Téma: Masarykův okruh a jeho okolí
 
16.2.2011 v 16:15
Podělte se společně s námi o krásné okamžiky jak ze starého, tak z nového Masarykova okruhu





1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí

16.7.2013 v 21:35 | Nahoru | #1
Za 40 dní tu máme NAŠI Velkou cenu motocyklů a tak bych rád dokončil ta auta, kterým jsem se tu věnoval poslední dobou. Je toho hodně zajimavého ale jsme na M, tak dám jen tři. Třeba to někoho zaujme. Jedná se o staré, starší a nejstarší Začněme tím nejstarším.
Na str.58 jsem začal historii Masecu a to ročníky 1930 - 37. Taky je tam zmínka, že první ženou na starém okruhu byla v roce 1932 Mme Anne Itiér za volantem Bugatti st.č.44

V roce 1933 ji následovala Edith Frischová ve slabší kategorii. V té době nebyly pásy a ani "belky" a tak když tato SLEČNA v druhém kole havaruje v Pisárkách (jezdí se obráceně) do pytlů s pískem, zraní se v obličeji o volant. Přesto pokračuje v závodě až do 5. kola, kdy vzdává pro poruchu. V pozdějších letech smrtelně havaruje v závodě do vrchu Freiburg







P.S. V roce 33 byl zaveden nový systém klasifikace. V roce 30-32 se čekalo 45 minut po projetí vítěze cílem, pak už jezdci nebyli klasifikováni. V roce 33 bylo poprvé uplatněno pravidlo, že závod projetím prvního jezdce končí.
Stejně to nějak nechápu, mě to přijde nastejno

(reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí

17.7.2013 v 08:10 | Nahoru | #2
josef58> No, nebyl jsem sice ještě tenkrát na světě, ale s tou klasifikací to chápu následovně: Dnes, když vítěz projede cílem, tak je odmávnut a po něm postupně věichni další jezdci, bez ohledu na to, zda ujeli stejný počet kol. Myslím, že tehdy to probíhalo tak, že byl odmávnut pouze vítěz, (který první ujel stanovený počet kol, nebo daný čas) a další,jedoucí za ním s plným počtem kol.Ti další, o kolo zpět, mohli pokračovat v závodě do dalšího kola/kol, ale měli na to určen právě ten časový limit 45 min. na to, aby se dostali do cíle a byli klasifikováni. Pokud to nedokázali, nebyli klasifkováni. V současnosti jeden takový podobný časový limit v MotoGP platí také: V případě, že je závod z jakéhokoliv důvodu zastaven červenou vlajkou a jury rozhodne o jeho re startu, mohou k němu nastoupit pouze jezdci, kteří se do 5ti minut od vyvěšení červené vlajky dostanou motorickou, nebo vlastní fyzickou silou /dotlačením/ zpět do prostoru startu a cíle.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist