paolo_novy Přidat reklamu

Téma: BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo
Koupil jsem si ojeté BMW R1150GS, rv. 2000, najeto 66500 km, po třetím majiteli, přičemž ten poslední podle jeho slov na motorce najezdil okolo 20 000km a moto pravidelně servisoval.

Cestou od prodejce domů jsem držel cestovní rychlost 120 - 140 km/h. Po cca. 100km, viz fotka přístrojové desky se motorka se po ubrání plynu na rovince lehce rozvlnila, myslel jsem nejdřiv že je rozbitá silnice. Přidal jsem a znovu ubral, motorka se rozvlnila víc. Došlo mi že to asi nebude silnici ale motorkou, pustil jsem plyn a chystal se zajet ke kraji, ale v tu chvíli už kolo upadlo úplně a z rychlosti cca 120 km/h jsem zastavil viz. fotky. Celé se to odehrálo behěm cca 30 vteřin. Všimněte si viditelné brzdné dráhy na jednom z obrázků. Dálnice byla naštěstí prázdná, ještě o metr dál a jel bych domů nohama napřed naporcován o svodidla.

Víc fotek v 8Mpix rozlišení na tomto odkazu:

http://www.uloz.to/8830733/nehoda-rar

heslo do archivu: BMW

Moto jsem majiteli samozřejmě ihned vrátil.

Jdu zapít druhé narozeniny.







Naposledy editováno 01.05.2011 12:46:51

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

1.5.2011 v 21:30 | Nahoru | #1

restore píše: Podívej se jak máš uchycené kola na autě


Kola na autě jsou 4 a když jedno upadne, dá se ještě rozumně zastavit. Když ve 120 upadne kolo na motorce, ne každej bude mít asi kliku jako já. Čekal bych proto uchycení několikanásobně naddimenzované, ale tady kolo v kritickém místě drží jen 4 šrouby a v kombinaci s debilem co je šrouboval naposled to dopadne takhle.

U Haryka drží zadní kolo tak 3cm tlustá ocelová tyč, která se jednoduše provlékne skrz všechny nosné prvky, na jedné straně obří matka, která by se nestrhla snad ani metrovou pákou a pro jistotu srkz šroub za matkou ještě závlačka takže ta nevypadne ani kdyby se povolila. Už jen z tohodle principu musí být riziko upadnutí kola u BMW o pár řádů jinde.

(reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

1.5.2011 v 22:25 | Nahoru | #2

Hoba píše: Kola na autě jsou 4 a když jedno upadne, dá se ještě rozumně zastavit. Když ve 120 upadne kolo na motorce, ne každej bude mít asi kliku jako já. Čekal bych proto uchycení několikanásobně naddimenzované, ale tady kolo v kritickém místě drží jen 4 šrouby a v kombinaci s debilem co je šrouboval naposled to dopadne takhle.

U Haryka drží zadní kolo tak 3cm tlustá ocelová tyč, která se jednoduše provlékne skrz všechny nosné prvky, na jedné straně obří matka, která by se nestrhla snad ani metrovou pákou a pro jistotu srkz šroub za matkou ještě závlačka takže ta nevypadne ani kdyby se povolila. Už jen z tohodle principu musí být riziko upadnutí kola u BMW o pár řádů jinde.



Uchycení zadního kola BMW je dimenzováno dostatečně a pokud se dodrží postup a moment utahování,není problém.Ostatně tohle uchycení používají xx let.Praskne i klasická osa z trubky když se moc nebo málo utáhne.Viděl jsem to na vlastní oči (tuším NTV 650 to byla) a bylo to taky z přemíry síly při utahování.(přední osa,aby nedošlo k mýlce)Nejslabším místem takové osy je poslední chod závitu,kde taky praskla.Bohužel,žádné uchycení není stopro blbuvzdorné.Najezdil jsem na GS více než 80 tis km,kolikrát naložený,terénem a tento problém jsem nikdy nezaznamenal.Chce to jen pečlivost při údržbě.

Naposledy editováno 01.05.2011 22:58:36

(reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 10:10 | Nahoru | #3

Hoba píše: Už jen z tohodle principu musí být riziko upadnutí kola u BMW o pár řádů jinde.



To riziko je naprosto zanedbatelné - jak už zaznělo, kola na autě jsou chycena úplně stejně a kolik upadlých kol leží na silnici? Viděl jsem to jedinkrát, u prastaré Š120.

lefor: nemusíš se bát, z diskuse už vyplynulo, že se nerozpadl diferák, ale jen byly nesprávně utažené šrouby.

Můj závěr - po koupi motorky nebo po přezutí si šrouby před garáží vyšroubovat a zašroubovat. Díky centrálu je to práce na 5 minut a k utažení opravdu stačí klíč z origo nářadí. S ním to nepřetáhneš a samo se to nepovolí. (Na vyloupnutí víčka nad šrouby stačí plochý šroubovák)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 11:47 | Nahoru | #4

Hoba píše: Kola na autě jsou 4 a když jedno upadne, dá se ještě rozumně zastavit. Když ve 120 upadne kolo na motorce, ne každej bude mít asi kliku jako já. Čekal bych proto uchycení několikanásobně naddimenzované, ale tady kolo v kritickém místě drží jen 4 šrouby a v kombinaci s debilem co je šrouboval naposled to dopadne takhle.

U Haryka drží zadní kolo tak 3cm tlustá ocelová tyč, která se jednoduše provlékne skrz všechny nosné prvky, na jedné straně obří matka, která by se nestrhla snad ani metrovou pákou a pro jistotu srkz šroub za matkou ještě závlačka takže ta nevypadne ani kdyby se povolila. Už jen z tohodle principu musí být riziko upadnutí kola u BMW o pár řádů jinde.



taky mi to vetknuté kolo odjakživa připadá ne moc pevné, a nemám k němu duvěru. Na moji Hondě je kardan a skrz je taky privlýknutá hřídel a zajištěno maticí tuším M24x1,5 takže k tomu mám duveru...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bmw r 1100 gs vs 1150 gs [1, 2, 3] BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS michal-15 70 3.6.2024 v 14:18 jetam
Rukojeť plynu BMW R 1150 GS Holton 3 10.5.2024 v 21:02 Zdenalbenal
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Destroyer 27 10.12.2023 v 13:00 Tomassino
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 2 7.11.2023 v 11:25 ja1
Po startu jdou hodiny od 0 BMW R 1150 GS lubiks 11 6.11.2023 v 19:35 lubiks


TOPlist