globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vykon Dandy
7.3.2011 v 21:53
Ahojte, zajímalo by mě, jestli se dá nějak otevřít JAWA Dandy 50 (2T)s motorem sachs, samozdřejmě že nejlepší volbou by asi byl polini kit, na který ale bohužel nemám, přece jen od takového motoru s pomocnými přepuštáky, dosti velkou kompresí solidnim karbecem (BING 18) se dá vytáhnou výkon shodný s výkonem pionýra, tudiž 2,6kW ... myslím že tenhle motor ma na dost víc, ovšem kde bych měl ony přiskrené koníky hledat ?? pokud vubec někde jsou ??? díky za jakekoliv připomínky či rady

Vykon Dandy

7.3.2011 v 21:58 | Nahoru | #1
Kolik ti teď jede ?

Klasika sportovní filtr, tryska,připadně jestli neni něco v koncovce co tam nemá být,pak seřidit směs... Potom může být nějaký doraz na šoupatku

Naposledy editováno 07.03.2011 22:05:37

Vykon Dandy

7.3.2011 v 22:01 | Nahoru | #2

1 reakcí na tento příspěvek Vykon Dandy

7.3.2011 v 22:10 | Nahoru | #3
hej 70 z toho vymáčknu no jako tahne dobře ale prostě připada mi to málo na takový motor na léto bych to chtěl nějak naladit aby to trochu stíhlalo vice :) ted budu měnit pistni sadu ale nemyslim si že se to nějak extra zlepší prostě výkon bude pořád stejný :(

1 reakcí na tento příspěvek Vykon Dandy

7.3.2011 v 23:32 | Nahoru | #4
nejlepší tuning padiny je upgrade na dvácu. Zbytečně do ní budeš sypat chechtáky. Toť můj názor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vykon Dandy

8.3.2011 v 00:22 | Nahoru | #5

CronEL píše: hej 70 z toho vymáčknu no jako tahne dobře ale prostě připada mi to málo na takový motor na léto bych to chtěl nějak naladit aby to trochu stíhlalo vice :)


...to ti jako přijde na padinu 70 málo?

(reakce na) Vykon Dandy

8.3.2011 v 00:38 | Nahoru | #6

sidar píše: nejlepší tuning padiny je upgrade na dvácu. Zbytečně do ní budeš sypat chechtáky. Toť můj názor



Nejlepší tuning padiny je kopit silnější stroj

Je to tu furt dokola, ale já jsem zastánce, že se nevyplatí do toho valit prachy, raději šetřit na něco silnějšího. Stejně je jedno jestli ti to jede 70 nebo 80, no ni?

(reakce na) Vykon Dandy

8.3.2011 v 01:41 | Nahoru | #7
Matess727x> no, me to malo prijde... se simsonem jsem jezdil pres 70 km/h, obcas i pres 80 km/h (rekord mam 89.7 podle cyklotachace) a od Dandyny bych cekal minimalne stejny vmax

Vykon Dandy

8.3.2011 v 07:10 | Nahoru | #8
Víc ti to stejně nedá. Ty "rychlejší" Dandy byly z výroby osazeny Minareli motorem, který tu stovku jakž takž umí. Ze Sachsu to nedostaneš, leda bys možná vyměnil třičtvrtiny střev a osazení kolem + hodiny, dny lazení... Ale k čemu? nesmysl.

Vykon Dandy

8.3.2011 v 08:14 | Nahoru | #9
vyhozený peníze. pošlu ti raději číslo svýho učtu, to bude rozumnější ..

Vykon Dandy

8.3.2011 v 09:11 | Nahoru | #10
:D :D :D bohužel teď další motorku neplánuju ... až později, ale ted bych ještě chtěl dojezdit na tomhle trochu .... jde tady ale o princip že ten motor má takový low výkon přitom je konstrukčně řekl bych dobře vyřešen ... jo to slyšívám často ... koupíš si dvácu :D ale kde na ni vezmu bohužel až vyhraju ve sportce tk budou i dvě dvácy :) ... přecejenom když jedete cca 60 a předjíždní vás plně naložený kamion jak nic je smutné nepotřebuju jezdit 80 ale potřebuju mít možnost z toho těch 80 vytáhnout :) P.S. 70 to jede teď s vypětím všech sil ... uvidime co mot řekne na novou pístní sadu a vzducháč :)

Vykon Dandy

8.3.2011 v 10:28 | Nahoru | #11
citace z jiného vlákna

Pánové vy jenž si myslíte že dandy nejede 90 ste vedle, kdysi jsem ho také míval a jezdil 90 z kopce by šel asi i na tu 100 ale víc sem ho radej netočil.
Měl sem tu verzi (SACHS) s více žebry na válci, která měla přímo ve válci takové spešl šikmé závrty právě asi na to zvýšení výkonu.
Měl sem ale také upravené kanály, sníženou hlavu a samodomo výfuk..
Byla to supr motorka od 15-ti.



Mel jsem dandy s motorem sachs (vzduchac) ne minareli(ital vodou chlazenej), tohohle motoru se delaly dve verze, lisily se pry poctem zeber na valci (6/7). Ja mel tu silnejsi verzi a po rovince ve dvou 80 udelala, sam jsem jezdil i 85. Hodnoty samozrejme dle tacho, kolik to bylo ve skutecnosti netusim. Z kopce jsem dal pres 100 ale motor uz byl brutalne pretocenej a motorka vibrovala tak ze jsem myslel ze se rozleti.



7 zeber mela moje dandy, fotku mam v profilu, tak si je klidne muzes spocitat.

Mas teda asi verzi z prvnich let vyroby, s nizsim vykonem. Nekde jsem o tom na netu tenkrat cetl, zkus to najit, psali tam snad ze na zacatku jim to neproslo na hlukovych normach, tak tomu museli snizit vykon (jak uz si nepamatuju). Taky tam ale psali ze ty min vykonny verze od silnejsi se spolehlive poznaj podle tech zeber.
Tohle sis mel zjistit nez jsi motorku kupoval, ja kdyz jsem shanel tak prvni co bylo kdyz jsem se prijel na motorku podivat, tak jsem pocital zebra na valci.

U ty labsi verze je pry "top speed" kolem 60. Ta moje kdyz se ji dal cas na rozjezd a nebyl proti vitr klidne valila po rovine 85, ve dvou 80.



Ze zajímavosti máš na válci 6 žeber nebo 7 ? Pry se vyráběly dvě verze ze Sachs motorem s rozlišným výkonem ...

Jinak to s těma kamionama
V sobotu jsme jeli s kámošem na mojí motorce do Jeseníku na chatu přes Opavu a Bruntál 130 km (plná nádrž,2xtermosky 1,5litru , 1x kofola,1xružový 750ml,1xčervený 750ml,1x Kapitan Morgen 1l a prostě dalších blbostí jako vodní dýmka plachta na motorku ale to nejsou tak těžké záležitosti takže nezmiňuju) Dva baťohy jeden menší , který jsem měl připnutý ze předu a jeden mnohem větší a těžší s kterým se těžkal kamarád na zádech...
Jizda tam když pominu Ostravu, Opavu a Bruntál tak se jelo více méňe mimo město a neskutečně foukal vítr.Rovinka 90-100 do prutčích kopečku 80-90 ale když začal do toho foukat vítr to byla smrt přinutilo mě to přeřazovat na nižší stupně s kopečka jsme si to pro změnu jeli až 110 ale to je u téhle motorky asi maximum , pocity s té jízdy mám dobré ale kolik kréténu mě posekali takovým způsobem na příklad jedu lehkou zatáčkou plná čára jedu po prostředu svojeho pruhu a z ničeho nic mě začne předjížďet bez blinkru debílek takovým způsobem že bych mezi zrcátko a to auto nenaměřil ani 20cm ...

Jízda zpět , mnohem lepší byli jsme lehčí, nefoukal tak vítr a bylo ponděli to znamenalo že jezdí kamiony , to zase pro změnu zdržovaly oni mě když funí do kopce 40 Ale bylo fájn

Naposledy editováno 08.03.2011 10:30:25

Vykon Dandy

8.3.2011 v 10:36 | Nahoru | #12
pokud budes delat pistni sadu, tak nech zrovna udelat vybrus a nech to vybrousit na 60ccm, a dej tam odpovidajici pist.. kdyz pak das pruchozi filtr (staci nejaky "kosicek" pridelat primo na karbec) a poradne naladis karbec (asi to bude chtit vetsi trysku a samozrejme dobre seridit) tak to pojede lip nez ted... to je asi tak nejlevnejsi uprava ktera jde a ktera ma nejaky efekt

1 reakcí na tento příspěvek Vykon Dandy

8.3.2011 v 11:12 | Nahoru | #13
no já mám právě ten 6 žebrový ... mám těch 2,6kW přece jen tím že dali o jedno žebro víc na válec nezískali další 2kW tudiž někde ty slabší motory budou uškcene ... 4.6kW už bude rozdíl .. je tam větší kabec .. no hledal sem trysky na toho mého BINGa ... a marně :( kdysi mabízeli ladák a na brzdě jim to ukázalo o cca 0,75 koníku větší výkon ale už ho nemáji nwm jestli neni nebo co a jak :( s tím vítrem sme na tom podobně jak začne proti mě foukat pomalu abych se odrážel nohama :(

(reakce na) Vykon Dandy

8.3.2011 v 12:39 | Nahoru | #14
CronEL> Tak jasně že tím že tam je o jedno žebro více ,tak to rychleji nepojede ... je to jako Babeta 207 a 210..... 207 je dvou kanál a 210 je 4 kanál, tak něco podobného bude i u Dandyny

Vykon Dandy

8.3.2011 v 13:00 | Nahoru | #15
tak jsem měl ten válec sundaný, a mám dva přepuštáky a u kažého je o pár mm vedle takový zešuikmený zábrus do malé hloubky ... nwm na co to je, moje doměnka je že se tam může nahromadit část směsi, která nestihne vlítnout pod píst a tak zustane v tomm zábrusu, dokd zase píst nevyleze nahoru ... ale jen si to myslim byl bych rád kdyby mě někdo opravil a dodal :)

Vykon Dandy

8.3.2011 v 13:18 | Nahoru | #16
perla vedle perly, vybrus na nikasilovej valec, anooo jasne... Sportovni filtr, bez problemu, bude to zrat 2x tolik a pojede 3x hur. Sezen si silnejsi motor, byl tam udajne rozdil v klice a ve vsem, pokud chces za kazdou cenu nahnat koniky posli motor do TKmota nebo do podobny firmy. Popripade koupit vejfuk(tk moto delalo ladeny, primo na dandynu) asi bych premejslel i o jinym airboxu, nevim jak to tam je s prepazkama, ten airbox je silene malej, a neda se rozdelat, tak bych hledal neco lepsiho, prinejhorsim spocital a udelal vlastni, trysky na bingy musej bejt, hledas spatne, a posledni otazka: Videls uz dily na dandynu? uvedomujes si ze s vykonem pude zivotnost kurva dolu? to ze srovnavas fichtla s dandynou je smutny, ze ti jede takhle malo je tim ze si ji neumis seridit a uz vubec na ni neumis jezdit. Tot konec

Vykon Dandy

8.3.2011 v 13:28 | Nahoru | #17
Mosquito jelo aspoń oproti té Dandy jak hovado. Ty jsem si dával k snídani

Vykon Dandy

8.3.2011 v 13:29 | Nahoru | #18
Hele .... vím že dily nejsou ... koupil jsem tu dandynu v dost smutném stavu jela sotva 60 z kopce ... jsem rad že se mi povedlo to dostat aspon na uroven na jake to je ... a co je špatného na tom srovnávat jednu motorku s druhou ?? začinal jsem na pionýrovi .. neni to tak dávno co jsem ho prodal a pořídil si dandynu v domění jak si pomůžu ... ovšem ??? moc sem si nepomohl ... v TK moto dělaji vyfuky ano ale ted maji new stranky a nějak jsem tm už ten výfuk nenašel :( nepotřebuju z toho vytáhnout 10 koníku stači mi trochu trysky na BINGy jsou ale nenašel jsem ty na svůj karbec ... neevadi ... asi to zatim necham tak mno uvidim co ta pistni sada jestli se to zlepší .. přece jen ta 5 prostě netáhne ... 4 vytáhnu na max na 60 a pětka tk na 65 a konec ... někdy těch 70 jak říkam s vyěpětím všech sil :( bohužel mam s tou motorkou jen problémy :( :( tak ted když chvili jede bych si rád tu jizdu užil a ne furt uhýbal na krajnici aby mě mohli ostatni předjet bo je zdržuju :(

Vykon Dandy

8.3.2011 v 13:39 | Nahoru | #19
vycistit, seridit, kdyz to nezvladas nechat seridit... Ty bingy se nemontovali jen na dandyny, hledat prodejce ND, musi to nekde bejt, nevim jestli je nedavali na simala nebo zavolat do TKmota ty zvladaj vsecko, ano stranky zmenily ale neznamena to ze to uz nedelaj, podle me lepsi vejfuk nesezenes, rozhodne se nespolehat na kram jako je hikone

Naposledy editováno 08.03.2011 13:40:31

1 reakcí na tento příspěvek Vykon Dandy

8.3.2011 v 14:06 | Nahoru | #20
hikone bych ani nechtěl :)jo ten od TK bych chtěl ale už prostě v te nabidce neni :( už kdysi sem tu o něm psal :) na simaly se davaji ale origo sou tam nějaké BVF či tak nějak :)

Vykon Dandy

8.3.2011 v 14:10 | Nahoru | #21
Lori - nemusis ze sebe hned delat vseveda to ze ma Dandy nikasil jsem nevedel, pocital jsem s tim ze ty s motorem Sachs by mely jit normalne vybrousit jako Simal a podobne stroje.. ze nikasil ma Minarelli motor to vim...
filtr jsi zkousel ze vis ze to pozere vic a pojede hur? ja ho na simalovi zkousel, spotreba se zvedla sotva o decku (prakticky nezmeritelne) a bylo citit ze ten motor lip dycha a lip jde do otacek (samozrejme po serizeni, pokud se to neseridi tak je ten filtr k nicemu)...
a pokud dobre pocitam, tak na fotkach mas valec se 7 zebrama, tzn vykonnejsi motor, tak hned neval ze to nekdo umi nebo neumi seridit, ten slabsi motor proste v serii jezdi okolo 70 a hotovo

co se Bingu tyce - ten montovali "ladici" bezne i do Simsonu, pokud vim tak dily na nej by snad mohli mit v jakekoliv mototechne kde se zabyvaji motorkama typu Simson, Pincek, MZ, Jawa 350 apod...

(reakce na) Vykon Dandy

8.3.2011 v 14:13 | Nahoru | #22

CronEL píše: hikone bych ani nechtěl :)jo ten od TK bych chtěl ale už prostě v te nabidce neni :( už kdysi sem tu o něm psal :) na simaly se davaji ale origo sou tam nějaké BVF či tak nějak :)



na internetu neni, a nebo jsi jim psal mail a rekli ti ze uz ho vubec nemaji?? pokud to prvni, doporucuju jim napsat mail s dotazem na ten lauf

a ano, simsony opravdu maji z vyroby karbecy BVF.. vymena za Bing (popripade jeste lepsi Amal) je bezna pri upravach motoru (zvetsovani objemu, zvysovani poctu prepoustecich kanalu apod).. tech simsonu s Bingem jezdi docela dost, a taky se da Bing celkem bezne sehnat.. a tam kde se prodava, tam na nej budou mit i trysky

Vykon Dandy

8.3.2011 v 14:20 | Nahoru | #23
jojo ja vim nepsal ted na něj nemam love :D asi až tk za měsic :))) ještě jsem přemýšlel zkusit tam hodit třeba dell orto :) mám od nich aj čerpadlo a funguje :) a dell orta jsou vyhlášené :) na ty trsky jsem se ještě tak moc nezaměřoval ale co jsem se zběžně díval našel jsem jiné typy než mám ja ... asi se na to trochu vic mrknu

Vykon Dandy

8.3.2011 v 14:59 | Nahoru | #24
s tim sportovnim filtrem je to bezna vec a diskutuje se to celkem casto na forech ohledne uprav jaw, koukni si nejaky zavodni motorky a ukaz ktery z nich maj tenhle filtr, ano mozna to lip "dejcha" jde lip do otacek ale to je tak maximalne placebo a tim to konci. To s tim silnejsim motorem jsem psal...

Pokud nechces psat do tk mota tak na jawamanii na chatu se slejza par lidi okolo vecera (cirka 8hodina) a tam pokud vim je nekdo kdo v ty firme maka, tak by mozna vedel nebo poradil

1 reakcí na tento příspěvek Vykon Dandy

27.7.2013 v 23:53 | Nahoru | #25
čau jen se vás chci zeptat , mám Dandy asi měsíc a řve mi to totálně , sice mám těch 7 žeber, ale když jsem otevřel výfuk tak v něm nic nebylo (v koncovce), je to normální ?? nebo tam je nějaká výplň, popř kde ji sehnat ??

(reakce na) Vykon Dandy

28.7.2013 v 13:45 | Nahoru | #26
strongking11> muzes tam dat dratenky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dandy 50 Jawa 50 Dandy DRotter 7 6.4.2024 v 18:57 DRotter
Dandy 50 Jawa 50 Dandy bukovjan 5 2.3.2024 v 16:26 bukovjan
Jawa Dandy 50 Sachs nastavenie zapa... Jawa 50 Dandy Jawak123 4 8.7.2023 v 04:01 2stroke
Jawa dandy Sachs odmontovanie kolen... Jawa 50 Dandy Jawak123 0 20.6.2023 v 20:38 Jawak123
Jawa Dandy Zakladanie radenia Jawa 50 Dandy Jawak123 15 5.5.2023 v 21:29 Zdenalbenal


TOPlist