globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vymena origo vzdchace za kn filtr.
4.5.2011 v 20:20
Mam problem se vzduchacem kn,ktery jsem nedavno vymenil za origo vzduchac. Mezi 7000 a 9000 ot. je znatelny propad vykonu. S origo vzduchacem zadny propad nezaznamenan. Pri koupi kn mi rekli,ze neni treba nic ladit ani stelovat. V jinem servisu mi rekli,ze si mam koupit comander za x tisic a ze mi to vyladi na brzde. Tak jsem ztoho sam ponekud rozladen. Mate podobnou zkusenost s kn filtrem? Museli jste ladit?

Vymena origo vzdchace za kn filtr.

4.5.2011 v 20:25 | Nahoru | #1
ano

Vymena origo vzdchace za kn filtr.

4.5.2011 v 20:29 | Nahoru | #2
jestli nejezdíš na okruhu tak je zbytečný něco ladit akorát vyhodíš spoustu peněz . Jinak jestli přinejhorším jde malinko přidat směs nějakým pazmechtem u vstřiků

Naposledy editováno 04.05.2011 20:29:54

Vymena origo vzdchace za kn filtr.

4.5.2011 v 20:43 | Nahoru | #3
KN Filtr mám a Ladění nebylo potřeba.

1 reakcí na tento příspěvek Vymena origo vzdchace za kn filtr.

4.5.2011 v 21:46 | Nahoru | #4
Ano, jelikož se řítíme do řitě se stále zasranějšíma "emisníma" předpisama a jiným zeleným svinstvem, motory se dělají stále zadusanější a zadusanější, aby se ekoteroristi nažrali. Máš už na to dost mladý ročník a jestli jsi měl zrovna z nějakého důvodu ještě o chlup chudší směs, tak to v extrému poznat prostě můžeš Rozdíly mezi filtry jsou, že to většinou nevadí a není nic třeba neznamená, že tomu tak bude i v tvém konkrétním případě. Nemáte tam někde v okolí slušný servis alespoň se sondou, který by zvládl nastavit mapu aby to jelo normalně?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena origo vzdchace za kn filtr.

4.5.2011 v 22:57 | Nahoru | #5
dj_hroch> Nějaký servis by se našel. Ale nechci do toho příliš investovat, když jsi nejsem zcela jisty jestli nějaky narust vykonu za jízdy vůbec poznám. A na brzdu se mi nechce.

(reakce na) Vymena origo vzdchace za kn filtr.

4.5.2011 v 23:17 | Nahoru | #6
bibrman> Na "nárust výkonu" se vyser, hlavní je mít hladký chod bez děr a správnou směs ať se nenechají podzravovat třeba ventily a tak dále Prostě aby si motor běžel jak má, v optimálním režimu a na co je stavěn.

edit: Hlavní jsou vždycky dvojice očekávání - výsledek. Je určitě naivní čekat bez námahy za směšný peníz že náhodnou vyměnou několika "nesmyslů" (ať už je to jen výfuk, "racing svíčka" filtr nebo - a to hlavně - recing nálepky a čepičky dostaneš cokoliv lepšího, než je série sjetá z pásu navržena před tím někým, kdo si v hlavě trochu spočítal jedna a jedna Pokud chceš výkon, který poznáš za jízdy, tak se nedoplatíš. Ovšem škubání, propad a jiné projevy versus hladký projev motoru, který jde za plynem a ochotně do otáček, poznáš na první projetí. Servis pravda ne, to až jak se něco vysere a budeš se kopat do řitě že "měl jsem to tenkrát naladit, bylo by levnější jak řešit podpálený ventil". Tož asi tak. Ale dělej jak umíš

Naposledy editováno 04.05.2011 23:24:45

Vymena origo vzdchace za kn filtr.

5.5.2011 v 09:22 | Nahoru | #7
To co píšeš, je samozřejmě úplně normální jev,
kdy vyměníš sériový filtr za propustnější race filtr.

Vlivem rychlejšího průtoku vzduchu sáním motorky se urychlí
vyplachování palivové směsi ve spalovacím prostoru motoru směrem do výfuku.

Efekt tvého činu zapříčinil, že máš nyní palivovou směs příliš bohatou,
vzhledem k rychlosti vyplachování směsi cyklem motoru.
Toto má za následek nepravidelný chod motoru (houpání otáček) a samozřejmě
nepříznivý vliv na průběh výkonu a životnost motoru.

Tento jev ještě vice umocníš instalací "laděné" koncovky výfuku,
kdy se vyplachování motoru ještě více zrychlí, neboť zmizí tlakový
odpor tlumiče výfukové soustavy.

Na závěr elaborátu, chci podotknout, že nevím, co tě k tomu to kroku
vedlo a kdo ti toto poradil. Instalace propustnějšího vzduchového filtru
jako samostatného kroku je jen házení perel sviním...

Kombinace propustného vzduchového filtru + laděné koncovky výfuku je
výhodné pro zvýšení výkonu motoru, kdy je ale nutné pořídit si software (např. power-cmd),
který upraví bohatost směsi při následném odladění motoru na výkonové brzdě.
Takto lze na dnešních motorech docílit zvýšení výkonu v rozmezí cca. 6-9 koní (dle typu motoru). Tato úprava je samozřejmě na úkor emisí a hluku, kterými jsou výrobci motorů vázání a proto jsou dnešní motory tzv. udušeny...

Pokud chceš do motorky investovat, kup si "commander" + laďák, filtr už máš a nech si motorku
odladit na brdě.
Pokud nechceš do motorky investovat, vrať tam standardní filtr a pořiď si jen samostatnou laděnou koncovku na efekt (ta jako samostatný celek vyplachování motoru příliš neovlivňuje)
a jezdi dál.

Kupovat na motorku propustný filtr a ladit commaderem směs (bez instalace laďaku) je zhovadilost, kterou po mě ani nikdo nikdy nechtěl, to bys byl asi první!
Efekt tohoto řešení by sice nějaký byl, ale proč to dělat bez výfuku?

Na tomto fóru už je ohledně tvého dotazu dost vláken, takže hledej a počti si!

1 reakcí na tento příspěvek Vymena origo vzdchace za kn filtr.

5.5.2011 v 09:24 | Nahoru | #8
máš k tomu ladenej výfuk ?

(reakce na) Vymena origo vzdchace za kn filtr.

5.5.2011 v 09:58 | Nahoru | #9
šmudla> Ladák mám. Jinak bych ani kn filtr nekupoval.

Vymena origo vzdchace za kn filtr.

5.5.2011 v 10:04 | Nahoru | #10
Moc děkuji za odpovědi a užitečné rady. Dám tam spátky origo a kn půjde do světa.

Vymena origo vzdchace za kn filtr.

5.5.2011 v 11:09 | Nahoru | #11
ja motorku koupil s kn-kem a hned po prijezdu domu letel ven a koupil jsem origo :D

Vymena origo vzdchace za kn filtr.

5.5.2011 v 13:35 | Nahoru | #12
Tak jak pises, mas KN+Ladak, takze to musis nechat postelovat no.

Ja tam mam taky KN, ale nemam ladaky, a naprosto vse v pohode Duvod proc jsem ho tam dal-filtr byl uz dost hnusnej=>koupit za 800 nejaky Hiflo nobo jsem mel moznost koupit uplne novej pratelnej KN za 1000, takze pro me to byla jasna volba.

Vymena origo vzdchace za kn filtr.

5.5.2011 v 20:08 | Nahoru | #13
kawa ma todle vyreseny koupis orginal molitanovej takze je pratelnej :D

Vymena origo vzdchace za kn filtr.

16.4.2012 v 11:00 | Nahoru | #14
Tak jsem teď o víkendu dal KN vzducháč a je to super - měl sem teda trochu obavy, ale žádná díra ve v křivce a podobně nenastala. Přijde mi, že to má lepší zvuk ,ale to je asi jen placebo, ale určitě se zlepšil chod motoru. Motor při ubrání nebo přidání tolik necuká, takže za mě doporučuju !!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nastavení páky řazení - na lepidlo ... Yamaha FZ6 N zero1724 2 23.10.2023 v 08:31 zero1724
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... matesh13 7 9.9.2023 v 21:06 _Michal
Nádrž Yamaha FZ6 N RTSbike 10 30.7.2023 v 08:15 RTSbike
Oprava moto [1, 2] Yamaha FZ6 N RTSbike 52 24.7.2023 v 14:43 smap
Držák SPZ Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... Sicco 16 1.7.2023 v 20:42 Střapoč


TOPlist