Jsem zde naprostý nováček, motorkare.cz čtu pravidelně už nějaký ten měsíc, ale otázky na mou odpověď jsem zde nedostal. Motorky zbožňuji, konečně mám místo i finance na řidičák + motku.
Je sebevražda jít si ihned dělat řidičák na neomezenou, když jsem jel na moto jen jednou v životě (babeta ). Jde mi o to, aby síla motorky v autoškole nebyla pro mně smrtelná. Je zde někdo, kdo také dělal hned skupinu A? Další důvod proč si chci udělat tuto skupinu je ten, že mentálové nahoře chtějí dát hranici na 24 let a mně je 21, nebude se mi chtít čekat další 3 roky, jelikož chci nějaké cestovní enduro kolem 35kW (nejspíš BMW).
Díky Vám moc a radu a snad moc nespamuju .
1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
Olaf: pokud máš omezenej rozpočet na zhruba 50tis., tak se nejvhodněji jeví opravdu Honda CBF 600, která se dělala od r.2004 bud s polokapotou (doporučuju) nebo jako klasický naháč. Ceny začínají na ca 60tis. Motorka má nastavitelnou výšku sedla, coz je pro tebe plus a neni celkove malá. Horneta na začátek moc nedoporučuju, má přece jen 100koní a je zbytečně točivej. Versys 650 se pohybuje od ca 80tis. za první ročníky 2007 (sám jsem ho měl jako jeden z prních v ČR). Najezdil jsem na něm skoro 20tis.km behem 2 let a bez problémů. Jako vetsiho držáka bych ale viděl Hondu CBF. Jednoznačná výhoda Versyse je ale pocit lehkosti a hlavně schopnosti v zatáčkách, je to lehkonohá motorka velmi vhodná jak na kratší jízdy pro zábavu tak i nějaké to cestování snese. A pak spotřeba, ne každej to chce slyšet, ale podle mě i u motorky hraje svou roli. Versys je schopen jet i pod 4l, naprosto běžně kolem 4,5l a přes 5l už se musel dost honit. CBF počítej tak o litr dva víc. Pokud chceš za každou cenu ušetřit a chtěl bys úsporný pružný koncept R2, tak se poohlédni po ER-6, ceny začínají na téměř stejné úrovni jako za CBF, tedy kolem 65tis. Ale takové kusy budou dost olítané a ER-6 neni delana na vysoké proběhy, je to porste rozpočtová motorka a je to na ní vidět, Versys je mnohem kvalitněji postaven. Navíc na ER-6 budes vypadat lehce podivně, ta motorka je fakt malá (ale nekdo to tak má rád a sólo tě uveze bez problému).
Každopádně bych se snažil vybrat mašinu s historií (pokud možno jeden majitel, servisní knížka, faktury za servis.úkony atd), nejakou výbavou (štítek, kufr, padáky, atd., dodatečně je to dost drahá záležitost a při tak nízké pořizovací ceně je to nesmysl nasypat do doplnku treba 20tisíc) a rozumnými kilometry dejme tomu do 25tis., aby byla jeste perspektivní. Pokud narazíš na dobrý kus, není problém aby ti vydržela několik let a tzv. ji olítat, obouchat a stejne ji prodáš s rozumnou ztrátou, protože jsou to jeste relativně mladé modely a je po nich stále velká poptávka.
Poslední rozumná varianta mi přijde klasický Bandit, s mírně přešvihnutým limitem (ca od 65tis.) seženeš pěknou 650 s nesmrtelným vzduchem a olejem chlazeným motorem. Jen počítej že B650 je těžší motorka, taková bytelná. Podvozově je na tom hůř než CBF a o dost hůř než Versys. Ale zase je to klasika a třeba ti sedne.
Takže shrnutí:
1) pokud 4-válec, tak Honda CBF 600 (výrazně doporučuji polokapotovanou verzi S) nebo Suzuki Bandit 650
2) pokud 2-válec, tak Kawasaki Versys
Nic staršího nebo lacinějšího než za těch ca 60 bych nehledal, budes mít rel.mladou max 6ti letou motorku. Pokud nemáš žádnou výbavu tak počítej ca s dalšími min. 10tis. (dá se sehnat slušná helma za 3t, komplet textil za 4-5, rukavice do litru a boty za 2)
Naposledy editováno 25.03.2011 00:06:58
To je asi jedinný zástupce 1V co jsem měl k doporučení.
PS: navic se to dá dost zásadně snížit - díky útlé stavbě na tom dosahnou i holky co na nižších ale širších motkách mají problém
Naposledy editováno 25.03.2011 10:12:38