1 reakcí na tento příspěvek nejhnusnější přestavby - fotky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nejhnusnější přestavby - fotky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nejhnusnější přestavby - fotky
2 reakcí na tento příspěvek nejhnusnější přestavby - fotky
Základem této stavby se nestala žádná běžná cestovní Jawa, ale rovnou plochodrážní speciál Jawa 500 DT 891, respektive její motor. Jak říká autor stavby Janne Leiman, plochá dráha je ve Finsku hodně oblíbená, a tak nebyl problém tenhle motocykl, který v zemi tisíce jezer kdysi jezdil ledovou plochou dráhu, sehnat opravdu lacino. Šedesátikoňový motor se navíc jevil jako dostatečně silný pro základ nabušeného café-racera. Jenže ouha!, plochodrážní motory přece baští líh… Janne tak musel úpravou spalovacího prostoru snížit kompresi z 15:1 na 9,5:1, aby si hladový agregát posilněný novým karburátorem Dell'Orto DHLB35 (a s deseti koni navíc) pochutnal i na krmivu od benzinové pumpy. Dalším oříškem bylo, jakou převodovkou plochodrážní motor osadit. Jako nejlevnější varianta se ukázala převodovka z BSA A10. Jenže tady nastal opět zádrhel, ústrojí z „besárny“ odmítalo s motorem spolupracovat. Deset tisíc otáček československého dravce bylo na anglickou převodovku zkrátka moc, proto podstoupila odtučňovací kůru, aby si s motorem lépe rozuměla.
bretacert píše:
Základem této stavby se nestala žádná běžná cestovní Jawa, ale rovnou plochodrážní speciál Jawa 500 DT 891, respektive její motor. Jak říká autor stavby Janne Leiman, plochá dráha je ve Finsku hodně oblíbená, a tak nebyl problém tenhle motocykl, který v zemi tisíce jezer kdysi jezdil ledovou plochou dráhu, sehnat opravdu lacino. Šedesátikoňový motor se navíc jevil jako dostatečně silný pro základ nabušeného café-racera. Jenže ouha!, plochodrážní motory přece baští líh… Janne tak musel úpravou spalovacího prostoru snížit kompresi z 15:1 na 9,5:1, aby si hladový agregát posilněný novým karburátorem Dell'Orto DHLB35 (a s deseti koni navíc) pochutnal i na krmivu od benzinové pumpy. Dalším oříškem bylo, jakou převodovkou plochodrážní motor osadit. Jako nejlevnější varianta se ukázala převodovka z BSA A10. Jenže tady nastal opět zádrhel, ústrojí z „besárny“ odmítalo s motorem spolupracovat. Deset tisíc otáček československého dravce bylo na anglickou převodovku zkrátka moc, proto podstoupila odtučňovací kůru, aby si s motorem lépe rozuměla.
Naopak, to není hnusná přestavba, ale krásná
I když krása je subjektivní, jasně že se to každému nemusí líbit.
1 reakcí na tento příspěvek nejhnusnější přestavby - fotky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nejhnusnější přestavby - fotky
bretacert píše:
Jawa ... nelibi se mi tam to svetlo a sedlo