![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
Chtěl bych se zeptat jak používáte brzdy?
Bavil jsem se s kámošem a on řiká že jsem blázen když používám přednostně přední brzdu(zadní jen nouzově(.
Jak je používáte vy?
ENejde vo to že bych neuměl brzdit, jde vo to jaký zvyk máte vy, to je nenormální chtěl jsem slyšet pouze zvyky(zkušenosti) a plno lidí mě tu pomluvá že nevim jak brzdit,zamyslete se nad sebou s tím pomlouváním!!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/10.gif)
Naposledy editováno 11.06.2011 08:47:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění-používání zadní vs přední
Čoproň píše: Na mojí motorce je drtivá většina váhy na zadním širokém kole. Proto brždění zadní brzdou má svůj význam.
Neříkám že ne! Rozhodně jsem pro používání zadní brzdy. Ovšem šířka pneu nemusí být žádná výhra
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/neutral.png)
Obecně hodně záleží na tom jakou silou jsi schopen danou plochu pneu zatížit a co jsi schopen z té pryže vyždímat... Ale do teoretických fyzikálních rozborů se teď pouštět nehodlám, možná mě doplní Dawe02
Maty_Kolin píše: Neříkám že ne! Rozhodně jsem pro používání zadní brzdy. Ovšem šířka pneu nemusí být žádná výhra
Obecně hodně záleží na tom jakou silou jsi schopen danou plochu pneu zatížit a co jsi schopen z té pryže vyždímat... Ale do teoretických fyzikálních rozborů se teď pouštět nehodlám, možná mě doplní Dawe02
Nehodlám předkládat nějaké grafy. To jen tak selským rozumem. Když mám na zadní pneu, naloženej bagáží a s baťůžkem možná 75% váhy a kolo je asi 2,5x širší než přední. Těžiště je taky hodně nízko a tak se tolik váhy dopředu při brzdění nepřesouvá.
Ono u sportovních motorek je to úplně jinak. Tam se při intenzivním brzdění zadní kolo úplně nadzvedává. Brzdit kolo, které je několik cm nad asfaltem pak asi nemá opravdu smysl.