globalmoto_kveten





Téma: Ozubená kola ze silonu-zkušenosti?
 
19.3.2011 v 20:41
Uvažuji o změnu materiálu jednoho kola v soukolí kvůli snížení hlučnosti.Zajímala by mě odolnost takového kola.Máte někdo zkušenosti?Ať už z prvovýroby či nějakých úprav.

Ozubená kola ze silonu-zkušenosti?

19.3.2011 v 20:44 | Nahoru | #1
tak záleží co to kolo bude pohánět

edit: jestli to chceš na vodní pumpu nebo něakej vyvažovák tak bych se toho nebál, ale na primár bo rozvody bych to raději nedával

Naposledy editováno 19.03.2011 20:46:08

Ozubená kola ze silonu-zkušenosti?

19.3.2011 v 21:36 | Nahoru | #2
Jednu vodní pumpu a jeden vyvažovák.Právě ten vyvažovák s tím pulzováním dělá rambajz.Silon by byly dvě mouchy jednou ranou.Za prvé hlučnost a za druhé snížení hmoty.
Mimochodem jedná se o ten rozvod co mám v avataru.To na klice bych nechal kovové,a to sekundární by byl silon.

Naposledy editováno 19.03.2011 21:40:59

Ozubená kola ze silonu-zkušenosti?

19.3.2011 v 21:49 | Nahoru | #3
Plastové kolečka najdeš třeba u F650GS a pokud vím,docela často se to vysype.Silon není moc odolný materiál a protože u ozubených kol vzniká poměrně dost tepla díky tření,viděl bych to na krátký život podobného převodu.U pomaloběžných záležitostí by to nebyl problém,ale do tohodle bych nešel...

Edit:Hluk vzniká nejspíš velkou vůlí v ozubení a tady by se to dalo (pokud už si s tím chceš dávat takovou práci) vymezit podobným způsobem,jako to mívaly vyřešené BMW K100.Dvě oz. kola,mezi ně vložené péro které ozubení vůči sobě pootočilo cca o 2° a tím vymezilo vůle.Fungovalo to perfektně.

Naposledy editováno 19.03.2011 21:57:26

1 reakcí na tento příspěvek Ozubená kola ze silonu-zkušenosti?

19.3.2011 v 22:07 | Nahoru | #4
jestli tam je větší namáhání, tak bych asi bych místo silu koukal po materiálech jako
http://www.murtfeldt...terialy-2/murlubric/
http://www.murtfeldt...aterialy-2/murdopol/

1 reakcí na tento příspěvek Ozubená kola ze silonu-zkušenosti?

19.3.2011 v 22:13 | Nahoru | #5
restore:Nějak mi hlava nebere jak to na tom BMW funguje,můžeš to blíže popsat?

karf:To bude určitě ideální matroš,ale pochybuju že mi prodají matroš na jedno kolo...

Ano,problém je především kvůli vůlím,nevím jak k tomu došlo,ale nějaká desetinka tam "hapruje".Řešení by bylo odnést sosustružníkovi celej motor ať to soukolí dopasuje....

Naposledy editováno 19.03.2011 22:22:38

(reakce na) Ozubená kola ze silonu-zkušenosti?

19.3.2011 v 22:25 | Nahoru | #6
Anti> Tady je nákres.Kola 10 a 18 jsou vůči sobě pootočené řekněme o 1/4 zubu pérem 17 a tím je vymezena vůle ozubení.



Naposledy editováno 19.03.2011 22:25:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ozubená kola ze silonu-zkušenosti?

19.3.2011 v 22:28 | Nahoru | #7

karf píše: jestli tam je větší namáhání, tak bych asi bych místo silu koukal po materiálech jako
http://www.murtfeldt...terialy-2/murlubric/
http://www.murtfeldt...-2/murdopol/ [/quote]

Tyhle materiály znám.Fungují dobře jen na kluzných vedeních nebo max jako pouzdra.Ozubené kola bych z nich nedělal.

(reakce na) Ozubená kola ze silonu-zkušenosti?

19.3.2011 v 22:51 | Nahoru | #8

restore píše: Tyhle materiály znám.Fungují dobře jen na kluzných vedeních nebo max jako pouzdra.Ozubené kola bych z nich nedělal.

Je to tak.

Ozubená kola ze silonu-zkušenosti?

19.3.2011 v 22:55 | Nahoru | #9
'silon' neni zadna definice materialu.
Ja bych to jako upravu plastove nedelal. Musis pocitat s teplotou, a dynamickym zatezovanim jak pro nizkocyklovou unavu, tak vibracemi - produkcni plastova kola do prevodovek se delaji nejcasteji jako vstrikovana. V kombinaci s kovem hlavne PPS GF30-40 nebo PEEK s grafitem (nebo opet GF ci CF) pro vyssi teploty a vyssi tlaky. Dulezita je orientace vlaken tohoto kompozitu. Na amaterske upravy opravdu plastove kolo neni dobry napad.

Naposledy editováno 19.03.2011 22:59:40

Ozubená kola ze silonu-zkušenosti?

20.3.2011 v 00:51 | Nahoru | #10
Aprilia RS 125 z "nich" má náhon vyvažovací hřídele

Ozubená kola ze silonu-zkušenosti?

20.3.2011 v 07:18 | Nahoru | #11
Děkuji všem za přinosnou diskuzi.Je pravda,že jsem si tou aplikací plastu nebyl jistý,proto jsem se obrátil na zdejší komunitu.Osobně si myslím,že největší problém je onen vyvažovák,díky kterému vznikají v převodu solidní rázy.Jako další řešení mě napadlo aplikovat šikmé ozubení.Ale to je technologicky podstatně náročnější.Nejspíš se domluvím se soustružníkem a pokusíme se sekundární kolo napasovat na míru.V současném stavu to nechci nechat,obávám se že by se ta vůle díky rázům vyvažováku dále zvětšovala.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist