jak všichni víme tak nová skupina od 18 let bude do 35kw, a seškrcený mašiny max. z původních 70kw.
a nedávno mě někdo tvrdil že motorky, který byly uškrcený ještě před tím než začali platit nový řidičáky př. (gsx-r 600 s 25 kw) budou normálně použitelný s tou skupinou od 18 let.
Mě se to moc nezdá co myslíte vy?
Naposledy editováno 20.04.2011 08:14:10
1 reakcí na tento příspěvek Řidičské průkazy
Je to logický - jako kdyby 21 letej kluk bez praxe udělal těsně před tou změnou zákona neomezený A a hned nato by mu ten řidičák vzali, protože nesplňuje jejich novou podmínku o praxi a věku
Edit: s tou novou skupinou do 35kW je samozřejmě řídit nelze - nesplňujou podmínku maximálního výkonu, ze kterýho byly původně seškrcený
Naposledy editováno 20.04.2011 09:45:54
1 reakcí na tento příspěvek Řidičské průkazy
Tj. pokud změněj podmínky skupiny, tak se musíš řídit platnou verzí.
Pokud se týče situace, kdy těsně před začátkem platnosti v 21-ti získáš neomezený A, tak tam je jasný pravidlo. Máš neomezený A podle tehdy platných pravidel, tak máš. Řiď cokoliv v A.
Ale u škrcení mašin pro skupinu atd... tam bych se dost bál. Oprávnění jasně říká, že smíš řídit vozidlo zařazené do skupiny. V podmínkách řidičáku neni ani slovo, která motorka do skupiny patří a která ne.
Prostě můžeš řídit co je ve skupině a pokud se tam ta mašina nevejde, tak prostě nemůžeš.
Osobně si myslim, že to je i záměr týhle změny. Všichni s A1 do 25kW prostě budou jezdit na max 35kw a seškrcený max ze 70kw.
Bude to stejný jako před pár lety. v roce 98 sem udělal "B" a dostal k tomu A s omezením do 50ccm. Časem jsem dostal mový řidičák a tam je to zapsáno jako A1 150. Stejný podmínky a jiný značení. Podle mě udělaj z A1 25kw jenom A1 35kw a hotovo. Bude to automatickej převod, ale budeš muset dodržovat podmínky A1 35kw.
Naposledy editováno 20.04.2011 11:20:28
Takže pokud máš teď skupinu i motorku do 25kW nebo se budeš (klidně i po platnosti téhle novely) chystat koupit motorku která bude mít v papírech 25kW tak se nic neděje. Jen už nově nepůjde uškrtit ani většina šestek, páč kromě Bandita mají snad všechny přes 70kW...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičské průkazy
redmanXXL píše: Bude to stejný jako před pár lety. v roce 98 sem udělal "B" a dostal k tomu A s omezením do 50ccm. Časem jsem dostal mový řidičák a tam je to zapsáno jako A1 150. Stejný podmínky a jiný značení. Podle mě udělaj z A1 25kw jenom A1 35kw a hotovo. Bude to automatickej převod, ale budeš muset dodržovat podmínky A1 35kw.
a to mi řekni, co si představuješ že znamená to A1 150 - k řízení jakého vozidla tě držení této skupiny opravňuje?
-vodník- píše: a to mi řekni, co si představuješ že znamená to A1 150 - k řízení jakého vozidla tě držení této skupiny opravňuje?
150 si myslím že je harmonizační kod
A to proto že naši páni posranci dali že B je + 50 cmm ,ale (teďka to ale )konstrukční rychlost nesmí být víc jak 45 km/h.
Takže jsi dělal papíry v 1997 tzn že jsi měl B+ 50 cmm bez omezení /tzn.i Simson), ale pak přišlo B + 50 cmm+ 45km/h (takže max.Babeta )
No a podle mě to říká že když jedeš na Sifonu tak máš na to papíry ,ale kdyby jsi měl papíry později tak když tě zgrajfnou kliftoni že jedeš na Sifonku tak smolík ,je to jízda bez oprávnění k dané skupině a výsledek jistě znáš... ne ?
Teda...aspoň podle mě ...
Prostě to mrdání se skupinama na moto pomalu každej rok je děsnej vopruz...
P.S. Ještě že mě se to netýká
Mám plný A od 17 let
Až začne platit sk. A2, tak s ní bude možné řídit moto do 35 kW seškrcenou z max. 70 kW. To by se ale nemělo týkat moto schválených podle předpisů platných před nabytím účinnosti novely. Ti, co získají A/25 do konce letošního roku, budou moci jezdit s moto schválenou do konce letoška na 25 kW bez problémů.