Už roky toužím po motorce, ale jaksi jsem se pořád nemohla dokopat k tomu, udělat si papíry, ale letos se to konečně povedlo, takže teď scháním nějakou pěknou motorku pro mě.
Já si nejdřív myslela, že si koupím hlasika první motorka CBRko 125, ale kamarád mi to strašně rozmlouvá. Že prý mě už není 16, tak mám jít hned do něčeho silnějšího. Doporučil mi GS 500. Ale nevím, jestli to není pro začátek moc? Na druhou stranu si zase sama říkám, že to CBR bych měla třeba rok, a toužila bych po něčem silnějším.
Takže ráda bych slyšela názor víc lidí, popřípadě jakou motorku si koupit? Koukala jsem po té GS 500, taky po ER 5 nebo Cagiva River 500. Co myslíte, že by se tak hodilo pro začátečnici? Chci něco pohodlnýho, cestovního, ale zase aby se na tom dalo časem pěkně zajezdit. Cena do 50 000, a rok minimálně 98. Díky za odpovědi :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
Ja na moto nikdy nesedel a v 22 delal papiry a chtel samoshrejme 125 protoze vse vypadalo tak hrozne silne,ale po prvnim sednuti a svezeni se na cbf250 jsem vedel ze pod 500 ja nepujdu. Na druhou stranu ja ridit umim.na autu mam tisice km a na moto bez problemu od zacatku. Zamysly se jak ti to slo v autoskole a musis vedet ty sama
1 reakcí na tento příspěvek 500 na začátek?
JirkaPospa píše: Tak za sebe musim rict ze GS 500 naprosto supr motorka. Taky jsem mel odjezdeno asi 2 roky v aute par desitek tisic takze max soustredeni na motorku a ne na prednost z prava.Pokud z nej dosahnes na zem tak si myslim ze neni problem. Neni sice nejlehci, ale s trochou cviku je to ladná a hlavne mala => obratna motorka. Vykonove si bat nemusis kdyz jezdis tak do 6k ot/min tak je hodnoucka a neprekvapi. Ve vyssich otackach zase vykonove bohate staci (aspon me na nejaky predjeti atd). me sice trosku prekvapila pri razantnejsim rozjezdu po zime tak se chudina malinko svezla po asfaltu :( (Doporucuju padaky!! Neni na ni skoro poznat ze lehla). Jinak s tvoji vyskou nevim jak s pohodlim. Ja mam 185cm a je na me dost mala, takze premyslim nad nejakym malym telatkem jako V-strom 650. Po takovych 300-400km s kour. pauzama je prdel zdrevenela az az. Za me nejlepsi motorka na zacatek co neprodas po sezone jezdeni, ale na delsi cesty moc nee.
Kupodivu na Stromu mam prdel zdrevenelou po 200km Origo sedlo je dost tvrde, na kratsi cesty pohodli super, na delsi by to chtelo jine.
Prestoze merim 187 cm a vypadam na tom jak vosa na bonbonu, obcas i ja tu malou CBR rad projedu, na zacatek je svou ovladatelnosti myslim super. Pojezdit dve sezony, neco se naucit a pak pripadne prejit na silnejsi, nevidim jako sebemensi problem. Rozhodne lepsi, nez se trapit s velkou motorkou misto toho, aby ses v klidu neco naucila. Jako priklad dam kamarada, ktereho jsem se snazil jako zacatecnika, ktery nikdy na zadne motorce nesedel, odradit od koupi VFR. Nedal si rict a koupil, aby pak nemusel menit. Pri spolecne projizdce radsi beru malou CBR, i tak na nej musim cekat, na VFR se bojim, ze cestou usnu . Takze myslim, ze o chybejicim vykonu to nebude...
2 reakcí na tento příspěvek 500 na začátek?
1 reakcí na tento příspěvek 500 na začátek?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
chimera-RR píše: speedy mas pravdu ja ted zacinam na firebladeovi 900rr a zatacky jezdim jak pripo.... ale v primce je to moc prijemny a to nejezdim do plnejch zatim se ucim sedel sem na ni 4krat a je to cim dal lepsi a sem si jistejsi ale v zatackach me da i skutr heh
a je pravda ze ja se uz 8let zivim volantem jezdil sem taxi dodavky nakladaky ted tramvaj takze praxe je docela velika opravdu mam cas vnimat co dela moto ale ty zadni gume moc neverimBroudy píše: Kluci všem moc děkuju za názory...vyzkouším toho víc po inzerátech a pak se rozhodnu :) Kdyby měl někdo ještě nějaké info, tak se zlobit nebudu :)
asi tak zkus si co ti bude vyhovovat ja sem zastancem toho ze se ridi mozkem a to muzes mit treba ferarri ale klido se muzes courat 50km-h po okresce a uzivat si ten zvuk a luxus
proste mej na pameti ze motorka neni auto jsi vic zranitelna musis predvidat vic jak v aute
a opatrne na plyn a muzes si klido koupit hned BUSU
1 reakcí na tento příspěvek 500 na začátek?
Všechny holky, co jsem učil jezdit, měly z moto jasně patrný přirozený respekt a zacházely s tím natolik s citem, že bych pro ně dvácu považoval za skoro nebezpečný nástroj (jak moc to nejede) : )
chimera-RR píše: speedy mas pravdu ja ted zacinam na firebladeovi 900rr a zatacky jezdim jak pripo.... ale v primce je to moc prijemny a to nejezdim do plnejch zatim se ucim sedel sem na ni 4krat a je to cim dal lepsi a sem si jistejsi ale v zatackach me da i skutr heh
Jo to byly casy kdyz sem zacinal na velke motorce, BMW F 650 ST, prave me v takovem zatackovitem useku u Krivoklatu daval malej skutr jak sem to jeste nemel v ruce Pak na rovince jsem ho vzdycky dojel a predjel protoze mu to nejelo a v zatackach me zase dohnal A dneska po roce uz na V-Stromu v kazde zatacce s dobrym povrchem taham stupacku po asfaltu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
chimera-RR píše: a je pravda ze ja se uz 8let zivim volantem jezdil sem taxi dodavky nakladaky ted tramvaj takze praxe je docela velika opravdu mam cas vnimat co dela moto ale ty zadni gume moc neverim
neveříš kolikátka je na fárošovi? 190 co mám řikat já na malym cbr 100/80 v zádu a nazdar
2 reakcí na tento příspěvek 500 na začátek?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
Mike70 píše: Já myslím, že by ses měla probrat holčičím fórem a zeptat se našich motorkářech. Vím o těch co koupily půlitra a pak radši po roce přešly na dvaapůlu. Taky se tu jedna z vás první sezónu zabila na litru, protože jí všichni říkali, že pokud má hlavu, tak to zvládne, a tak. Já jezdím už čtvrtou sezónu na dvaapůle co má 16 kW (22 Nm) a na zabití to úplně stačí. Kdejakou Oktávku TDi předjedu jak nic a na semaforech sem vždycky první Jasně, že bych zvádnul i silnější, ale zatím mně to vyhovuje. Tak se rozhodni moudře a spíš se ptej holek, co už maj něco za sebou. Mike
To co tu píšeš je "sorry!" pěkná píčovina,myslím hlavně tu první část že se tady holka zabila protože ji tu někdo napsal že to zvládne tohle je jen diskuze ale za sebe je nakonec stejně zodpovědnej každej sám za sebe,jinak jsem se pár těhle litrových diskuzí zůčastnil a většinou jsme to vedli k rozmluvení takovýhle nápadů a to i chlapům co začínaly.
motorky 100 a více koní na začátek taky blbost - větší kubatura, mnohdy větší váma (nemusi byt podmínkou) a obecne pravidlo, že rozjet to umí každej blb, ale zabrzdit ne.
