globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brždění-používání zadní vs přední
 
4.6.2011 v 20:20
Ahoj bikeři
Chtěl bych se zeptat jak používáte brzdy?
Bavil jsem se s kámošem a on řiká že jsem blázen když používám přednostně přední brzdu(zadní jen nouzově(.
Jak je používáte vy?

ENejde vo to že bych neuměl brzdit, jde vo to jaký zvyk máte vy, to je nenormální chtěl jsem slyšet pouze zvyky(zkušenosti) a plno lidí mě tu pomluvá že nevim jak brzdit,zamyslete se nad sebou s tím pomlouváním!!

Naposledy editováno 11.06.2011 08:47:03
Anketa: Používám:
obě současně
41%
263
zadní
2%
10
přední
56%
365
Nebrzdím-já jsem blesk!
1%
9

2 reakcí na tento příspěvek Brždění-používání zadní vs přední

16.6.2011 v 22:13 | Nahoru | #1
Děs a hrůza. Těch 59 % co brzdí jen přední a nebo zadní bych poprosil. Prodejte motorku a jděte se bavit něčím čím neohrožujete okolí. Jste nám ostatním smrtelně nebezpeční.
To co zde popíšu není diskuzní příspěvek. Je to prosté konstatování faktů. Jestli se s tím nedokážete ztotožnit, je to jen a pouze Váš problém. Lituji.

Brzdíme zásadně oběma brzdami. Přitom intenzitu brzdění obou kol plynule regulujeme podle potřeby a možností - Rychlost zpomalení, stav cesty, pneu... To může být cokoliv mezi poměrem 0%/100% až 100%/0%. Většinou ale něco mezi.
A proč?
Pneu je schopná za daných podmínek (asfalt, beton, štěrk...taky zmoklá nafta) přenést jen určitou sílu. Ta je vždy tvořena brzdnou silou a odstředivou silou. Ta je jen v přímém směru nulová. V zatáčce i na hranici. Ty síly se sčítají a to znamená, že maximální brzdný účinek nastane když jsou obě kola právě na hranici prokluzu. To je mezní brždění.
Normálně ale brzdíme jen pro korekci rychlosti. To znamená, že máme dostatečnou rezervu. Brzdíme li jen jednou brzdou, nastane nepoměr kdy jedno kolo je blíž ke kritické hranici a druhé ne, má velkou rezervu. Jen správným současným bržděním obou kol máme největší rezervu pro korekci nenadálých jevů. Jen pro jistotu opakuji, jiný poměr je na asfaltu a jiný na štěrku a zase jiný v zatáčce. A na okraj. Když už jedu po předním, zadní už holt nebrzdí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění-používání zadní vs přední

16.6.2011 v 22:29 | Nahoru | #2
mihla> promin, ale ta fakta cos napsal nedavaji moc smysl.

...maximální brzdný účinek nastane když jsou obě kola právě na hranici prokluzu. To je mezní brždění



V zadnem pripade, zvysujici se skluz pneu pri brzdeni snizuje celkovy koeficient treni.
A hlavne, brzdeni pro predni brzdu je opravdu casto omezeno nikoliv trakci ale faktem, ze si zvednes setrvacnosti motocykl do stoppie. Kdyz umis brzdit.

Ta je vždy tvořena brzdnou silou a odstředivou silou. Ta je jen v přímém směru nulová. V zatáčce i na hranici....


Co v zatacce i na hranici?

...Brzdíme li jen jednou brzdou, nastane nepoměr kdy jedno kolo je blíž ke kritické hranici a druhé ne, má velkou rezervu.



Pokud brzdis intenzivne predni brzdou, tak zadni skutecne nema rezervu vetsi nez nejake to brzdeni motorem. To co pises by ignorovalo dynamiku.

(reakce na) Brždění-používání zadní vs přední

16.6.2011 v 22:44 | Nahoru | #3

mihla píše: Děs a hrůza. Těch 59 % co brzdí jen přední a nebo zadní bych poprosil. Prodejte motorku a jděte se bavit něčím čím neohrožujete okolí. Jste nám ostatním smrtelně nebezpeční.
To co zde popíšu není diskuzní příspěvek. Je to prosté konstatování faktů. Jestli se s tím nedokážete ztotožnit, je to jen a pouze Váš problém. Lituji.

Brzdíme zásadně oběma brzdami. Přitom intenzitu brzdění obou kol plynule regulujeme podle potřeby a možností - Rychlost zpomalení, stav cesty, pneu... To může být cokoliv mezi poměrem 0%/100% až 100%/0%. Většinou ale něco mezi.
A proč?
Pneu je schopná za daných podmínek (asfalt, beton, štěrk...taky zmoklá nafta) přenést jen určitou sílu. Ta je vždy tvořena brzdnou silou a odstředivou silou. Ta je jen v přímém směru nulová. V zatáčce i na hranici. Ty síly se sčítají a to znamená, že maximální brzdný účinek nastane když jsou obě kola právě na hranici prokluzu. To je mezní brždění.
Normálně ale brzdíme jen pro korekci rychlosti. To znamená, že máme dostatečnou rezervu. Brzdíme li jen jednou brzdou, nastane nepoměr kdy jedno kolo je blíž ke kritické hranici a druhé ne, má velkou rezervu. Jen správným současným bržděním obou kol máme největší rezervu pro korekci nenadálých jevů. Jen pro jistotu opakuji, jiný poměr je na asfaltu a jiný na štěrku a zase jiný v zatáčce. A na okraj. Když už jedu po předním, zadní už holt nebrzdí.



Naposledy editováno 16.06.2011 22:59:54
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist