globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Letecký motor
 
2.5.2011 v 22:25
Zdravím lidi!
Pohrávám si s myšlenkou upravit motocyklový motor pro pohon ultralehkého letadla. A vzhledem k tomu, že letecká fóra mlčí, se pouštím na půdu kde se vždy kecá až až . První můj dotaz směřuje k tipu nějakého levně, běžně sehnatelného motoru o výkonu nějakých 35 až 45Hp (26-33KW). Druhej dotaz je jestli má někdo představu kolik by mohl takový motor bez převodovky vážit. Dál otvírám k dizkusi víceméně k plkání a vymýšlení, proč by to nešlo

Letecký motor

3.5.2011 v 08:53 | Nahoru | #61
kdyžtak znám člověka, co ti na něm udělá generálku. zná v nich každej šroubek, je to Jirka Štancl

Letecký motor

3.5.2011 v 09:32 | Nahoru | #62
Sef lita s 4V 2T boxerem vlastni vyroby, valce pisty a ojnice jsou z trabanta, klika a klikova skrin vlastni konstrukce, membranove sani.

Letecký motor

3.5.2011 v 09:54 | Nahoru | #63
hmotnost motoru???Jednoduché:4válce-50-70kg,2V o něco málo míň.
Najdi si testy motorek-Někdy to tam píšou.
A když dáš pryč převody,spojku a vše nepotřebné tak se určo dostaneš pod 50kg.

Letecký motor

3.5.2011 v 10:15 | Nahoru | #64
Ja bych sel do vzduchem chlazenyho dvouvalu, u jednovalu mam obavu o vibrace a o to, ze ma celkem maly spektrum pouzitelnejch otacek a drtit ho dlouho vysoko by mu asi nedelalo dobre.

Letecký motor

3.5.2011 v 10:18 | Nahoru | #65
Známý si po válce postavil parasol s motorem z Harleye 750ccm (ten válečný SV motor). Má asi 27 koní. Lítalo to, ale vzlet byl bez problémů pouze z betonu. Po osmačtyřicátem komunisti soukromé létání zatrhli a tak se éro rozmontovalo...
Po dalším převratu se o stavbu éra opět zajímal a podle poučky, že čím je větší díra do válce, tím je motor lehčí - laboroval se vzducháčem VW 1,5l.
On hledal poměrně velký motor s ekonomickýma otáčkama okolo 3.000/min., aby nemusel použít reduktor.
Mě je taky takové řešení bližší...

2 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

3.5.2011 v 11:16 | Nahoru | #66

(reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 11:29 | Nahoru | #67

dedek_new píše:



To vypadá dobře ...když už bych nějaké ULLa chtěl, tak nějaký takový malý prskolet - a to středoplošník (jestli to nazývám správně), hornoplošníky moc nemusím...

(reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 11:34 | Nahoru | #68
dedek_new> O Pik26 Mini Sytky jsem taky kdysi uvažoval. Ale nechci dřevěnou konstrukci. A nechci se napoprvé pouštět do ničeho složitého...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 11:40 | Nahoru | #69

assassin píše:

ve skole (CVUT FSI-katedra letadel) se v dobe kdy sem tam byl stavela zmensenina L39(spis jen proporce) s motorem z R1 04 a studenym propulsorem.. ale kam se to dostalo nevim, skolu sem nedokoncil....



Když sem tam byl naposled měli za sebou nějaké zkoušky motoru připevného na závodní tahač. V té době se jim ještě povedlo celý motor podpálit, takže v chodu sem to neviděl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 11:47 | Nahoru | #70

Twister píše: Když sem tam byl naposled měli za sebou nějaké zkoušky motoru připevného na závodní tahač. V té době se jim ještě povedlo celý motor podpálit, takže v chodu sem to neviděl...



no ja sem si od nich bral ten zbytek te R1 ktera slouzila jako darce organu.. pak se ale zjistilo ze neni na cem to odbrzdit... vyfuky treba... to jsme se domlouvali ze jim sezenu nakou R1 na odbrzdeni az budou mit hotove ty vyfuky a od te doby jsem o tom neslysel :)

jinak nakej docela peknej drvenej UL mi ted nabizel za nakou symbolickou cenu nekdo ze znamych, zdedil ho po otci co umrel.. a doytycnej k tomu zadnej vztah nema... tak kdybys mel zajem tak bych se ti zeptal, ale je to klasicka stavba .. a psal si ze drevo nechces..... a nejspis chcse spis stavet nez rychle litat coz?

