bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: cena laku
30.6.2011 v 14:09
Nemůžu nikde najít kolik by mi přibližně stálo nalakování motorky doma, když bych si barvy nechal namíchat a pistoli už mám. Nemá někdo zkušenost?

cena laku

30.6.2011 v 14:41 | Nahoru | #1
Podle kvality koupené barvy... + tmely, ředidla, leptadlo na plasty..... nech si to nalakovat, doma to akorát sprasíš...

cena laku

30.6.2011 v 14:45 | Nahoru | #2
Takže chceš vědět jen cenu barvy?
Stříkat si to budeš doma?
Tak to by možná nebylo špatný dojet s moto k lakýrovi, ať koukne na plochu která se bude stříkat a podle toho Ti namíchá barvu.
Jinak pak záleží jaká je to barva apod. (ne jestli červená nebo modrá, ale výrobce)
Co si pamatuju, tak deci barvy bylo okolo 2stovek, ale je to takový odhad, už je to dlouho co jsem kupoval..

cena laku

30.6.2011 v 14:47 | Nahoru | #3
Jo, pak je otázka jak je psáno výše, zdá bude plnič, tužidlo atd..

cena laku

30.6.2011 v 15:18 | Nahoru | #4
Na nějaký lakování bych se vykašlal a dal prachy radši do benzínu. Takovou motorku máš stejně na chvilku.

cena laku

30.6.2011 v 19:30 | Nahoru | #5
Je hezké jak někomu dokážete pomoci.

Hele není to zase tak těžké, ale potřebuješ opravdu hodně velkou praxi! Já jsem začínal v 15, první výsledky opravdu vyhozené peníze... stékance, krupice, prach v laku, voda atd.

Postupem času hledání na internetu, kontaktováním odborníků atd jsem už celkem věděl co a jak a i mé výsledky se tomu začali podobat. Nakonec jsem dopadl tak že mi je skoro 21 a lakuji pro lidi kolem celé Ostravy a to za peníze. Viz má inzerce v bazaru na levné lakování.

Takže k věci, nevím jaký máš kompresor ani pistoli. Ale řeknu na rovinu že na domácí nástřik pár kapotáží a nádrže i bohatě postačí levný 24L kompresor, doporučím oleják. Má větší výkon a nepřehřívá se tak moc jako obyčejný motorák. S 50L kompresorem s 2 válci máš už vyhráno, zásoba vzduchu je dost velká a vytlačovací výkon také. Neznám malé kompresory které by neuživili stříkací pistoli stálým množstvím vzduchu při tlaku cca 3.5 baru které na stříkání potřebuješ (ne více.)
Zapamatuj si jednu věc, když už máš ten vzduch a tlak do té pistole v dostatečném množství musíš ho filtrovat od kondenzátu (olej, voda) který tam je obsažen. Takže řešení je naprosto jednoduché, odlučovač oleje na kompresor nebo v nouzi přímý filtr před pistoli (malá plastová baňka kterou koupíš i v dobrém obchodě s autolaky jako příslušenství.) Nejlepší je skombinovat oba tyto filtry a tím máš zajištěný čistý vzduch při stříkání.

Další věc je pistole. Na trhu jich opravdu už putuje hromady. Nemusíš mít zrovna SATAjet ale doporučuji se vyvarovat pistolím z Baumaxu atd. Celkem dobře se dá zakoupit taková Schneider na internetu z druhé ruky, někde jsem viděl i za slušné peníze Devibiss, celkem dobrý jsou i pistole značky ANI (itálie) Vše to jsou také profesionální značky a když prolezeš internet (Aukro, Bazoš atd.) Určitě najdeš i nový kousek kolem tisícovky.

No a k těm materiálům. Vezmu to nějak od začátku... po demontování dílů je musíš očistit od hrubých nečistot a mastnoty. Takže teplá voda, jar, na hrubou mastnotu použiješ aceton a hadru. Dále ty díly musíš rozbrousit od starého laku (jestli jde o originál lak, a díly jsou v pořádku jako takové, myslím bez prasklin v plastu, dír atd) NEMUSÍŠ ubírat velkou vrstvu laku! Nebo i nesmíš, stačí pouze starý lak rozmatovat a je připraven pro aplikaci plniče. K tomu rozmatování použiješ brusný papír hrubosti P180 - P220. Jestli máš slušnou excentrickou brusku a použiješ brusné kotoučky máš vyhráno, jinak bohužel v ruce.

Takto rozmatované díly odmastíš, doporučuji kvalitní odstraňovače silikonu od výrobců Quickline nebo Dinitrol. Cena cca od 100 kč - 180 kč za litr (litr vystačí na celý motocykl bohatě.)

Díly si vhodně upevníš a nastříkáš plničem ve 2 vrstvách (mezi každou vrstvou necháš asi 10 minut pauzu.) Na takový motocykl si kup plnič v litrové plechovce s tužidlem od značek Dinitrol, Roberlo, Standox, Spies Hecker. Jiné značky plničů bych vážně NEDOPORUČOVAL! Špatně se stříkají díky své "tuhosti" na plastech praskají, špatně se brousí atd. Od takových levných Polských plničů jsem už vyrostl.

Po aplikaci plniče který se budeš snažit stříkat co nejvíce "do lesku" poprášíš ještě dodatečně všechny díly kontrolním černým sprejem který ti usnadní následovné broušení plniče a kvalitu povrchu (jde o černou matovku ve spreji která se jen velmi jemně napráší na ten plnič. Zakoupit můžeš přímo sprej který je takto označen, jako kontrolní nebo můžeš použít i obyč. sprej z drogerky.)

Po zaschnutí (doporučím 24 hod.) Vezmeš kýbl s vodou a brusné papíry "pod vodu" zrnitosti 800 - 1200 a budeš brousit plnič tak dlouho než neobrousíš tu černou matovku ze spreje pryč. V tu chvíli máš plnič v aspolutní rovině a připravený na lak. Případné přebroušení plniče na starý lak opravíš plničem ve spreji (SprayMax, Dinitrol.) Je to dosti častý jev na hranách. Tam jde plnič "do háje" i po dvou tazích brusným papírem. Takže takové místa zastříkneš sprejem a dále už nebudeš brousit. Ty spreje se dobře rozlévají a nevyžadují broušení povrchu.

No a konečné lakování? Pche... díly odmastíš, najdeš vhodnou místnost a jdeš na to. Bez boxu jsi ale nahraný! Metalíza se dá celkem hezky nastříkat ale bezbarvý lak (klarlak) je vždy problém. Prach, prach, prach. Nebudu to dále rozebírat, to následovné broušení bordelu P2000 ve vodě a leštění brusnými a leštícími pastami je za trest. Ideální barva na stříkaní v domacích podmínkách je UHS MaxMayer. Je to vlastně báze která se stříká přímo do lesku (bez nutnosti následovného přetáhnutí dílů bezbarvým lakem.) Problém je pouze v tom že metalízy v takovém provedení nejsou možné (jde o výběr z pastelových barev.) Někdo by možná řekl že tyto UHS laky jsou podobné svými vlastnostmi starým syntetikám. Případné doleštění bordelu není zase takový problém jako u metalízy (a není ani v tom UHS ani tak vidět.)

Takže abych to zhrnul:

Levný kompresor, hadice, odlučovače, pistole - 5000 kč
Brusný materiál - 750 kč (asi)
1l Odstraňovač silikonu (odmašťovadlo) - 180 kč
1l Plechovka plniče + tužidlo - 550 kč
400ml Plnič ve spreji - 130 kč
250ml Kontrolní sprej - 100 kč
400ml UHS Maxmayer + tužidlo + ředidlo - 1100 kč

+
Aceton na čištění pistole, míchací kelímky, ochrané pomůcky - 1000 kč.

Co na to říct? A to jde pouze o soupis ZÁKLADNÍCH věcí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spojkové lanko Yamaha TZR 80 Theunlucky 4 22.6.2022 v 23:03 Theunlucky
Nechytne a střílí z výfuku. Yamaha TZR 80 Fr0zen 6 1.6.2014 v 19:34 Fr0zen
Vibrace Yamaha TZR 80 David101 4 6.5.2012 v 15:11 David101
repase kliky Yamaha TZR 80 David101 2 4.5.2012 v 16:21 Beny.
škrábance na válci Yamaha TZR 80 David101 4 22.4.2012 v 22:10 kawajawa


TOPlist