globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: návrh vlastního výfuku
 
7.6.2011 v 17:03
Zdravím,
mám v plánu si trochu poladit motorku a chtěl bych si udělat laďák, resp. laďákz na xtz 660 tenere (08). Nevíte prosím někdo o nějakým programu, který dokáže udělat třeba 3D model a z toho poté jednotlivé rozvinuté pláště výfuku? S tím souvisí i další otázka, jak by asi tak měl nejlépe výfuk vypadat uvnitř? Jestli máte někdo nějaký tip, jak co kde najít, budu velmi vděčný. Určitě se najdou i chytráci, který mi sem napíšou, ať si ho koupím, ale říkám předem, že kupovanej nechci. Držím se hesla zlaté české ručičky :). Díkes moc za rady....

návrh vlastního výfuku

7.6.2011 v 17:07 | Nahoru | #1
kdysi jsem pracoval se SW - SolidWorks.tam těch možností je hafo.ale asi by to zvládnul i jiný sw

návrh vlastního výfuku

7.6.2011 v 17:14 | Nahoru | #2
Určitě by to uměl 3Dmax a viděl sem i solidní výtvory v Google SketchUp, ale to je proti 3Dmaxu nebe a dudy.

Naposledy editováno 07.06.2011 17:15:44

návrh vlastního výfuku

7.6.2011 v 17:16 | Nahoru | #3
Nechceš koupit, a chceš použít zlatý český ručičky....pak jedině ukrást

návrh vlastního výfuku

7.6.2011 v 17:25 | Nahoru | #4
SolidWorks, AutoCAD (a další CADy) ale s tím se za den nenaučíš

Naposledy editováno 07.06.2011 17:25:31

návrh vlastního výfuku

7.6.2011 v 17:36 | Nahoru | #5
ja delal svoji koncovku v Solid Works,
mam v planu udelat jeste jeden koplet celej ladenej
ale nemam nato momentalne vubec cas.
Uvnitr by mela byt takova vata vypadato jak dratenka na nadobi a
derovana roura.

návrh vlastního výfuku

7.6.2011 v 18:06 | Nahoru | #6
Myslíš program "Exhaust Designer Pro 5.2"?

Tomu nějak nerozumím...

Ladit výfuk (svody) pro 4 takt? Jsou na to sice empirické vzorce (zkusím je najít), ale dostaneš jen přibližné hodnoty průměrů a délky trubek. Program, který by komplexně řešil vlnění ve všech jízdních režimech a pro celou řadu motorů (2V, 4L, objem, tvar spalovací komory, úhel sevření válců), a to se ještě nebavíme o tvaru a spojení jednotlivých větví svodů (např. 4-2-1) myslím neexistuje. Určitě to interně řeší u Akrapoviče, s tím, že stejně nakonec udělají několik verzí, a ty na brzdě testují.

Pokud máš zkušenosti, tak se to delá tak, že si přibližně navrhneš, kudy povedou svody, nařežou se trubky (samo, že speciální tenkostěnné), naohýbají kolena a postupně to staví (brousí, svařuje a poopravuje) od motoru ke koncovce.

Pokud myslíš jen koncovku, tak bude levnější sáhnout po nějakém second-handu (pro moto stejného uspořádání motoru) a ten repasovat.

P.S. To chceš všechny kóty motorky poměřit v 3D a přenést do modelovacího programu a pak se stím 7 dní drbat, abys zjistil, že to musíš stejně v dílně upravit a přizpůsobit? Nebude to větší drbačka, než to poptat u Creptusu?

1 reakcí na tento příspěvek návrh vlastního výfuku

7.6.2011 v 18:15 | Nahoru | #7
To by bylo super:

Exhaust Designer Pro 5.2:
1. Select bike,
2. Year,
3. Options:
-a. super sound (select desired dB) + 10kW
-b. race + 15kW
-c. super-race + 20kW

Download data for plasma cutter (select: stainless steel / titanium), download data for CNC center (select type), download data for automatic welding machine. Done.



Hele, co kecám... na ohýbat Ti to mohu já... vžyť jsem Bender! a lepšího ohýbače nenajdeš!

Naposledy editováno 07.06.2011 18:24:26

návrh vlastního výfuku

7.6.2011 v 18:28 | Nahoru | #8
čtvrtka, kružítko, pravítko nejrychlejší a přesný jak prdel na hrnec (teda pokud máš zlatý ručičky)

(reakce na) návrh vlastního výfuku

7.6.2011 v 19:35 | Nahoru | #9

joro píše: To by bylo super:

Exhaust Designer Pro 5.2:
1. Select bike,
2. Year,
3. Options:
-a. super sound (select desired dB) + 10kW
-b. race + 15kW
-c. super-race + 20kW

Download data for plasma cutter (select: stainless steel / titanium), download data for CNC center (select type), download data for automatic welding machine. Done.



Hele, co kecám... na ohýbat Ti to mohu já... vžyť jsem Bender! a lepšího ohýbače nenajdeš!



Jo něco takovýho udělat to by sis přišel na slušný prachy

1 reakcí na tento příspěvek návrh vlastního výfuku

7.6.2011 v 19:58 | Nahoru | #10
snakeR46: Dělal jsem dva výfuky - ER5 a teď z jara na KLX 650. Na ER5 jsem ho dělal komplet, na KLX jsem použil starší ovál z inzerce původně na SV1000, ale zase jsem k tomu dělal svod. Druhý pokus s KLX už byl lepší resp. jsem naprosto spokojen, jen zvuk je dost ostrý a budu tlumit - jezdím hodně po lesích.
Koncovky mám nejradši originál, ale na obou moto mi příšerně pískaly a to fakt nedalo poslouchat.
Pokud mám být upřímný, všechno ti to zabere neúměrně mnoho času k efektu, který ti to přinese, tj. radost ze zlatých českých ručiček. Kdybych na KLX nemusel dělat i svod, tak bych koncovku asi radši koupil. Ale protože jsem měl ještě dost zbytků materiálu z první koncovky, tak mě to v úvozovkách moc nestálo.
A taky nevím, jak si na tom se zázemím dílny - svářečka na nerez nebo AL (nevím, z čeho to chceš dělat), ohýbačka na trubky, ...... Potřebuješ toho mraky a taky s tím musíš umět dělat.
SW ti opravdu stačí bílý papír, kružítko, tužka, guma.
Ohledně výpočtů si asi na mrtvým bodu a bude nejlepší, když se mrkneš na nějakou koncovku od renomovaných výrobců. Nejspíš zjistíš, že vnitřní perforovaná trubka má průměr cca 50mm na vstupu i výstupu, díry průměr 3mm, ...., délka koncovky bude cca 500 mm.
Já jsem udělal trubku kónickou, vstup 50 a výstup 38 mm a jak píšu, vyhovuje mi to. Spodek má sílu na rozdávání a vršek nevím, protože víc jak 5000 ot. jsem tam neměl. Izolaci koupíš za pár stováků v motokšeftu nebo můžeš použít sibral, který hodně vydrží, dál se používá šamotová a nerezová vlna a určitě spousta dalších jiných materiálů.
Pokud necouvneš ze svýho rozhodnutí, tak ti držím palce. Za mě doporučuju rozhodnutí přehodnotit a koupit již hotový výrobek a pohrát si třeba s jeho umístěním a nebo jinýma věcma - padáky, přídavný světla, ...
Tohle jsem například nakreslil v texťáku OpenOffice (je to v měřítku 1:1, ale scanováním se to dost znehodnotilo ) . Potom jsem to jen okótoval a donesl na přesný vypálení. Je to příruba na ovál původního obalu z SV a sedí to na destinu mm .
Edit, obrázek nejde nahrát

Naposledy editováno 07.06.2011 20:01:50

(reakce na) návrh vlastního výfuku

8.6.2011 v 00:06 | Nahoru | #11
Janek> tak naprosej souhlas . Jsem vykopávka, ale tak jsem dělal první výfuk na svojí první motorce - ČZ 150 -dvoulauf dole. Chtěl jsem krosku, takže svést do jednoho a koncovku nahoře. Rozřezal jsem co se dalo a když jsem to přinesl mistrovi s prosbou na svaření, tak mi navrhnul, že to radši ohnem .
Možná jde o to, co chceš? Zvuk nebo výkon? Jestli zvuk, tak podle mě máš šanci se k něčemu dobrat. Jestli výkon, tak už na škole v roce 1991 mě učili, že přesně spočítat to nejde - spočítáš to tak nějak zhruba a pak ladit a ladit a ladit... Taky je to něco za něco. Věřil bych tomu, že nejlepší motocyklové fabriky nezaměstnávaj neschopný blbce, co neuměj udělat výfuk. Možná je jejich motivace trošku širší - výkon, spotřeba, decibely...
Co upravit nějakou stávající koncovku? - víc otevřeš, víc možná pojede (budeš měřit rozdíly na brzdě???) a přinejmenším kus práce už udělal ten před tebou...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist