globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Volnoběh WR 400F ´98
9.6.2011 v 20:40
Zdravim,
po kratke dobe mam dalsi problem. Zahrata motorka mi na volnobeh nedrzi otacky,a chcipa. Tak jsem ,,odborne,, zacal kroutit tim koleckem dole na karburatoru,kterym by se to jakoze ,,melo stelovat,,. Ze jsem to nejspis uchlastal,protoze uz jsem to nenastartoval,o tom se rozepisovat nebudu.Zajima me,
1) Kdyz jakoze kroutim koleckem doprava,tak se deje co?Otacky se zvysujou nebo snizujou?
2) Ma se to stelovat pri nastartovane motorce?
3)Kolik otocek a z jake vychozi pozice,je idealni nastaveni?
4) Kdyz jsem s tim otacel,tak mi prislo ze s otackama se nic nedelo,ale kdyz jsem ,,dotocil,, kolecko uplne doprava,tak se mi plynova rukojet jakoby zasekla.

Mozna staci,kdyz mi vysvetlite jak to mechanicky funguje,a ja z toho vyvodim zavery. To nejak ,,napina,, lanko od plynu,nebo co to presne dela?

1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh WR 400F ´98

9.6.2011 v 21:07 | Nahoru | #1
šteluje se při zahřátým motoru, tím šroubem šteluješ poměr vzduchu a benzínu, když ho dotáhneš tak je to špatně, má se dotáhnout a povolit většinou bývá kolem dvouch otáček ale ovlivňuje ti to hodně věcí o kolik to povolíš jako je tryska, poloha jehly, jestli máš laďák atd. pokud nevíš jak to nastavit tak se v tom nehrab a dej to někomu kdo se v tom vyzná
jinak když ten šroub dotáhneš tak to ochuzuješ povolíš obohacuješ pokud si to uchlastal tak to zkus ochudit

Naposledy editováno 09.06.2011 21:13:03

1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh WR 400F ´98

9.6.2011 v 21:22 | Nahoru | #2
Diky moc za odpoved.
Vsechno mam seriovy,tak mi prosim nekdo poradte kolik otacek presne na tomhle karburatoru tam ma byt.
Jo,jeste jsem si vzpomnel....
Jestli se sem podiva nekdo kdo jezdi tohle stary WR....
Po kazde kdyz prijdu do garaze druhy den po projizdce,mam pod motorkou skvrnu.Par kapek,nic hroznyho. Ale neni to olej,jako benzin to taky nesmrdi,a voda v chladici mi neubyva (o brzdove kapaline snad psat nemusim :D ).To je zahada,co? :D Muj tip je,ze to je benzin z nejakych prepadu nebo nejakej nespalenej proste.
Mate to nekdo?

(reakce na) Volnoběh WR 400F ´98

9.6.2011 v 21:34 | Nahoru | #3

Wanderlei píše: Diky moc za odpoved.
Vsechno mam seriovy,tak mi prosim nekdo poradte kolik otacek presne na tomhle karburatoru tam ma byt.
Jo,jeste jsem si vzpomnel....
Jestli se sem podiva nekdo kdo jezdi tohle stary WR....
Po kazde kdyz prijdu do garaze druhy den po projizdce,mam pod motorkou skvrnu.Par kapek,nic hroznyho. Ale neni to olej,jako benzin to taky nesmrdi,a voda v chladici mi neubyva (o brzdove kapaline snad psat nemusim :D ).To je zahada,co? :D Muj tip je,ze to je benzin z nejakych prepadu nebo nejakej nespalenej proste.
Mate to nekdo?


kohout zavíráš ?

Volnoběh WR 400F ´98

9.6.2011 v 21:54 | Nahoru | #4
Zaviram.

Volnoběh WR 400F ´98

9.6.2011 v 22:03 | Nahoru | #5
může to bejt netěsností v karbenátku že ti to teče v tom případě by to chtělo rozebrat a zkontrolovat to
stačí malý množství bordelu a nemusí ti zavírat ten kosínovej ventil bo jak se tomu nadává přesně a pak ti to může chcát

Naposledy editováno 09.06.2011 22:06:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh WR 400F ´98

9.6.2011 v 22:20 | Nahoru | #6

Luk8sh píše: šteluje se při zahřátým motoru, tím šroubem šteluješ poměr vzduchu a benzínu,



neplet si sroub na bohatost se sroubem na stelovani volnobehu.Pise sroub s koleckem takze sroub na stelovani volnobehu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh WR 400F ´98

9.6.2011 v 22:23 | Nahoru | #7

Jindrs píše: neplet si sroub na bohatost se sroubem na stelovani volnobehu.Pise sroub s koleckem takze sroub na stelovani volnobehu


šroubem volnoběhu to ale neuchlastáš pouze zvýšíš bo snížíš otáčky tím šroubem bohatosti určuješ bohatost, ať se podívá radši na svíčku jakou má barvu

Naposledy editováno 09.06.2011 22:26:03

(reakce na) Volnoběh WR 400F ´98

9.6.2011 v 22:29 | Nahoru | #8

Luk8sh píše: šroubem volnoběhu to ale neuchlastáš pouze zvýšíš bo snížíš otáčky tím šroubem bohatosti určuješ bohatost


ale asi nevis jak to na WR vypada, sroubem bohatosti normalne tocit nemuzes je utopenej v dutine plovakovky kvuli mistu tam sotva strcis bit aby si s tim tocil a sroub s koleckem na volnobeh je taky na spodni casti.Takze at se tu nedohadujem at se majitel vyjadri cim tocil

1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh WR 400F ´98

10.6.2011 v 00:55 | Nahoru | #9
Tocil jsem tim sroubem ktery je normalne pristupny z boku v dolni casti karburatoru.
To ze jsem to asi uchlastal prosim nepovazujte za problem,to zvladnu
Ma ten volnobeh nejakou funkci na dekompresor? Prislo mi ze motor pri startovani ztraci kompresi kdyz jsem tim sroubem otocil uplne nadoraz.

(reakce na) Volnoběh WR 400F ´98

10.6.2011 v 07:27 | Nahoru | #10
Wanderlei> No určitě když točíš a je jedno jakým šroubem v karburátoru, tak to má vliv na dekompresor .
Pokud tomu rozumíš, jak koza ptrželi, tak to radši svěř někomu, kdo tomu rozumí (každý neumí všechno). Tady máš manuál a pokud to ti nstačí, tak ti s tím na fóru těžko někdo pomůže, zvlášť pokud o tom nemáš ani páru.
Moc tomu nerozumím, tak pokud se pletu, prosím o vlídné opravení . Je to přímý karbec a to, čím jsi točil je jen ovl. pro nastavení volnoběhu - tudíž, pokud si to zatočil ve směru hodinových ručiček, tak je to něco, jako když vezmeš za plyn a přidáš (možná, že se ti i na rukojeti udělala větší vůle. Tím jsi taky otevřel přívod vzduchu do motoru a proto jde lehčeji startovat.
Šroubek bohatosti bude nejspíš někde ze spodu karburátoru pod přírubou mezi karburátorem a motorem a jinak, než krátkým bitem se na něj nedostaneš. Nevím, jak je nastavená v základu, ale vyčteš to z manuálu (většinou 2 a kousek otáčky). Povolením šroubku (stačí třeba o půl otáčky) je směs bohatší a naopak.
Nevím jestli ten karbec nemá třeba i vzdušník, který bys mohl taky seřizovat, ale pochybuju (hledat v manuálu to nebudu). Víc ti k tomu nemá cenu říkat, protože kromě nastavení volnoběžných otáček a bohatosti směsi si stejně nic neuděláš - nastavení hladiny by pro tebe bylo asi moc náročný. Ideálně je karbec vyndat, vyčistit, provést základní nastavení a šup s ním zpátky. Polovičatý věci stojí za prd.
Pokud ti to nedrží volnoběh až po ohřátí, může to být i spousta jiných věcí, např. malá ventilová vůle, malá komprese, u KLX to dělá i střihlý pero na altíku, ....
Doporučuju nastavit volnoběžnou trysku na základ nebo jen třeba o 1/4 ot. povolit a to "kolečko", cos zatočil úplně do prava zase povolit a zatočit jen na dotek k ovládání šoupátka - to musíš vidět nebo cítit, když se podíváš tam, kde jsou na karburátoru ovl. lanka, nastartovat studený na sytič a po ohřátí doladit volnoběh. Pokud se problému nezbavíš, dovez to někomu, kdo tomu rozumí.

Volnoběh WR 400F ´98

6.12.2015 v 17:07 | Nahoru | #11
Zdarec,

tak co, poradil sis s tím volnoběhem?

Já s ním taky potočil :D a taky nepracuje. ted prostě jak vypnu sytič, začne chcípat a točení s volnoběhem tomu vůbec nic nedělá...

Volnoběh WR 400F ´98

7.12.2015 v 16:18 | Nahoru | #12
Tak nic chlapy. Mam vyřešeno, volnoběh nakonec fachá a je naladěno =)

Spíš mě teď mr*á zasra*ej šnek. Lanko ruplo a nejde vytáhnout ze šneka..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Trysky karbecu keihin fcr Yamaha WR 400F Bartwr400 5 3.3.2020 v 20:29 willypraha
yamaha wr400f Yamaha WR 400F Pida7777 3 4.7.2018 v 19:24 Pida7777
Převoz motorky Yamaha WR 400F Beauty 13 26.5.2018 v 09:05 Zed44
WR400 karburátor Yamaha WR 400F Martinzpekla 5 21.5.2018 v 12:06 mutagen
yamaha wr 400f Yamaha WR 400F jann250 3 10.4.2018 v 19:00 Dolph-cz


TOPlist