Letecký motor

3.5.2011 v 11:49 | Nahoru | #71
váhy motoru jsou většinou v manuálech k motorkám.. třeba V2 rotax v aprlii (RSV, Falco atd.) komplet celý váží 60kg.. když vyhodíš převodovku a spojku, budeš asi pod 50kg.. výkon okolo 120k ale říkám, postahuj si servisní manuály motorek z preferovaným motorem, většinou tam ta váha motoru je.

Letecký motor

3.5.2011 v 12:01 | Nahoru | #72
twister: to GS500 by asi i slo.. ale otazka je jak se bude chladit ten druhej valec kdyz budes mit motor v eru o 90stupnu jinak nez v moto.. a jestli by se nakej jinej motor nedal lepe "okuchat" ... myslim ten karter dole. nebo z toho motoru pouzit jen vrske a spodek nechat vyfrezovat novej z plnyho, dneska uz ma CNC frezku kde kdo, a automotive prumysl uz je tolik nezasobuje tak se da sem tam nekdo ukecat i na neco takovyho.. ja bych dyztak nekoho na takovej projekt mel:) no ale jestli to pujde do tech 80tis poskladat do plne funkcniho stavu je otazka:)

to plochodrazni eso ma taky prevodovku zvlast ne? to by bylo vhodny, ale otazka je jestli ten jeden valec neni malo... asi by tam pak musel bejt nakej velkej setrvak... tohle uz bude hodne o pocitani a teorii... pokud clovek chce s jistotou dojit k nakymu uspechu:)

(reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 12:57 | Nahoru | #73

assassin píše: no ja sem si od nich bral ten zbytek te R1 ktera slouzila jako darce organu.. pak se ale zjistilo ze neni na cem to odbrzdit... vyfuky treba... to jsme se domlouvali ze jim sezenu nakou R1 na odbrzdeni az budou mit hotove ty vyfuky a od te doby jsem o tom neslysel :)

jinak nakej docela peknej drvenej UL mi ted nabizel za nakou symbolickou cenu nekdo ze znamych, zdedil ho po otci co umrel.. a doytycnej k tomu zadnej vztah nema... tak kdybys mel zajem tak bych se ti zeptal, ale je to klasicka stavba .. a psal si ze drevo nechces..... a nejspis chcse spis stavet nez rychle litat coz?



Mas PM. Jinak ja proti drevu nic nemam. Ne ze bych na nem nechtel letat. Letal jsem na vice drevenych letadlech. Ale o technologii zpracovani dreva, lepeni apod. vim kulovy. Proto je pro me cesta mensiho odporu stavet z duralu s cimz mam vetsi zkusenosti

2 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

3.5.2011 v 14:49 | Nahoru | #74
pak ty malý letadla nemají furt padat

(reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 14:51 | Nahoru | #75

thegrid píše: pak ty malý letadla nemají furt padat



letadla zasadne padaji na lidsky chyby... na to kolik toho tu lita si myslim ze zas "furt" nepadaj a staveni letadel ma u nas tradici, myslim ze tu lidi stavi slusny stroje...

twister: jasny, uz je to dyl co mi to rikal tak nevim jestli to letadlo jeste ma, ale zeptam se...

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

3.5.2011 v 15:17 | Nahoru | #76
Hollas tu nadhodil to BMW a jestli neco z motorek by bylo vhodny, tak prave to BMW, je to vzduchem chlazeny nadupany motor, boxer, oddelena prevodovka, dvojity zapalovani(i kdyz ta druha svice je asymetricky)....takze staci "jen" misto prevodovky pridelat reduktor(treba s ozubenym remenem) ....ostatni motocyklovy motory maj bez uprav nevyhodny mechanicky usporadani karteru a prevodovych ustroji ...jak tu psal Assasin, taky letadlovej provoz by vicevalcum asi zrovna nesvedcil, nevim jak dlouho a jak spolehlive poslape v tom UL-39 co se dela na ustavu letadlovy techniky ta R1 na nejakych konstantnich 8-9tis/min, tohle je pro ten motor zahul strasnej, proto se delaj velkoobjemovy motory s nizsima otackama a dohani se to maximalnim odlehcenim.

(reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 15:22 | Nahoru | #77

thegrid píše: pak ty malý letadla nemají furt padat

to je z 90% chyba majitele/provozovatele ....koukni se na priciny nehod ...bud je to neodborny bastleni na motoru, nejaky ucpani karburace, zapalovani ....nebo treba pad do vyvrtky v nejaky nezvladnuty situaci pri letu, to proto, ze se vyvrtky s ULL delat nesmi a jen malo zaku dostane lekci v podobe nacviku ostrych padu a vyvrtek na Blanikach(ted teda momentalne uzemnenych). staci si projit priciny nehod.

(reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 15:22 | Nahoru | #78
Jindra650> jenom doplnim, ze kdyby nekde zakopnul o motor moto guzzi tak je na tom stejne jako s bmw

Letecký motor

3.5.2011 v 15:26 | Nahoru | #79
A co Ti říká jméno Tleskač ?

(reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 15:51 | Nahoru | #80

Twister píše: Když sem tam byl naposled měli za sebou nějaké zkoušky motoru připevného na závodní tahač. V té době se jim ještě povedlo celý motor podpálit, takže v chodu sem to neviděl...

jo, chytnulo jim tam kabelovy vrabci hnizdo od vejfuku

...fota zkousek pohonu UL-39 TADY a popis konstrukce TADY

Naposledy editováno 03.05.2011 17:06:17

Letecký motor

3.5.2011 v 17:21 | Nahoru | #81
U nás se do rogal dávaj běžně Trabanti a pěkně s tím mažou.Lehký spolehlivý a skoro zadarmo.

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

3.5.2011 v 17:24 | Nahoru | #82
Můžu se tě zeptat,kolik předpokládáš,že do toho dáš peněz?
A co očekáváš,nebo co si představuješ???
Jde ti o létání s motorem,nebo o to si něco sám postavit,v čem si můžeš rozbít hubu???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 17:29 | Nahoru | #83
Twister wrote> Zkratka letani s sebou prinasi holt nejaka rizika a kdo se boji nesmi do lesa

Vajdík: nejsem pilot - jen skokan , ale v tomhle sportu je obecně lepčí od lesa dál ne??

Naposledy editováno 03.05.2011 17:31:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 17:42 | Nahoru | #84

JollyJoker píše: Můžu se tě zeptat,kolik předpokládáš,že do toho dáš peněz?
A co očekáváš,nebo co si představuješ???
Jde ti o létání s motorem,nebo o to si něco sám postavit,v čem si můžeš rozbít hubu???



Na stavbu toho letadla počítám suma sumárům max. 40 000. Co ocekavam? Jednoduche, rychle a levně postavitelné a provozovatelné UL, s možností demontáže a převozu na vozejku. Jde mi jak o létání s motorem tak o stavbu. Jak létání tak stavba modelů je mým koníčkem. Teď jsem konstrukci letadel 4 roky studoval a s možností stavby UL sem si už pohrával předtím....

(reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 17:43 | Nahoru | #85

Vajdík píše: Twister wrote> Zkratka letani s sebou prinasi holt nejaka rizika a kdo se boji nesmi do lesa

Vajdík: nejsem pilot - jen skokan , ale v tomhle sportu je obecně lepčí od lesa dál ne??



Nesmis to brat tak doslovně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 17:56 | Nahoru | #86

Twister píše: Na stavbu toho letadla počítám suma sumárům max. 40 000. Co ocekavam? Jednoduche, rychle a levně postavitelné a provozovatelné UL, s možností demontáže a převozu na vozejku. Jde mi jak o létání s motorem tak o stavbu. Jak létání tak stavba modelů je mým koníčkem. Teď jsem konstrukci letadel 4 roky studoval a s možností stavby UL sem si už pohrával předtím....

40tis za letadlo? nesplet sis to s motorovym rogalem? nechci ti kazit iluze(i kdyz jsem teda "pouze" cerstvy absolvent), ale 40tis je sakra malo. na opravdovy letadlo, ktery nebude nejaka papundeklova kraxna letici tak maximalne pri bezvetri a ktera ti po par hodinach nepadne kvuli motoru za svym zenitem, potrebujes vic penez. i kdybys pouzil motor z trabose, tak si spocti, na kolik te vyjde jeho uprava a kompletni GO, nejakej sofistikovanejsi zanovni motor te vyjde na to samy co chces za cely letadlo(treba 3ks motoru R6 2006/2007/2009 nas staly 50/45/40tis) ...a to nebudu pocitat jeste dalsi veci, treba i jen blby pristroje, material na vyrobu. radil bych se kouknout na nekolik staveb Zodiaka 601 kterej je celokovovej a da se udelat komplet doma, vyjde na 300tis.

...sam mam takovej mensi projekt, kterej beru spis jako konstrukcni cviceni a fantazirovani, ale v realite by to prislo na peknejch par stotisicu.

