globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: čistící olej
14.5.2011 v 18:40
čuste, mám hondu nsr 125R. Minulý týden jsem měnil olej do převodovky. Šel jsem na benzínku, tam jsem se ptal kde mají oleje do převodovky pro dvoutakty, tak mi to ukázali, já jsem to koupil, hned doma olej vyměnil. Ujel jsem asi 5-10 km jen tak na zkoušku, ale jak sem si pak četl krabici od oleje tak jsem zjistil že to byl olej do motoru. Vím sem debil že jsem si to pořádně nepřečtl než jsem to tam nalil. Takže teď jsem koupil už správný olej a chtěl bych to nějak vyčistit od toho motorového. Na netu jsem našel tohle: http://www.rdmoto.c...statni/detaily/19725
Píše se tam že to je pro čtyř takty, ale je to v kategorii pro hondu nsr 125, takže by jsem se chtěl zeptat jestli to mám koupit nebo ne. Popřípadě mi něco doporučte. Díky moc
Předchozí
1 2
Následující

čistící olej

14.5.2011 v 18:58 | Nahoru | #1
Olej do převodovky je snad stejný jako do motoru né? Teda pokud nemáš na mysli olej do benzínu, ale to asi né.

Typický Čech.... nejdřív všechno honem udělat a pak když to nejde, tak číst návod

čistící olej

14.5.2011 v 19:03 | Nahoru | #2
Tak to nevím jestli je to to samé. Na netu jsem našel oleje jak do převodovky tak do motoru.

čistící olej

14.5.2011 v 19:05 | Nahoru | #3
Neměj obavy,nic se nestalo,žádné proplachování není třeba

1 reakcí na tento příspěvek čistící olej

14.5.2011 v 19:13 | Nahoru | #4
Ok,
takže ho tam nechat nebo vyměnit za olej určený přímo do převodovky?
Ještě mám jeden problém. vyměňoval jsem řetež a při spojování tam je tohle: http://eshop.mototr...retezu-did-520-vx-fj K tomu potřebuji nýtovačku? Protože jsem nepřišel na to jak to spojit. Na starém řetězu jsem měl takovou sponku akorat.

1 reakcí na tento příspěvek čistící olej

14.5.2011 v 19:26 | Nahoru | #5
zaprve teda netuším jakej je rozdíl mezi převodovkou dvoutaktu a čtyřtaktu, to byde asi nějaká krpa, ne?
zadruhý na olej do motoru jsou po všech stránkách vyšší nároky takže to nemá čemu vadit, je ještě kvalitnější.
a zatřetí na nějaký vyplachování sere pes

čistící olej

14.5.2011 v 19:52 | Nahoru | #6
olej do motoru (moto) u 4T musi byt schopen i mazat prevodovku protoze maji spolecnou napln, takze bych se na naky vyplachovani vykaslal

Naposledy editováno 14.05.2011 19:52:27

čistící olej

14.5.2011 v 20:03 | Nahoru | #7
Problém je převoďák v motoru 4T, tohle bych jako problém neviděl. Pokud třeba nezačne zlobit spojka nebo tak něco tak bych tam nechal ten olej co tam je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čistící olej

14.5.2011 v 20:08 | Nahoru | #8

memphis.unv píše: zadruhý na olej do motoru jsou po všech stránkách vyšší nároky takže to nemá čemu vadit, je ještě kvalitnější.



To odkdy? Nároky jsou hlavně v motoru vs převodovka uplně jiné. Spíš skoro naopak - do převodovky jsou větší výkonnostní a SSI požadavky.

(reakce na) čistící olej

14.5.2011 v 20:15 | Nahoru | #9

healfy píše: Ok,
takže ho tam nechat nebo vyměnit za olej určený přímo do převodovky?



Předpokládal jsem,že jsi olej vypustil a ptáš se na proplach.Motorový olej může způsobit klouzání spojky,takže vyměnit.Na řetěz si musíš někde vypůjčit nýtovačku,zruční to zvládnou i bez ní.

čistící olej

14.5.2011 v 20:29 | Nahoru | #10
A co třeba napsat konkrétní typy olejů před a po výměně?

čistící olej

14.5.2011 v 20:47 | Nahoru | #11
Pokud jsi tam nalil motorový tak bych z toho nedělal vědu a normálně jezdil. Běžně se jezdí motorový olej v převodovce 2T motokrosů a nejsou s tím problémy. Jen se častěji mění.
Rozhodně bych nepoužíval vyplachovací olej ten nadělá víc škody než užitku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čistící olej

14.5.2011 v 20:47 | Nahoru | #12
dj_hroch>
1) největší točky máš přímo na klice- vyšší mechanickej nárok na motor.
2) v motoru je daleko vyšší teplota než v převodovce, olej se rozpaluje a má částečně chladící funkci takže musí vydržet vyšší teplotu.
3) určitě tomu oleju nebudou dělat zrovna dobře ani ty splodiny co v motoru vznikají a se kterejma se vlastně dostává do kontaktu.
4) tření na stěnách válců když tam běhají písty je taky trošku vyšší než ozubený kolečka o sebe takže další vyšší mechanickej nárok
5) motor je daleko citlivější a přesnější zařízení, má menší vůle a tolerance

však u aut máš předepsaný výměny oleju v motoru ale z převodovky pokud to nevychčije tak to na tom odjezdí všechno, ani filtr tam neni potřeba

(reakce na) čistící olej

14.5.2011 v 21:12 | Nahoru | #13
memphis.unv> Ano, to vše sice v převodovce není, ale i tak se dá zjednodušeně říct, že v motoru se olej pouze fláká - když už někde ulpí, tak už tam maže až do skonání světa, byť za vysoké teploty nebo velkých otáčkách a tak dále. Pro převodovku je zato zase podstatná právě hodnota SSI. Zatížení, které vzniká právě na kolečkách, nikde v motoru není. A horší olej by se na nich buď neudržel nebo se rozložil.

Prostě se nedá říct, že je jeden kvalitnější než druhý, obojí je uplně do jiného prostředí. To je jak srovnávat jestli je lepší loď nebo stíhačka. Jiné je to už u 4T kombinovaného oleje, který musí zvládat všechno dohromady

čistící olej

14.5.2011 v 21:22 | Nahoru | #14
No nebudu se stím stresovat, vypustím ten motorový co tam je a naliju olej určný přímo do převodovky. Za ty dvě stovky mi to setojí abych se stím stresoval.
Mirek42> nemáš nějaký dobrý kutilský trik jak to udělat bez ní?

čistící olej

14.5.2011 v 21:44 | Nahoru | #15
Rozklepat kladívkem,ale je potřeba to natrenovat na nějakém zbytku stejného řetězu.Motorku však musíš položit na bok a řetěz podložit něčím tvrdým o velké hmotnosti,ale doporučil bych ti raději nýtovačku.Můžeš dočasně použít starou spojku a dojet někde do servisu,kde ti to udělají,je to otázka minut.

1 reakcí na tento příspěvek čistící olej

14.5.2011 v 21:54 | Nahoru | #16
Hele, vy ho nechápete... On do převodovky nalil olej pro 2T! Takže třeba M2T.. A to vážně není olej pro převodovky.. Takže tady nemotejte, že 2T a 4T má stejný olej. Ano, má, ale v převodovce, u 2T je olej určený pro ztrátové mazání.

Takže M2T z převodovky vypustit, propláchnout klidně tím starým olejem, co jsi z toho vypustil, zahřát, projet, vypustit a dát nový olej. Nebo to propláchni čistým olejem. Do převodovky můžeš dát buď speciální olej pro převodovky se společnou nápní i pro spojky, nebo klasicky 4T motorvý olej pro motorky. Např. Motul 5100 10W40.

čistící olej

14.5.2011 v 23:44 | Nahoru | #17
nanejvýš to může mít neblahý vliv na spojku nic víc, když to tam nebylo dlouhodobě nic se nestalo nejlepší řešení nalít ten co tam byla projet a vypustit a nalejt nový...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čistící olej

15.5.2011 v 10:49 | Nahoru | #18

memphis.unv píše: dj_hroch>
1) největší točky máš přímo na klice- vyšší mechanickej nárok na motor.
2) v motoru je daleko vyšší teplota než v převodovce, olej se rozpaluje a má částečně chladící funkci takže musí vydržet vyšší teplotu.
3) určitě tomu oleju nebudou dělat zrovna dobře ani ty splodiny co v motoru vznikají a se kterejma se vlastně dostává do kontaktu.
4) tření na stěnách válců když tam běhají písty je taky trošku vyšší než ozubený kolečka o sebe takže další vyšší mechanickej nárok
5) motor je daleko citlivější a přesnější zařízení, má menší vůle a tolerance

však u aut máš předepsaný výměny oleju v motoru ale z převodovky pokud to nevychčije tak to na tom odjezdí všechno, ani filtr tam neni potřeba



dlouhej blabol..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čistící olej

15.5.2011 v 12:34 | Nahoru | #19
petrvtr_new> a že bys řekl co se ti nezdá nebo co je tak nesmyslnýho na tom co jsem říkal ty kůl odborníku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čistící olej

15.5.2011 v 14:04 | Nahoru | #20

memphis.unv píše: petrvtr_new> a že bys řekl co se ti nezdá nebo co je tak nesmyslnýho na tom co jsem říkal ty kůl odborníku?


Nemas evidentne zadne informace o tom, ktere komponenty v motoru/prevodovce jsou kriticke z hlediska naroku na stabilitu olejového filmu. Neni to zadny z uvedenych 1-5. Proto je tvoje uvaha nesmyslna a hlavne zaver z ni blabol.

čistící olej

15.5.2011 v 14:10 | Nahoru | #21
když tam bude jakýkoliv olej s normou JASO MA tak nemusíš nic jiného řešit, klasika se tam leje 10W40 JASO MA (tudíš pro mokrou spojku)

nevím co se tu furt hádáte jak malí smradi !!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čistící olej

15.5.2011 v 16:34 | Nahoru | #22
petrvtr_new> pořád jsme se o nic víc nedozvěděli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čistící olej

15.5.2011 v 17:23 | Nahoru | #23

memphis.unv píše: petrvtr_new> pořád jsme se o nic víc nedozvěděli


A co tu mam psat? Napsal jsem ze delas spatne zavery kdyz tvrdis ze motorovy olej je vic zatizen nez prevodovy, proto musi stacit k mazani prevodovky. Obecne to totiz neni pravda. Zatizeni ktere musi udrzet olejovy film treba "jen na těch ozubenych koleckach" je totiz mnohonasobne (az radove!) vetsi nez mezi pistem a valcem nebo na "klice co ma nejvetsi tocky" . Skoc si do knihovny a nastuduj si to, kdyz tomu nechces verit.

EDIT: a ted vidim, ze to uz dj_hroch napsal...

Naposledy editováno 15.05.2011 17:28:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čistící olej

15.5.2011 v 17:39 | Nahoru | #24
petrvtr_new> ať už jsou mý úvahy správný nebo lichý, zdůvodnil jsem je, ty dotěď ne

(reakce na) čistící olej

15.5.2011 v 19:23 | Nahoru | #25

memphis.unv píše: petrvtr_new> ať už jsou mý úvahy správný nebo lichý, zdůvodnil jsem je, ty dotěď ne


No ja mam pocit ze zcela jasne ano. Dal v tehle diskuzi nebudu pokracovat, pro zakladatele vlakna to nema vyznam.

1 reakcí na tento příspěvek čistící olej

15.5.2011 v 19:42 | Nahoru | #26
Pánové,myslím,že tu rozmazáváte hovno. Nejlépe to napsal asi C.j.,tudíž nebudu to opakovat.
Co se týče autora vlákna: Hele,znáš ten vtip,jak letí policajt s prasetem do kosmu?
Prase mělo asi 100 bodů obsluhy rakrety,policajt dostal jen jednu: "dej nažrat praseti a na nic nehrab!".
A to samé platí pro tebe.
Nalít olej do motorky,aniž bys o tom cokoliv,cokoliv věděl je prasárna! Kdybys zašel někam do správkárny,tak ti tam dají to,co tam patří a ty ušetříš prachy a čas.
A s řetězem je to to samé...

(reakce na) čistící olej

17.5.2011 v 00:07 | Nahoru | #27
prackarr> Nak tak, neco mi taky rika, ze urcite dava novej retez na starou rozetu a pastorek - jen muj osobni tip

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čistící olej

17.5.2011 v 02:07 | Nahoru | #28
[quote=c.j.]Hele, vy ho nechápete... On do převodovky nalil olej pro 2T! Takže třeba M2T.. A to vážně není olej pro převodovky.. Takže tady nemotejte, že 2T a 4T má stejný olej. Ano, má, ale v převodovce, u 2T je olej určený pro ztrátové mazání.

Takže M2T z převodovky vypustit, propláchnout klidně tím starým olejem, co jsi z toho vypustil, zahřát, projet, vypustit a dát nový olej. Nebo to propláchni čistým olejem. Do převodovky můžeš dát buď speciální olej pro převodovky se společnou nápní i pro spojky, nebo klasicky 4T motorvý olej pro motorky. Např. Motul 5100 10W40.[/ To snad není možný co zde pišete za kraviny ,at tam naleje to co tam patří, na řetěz normálníspojku -Rozebírací- do 50 koní je dimenzovaná a nsr určitě větší výkon nemá. Olej Motul 5100 je určen pro mazání dvoutaktů do benzínu nebo odděleným čerpadlem-v převdovce nemá absolutně co dělat. Dát na vaše odborné rady tak to může vyhodit. Nazdar

(reakce na) čistící olej

17.5.2011 v 09:22 | Nahoru | #29
banzai> Mylis se, 5100 je oznaceni Motulu pro "Syntetický olej pro všechny čtyřtaktní motocykly se společnou olejovou náplní pro motor, převodovku a spojku."

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čistící olej

17.5.2011 v 13:20 | Nahoru | #30

banzai píše: [quote=c.j.]Hele, vy ho nechápete... On do převodovky nalil olej pro 2T! Takže třeba M2T.. A to vážně není olej pro převodovky.. Takže tady nemotejte, že 2T a 4T má stejný olej. Ano, má, ale v převodovce, u 2T je olej určený pro ztrátové mazání.

Takže M2T z převodovky vypustit, propláchnout klidně tím starým olejem, co jsi z toho vypustil, zahřát, projet, vypustit a dát nový olej. Nebo to propláchni čistým olejem. Do převodovky můžeš dát buď speciální olej pro převodovky se společnou nápní i pro spojky, nebo klasicky 4T motorvý olej pro motorky. Např. Motul 5100 10W40.[/ To snad není možný co zde pišete za kraviny ,at tam naleje to co tam patří, na řetěz normálníspojku -Rozebírací- do 50 koní je dimenzovaná a nsr určitě větší výkon nemá. Olej Motul 5100 je určen pro mazání dvoutaktů do benzínu nebo odděleným čerpadlem-v převdovce nemá absolutně co dělat. Dát na vaše odborné rady tak to může vyhodit. Nazdar


Motul 5100 kolego není do benzínu,ale je to,jak psal sirIndy,olej do 4T motoru. To,co patří do benzínu je motul 510!
Jen tak pro pořádek...
SirIndy- vidím to taky tak.

Naposledy editováno 17.05.2011 13:21:23
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nsr nejdou nastavit otáčky Honda NSR 125R Vdi 2 Včera v 22:29 Vdi
Honda NSR 125 R - netočí startér, r... Honda NSR 125R, Honda NSR 125 MourisonCZ 12 2.6.2024 v 14:01 Martin03CZ
Nsrko otevření a polazení Honda NSR 125R Karlusus 20 17.3.2024 v 17:20 čeplin
Honda NSR 125 přední světlomet dotaz Honda NSR 125R RiderofNSR125 5 19.2.2024 v 18:53 RiderofNSR125
Nsr rozeta Honda NSR 125R, Honda NSR 125 Karlusus 12 15.9.2023 v 17:23 Karlusus


TOPlist