Poraďte, jak na to a co s tím. Žil v názoru že Triumph má na své motorky mezinárodní záruku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záruka na motocykly Triumph
Kamikadze-Ace píše: jamaica> nádherně napsáno viz přednáška co a jak následuje útěk domů klik + klik objednáno
No... když a o tom přemýšlím... já třeba, když nakupuju po netu, tak nakupuju po netu, a když v krámu, tak v krámu (pokud mě tam nenaserou). Nicméně zde máme dvě stanoviska:
1. Zákazník - má samozřejmě plné právo nechat si jakýkoliv produkt předvést, ale nemá povinnosti si ho nakonec koupit.
2. Obchodník - samozřejmě ho štve, když se věnuje zákazníkovi, který si nakonec koupí produkt jinde jenom proto, že je levnější.
Ovšem pravda, jak už to tak chodí, bude někde uprostřed.
Pravda je, že někteří zákazníci jsou opravdu neobyčejně „vychcaní“ a dokáží také všelijak čarovat se zárukou apod. Na straně druhé vím z vlastní zkušensosti, že drtivá většina prodavačů v našich prodejnách pořád ještě neumí prodávat. Základní chyby, kterých si běžně všímám:
1. Neochota. Je opravdu neuvěřitelné s jak neochotným a liknavým personálem bez nejmenšího zájmu o zákazníka a to, co prodává, se člověk u nás pořád setkává.
2. Nátlak. To je druhý extrém. Člověk přijde do krámu, nestačí se ani rozkoukat, a prodavač/ka se na něj okamžitě vrhne s otázkou, co si přeje. V zákazníkovi tím okamžitě vzbudí nepříjemný pocit.
3. Snaha prodat za každou cenu (často produkt s nejvyšší marží) misto snahy porozumět potřebám zákazníka a nabídnout mu produkt a služby podle těchto potřeb. Prodejní technika se omezuje na prezentaci produktu a pokud prodavač/ka vůbec položí zákazníkovi nějakou otázku, tato zní obvykle: "v jaké tak asi cenové relaci?", což je od základu špatně.
4. Neznalost produktu a dané problematiky, neschopnost prezentovat skutečné výhody produktu pro zákazníka apod. Prodavač například zahltí zákazníka výčtem nejrozličnějších funkcí, aniž se zajímá o to, zda je zákazník skutečně potřebuje či vyžaduje.
atd.
Dále: To, že má zákazník obvykle možnost koupit daný produkt levněji na internetu, je všeobecně známá věc. Prodavač s tím tedy musí počítat. Za prvé by měl umět alespoň odhadnout, zda přišel zákazník opravdu nakupovat či jen „tahat rozumy“ a za druhé by měl umět prodávat nejen produkt, ale také výhody, které zákazník získá, pokud si produkt zakoupí právě u daného prodejce.
Tož tak.