Naposledy editováno 03.05.2011 17:58:19

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

3.5.2011 v 17:58 | Nahoru | #87
Vzducháče CB400/450, GS500 atd. váží zhruba 70kg se vším, co potřebují k životu. Převodovka samotná váží asi 10kg, spojka 5kg, přičemž bys musel řešit vyvedení hřídele s motoru při zachování těsnosti. Dále reduktor, protože tyhle motory se při 3000 ot teprve probouzejí k životu.
Starší boxer BMW je vhodnější. Motor je tam samostatnej, bez převodovky je lehčí než prvně zmíněné řadové dvouválce. Ale není je už jak dál odlehčit. Starší OHV typy mají ve 3000 už obvykle plný točivý moment. Výkon víc než požadovaný. Novější OHC jsou sice při podobné váze výkonější, ale chtějí o něco víc točit.

Já o letadlech nic nevím, ale nejpraktičtější mi příjde zvolit motor z auta s nejlepším poměrem výkon-krouťák/hmotnost a to takovej, co ho má v požadovaných otáčkách. Tedy asi 3-litr V6. Starší schnilá auta s velkým perfektně zachovalým motorem se dnes prodávaj za odvoz nebo do desítky.
Výkon a hmotnost takového motoru bych vyřešil tím, že bych to letadlo postavil o kousek větší tak aby k tomu motoru optimálně pasovalo. Nevím, jak se u letadel řeší papíry, ale ve vzduchu tě policajti asi nestavěj a na letištích s travnatou dráhou se asi půjde s místníma přátelsky domluvit.

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

3.5.2011 v 18:07 | Nahoru | #88
To nepostavíš za 40klacků. A jestli jo,tak to nepoletí a jestli to poletí,tak blbě. A to nemluvím o homologaci,se kterou ty asi nepočítáš.
Ty peníze si dej do motorového výcviku,budou to vyhozený prachy.
Letadla jsem se učil a do stavby bych nešel.
Osobně jsem nikdy ULL neuznával.Jak se v letectví šetří,tak to dopadá blbě. Snaží se to přiblížit lidovým masám,zlevňují,šetří na materiálu,na výcviku a nakonec to dopadá blbě.

Ale tím tě nechci odrazovat,běž do toho,třeba prorazíš a povede se ti to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 18:09 | Nahoru | #89
Deadman> no, jenze prave problem ULL je hmotnost letadla a "vetsi" letadlo postavit nejde, protoze prekrocis 450kg vzletovy hmotnosti, takze kdyz pouzijes tezky automobilovy motor, kde se na hmotnost vubec nehledi, tak jses v riti. na motorce se hmotnosti setri jak u letadel, proto zadna nema litinovy blok. treba u nas v Zodiakovi mel subaru a jakmile usetril penize, vymenil ho za ULL klasiku Rotaxe 912, protoze je o nezanedbatelny kg lehci, ma dvojity zapalovani a vyssi spolehlivost. ono je tam kazdy kilo znat a neni jedno, jakou mas hmotnost. pak se ti stane, ze v realu temer kazda dvojice ktera seda do jistyho typu ULL s hrozicim legislativnim pruserem v pripade nehody, protoze proste maj vic jak povolenych 450kg v provedeni bez zachrannyho systemu, se kterym se povoluje 475kg, tzn. kdyby se mel plnit zakon, muselo by se litat jen solo s prumernyma clenama aeroklubu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 18:13 | Nahoru | #90

Jindra650 píše: 40tis za letadlo? nesplet sis to s motorovym rogalem? nechci ti kazit iluze(i kdyz jsem teda "pouze" cerstvy absolvent), ale 40tis je sakra malo. na opravdovy letadlo, ktery nebude nejaka papundeklova kraxna letici tak maximalne pri bezvetri a ktera ti po par hodinach nepadne kvuli motoru za svym zenitem, potrebujes vic penez. i kdybys pouzil motor z trabose, tak si spocti, na kolik te vyjde jeho uprava a kompletni GO, nejakej sofistikovanejsi zanovni motor te vyjde na to samy co chces za cely letadlo(treba 3ks motoru R6 2006/2007/2009 nas staly 50/45/40tis) ...a to nebudu pocitat jeste dalsi veci, treba i jen blby pristroje, material na vyrobu. radil bych se kouknout na nekolik staveb Zodiaka 601 kterej je celokovovej a da se udelat komplet doma, vyjde na 300tis.

...sam mam takovej mensi projekt, kterej beru spis jako konstrukcni cviceni a fantazirovani, ale v realite by to prislo na peknejch par stotisicu.



A takhle to dopada když někdo nečte celé téma
http://affordaplane.com/about.html
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist