globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dobíjení - jak zjistit co je špatně
11.4.2011 v 17:04
Zdravím,

potřeboval bych poradit, kde a jak měřit nabíjení, na svorkách k baterii naměřím na volno asi 1 volt a při zvýšeným kolem 4 a to s vypnutejma světlama...
Kde a co mám měřit abych zjistil co je špatně altík vzhledově vypadá v pohodě, ale nemusí být... tři fáze od něj k relátku najdu, tak bych potřeboval zjistit jak měřit na těch fázích a jak na relátku a podobně co bývá špatně když motorka nedobíjí.

Díky

Dobíjení - jak zjistit co je špatně

11.4.2011 v 17:22 | Nahoru | #1
Tohle by ti mohlo helfnout Dobíjení

Dobíjení - jak zjistit co je špatně

11.4.2011 v 17:26 | Nahoru | #2
není to tak dlouho, co to tu bylo

EDIT: byls rychlejší

Naposledy editováno 11.04.2011 17:26:29

Dobíjení - jak zjistit co je špatně

11.4.2011 v 20:36 | Nahoru | #3

... na svorkách k baterii naměřím na volno asi 1 volt a při zvýšeným kolem 4 a to s vypnutejma světlama...


tak to jsou hodnoty hodne mimo... neco si o tom precti na predchozich odkazech, pak znovu promer a napis hodnoty

Dobíjení - jak zjistit co je špatně

11.4.2011 v 21:01 | Nahoru | #4
http://motoride.sk/?ID=418
tohle je myslím nejlepší, i mně to před časem pomohlo..

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení - jak zjistit co je špatně

14.4.2011 v 15:48 | Nahoru | #5
tak jsem proměřil stator, je v normě podle článku kontrola dobíjecí soustavy...
pročistil jsem všechny konektory a nabíjení je pořád nísko, na volno tam bylo asi 12,4 a zvýšený nešlo přes 13,6V zdá se mi to málo pro bezúdržbovou baterii, čím by to mohlo být? regulátorem?

Dobíjení - jak zjistit co je špatně

14.4.2011 v 15:50 | Nahoru | #6
Ahoj, jak stará je ta baterie?

(reakce na) Dobíjení - jak zjistit co je špatně

14.4.2011 v 15:55 | Nahoru | #7
Ghost_rider> predtim jsi psal cosi o 1-4 voltech, ted pises "pořád nísko, na volno tam bylo asi 12,4 a zvýšený nešlo přes 13,6V"... 13.6V uz je vcelku schopna hodnota. Veta "málo pro bezúdržbovou baterii" nedava smysl - pokud je ta baterie utesnena, nabiji se napetove naopak mensim napetim nez klasicka udrzbova (kapalinova), u SLA se nesmi prekracovat plynovaci napeti...

2 reakcí na tento příspěvek Dobíjení - jak zjistit co je špatně

14.4.2011 v 16:22 | Nahoru | #8
baterie má asi rok a půl

a ještě jsem zkoušel baterii odpojit při nastartovaným motoru a zhasla mi kontrolka neutrálu a ani se pořádně nerosvítila potkávačka o dálkovým ani nemuluvím, to je špatně ne? podle mě to má po nastartování živit všechny spotřebiče a ještě dobíjet baterii. při zvýšením se to trochu rozsvítilo ale s baterií to svítilo tak 2x tolik

(reakce na) Dobíjení - jak zjistit co je špatně

14.4.2011 v 16:26 | Nahoru | #9
Ghost_rider> jestli muzes zmerit proud kterej tece z baterky po nastartovani (nejsnaz stejnosmernym klestakem), tak to udelej a podle toho co pises skoro urcite nameris, ze pri nizkych otackach (umyslne nepisu pri volnobehu - pri nem to jeste nemusi uzivit uplne vsechno) tece proud z baterky a pak je to jednoznacna zavada na dobijeni...

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení - jak zjistit co je špatně

14.4.2011 v 17:23 | Nahoru | #10
klešťák nemám, akorát multimetr a nevím do kolika je abych ho neodpálil, až budu v dílně tak kouknu... takže při nízkých točkách to má živit baterie? když bude závada na dobíjení, což asi je a nejspíš regulák, tak co v něm bude špatnýho, nebo co tak odchází jako první? vím že u altíků na autech je to usměrňovací můstek...

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení - jak zjistit co je špatně

14.4.2011 v 17:29 | Nahoru | #11
Muze byt slehla baterka

(reakce na) Dobíjení - jak zjistit co je špatně

14.4.2011 v 17:29 | Nahoru | #12
Ghost_rider> tak holt nastartovat (v ten okamzik tam tece velkej proud), odpojit baterku (kondenzatorovy zapalovani bude fungovat i nadale) a pripojit baterku spolu s ampermetrem (bude ti stacit beznej "mustkovej" rozsah 10-20 A). Pri volnobehu muze bejt proudova bilance zaporna (proud tece z baterky, nikoliv do ni), ale uz pri mirne zvysenejch otackach by tomu melo bejt naopak... pokud by to byl regulator, tak je asi celkem jedno, co presne uvnitr nej odeslo a shanel bys novej (bejva zalitej plastem v hlinikovym sasi, ktery plni ulohu chladice)

(reakce na) Dobíjení - jak zjistit co je špatně

14.4.2011 v 17:30 | Nahoru | #13

Ghost_rider píše: baterie má asi rok a půl

a ještě jsem zkoušel baterii odpojit při nastartovaným motoru a zhasla mi kontrolka neutrálu a ani se pořádně nerosvítila potkávačka o dálkovým ani nemuluvím, to je špatně ne? podle mě to má po nastartování živit všechny spotřebiče a ještě dobíjet baterii. při zvýšením se to trochu rozsvítilo ale s baterií to svítilo tak 2x tolik



Tak malo dobiji ... pokud nemas nekde zaoxidovany kabely, a alternator dava, uz je jedina moznost a to regulator.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení - jak zjistit co je špatně

14.4.2011 v 17:34 | Nahoru | #14

Ozzy_ píše: Muze byt slehla baterka


podle toho co pise tezko (nebo co myslim pod pojmem "slehla" ?)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení - jak zjistit co je špatně

14.4.2011 v 20:09 | Nahoru | #15

Skalda píše: podle toho co pise tezko (nebo co myslim pod pojmem "slehla" ?)



Vnitrni skrat, altik i regl dava, a baterka to "zere" Ale jak jsem cetl dal, tak bych to videl na regulator.

(reakce na) Dobíjení - jak zjistit co je špatně

14.4.2011 v 22:17 | Nahoru | #16
Ozzy_> tak, nebot pise (pak uz to i citujes) "...při zvýšením se to trochu rozsvítilo ale s baterií to svítilo tak 2x tolik"
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna karburátoru Honda Rebel 125 attimoto 0 22.3.2024 v 13:30 attimoto
Honda rebel chcípne po ustřelení z ... Honda Rebel 125, Honda CA 125 Rebel Danda01 11 4.7.2023 v 19:24 Danda01
přepis Honda Rebel 125 easy-rider 6 23.9.2021 v 15:27 wagin
Manuál Rebel 125 Honda Rebel 125 skopous 10 9.4.2021 v 12:56 Lubobek1
kolik se vejde oleje do honda rebel... Honda Rebel 125 jakubcícha 4 30.9.2017 v 14:21 Speedy-Bikes


TOPlist