globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brždění-používání zadní vs přední
 
4.6.2011 v 20:20
Ahoj bikeři
Chtěl bych se zeptat jak používáte brzdy?
Bavil jsem se s kámošem a on řiká že jsem blázen když používám přednostně přední brzdu(zadní jen nouzově(.
Jak je používáte vy?

ENejde vo to že bych neuměl brzdit, jde vo to jaký zvyk máte vy, to je nenormální chtěl jsem slyšet pouze zvyky(zkušenosti) a plno lidí mě tu pomluvá že nevim jak brzdit,zamyslete se nad sebou s tím pomlouváním!!

Naposledy editováno 11.06.2011 08:47:03
Anketa: Používám:
obě současně
41%
263
zadní
2%
10
přední
56%
365
Nebrzdím-já jsem blesk!
1%
9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění-používání zadní vs přední

17.6.2011 v 09:39 | Nahoru | #1

vsh píše: cau, pridam svuj nazor na brzdeni, at je z ceho vybirat.

popisovat budu system brzdeni na motocyklu typu sport/naked a jemu podobnemu (rozlozenim vahy, kvalitou brzd) na dobrem povrchu.

1) nejspis nepanuje pochybnost o tom, ze predni brzda je ucinnejsi, nez zadni.
Z toho plyne, ze je ukolem pilota maximalne vyuzit potencial predni brzdy.
Kdy je vyuzit maximalne potencial predni brzdy a brzdi se naplno? Ve chvili, kdy zadni kolo temer ztraci kontakt s povrchem (nebo uz ztratilo, zde ale hrozi to, ze pilot neudrzi stopu)
co se stane, kdyz pouzijeme zadni brzdu ve chvili, kdy zadni kolo nema temer zadnou adhezi? Blokace kola, smyk a pravdepodobne ztrata stopy, ztrata koncentrace, nizsi intenzita brzdeni=jeho nizsi ucinnost.

2) brzdeni neni jen o technickem vybaveni,ale take o cloveku. V krizove situaci, kdy je treba maximalne brzdit, musi pilot ovladat velice citlive predni brzdu na hranici ztraty adheze nebo stoppie. A ted si predstavme, ze v teto krizove situaci, kdy plno z nas ma problem s efektivnim ovladanim predni brzdy relativne velice citlivou rukou jeste clovek zapoji zadni brzdu. Tu vec, kterou ovladame nohou. Nohou, ktera je relativne necitliva bez zpetne vazby a je obuta v pevne motorkarske bote s tlustou podrazkou dale snizujici citlivost a zpetnou vazbu. A toto provedeme ve chvili, kdy potrebujeme maximalne brzdit a jde o doslova detaily. Ve chvili, kdy je diky intenzivnimu brzdeni predni brzdou zadni kolo odlehcene. Blokace kola s jejimy negativnimy dusledky je doslova nasnade.

Z meho pohledu predni brzda je jasnou volbou a trenuji jeji efektivni pouziti, protoze verim tomu, ze ve chvili, kdy budu opravdu potrebovat natvrdo brzdit, me zachrani citliva ruka ovladajici predni brzdu na hranici jejiho limitu spise, nez neefektivni zadni brzda rizena necitlivou nohou.

Jeden zdejsi diskuter zde kdysi napsal, ze se bavil s mnoha zavodniky na tema zadni brzdy. Pry ji hodne z nich pouziva. Ale nikdo k brzdeni...

A to prosim na okruhu v "laboratornich" podminkach, plne koncentraci na jizdu. Co teprve na silnici ve stresu pri necekane udalosti takova necitliva noha na zadni brzde muze provest...



Napadlo me strucnejsi a polopatictejsi vysvetleni toho, co sem napsal

Pokud je na zadnim kole dostatek adheze na to, aby se s nim dalo brzdit, znamena to, ze malo intenzivne brzdim predni.
Je tedy ucinnejsi zintenzivnit brzdeni predni brzdou, nez zacit brzdit zadni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění-používání zadní vs přední

17.6.2011 v 09:52 | Nahoru | #2

vsh píše: Napadlo me strucnejsi a polopatictejsi vysvetleni toho, co sem napsal

Pokud je na zadnim kole dostatek adheze na to, aby se s nim dalo brzdit, znamena to, ze malo intenzivne brzdim predni.
Je tedy ucinnejsi zintenzivnit brzdeni predni brzdou, nez zacit brzdit zadni.

to co pises muze, ale take nemusi byt pravda

Naposledy editováno 19.06.2011 00:44:27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist