Tak to jsem asi špatné pochopil, jak jsi napsal "I na volnoběh to začalo hůř držet ale to vše až doma asi po ujetí 5KM."
Ohledně toho startování ti líp poradí, kdo s tím má zkušenosti. Já bych asi nešlapal před horní úvratí při druhý době - stlačení. Postavit to na horní úvrať a šlápnout, aby motor dostal nějakou setrvačnost a kick při tom nebyl tak namáhaný.

Suzuki DR 350 R dotazy

12.7.2011 v 21:50 | Nahoru | #7
A na neutrál to volnoběh udrží? To chcípá jen za jízdy po zmáčknutí spojky?

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR 350 R dotazy

12.7.2011 v 21:51 | Nahoru | #8
no podobně mi motorka v nízkých otáčkách škubala, když byla moc vysoká hladina benzínu v karbci a motor se tím vždy utopil a zakuckal..

Suzuki DR 350 R dotazy

12.7.2011 v 21:55 | Nahoru | #9
vyčistit a seřídit karburátor, k tomu startování jak píšou kolegové, stačí najít kompresy kdy jsou oba ventily ve střihu a šlápnout, pokud máš dobře seřízený dekompresy nic překonávát nemusíš protože ti to při sešlápnutí start páky přiotevře výfukový ventil a odpor se sám zmenší, a ktomu rýchlímu sešlápnutí, aby to vůbec zabralo je taky kravina mám oba dva stroje jak DR tak Kx a ať šlapu sebepomaleji tak furt zabírá, to jste měly prostě vypíčený ten start segment

Naposledy editováno 12.07.2011 22:11:43

(reakce na) Suzuki DR 350 R dotazy

12.7.2011 v 21:58 | Nahoru | #10

c.j. píše: no podobně mi motorka v nízkých otáčkách škubala, když byla moc vysoká hladina benzínu v karbci a motor se tím vždy utopil a zakuckal..



Tak tak to samí mi dělalo DR, krom snížení hladiny jsem musel i přetryskovat

Naposledy editováno 12.07.2011 22:25:29

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR 350 R dotazy

12.7.2011 v 22:23 | Nahoru | #11
Na volnoběh mi to dělalo taky, trochu jsem pootočil teď v garáži s tím štelovátkem volnoběhu tak uvidím, dnes to kopat už nebudu... zítra uvidím co a jak.

A ještě jeden dotaz, taky vám to tak topí? Mně úplně šíleňě koukám že jsou roztavené i boční plasty od výfuku, je pravda že tam nejsou ty oddalovátka ale topí to nehorázně... dojezdil jsem před dvěma hodinama a ještě teď je motor horký... Když jsem jezdil tak okolo motorky bylo tak 45°C :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki DR 350 R dotazy

12.7.2011 v 22:24 | Nahoru | #12
Nomex> tavící se plasty jsou taková bolístka DRka, já mám to samí, Seřiď si ten dekompres podle toho co píšeš bych typoval že ti moc nechodí

Naposledy editováno 12.07.2011 22:25:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki DR 350 R dotazy

12.7.2011 v 22:31 | Nahoru | #13
kawajawa> dekompres je OK... funguje jak má akorát prostě nevím kdy kopnout... z toho si hlavu nedělám, spíše mně štve to co jsem už zmiňoval.. ale možná zítra ráno to bude OK, uvidím no... je pravda že mi to chcíplo a už jsem to neskoušel.. dal jsem to rovnou do garáže.

(reakce na) Suzuki DR 350 R dotazy

12.7.2011 v 23:02 | Nahoru | #14
Nomex> jak už se psalo horní ouvrať - největší odpor motoru, pak dej startovačku uplně nahoru až uslišíš takový cvaknutí a sešlapnout, a měla by naskočit, mě sice nechcípala ale co půl kyláku začala kuckat, svíčky černý jak bota tak jsem to ochudil a bylo to v poho. Když vyčistíš karbec nic nezkazíš, můžeš mít přicpanou trysku takže při zavřeným plynu ti tam jde málo béňá a chcípne, nebo to jen zkus poštolovat šrouben na volnoběch a uvidíš.

Naposledy editováno 13.07.2011 09:04:48

Suzuki DR 350 R dotazy

12.7.2011 v 23:31 | Nahoru | #15
Jj, zatím díky všem. Zítra budu moudřejší.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR 350 R dotazy

13.7.2011 v 07:16 | Nahoru | #16
Ještě znova ke startování a horní úvrati - já zpočátku dělal velkou chybu, že jsem našel místo, kdy je největší odpor (tedy horní úvrať s kompresí) a pak jsem páku vrátil nahorua kopl vší silou proti tomu největšímu odporu.. Což je teda blbobst To je akorát na odrovnání startovacího segmentu. Ten největší odpor musíš prvně a kousek překonat, tedy dostat píst těsně až za úvrať, až pak dát start páku nahoru a silně kopnout Tak abys nedělal chybu jako já