Zlatej střed - cca 600-650 ne SS, ale některý z hodnějších motorů, nižší stavby pro holku a stejně tak nižší váhy. Hodný tak že se naučíš, výkoný tak, že ti to chvilu vydrží a když přijde problem, budeš se moct z něj dostat.Navic s tebou budou ostatn jezdit což u 125 bude vcelku problem (pokud nemáš kámoše ve věku 16ti let).
Zkoušela jsi někdy jet Škodou 120 a někde někoho předjet? podobně se chovýá 125tka
chimera-RR: "jet se dá ve všem" - kulový, jen trotl si pořídí Fároše a pak se ho bojí položit a tvrdit že se dá jet ve všem z aut? garantuji ti že když vypneš stabilizaci např v Corvette, tak se na suchu budeš mít problém rozjet a na mokru si rozbijes hubu stopro - tohle jsou káry co na mokru hrabou ve 160km/h a pokud ztratíš adhezi tak to neni prřča ukočírovat ono 500koní už není zrovna málo na 5l 8V a auto co váží jak tvý hodinky - z toho co píšeš jsi nikdy v ničem podobným nemohl sedět - možná na dálnici s hrůzou v očích. Kuwa trochu soudnosti, proc když jsi uplnej nováček se tu snažíš radit. Navíc když ty rady jsou scestný. Další fároš, co by nasral mýho syna protože na TDR 125ccm by se mu pletl pod kola v každý zatáčce - rovinka, otočí heft všecko předjede a v zatáčce blokuje stopu, další rovinka.... a pak jednou rovinka, neco se stane, nezvládá a PLESK. Sorry neznám tě ale tohle mne fakt vytáčí - možná proto, že se s podobnými setkávám na silnici a dost mne prudí. Chápu človíčka, co proste motku jeste nezvlada (koneckoncu kazdy jedem jinak a co je pro nekoho moc, je pro druheho malo) ktereho potkam a budu se za nim klido ohleduplne plouzit 80 k bezpecnemu predjeti, ale pičus co mi to "natře" na rovince a pak ho beru v prvním vinglu - toho bych nejraději z te motky sundal a zkopal do krychle.
Naposledy editováno 29.04.2011 11:48:18
Krejca píše: To co tu píšeš je "sorry!" pěkná píčovina,myslím hlavně tu první část že se tady holka zabila protože ji tu někdo napsal že to zvládne tohle je jen diskuze ale za sebe je nakonec stejně zodpovědnej každej sám za sebe,jinak jsem se pár těhle litrových diskuzí zůčastnil a většinou jsme to vedli k rozmluvení takovýhle nápadů a to i chlapům co začínaly.
souhlas, a s tou oktavkou jo, na semaforu možná... (ne nemam oktavku)
16kw je prostě málo, málo na slušnou klidnou a hlavně bezpečnou jízdu, nemluvím tu o nějakých výstřelcích
1 reakcí na tento příspěvek 500 na začátek?
PetrS píše: Určitě pětikilo, klidně i šestku. Čistě teoreticky, holky můžou mít do začátku i silnější moto než kluci, jelikož většina holek má už nějak od přírody vrozený větší pud sebezáchovy a tak na tom ze začátku rozhodně kraví míň, jak kluci.
Všechny holky, co jsem učil jezdit, měly z moto jasně patrný přirozený respekt a zacházely s tím natolik s citem, že bych pro ně dvácu považoval za skoro nebezpečný nástroj (jak moc to nejede) : )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?
chimera-RR píše: TO fish:hele ja mam docela dost nadriftovano v aute takze me nemusis poucovat ze se to na mokru smyka hehea v corvette sem nesedel mas pravdu ale na sjetejch letnakach v zime bych rekl ze je to jedno heh
Co na to říct? No ja ty auta jezdil a ne jedno odpoledne. Věř mi že "drift" v 40 v 70 a v 150ti je hodne o něčem jiným Snad to tak stačí...