Už roky toužím po motorce, ale jaksi jsem se pořád nemohla dokopat k tomu, udělat si papíry, ale letos se to konečně povedlo, takže teď scháním nějakou pěknou motorku pro mě.
Já si nejdřív myslela, že si koupím hlasika první motorka CBRko 125, ale kamarád mi to strašně rozmlouvá. Že prý mě už není 16, tak mám jít hned do něčeho silnějšího. Doporučil mi GS 500. Ale nevím, jestli to není pro začátek moc? Na druhou stranu si zase sama říkám, že to CBR bych měla třeba rok, a toužila bych po něčem silnějším.
Takže ráda bych slyšela názor víc lidí, popřípadě jakou motorku si koupit? Koukala jsem po té GS 500, taky po ER 5 nebo Cagiva River 500. Co myslíte, že by se tak hodilo pro začátečnici? Chci něco pohodlnýho, cestovního, ale zase aby se na tom dalo časem pěkně zajezdit. Cena do 50 000, a rok minimálně 98. Díky za odpovědi :)
Cosmogagy píše: tady je teda nesmyslu a uhozenych rad
prosim pany kterym prijde 125 jako nebezpecny stroj aby se na to divali objektivne a ne z pohledu jezdcu pro ktere je pullitr takove prditko ktere maji daaaavno za sebou (popripade zacinali rovnou na vetsich)...
jak muze byt CBRko ktere s relativne lehkym ridicem upaluje 120 (tachometr ukaze pres 130, ale realne to bude okolo tech 120) v beznem provozu nebezpecne?? i na stovku to zrychli rychlejs nez bezne vozidla (troufam si rict ze i rychleji nez atmosfericke 1,6, v pripade vetsich objemu a preplnovanyc motoru na tom clovek zrychli rychlejs nez bezny ridic auta) ze predjizdeni trva dyl nez na pullitru nebo na sestce?? tak nejedu jak kokot, netlacim se tam kde si nejsu jisty ze stihnu predjet, ale pockam si na vhodny moment, ne?? to je to tak tezky? zacatecnik by stejne nemel bezhlave tahat za plyn a snazit se okamzite a co nejrychleji predjet kazdy auto ktery uvidi. Aspon se u toho nauci premyslet
na krizovatkach je clovek i na dvacce rychlejsi nez 99,9% provozu a na trosku zakroucene okresce taky, rozhodne to neni taky ze by vas vsichni predjizdeli... a ze trochu ztrati dech v kopci?? trochu ano, ale ja na CBR125 jezdil i v buchlakach (samozrejme na puceny), a opet - bezny auto nema sanci (a to sem v te dobe mel 85kg bez vystroje)...
tak porad premyslim, kde je sakra to nebezpeci plynouci z maleho vykonu? takovy blud muze vyplodit jen nekdo kdo na te dvacce poradne v provozu nikdy nejel a ma v hlave zakoreneny od nekoho prevzaty nazor ze je to mrnava motorecka, a tim padem vuubec nejede..
jo, pro nekoho kdo uz ma nejaky tisice km na motorkach najete je dvacka mala, nevykonna a nudna (ale ne pro vsechny, ja mam na 500+ccm motorkach pres 20000km, a stejne mne bavi i projizdka na dvacce), ale pro zacatecnika to uplne ale uplne staci, minimalne na rok (a mozna i na dva)
ano, souhlasim s tim ze jsou zacatecnici kteri s prehledem zvladnou pullitra, sestku, nebo i treba Busu a nebudou na tom delat bejkarny ale v klidu a pomalu se ucit... ale kolik jich je?? naproste minimum... vetsina si koupi velkou motorku na doporuceni kamaradu a znamych ("dvacka te prestane za tyden bavit" a podobne bludy) po par tisicich km (v tom lepsim pripade, nekdy i po par stovkach) si rekne ze uz to umi, zacne zkouset co umi motorka, zacne tomu davat cim dal vic bez ohledu na to ze fakticky jeste porad "umí hovno"... a pak se tak akorat nekde rozpleskne..
proto je vzdycky lepsi radit mensi motorku nez vetsi.. dobry a rozumny zacatecnik se dobre nauci i na dvacce a zkusenosti si pak bez problemu prenese na vetsi stroj... a ten debil ma na dvacce aspon mensi pravdepodobnost fatalni nehody nez na vetsim bajku...
Ten kluk má pravdu , dobře si to napsal:) je pravda, že toho výkonu tam není na rozdávání ,ale počkám na předjíždění:)
2 reakcí na tento příspěvek 500 na začátek?
1 reakcí na tento příspěvek 500 na začátek?
Naposledy editováno 30.04.2011 20:23:13
1 reakcí na tento příspěvek 500 na začátek?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
1 reakcí na tento příspěvek 500 na začátek?
ALe určitě to čtu a jsem ráda, že mi poradí více či méně ostřílení motorkáři :)
WHTRDR píše: tak pridam dnesni zkusenost, byl sem dneska na ktm v bely, a schvalne kvuli vam tady sem si vzal 125 duke na prvni jizdu. ovladatelnost suprova, brzdy suprovy, posaz taky dobrej i kdyz bylo mi to trochu maly takze kolena nezalezly kam mely. motor je slabsi ale beru to tak ze ted uz jezdim poradny motorky. jako prvni masina bych z toho asi byl vyplesklej. na rovince to da 115 tam uz zasahne omezovac, kolem stovky se s tim da jet furt. nevim opravdu sem se na tom necitil nebezpecne spis naopak pocit suprovej. uznavam pocitove to moc nejede. coz teda me nasralo tak ten digitalni otackomer zlatej analog. v pohode se na tom da v pohode jezdit v provozu holt si clovek odpusti predjizdeni z vetsi casti
Tak tak, píšu o stránku dříve jelikož jsem tam byla už v pátek na novinářskym dni a taky jsem si schválnš brala tuhle 125. Bejt mladá a začínat, jsem z toho paf :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
SirIndy píše: DMC.motobiker> Taky jsem si vsiml, ze kdyz jedu podle predpisu tak se mi vetsinou nakej magor natlaci kousek za zadni kolo nebo rovnou vedle me a vytlaci me na krajnici No a pokud vezmu priklad ze protismer bude plnej a budu mit takoveho kokota za prdeli - tim padem celej pozitek z jizdy pryc - tak na dvace s tim nic neudelam, zrychlim max na 110 a on bude porad par desitek centaku za mnou... Na petikilu uz vetsinou budu schopnej ujet do bezpecne vzdalenosti...
tak s timhle ja jsem nikdy nemel problem... za celou dobu co jezdim na motorce se mi tohle stalo jen parkrat a vzdy stacilo uhnout ke kraji a nechat toho blba predjet a zahojit si tak ego protože "dal motorku"...
predstava nervozniho zacatcnika vystraseneho autem za nim, tahajiciho za plyn a jedouciho treba 130-140 aby tomu autu honem ujel... tak takova predstava mne trochu desi...
Já zažil vytlačení jen jednou, vytlačoval mě autobus na slovači, košická poznávačka, jel s ním jak s motorkou, furt uprostřed silnice, asi se mu jenom zasekl plyn
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
Mike70 píše: FishX3> To sou samý kecy a kecy... Podívej se, na jakejch motorkách sou největší a nejhorší bouračky, určitě ne na dvácách a čvrtlitrech. Pochybuju, že zakladatelka fóra to ještě čte, vždyť tady už jí nikdo neradí, jen se hádáme, kdo má pravdu. V tvým věku bych už čekal trochu nadhledu, ale ty jen každýmu cpeš svoje "pravdy". Tak a teď to mě
Tak to snad ani nemusim komentovat...Jen se zeptam, čistě ze zvědavosti - v profilu máš 250ccm, máš jiné motorky a delší zkušenosti s kubaturami nad 500ccm ? (resp cca 500,600...to o čem se tu bavíme)
Naposledy editováno 01.05.2011 14:03:06
2 reakcí na tento příspěvek 500 na začátek?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
Pertra píše: Na 125 se budeš trápit v každém kopci. Jdi do GS. Já si to pořídila s tím, že se na tom naučím a za 2 roky si pořídím něco silnějšího. Mám ji 5 let a měnit nebudu. Tak abys nedopadla stejně se 125.
dalsi takovy vycteny nazor jela jsi na nejake kvalitni 4T 125 nekdy?? jasne, neni to zadna raketa, ale ze by se to plazilo do kopce treba 70-80 to rozhodne ne... se 70kg jezcem (slecna zakladatelka) to jede do kopce s prehledem 90-100 (pokud to ma clovek pri zacatku stoupani dostatecne roztoceny, ale pri 100kmh je dostatecne roztocena snad kazda 4T dvacka) ...
a na dvacce se aspon lip vyvaruje takovych veci co potkaly pri zacatcich tebe, dovolim si citovat tvuj profil: "první pád byl na letišti,když jsem se na ni učila jezdit.Přežila to bez jediného škrábance,protože jsem stála na místě a neudržela ji "
Naposledy editováno 01.05.2011 17:03:37
Cosmogagy píše:
a na dvacce se aspon lip vyvaruje takovych veci co potkaly pri zacatcich tebe, dovolim si citovat tvuj profil: "první pád byl na letišti,když jsem se na ni učila jezdit.Přežila to bez jediného škrábance,protože jsem stála na místě a neudržela ji "
Nezbejvá, než souhlasit .
Na velké motorce jsem taky skoro začínala, skočila jsem po padesátce rovnou na Hondu CB450, což je předchůdce nahatých pětikil. Teď jsem sedla "zpátky" na 250ccm a vidím, o co jsem přišla. Je tam teda proti GS500 i rozdíl v geometrii silniční pětikilo x menší endurko, ale ovladatelnost a hravost menší motorky se s velkou nedá srovnávat. Kupodivu jezdím na některých silnicích, zejména v zatáčkách, na malý motorce i rychlejc než na velký.
Na delší cesty teda ta malá motorka není, je to přeci jen trochu otrava sunout se po dlouhý rovný silnici stovkou. Ale než začneš s motorkou cestovat, budeš stejně nějaký čas jezdit hlavně kolem komína a na to je podle mě ta menší motorka ideální.
A zapoměla jsem na to nejdůležitější... Při výběru motorky se řiď hlavně tím, na co se citíš Ty a co Tobě se líbí, protože na té motorce budeš jezdit práve Ty a ne kamarád
Navíc řešit takovou situaci ujetím si stejně troufnu tak maximálně na dálnici, nemyslím, že honička s autem někde v provozu, při stavu našich silnic, by byla bezpečnější než dement za zadkem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
Cosmogagy píše: ... se 70kg jezcem (slecna zakladatelka) to jede do kopce s prehledem 90-100 (pokud to ma clovek pri zacatku stoupani dostatecne roztoceny, "
Pokud to má člověk roztočený před kopcem.... A když nemá? Tak pojede do kopce 70 a auta ji budou předjíždět stovkou...
A to má bejt bezpečný???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
PetrL3 píše: Pokud to má člověk roztočený před kopcem.... A když nemá? Tak pojede do kopce 70 a auta ji budou předjíždět stovkou...
A to má bejt bezpečný???
pokud se nekdo po rovine plouzi na dvacce tak ze ji nema roztocenou, tak je to jeho problem pri bezny rychlosti 90-100kmh je vetsina 4T dvacek roztocena tak akorat aby do kopce nedychotala... a kdyz prece jen nemam roztoceny? tak podradim, zadny problem, ta motorka na tech 90-100 postupne zrychli kdyz mas spravny kvalt a otacky
ja s CBR125 a YZF-R125 jezdil i v Buchlakach, a ze to jsou mistama slusny krpaly.. a ze by do tech zakroucenych kopcu i s moji vahou nejak dychotaly se rict neda.. a auta mne rozhodne nepredjizdely holt to chce radit a radit, drzet otacky tam kde maji byt.. na velky motorce sice to razeni celkem odpada, vetsi motorka ten kopec schroupne bez podrazovani, ale to taky neni pro zacatecnika nejlepsi kdyz radi malo.. enom at se nauci poradne radit
Naposledy editováno 01.05.2011 21:20:39
1 reakcí na tento příspěvek 500 na začátek?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
Cosmogagy píše: pokud se nekdo po rovine plouzi na dvacce tak ze ji nema roztocenou, tak je to jeho problem pri bezny rychlosti 90-100kmh je vetsina 4T dvacek roztocena tak akorat aby do kopce nedychotala... a kdyz prece jen nemam roztoceny? tak podradim, zadny problem, ta motorka na tech 90-100 postupne zrychli kdyz mas spravny kvalt a otacky
ja s CBR125 a YZF-R125 jezdil i v Buchlakach, a ze to jsou mistama slusny krpaly.. a ze by do tech zakroucenych kopcu i s moji vahou nejak dychotaly se rict neda.. a auta mne rozhodne nepredjizdely holt to chce radit a radit, drzet otacky tam kde maji byt.. na velky motorce sice to razeni celkem odpada, vetsi motorka ten kopec schroupne bez podrazovani, ale to taky neni pro zacatecnika nejlepsi kdyz radi malo.. enom at se nauci poradne radit
Jenze holka-zacatecnice ji nebude drzet pod krkem roztocenou...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
SirIndy píše: Jenze holka-zacatecnice ji nebude drzet pod krkem roztocenou...
jenže holka začátečnice by se měla naučit motorku točit. když se nenaučí řadit a cítit motorku, tak je to naprd
(moje osobní zkušenost)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
Windy píše: jenže holka začátečnice by se měla naučit motorku točit. když se nenaučí řadit a cítit motorku, tak je to naprd
(moje osobní zkušenost)
Radit a drzet stale ve vysokejch otackach je rozdil... Radsi at jezdi petikilo ve strednich otackach a uci se vnimat chovani stroje, najizdeni zatacek atd a radi jen tak aby se to nepodtacelo nez se starat o to aby mela dvacku neustale vytocenou a radit jako o zivot...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
Co si pamatuju svoje začátky, ploužila sem se na tý velký motorce tak, že by mě kdejaká dvacka s přehledem předjela a na silnici jsem tím pádem překážela víc, než kdybych si bývala pořídila nějaký menší lehčí "motokolo". Začínající jezdec stejně výkon a možnosti pětikila nevyužije. Pokud má aspoň trošku cit pro motor, naučí se rychle řadit automaticky a držet motor ve správných točkách.
Suzuveverka píše: SirIndy> No tak se bude místo toček motoru starat o to, aby někde nenajela do zatáčky moc rychle, nebo aby vůbec nejela moc rychle, aby ji to někde neuklouzlo, nenakoplo a tak...
Co si pamatuju svoje začátky, ploužila sem se na tý velký motorce tak, že by mě kdejaká dvacka s přehledem předjela a na silnici jsem tím pádem překážela víc, než kdybych si bývala pořídila nějaký menší lehčí "motokolo". Začínající jezdec stejně výkon a možnosti pětikila nevyužije. Pokud má aspoň trošku cit pro motor, naučí se rychle řadit automaticky a držet motor ve správných točkách.