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki DR 350 R dotazy

13.7.2011 v 09:00 | Nahoru | #17
c.j.> to je právě blbě seřízený dekompres, protože při vracení startpáky do výchozí polohy, bys měl slišet cvaknutí což znamná vracení, vypnutí dekompresu a při opětovným sešlapnutí ( píst v horní ouvrati - největší odpor) by měl dekopres opět sepnout a vymáčknout výfuk. ventil, takže bys měl startovat bez většího odporu, jinak hrozí prasknutí start. hřídele

Edit: ale tvůj spůsob startování používá vicero lidí a je fakt že každý má trochu jiný grif startování, dělal jsem stejnou chybu dokut jsem to neseřídil

Naposledy editováno 13.07.2011 09:03:27

Suzuki DR 350 R dotazy

13.7.2011 v 11:41 | Nahoru | #18
Hm.. tak jsem to vytáhl.. a nešlo to nakopnout ani za boha... 10 minut jsem zkoušel tak jak říkáte.. horní úvrať jsem překonal a hned dal startpáku nahoru a kopnul... nic... ani za boha ani neškytla... tak jsem to teda roztlačil.. chytla hned ale ejhle.. ani ta spojka už neblbla.. ujedu 200 metrů uplně lehounce abych to alespoň trochu zahřál a spojka začla zase blbnout.. Jedu.. chci podřadit.. chytnu spojku.. podřadím.. pustím spojku a motorka škubla jak bych zmáčknul přední brzdu a pak se rozjela.. jenže tím škubnutïm dost spomalila.. tak začala škubat jako by nebylo palivo.. no pak mně to dostalo když jsem jel a podřadil do zatáčky nejže jsem byl na prašné cestě a zadní kolo šlo do smyku a už se neprotočilo.. start taky nešel tak jsem to roztlačil ale hned mi to po zmáćknutí spojky chiplo.. tak nevím no.. kupoval jsem moto s tím že chci jezdit a ono se ukazuje že asi jezdit nebudu..

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR 350 R dotazy

13.7.2011 v 12:54 | Nahoru | #19
to je jak já , koupil jsem pojizdnou, dovezl domu a už se to sralo, dva měsíce oprav a 12 klacku k ceně motorky, zkontroluj si jak ti teče benzín z nádrže, demontuj kohoutek vyčisti sítko a karbec nejlépe ultrazvukem, chcípání na volnoběch způsobuje nedostatek přísunu paliva a špatné seřízení což se bez čištění paliv. soustavy neobejde, než jsem přišel na to jak to startovat, tak jsem natom hopsal i hodinu než blafla bohužel roztlačit 6tistovkový kladivo zcela nemožné, špatný starty dělají taky zasraný a rozhozený karbce.

Naposledy editováno 13.07.2011 12:56:15

(reakce na) Suzuki DR 350 R dotazy

13.7.2011 v 13:40 | Nahoru | #20
Tak už asi vím čím to je... jsem idiot a když jsem zkousěl otačet tim štelovatkem volnoběhu tak jsem se na to koukal zvrchu... seděl jsem na moto a samozřejmě že jsem točil ve směru ručiček :D... no takze jsem to v podstate pridusil jeste vic... a ted to mam absolutne rozstelovane. Nevite jak to nastavit?

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR 350 R dotazy

13.7.2011 v 15:09 | Nahoru | #21
no to je konec, jestli to myslíš tak že při pohledu z vrchu si točil po směru hodin tak jsto povoloval a tím snižoval otáčky volnoběhu což znamená že když budeš točit protisměru hodinových ručiček (při pohledu z vrchu) tak to budeš utahovat a zvyšovat tím volnoběch, to zvládne i 5 letý dítě. Nastavení volnoběhu je v podstatě jen náklon klapky nebo přizvednutí šoupátka, nexistuje snážší úkon na motorce snad krom povolavání šroubku a tankování či nafouknutí pneumatik

(reakce na) Suzuki DR 350 R dotazy

13.7.2011 v 15:11 | Nahoru | #22
kawajawa> Já vím prosťě jsem si to neuvědomil... ted hlavně jak to nastavit zpátky.. chytnout mi to nechytne... a pri roztlaceni to chcipne...

Suzuki DR 350 R dotazy

13.7.2011 v 20:01 | Nahoru | #23
roztlačit, jak ti chytne tak ji podrž plynem, a šroub vyšroubuj tak aby se ti udržela v chodu bez přidávání plynu a pak už jen povolovat aby otáčky klesly tak na 1500-1200rpm, nevím přesně kolik má mít na volnoběch. Prostě a jednuduše aby nechcípla, jak fichtl vždyť je to u všech karbeců uplně stejný!

Naposledy editováno 13.07.2011 20:02:27

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR 350 R dotazy

13.7.2011 v 20:31 | Nahoru | #24
Tak jsem to teda nastavil a bylo to tím, ale po ujetí 2km, má Moto zase tendenci zdechnout pri pridrzni spojky.. je mozne ze se to jizdou pomalu a samo otaci?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki DR 350 R dotazy

13.7.2011 v 22:33 | Nahoru | #25

kawajawa píše: to je právě blbě seřízený dekompres, protože při vracení startpáky do výchozí polohy, bys měl slišet cvaknutí což znamná vracení, vypnutí dekompresu a při opětovným sešlapnutí ( píst v horní ouvrati - největší odpor) by měl dekopres opět sepnout a vymáčknout výfuk. ventil, takže bys měl startovat bez většího odporu, jinak hrozí prasknutí start. hřídele

Edit: ale tvůj spůsob startování používá vicero lidí a je fakt že každý má trochu jiný grif startování, dělal jsem stejnou chybu dokut jsem to neseřídil



U XR ale myslím nijak seřídit dekompresor nejde Ale co já vím, jsem v tomhle celkem mimo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki DR 350 R dotazy

13.7.2011 v 23:41 | Nahoru | #26
c.j.> ač jsem zaměstnancem Hon.y, taky nevím jak to vypadá u XR protože dělám Marinu lodní motory, stabyláky atd. ty mají automatický dekompres zabudovaný přímo ve vačce je to jen tokový závažíčko který při startování vymačkává ventil a po nastartování se odstředivou silou sám vypne, pokud ti k hlavě nevede žadný lanovod tak to bude obdobné provedení a to se nastavuje seřízením ventil. vůle.

nomex: možný je všechno ten štolovák by měl být jištěný pružinkou, která by měla zabraňovat jeho vytáční, samozřejmě volnoběh musíš seřídit na teplým motoru, protože po zahřátí má motor chudší směs než studený a tím se ti mění i jeho chod.

c.j. co jsem koukal na rozkrez XR tak na pravý straně, pokud na to koukám správně, ventil. víka máš páku dekompresu, za kterou tahá lanko, a tam se to nastavuje dorazem lanka.

Naposledy editováno 14.07.2011 00:03:17

(reakce na) Suzuki DR 350 R dotazy

14.7.2011 v 00:03 | Nahoru | #27

kawajawa píše: ač jsem zaměstnancem Hon.y, taky nevím jak to vypadá u XR protože dělám Marinu lodní motory, stabyláky atd. ty mají automatický dekompres zabudovaný přímo ve vačce je to jen tokový závažíčko který při startování vymačkává ventil a po nastartování se odstředivou silou sám vypne, pokud ti k hlavě nevede žadný lanovod tak to bude obdobné provedení a to se nastavuje seřízením ventil. vůle.



Jo, tak u XR to je stejně.. Sice jsem ještě neměl dole ani ventilové víko, ale je to tak jak píšeš, na vačce je nějaký automatický dekompresor, takové kolečko ve kterém je asi něco jako odstředivá spojka, nebo to zábažíčko.. Ventily seřízené mám správně. No dost hondy, mě to startuje, vyřeště tu jeho DR

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki DR 350 R dotazy

14.7.2011 v 00:04 | Nahoru | #28

kawajawa píše:

co jsem koukal na rozkrez XR tak na pravý straně, pokud na to koukám správně, ventil. víka máš páku dekompresu, za kterou tahá lanko, a tam se to nastavuje dorazem lanka.



To mám zcela (jako 90% majitelů XR) odpojené, protože to má i automatický dekompresor na vačce.

(reakce na) Suzuki DR 350 R dotazy

14.7.2011 v 00:17 | Nahoru | #29
c.j.> o to se snažím

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki DR 350 R dotazy

14.7.2011 v 07:11 | Nahoru | #30

Nomex píše: Tak jsem to teda nastavil a bylo to tím, ale po ujetí 2km, má Moto zase tendenci zdechnout pri pridrzni spojky.. je mozne ze se to jizdou pomalu a samo otaci?



To mi je fakt hodně zvláštní.. A jak se chovají volnoběžné otáčky po zahřátí? Když to začně chcípat po zmáčknutí spojky, tak by to logicky nemělo udržet ani volnoběh na neutrál, je to tak?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
DR 350 těžké nastartovat / špatně s... Suzuki DR 350 Jakuub_CZ 17 12.9.2023 v 17:38 Hrosin
Suzuki dr 350 hlava Suzuki DR 350 Repsolis 4 4.4.2022 v 09:08 Pedl
Zapojenie otackomera suzuki dr 350 Suzuki DR 350 820825 4 22.8.2021 v 00:30 combust
Suzuki dr 350 Suzuki DR 350 Simon456 6 18.4.2021 v 14:00 vlkivo
Jakou motorku Suzuki DR 650, Suzuki DR 350, Honda XR 400, Yamaha T... Ales5 19 27.12.2020 v 10:06 Palomoto


TOPlist