paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Bridgestone R10
17.6.2011 v 13:11
Již dobu jsem jezdil Slicky Bridgestone, který mě vyhovovaly super gripem a dostatečnou životností. Z toho důvodu jsem dlouho váhal, jestli mám testnout R10-ky, nebo zůstat u osvědčenýho. Nyní toho ale vůbec nelituju, a pokud bych měl koupit gumu na okruh, tak nezaváhám ani na vteřinu. Opět ze mě vypadne název R10!
Na brzdách….
Pro ježdění v Mostě jsem zvolil zadek tvrdší, směs Type 2. Mám rad, když při náletu do zatáčky zadek pod brzdama kontrolovatelně klouže. Je to pak super pocit Kontrolovatelný je zde psáno naschvál, protože smyk ovládáte brzdou předního kola a pracováním těla. R10 vám přesně dává informaci, co se tam na zadku děje. Když máte měkčí směs, tak má pak tendenci gripem pořád držet, ale v určitý moment povolí. V tu chvíli ale kolo poskočí a stroj to trochu nakopává. Jde o to, co komu více vyhovuje. S tvrdší směsí mám větší zpětnou vazbu a dá se tím i parádně nasměrovat motorka do zatáčky- zatočit. Dřív jsem byl trochu nedůvěřivý k tvrdším směsím, ale úplně zbytečně.
Na koleni….
Co mě ale vyrazilo dech, jak se sklápí! Stačí mrknout do zatáčky, do který to chcete ponořit a než to domyslíte, tak vám kolenní slider prořezává asfalt! Toto jsem ještě nezažil, s jakou lehkostí se motorka dostane úplně sama do hlubokýho náklonu. Pozor, nepleťte si to s negativním projevem, kdy vám motorka padá do zatáčky a pak jí nemůžete zase překlopit do další, nebo se jí nechce narovnat. Tady je každá vlásenka na okruhu vyhranou, pokud máte R10! Jak lehce bez vynaložení síly šly gumy do brutálního náklonu, tak rychle je převrátíte zase na druhou stranu. Jel jsem hodně gum od mnoha výrobců, ale tady jen těžko naleznete plnohodnotného konkurenta. Za tuto vlastnost pak budete sakra vděčný, až se budete snažit vyškrábat poslední sekundu z vašich stopek, které nemilosrdně valej svůj zběsilej čas. Protože když se dostanete na nějaký okruhový čas, tak koumete, kde by se dalo ještě porychlit. Zrovna rychlý pohazování mezi zatáčkami v rychlém sledu je jedna z možností. Čím rychleji se dostanu do náklonu, tím rychleji zatáčku projedu, tím dříve můžu dát full gas! V náklonu jsou perfektně stabilní, i když je již vidět, že mají pár desítek hard kiláku za sebou. A to mě věřte, nechtěl bych být reinkarnován v Zedovu zadní gumu Pod plynem ani ve sjetým stavu nemají problém si udržet vámi zvolenou stopu. Zpětná vazba od směsi je perfektní.
Pod plynem pryč ze zatáčky….
Teď se děje pravej opak s klouzáním! Ač je Hard, tak drží jako přilepená! Již z hlubokýho náklonu můžete za to tahat jako čert a zadek drží. Ve vracečce před cílovkou, kde je zvlněnej povrch cítíte, jak se trochu dére ven, ale dává vám dokonalou zpětnou vazbu! Toho ale musíte už pěkně rvát. Žádný trhání, uskakování náhlej pohyb do strany- nic. Prostě držíte plyn a užíváte si to, jak to dobře borci upekli. Vážně super! Druhý den na okruhu toho měla moje guma odpoledne už tak akorát na moje zápěstí nenasytný na rychlost. Tam už jsem dostal najevo, jako že „naše dobrý časy jsou u konce“. Při výjezdu ze šikany za cílovkou mě chtěl zadek předjet a to docela rychle. Již od začátku jsem ale cítil, jak se hrne zadní guma ven a vy ale máte dostatek času s tím něco dělat. Trochu jsem jí pomohl uvolněním změnou jízdní pozice a krásně se zase chytla. Prostě paráda. Již jsem toto párkrát zažil a myslel jsem, že mám „bláto na hřišti“. Tady to nebylo tak děsivý, ale krásně plynulý. Beru to jako soukromý rozhovor s panem Bridgem o tom, jestli nepřemýšlím o novým zadku No, nakonec jsme se domluvili a šel jsem koupit do závodu novou. Všichni již ale víme, jak to dopadlo. Pokud by člověk netlačil pak na pilu, tak se dá na takto sjetý gumě najezdit ještě pár rozjížděk- úplně v klidu…. V každým případě jí už mám zase obutou a budu jí trápit ještě na silnici.
Předek….
Směs je super A1, vypadá jako nová. Nekonalo se žádný trhání na bocích při brzdění v náklonech, jak jsem s tím měl někdy problémy. Žádný okap vzniklý úbytkem gumy. Její grip mě nikdy nezklamal- ani jednou. Řízení je s ní jako po kolejích a je krásně klidná. Hlavně její tvar a konstrukce má za následek tak perfektní ovladatelnost stroje a hravé sklápění, který jsem si zamiloval.
Jak jsem to foukal….
No, normálně vzduchem Předek 2,1 a zadek 1,9- za studena. Absolutně žádnej trabl, který by mě vedl ke změně tlaku nebyl, tak nebyl důvod s tím laborovat.
Uf, co k tomu dodat? Kupte si je a uvidíte, že nekecám! Za mě palec nahoru.

Ať vám to jezdí……


1 reakcí na tento příspěvek Bridgestone R10

17.6.2011 v 13:29 | Nahoru | #1
reklama?

(reakce na) Bridgestone R10

17.6.2011 v 13:52 | Nahoru | #2

Duritio píše: reklama?



ale né.. vubec né... naopak..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1198, 1199] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35943 Včera v 21:27 LukynO17
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 20, 21] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 627 10.6.2024 v 14:51 Kubik19
Yamaha R1 teče voda z chladiče Yamaha YZF-R1 Blacky94 1 8.6.2024 v 19:47 Blacky94
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 StillFlyingMust 6 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf


TOPlist